Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Baha'i usko ja tulevaisuuden profeetat  (Luettu 9618 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
mammamma
Vieras
« : 27.10.2006 09:55:20 »

Baha'i tuntuisi ihan loogiselta jatkolta kristinuskolle ja islamille. Mutta baha'ikin opettaa, että jotakin jatkoa on edelleen tulossa ja pitäisi valmistautua jälleen uuden profeetan tuloon. Itsestäni tuntuu, että tällaisen aika on jo käsillä, koska käsityskykymme on ylittänyt Bahaullahin opit. En itse pysty mm. hyväksymään sitä, että sielu syntyy hedelmöityshetkellä, koska mm. regressiossa on voitu todistaa sielun eläneen aikaisemminkin Maassa. Onko se sitten Maailmanopettaja joka on tulossa? Ja kohtalaisen pian?
tallennettu
maritu
Vieras
« Vastaus #1 : 27.10.2006 11:41:47 »

Maapallollahan on paljon suuria opettajia tällä hetkellä, ja he tulevat kirjoittamaan kirjoja eri aloilta ja levittämään tietoa maapallon hyväksi.

He ovat n.s. tavallisia ihmisiä, jotka väsyvät ja kokevat kakki inhimilliset tunteet ja jotka eivät loista tavallisen ihmisen silmissä millään erikoisella tavalla (vrt. keskustelu ns. valaistuneista mestareista). Nämä korkeatasoiset sielut voivat työskennellä vaikka vanhustenhuollon tai hoitotieteen parissa, ja voivat kehittää uusia työskentelytapoja ja -menetelmiä. Myös ns. henkisiä opettajia nousee, ja he ovat kaiketi niitä mammamamman tarkoittamia Maailmanopettajia. Tosin he ovat samalla myös koko maailmankaikkeuden opettajia. Uusi aika on alkanut, kuten mammamamma toteaa ja tietää sisimmässään ja tietää myös, että inkarnaatio eri maailmankaikkeuksissa on totta.

Tämä uuden ajan sanoman levitys on erilaista kuin ns. henkiset piirit ehkä kuvittelevat. Ihan tavalliset ihmiset ja samalla korkeat sielut kehittävät maapalloa ja yhteiskuntia eri aloilla. Sielun kokonaismäärästähän on vain pieni osa tässä ihmiskehossa.
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #2 : 30.10.2006 10:34:29 »

Huhheijaa... Kiirettä pitää täällä...! Joo, siis tarkoitin Maailmanopettajalla Maitreyaksi kutsuttua hahmoa, mutta ihan mielenkiintoinen ajatus tämä sinunkin esittämäsi-
tallennettu
maritu
Vieras
« Vastaus #3 : 30.10.2006 11:43:47 »

Huhheijaa... Kiirettä pitää täällä...! Joo, siis tarkoitin Maailmanopettajalla Maitreyaksi kutsuttua hahmoa, mutta ihan mielenkiintoinen ajatus tämä sinunkin esittämäsi-
[/uote]

Hei mammamamma!

Onkos tämä Maitreya tuon Baha'i uskon edustaja? En tiedä kummastakaan mitään, joten en voi tästä aiheesta keskustella. Vai oliko tuo Maitreya henkilö, joka väittää olevansa Jeesus-inkarnaatio maan päällä?

Itse puhun siitä valosta, joka tulee Pohjolasta. Suomi on maapallon henkinen keskus ja täällä on suuria sieluja, jotka tulevat levittämään tietoa eri aloilta. Näiden joukossa on myös näitä henkisiä opettajia, mutta he eivät ole gurumaisia, vaan tavallisia ja arkipäiväisiä ihmisiä, joten siinä suhteessa moni varmaan tulee pettymään. Ei siis mitään kaapuja ja suitsekkeita. Uusi tieto on tarkoitettu jokaiselle, joten se tulee olemaan selväkielistä, eikä henkimaailman litugiaa, jota näkee paljon kanavoinneissa.
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #4 : 30.10.2006 14:58:10 »

Ei, Maitreya on ihan "erillinen" hahmo. Mietin vaan, että onkohan se sitten tämä, jota Baha'it odottaa. Mistäs tämä Suomi juttu on peräisin?
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #5 : 30.10.2006 15:36:55 »

