Hei
Itselläni on stellium enkä ole löytänyt ammattiani kovinkaan helposti, johtunee ehkä niistä kaloista. Joka tapauksessa stelliumini vie minua kyllä selkeästi tiettyyn suuntaan mutta se tapahtuu selvemmin vasta nyt nelikymppisenä kun puolet työelämästä on jo takana. Voi olla, että työelämän alkupuoli on vaan valmistellut kohtaamaan tämän myöhäisemmän muutoksen.
Nuoruudessa halusin tehdä käsilläni töitä, luoda jotain näkyvää ja nähdä työni jäljet. Logiikka ajoi minua myös tiettyyn suuntaan, mikä on varmasti meillä miehillä selvemmin havaittavissa oleva tekijä.
Nyt oikeastaan haluan eroon näistä nuoruuden ajatuksista vaikka enhän minä tietenkään niistä pääse kauaksi työ tai henk.kohtaisessa elämässä. Kuitenkin, en enää pidä niitä työelämäni ohjenuorina, ne jopa inhottavat minua ja siksi olenkin etsimässä uutta suuntaa elämälle.
Yksi keino on kuunnella sisintään mahdollisimman paljon ja tehdä yhteistyötä sen ja kartan avulla. Jokaisessa työssä on omat hyvät ja huonot puolet, joten yksityiskohtiin ei kannata työnkuvissa takertua liikaa. Työ on kuitenkin "vaan" työtä ja se kyllästyttää ihan takuuvarmasti joka ainoata meistä joskus, vaikka kuinka olisi unelma-ammatissaan.
En tiedä ikääsi, enkä tiedä etsitkö ensimmäistä työtä vai yhdeksättä, mutta pohdi myös muita elämääsi liittyviä valintoja, jotka ovat sidoksissa työhön epäsuorasti;
-kuinka tärkeää shoppailu on sinulle ja rahankäyttö yleensä -> palkka
-oletko aamu-uninen -> työajat ja vuorotyöt,
-haluatko tehdä elämässä muutakin kuin työtä eli haluatko esim harrastaa jotain ->joka ainoa työ ei mahdollista säännöllisiä harrastuksia ja epäsäännölliset harrastukset ei välttämättä tuo sisältöä siten kun haluaa
- Elääkö sillä työllä koko vuoden esim. mainitsemasi kyläkauppa toimii kyllä vilkkaissa mökkikunnissa kesäisin varmasti ok, mutta talvella voi olla vähän hiljaista
Ja nämä tietenkin suhteessa karttaan
my 2 cents