Lainaus
He ovat n.s. tavallisia ihmisiä, jotka väsyvät ja kokevat kakki inhimilliset tunteet ja jotka eivät loista tavallisen ihmisen silmissä millään erikoisella tavalla (vrt. keskustelu ns. valaistuneista mestareista). Nämä korkeatasoiset sielut voivat työskennellä vaikka vanhustenhuollon tai hoitotieteen parissa, ja voivat kehittää uusia työskentelytapoja ja -menetelmiä.

jes... Wink Niitä guruja on jo tuolla, bussipysäkeillä, kaupankassoilla ja sairaaloissa...vaikka se joka siivosi rappukäytäväsi tänään Wink Cool
tallennettu
maritu
Vieras
« Vastaus #6 : 30.10.2006 15:38:24 »

Kyllä siitä Valo tulee Pohjolasta -jutusta on puhuttu ainakin jo vuosisadan alusta lukien. Esim. teosofit, Alice A. Bailey ja Madame Blavatsky, ovat siitä kirjoittaneet. Suomi on henkimaailmassa valittu maaksi, jonne on inkarnoitunut paljon korkeita sieluja ja täältä alkaa vähitellen leviämään tietoa koko maapallon avuksi. Täällä julkaistaan kirjoja ja täältä lähtee opettajia eri aloilta, myös niitä henkisiä opettajia, joista olet kiinnostunut.

Uusi aika on koittanut, ja kaikki on erilaista kuin kuvitellaan, sillä saamme nyt tietoa mm. muualta maailmankaikkeudesta. Lähes kaikki tällä hetkellä julkaistut henkiset kirjat ovat vanhentuneita, sillä kaikki on erilailla kuin ennen eikä näistä asioista ole vielä missään kirjoissa kerrottu.
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #7 : 30.10.2006 15:47:50 »

Lähes kaikki tällä hetkellä julkaistut henkiset kirjat ovat vanhentuneita, sillä kaikki on erilailla kuin ennen eikä näistä asioista ole vielä missään kirjoissa kerrottu.

Tämän mä oon tiennyt jo pitkään. Haluaisin kovasti ihmisten ymmärtävän sen. Kristitytkin sanovat, että Raamatussa on "vanhaa asiaa", mutta silti he eivät suostu muuta kuuntelemaan  Sad Lähetin muuten itse viime viikolla ev.lut -kirkolle kysymyksen, että kuka on "tarpeeksi korkea" päättämään, mitä Raamatunkohtia nykyihmisen tarvitsee totella ja mitä ei. Vatausta odotellaan... Pitäisikö tästä alkaa sitten kirjaa vääntämään, vai "riittääkö" puhuminen?
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #8 : 30.10.2006 19:05:56 »

Lainaus
Suomi on henkimaailmassa valittu maaksi, jonne on inkarnoitunut paljon korkeita sieluja ja täältä alkaa vähitellen leviämään tietoa koko maapallon avuksi

sellaisena ihmisenä, joka ei ole lukenut henkistä kirjallisuutta eikä viettänyt aikaansa henkisen kehityksen ryhmissä, sanoisin että tuo lause kyllä kolahtaa ihan tavis-ihmisen, eli itseni näkökulmaan siten...että koen tämän maan ja sen henkisen ilmapiirin olevan äärimmäisen haastava. täällä tosiaan joutuu henkisesti koville.Hmm...tarkoittaako se sitten, että tänne syntyminen tarkoittaa sitä, että on valittu ottamaan raskaita oppeja vastaan, kehittyäkseen oikeastikin.Täällä ei nimittäin todellakaan henkisesti helpolla pääse, kasvaessaan.sen verran ankara on meininki, mun kokemuksessani ainakin.

:Smiley

saturnus
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #9 : 30.10.2006 22:12:50 »

Hmm...tarkoittaako se sitten, että tänne syntyminen tarkoittaa sitä, että on valittu ottamaan raskaita oppeja vastaan, kehittyäkseen oikeastikin.Täällä ei nimittäin todellakaan henkisesti helpolla pääse, kasvaessaan.sen verran ankara on meininki, mun kokemuksessani ainakin.

Tämä sopisi itseenikin. Numerologisesti minuuden numeroni on

11: Sinut on valittu suorittamaan joku erityistehtävä elämässäsi. Ennen kuin pystyt siihen, sinun on tietoisesti koko ajan kehitettävä itseäsi. Eikä se tule olemaan helppoa. Mestarinumero 11 vie kantajansa kärsimyksen kautta voittoon, ja fenikslinnun tavoin sinun on opittava nousemaan tuhkasta. Ihmiset, joiden numero 11 on, kehittyvät yleensä melko hitaasti, vasta noin 35-45 ikävuoden vaiheilla alat olla riittävän kypsä toteuttamaan kohtalosi sinulle määräämää suunnitelmaa.

Ja tosiaan, tuo ikähaarukka on tulollaan eikä edes kovin kaukana.
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #10 : 30.10.2006 22:18:47 »

mielenkiintoista...eikös niitä ollut vähintään kolme numeroa, elämän-opetus, minuus ja elämäntarkoitus?

näistä kolmesta minuuden numeroni oli muistaakseni fyysinen, seikkailunhaluinen hedonisti 5...ja juuri sen takia koen että tää suomi on mulle niin haastava maa.

täällä kun tulee helposti turpaan, jos on liian iloinen. Wink  :Smiley

no...henkisesti ainakin kehittyy  Smiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #11 : 30.10.2006 23:20:13 »

Minäkin tunnen monta bahai-ihmistä, kansainvälisiä, taiteen ja tieteen parissa työskenteleviä.

Jotenkin löysin itsenikin heihin kuuluvaksi. Syystä, että olen ajatellut nuoresta asti pitkälle kuten hekin. Ja syystä, että olen tuntenut olevani kotona kaikkialla. Heidän kotihan on nimenomaan Maa.

Vaikka yritämme tuoda Suomea esille kauniistikin, niin uskoisinpa että sieluina emme ole sen enempää suomalaisia kuin ehkä kiinalaisiakaan, tokkopa aina telluslaisiakaan. Joten en haluaisi kohottaa minkään uskonnon enkä kansallisuuden varjolla mitään paikkaa maapallolla.

Vieläkin soi korvissani muaan esikristillinen espanjalainen melodia, jossa lauletaan, kuinka majatalon isäntä opettaa palvelijaa: Palvele hyvin ja ilolla kaikkia, sillä kuka tahansa asiakas voi olla HÄN.
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #12 : 31.10.2006 08:53:08 »

Itsekin mietin, että onko tuo Baha'i se 'mun juttu' mutta koska tosiaan olen jo aika hyvin selvillä siittä tulevasta, niin en voi sittenkään jäädä "taantumaan" bahailaisuuteen. Tiedätkö metsätonttu, kääntyvätkö baha'it sitten tähän uuteen uskoon kun sen aika tulee?
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #13 : 31.10.2006 16:04:00 »

En tiedä mitään. Mutta on minulla ajatuksia, joita olen käännellyt mielessäni.

Ensin ihastuinkin tuohon heidän ajatukseensa heidänkin uskontonsa muuntuvuudesta, vaikka sitten minulle sanottiin, että 'se on se oikea suunta'. Vähän petyin, koska en pidä ihmiskuntaa niin kehittyneenä, että kukaan voisi sanoa 'sen oikea'. Se oikea on siinä omassa uskossa.

Kritisoin heidän uskontoaan sillä, että samalla kun he hyväksyvät kaikki muut uskonnot, he sillä ajatuksella nostavat myös helposti itsensä tämän kaiken kokoojaksi, yläpuolelle. Näinhän sen ei ihan tarvitse olla...siis minun tuntemuksia nämä.

Mutta, edelleenkin, jos uskonnoista puhutaan, bahai-näkemys on se, joka minun sydäntäni on lähellä, siinä ympäristössä olen eniten kotona, vaikka en nimellisesti siihen kuulukaan. Ei ole vielä tullut sellaista hetkeä, että tarvitsisin 'nimen'. Vaikka olen vielä kirkossa mukana, tiedän että missä vain, on se siemen kasvaakseen ja laajetakseen, olkoon sen 'nimi' mikä vain.

Kiitos kysymästä, Mammamma, kannattaa etsiä aina vain lisää, enemmän kuin torjua.
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 31.10.2006 16:13:27 »

Tulevaisuuden profeetat eivat kuulu mihinkaan uskontoon- me alamme oppia omaa oikeudenmukaisuutta ja hyvaksyntaa maailmanlaajuisesti-uudet uskonnot alkavat oman itsemme loytamisesta ja tasta ryhmasta tulee suurin "uskontoryhma" koko maailmassa.
Nain mina tiedan ja uskon  smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: