Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ilmaise itseäsi  (Luettu 72875 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #30 : 02.11.2006 20:11:41 »

Sign, jos olet itse aiheesta kiinnostunut niin sinullekin suosittelen, mutta varsinkin ystävällesi lue Mikko Lehtosen Post scriptum. Siinä on juurikin tästä asiasta on ihan hyviä kommentteja ja pohdintoja.

Kun se on taloudellisesti tehokkaampaa painaa samasta kirjasta monta kopioo niin tottakai sitten myös kustannetaan näitä bestseller tyyppisiä kirjoja. Sitten ehkä niiden tuotoilla voidaan kustantaa joku pieni levikkisempi kirja, mutta... En nyt jaksa referoida sitä kirjaa. Kannattaa lukee se, jos on kiinnostunut.

Jos ei muu auta niin sitten vaan omakustannetta kehiin.  Wink

Sitten kun mä oon kustannustoimittaja niin seuraavat bestseller kirjailijat on Diana Cooper ja Sonia Choquette (vaikka omalla alueellaan taitavat olla sitä jo) niin ja sitten kaunokirjallisuuden puolesta aletaan tukeen kotimaista kirjallisuutta ja käännöskirjallisuuden kriteerejä kovennetaan. Eikä kukaan enää muista koko harlekiiniromaaneja eikä mitään Belva Plan vai mitä !""#%/%%(&%() niitä nyt olikaan. murr. Roskaa roskaa roskaa. 

Niin ja Ville Valo haki Sibelius Akatemiaan, jonne häntä ei hyväksytty.
Pohtii itse virnistellen, että olisiko HIMiä olemassa, jos hänet olisi sinne hyväksytty... kuka tietää... Elämä on hassua...  :Smiley
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #31 : 02.11.2006 20:15:29 »

kiitos vinkistä. Nyökkäilee... Smiley

Niin, vaan me itse voidaan muuttaa tuota tilannetta...hmm, tuleva kustannustoimittaja  coolsmiley

Wink

tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #32 : 02.11.2006 20:19:17 »

Lainaus
aletaan tukeen kotimaista kirjallisuutta ja käännöskirjallisuuden kriteerejä kovennetaan. Eikä kukaan enää muista koko harlekiiniromaaneja eikä mitään Belva Plan vai mitä !""#%/%%(&%() niitä nyt olikaan. murr. Roskaa roskaa roskaa. 

Go Lilja...!  Smiley

Niin olisi se hyvä, jos suomalaiset kirjoittajat saisi julki kirjoituksiaan, ja se menisi niinpäin, että niitä käännettäisiin ulkomaille...

tää on niin pieni kieli, että tätä tarvii käyttää että se säilyy. Smiley

Lainaus
Go Lilja...!  Smiley

Niin, ja kukas se sotki taas englantia... :Smiley Embarrassed Grin
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #33 : 02.11.2006 20:21:13 »

joo siis tuosta, esim itse tykkään tosi kovasti englannin kielestä kielenä...mutta koitan olla sotkemasta sitä suomeen. se tapahtuu kuin automaattisesti... buck2
« Viimeksi muokattu: 02.11.2006 20:22:51 kirjoittanut sign9 » tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #34 : 02.11.2006 20:24:53 »

Lainaus
Kun se on taloudellisesti tehokkaampaa painaa samasta kirjasta monta kopioo

taloudellinen tehokkuus my ass! (ja sieltähän se englanti taas pukkasi...  2funny )

tuon sanan tilalla pitäisi olla "laadukas sisältö" mieluummin... Angry
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #35 : 02.11.2006 20:32:41 »

Siinä on vaan sitte semmonen homma, että sitä kotimaista kirjallisuutta pitäis sitten myös lukee.  Smiley Kyllä toi on sellanen ala kanssa, että kysynnän ja tarjonnan laki... kuitenkin... Jos ihmiset kyselee jatkuvasti suomalaisia kirjailijoita ja niiden teoksia ja lukee niitä niin kyllä niitä sitten kustannetaankin.

Kuinka moni lukee suomalaista kirjallisuutta?  Embarrassed Enpä voi itsekään kehuskella... Mutta sen mitä oon seurannu niin Suomessa on paljon lupaavia nuoria kirjailijoita. Kunhan vaan ihmiset kans löytäis niiden teokset ja innostuis niistä.  Smiley

Oon itte kiinnostunu eri maiden kirjallisuudesta just sen takia kun se kertoo niin paljo siitä kulttuurista. Että kyllä se suomeks kääntäminenkin on ihan hieno asia.  Smiley

Siinähän se just on kun kustantajat joutuu aina taiteileen sen talouden ja toisaalta esteettisten arvojen kanssa.  Undecided Eihän se helppoo oo, kun jollain pitäis kuitenkin elää.

Mutta se on kyllä ihan syvältä mitä oon kuullu, että jotain ihme ekonomeja laitetaan kustantamoiden johtotehtäviin. Hitto ne ei oo kiinnostunu yhtään kirjallisuudesta eikä tiedä siitä mitään. Se kyllä saa kiehuun.  tickedoff knuppel2
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #36 : 02.11.2006 20:50:10 »

No oikeasti, jos kyyniseksi heittäydytään..Totuushan se on että kyllä se raha nykyaikana menee monen asian ja arvon edelle..
Esim. oli kyse sitten estetiikasta tai etiikasta  Angry
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #37 : 02.11.2006 20:53:38 »

Niinhän se vähän tuppaa oleen.  Undecided

Onnesta mä oon kuitenki niin läpeensä humanisti ja tietyllä tavalla hullu että ei musta ikinä täysin kyynistä tuu.  Grin Cheesy
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #38 : 02.11.2006 20:54:59 »

Lainaus
Mutta se on kyllä ihan syvältä mitä oon kuullu, että jotain ihme ekonomeja laitetaan kustantamoiden johtotehtäviin. Hitto ne ei oo kiinnostunu yhtään kirjallisuudesta eikä tiedä siitä mitään. Se kyllä saa kiehuun.  

asiaa...kyllähän se niin on...esim itseni tapauksessa, jos kysytään että luenko suomalaista kirjallisuutta, niin kannataa kysyä että "luenko yleensä"...sillä en ole niin himo-lukija.

kyllähän minua kiinnostaa ulkomaille matkailu kirjojen avulla ja erilaisten tarinoiden kuuleminen...

mutta tuossa osuit naulankantaan, että olisi hyvä jos päättäjillä olisi jotain käsitystä siitä kulttuurinalasta josta ne päättää...mutta hmm...voihan joku ekonomistikin olla harrastuksenaan kirjallisuusfani...mutta hmm...

silloin kun pelkkä raha puhuu, siitä tulee onttoa.

mutta olen kuullut sellaistakin, että pitäisi vaan suoraan kääntää kirja englanniksi ja lähettää se sen jälkeen ulkomaille kustannettavaksi...

eihän sille voi mitään, että isompi kielipiiri, isompi kulttuuri, isompi valinnanmahdollisuus, isompi tarjonta, enemmän mahdollisuuksia erikoistua, enemmän mahdollisuutta syntyä jotain uutta...

hmm...ei mulla olekaan ratkaisua tähän.

mutta jos siis luen, niin kyllä mua kiinnostaa suomalainen kirjallisuus siinä missä ulkomainenkin.

tuntuu vaan että aika ei riitä lukea niin paljon kuin olisi kiinnostusta. :Smiley

ostin muuten äsken 5 eurolla alesta kirjan, mutta se ei ollut suomalainen...sitä ennen ostin kirjan divarista...2 eurolla, ja se oli hyvä... :Smiley
« Viimeksi muokattu: 02.11.2006 21:09:59 kirjoittanut sign9 » tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #39 : 02.11.2006 20:58:08 »

Lainaus
Onnesta mä oon kuitenki niin läpeensä humanisti ja tietyllä tavalla hullu että ei musta ikinä täysin kyynistä tuu.

joo, minäkin elän tätä omaa, yksityistä kapinaani.

rehellisesti sanottuna, suurin osa asioista mitä on tyrkyllä kulutettavaksi, ei yksinkertaisesti vaan kiinnosta.

tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #40 : 02.11.2006 21:00:35 »

Suomessa on pienet piirit oli kyse sitte mistä alasta oikeestaan vaan.
Mutta kyllä suomalaiset tuntuu aika intohimoisia lukijoita olevan ja ylipäätään aika kaunosieluja. Ei nyt kaikki, mutta kyllä mun mielestä täällä taiteita arvostetaan.  Smiley (joku toinen nyt vois sanoo tohon miljoona kyynistä kommenttia, mutta siis olosuhteet huomioon ottaen ja taloudelliset resurssit niin suhteellisesti kyllä)
 smitten
tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #41 : 06.11.2006 22:53:13 »

Tämän päivän saldo...

Isäni
Kupliva ilo, herkeämättä hymyilevät kasvot
säteilevät silmät
jotka antoivat jokaiselle niihin katsovalle
palan tähtitaivasta

Mutta silmät, valoa täynnä
eivät nähneet eteensä
omalta loisteeltaan

Monien vuosien itkemättömät itkut
pysyivät tiukasti kimalluksena
iloisissa silmäkulmissa

Ehkä hän kosketti ihmisten sieluja
sillä he näkivät;

myötätunto on vilpitöntä
ilon ja surun maatessa sylikkäin

Alusta loppuun.

Minulle annettiin elämä, mahdollisuus kokea
mitä on olla ihminen,
kävellä paljain varpain sammaleella
tuntea toisen ihmisen lämpö vasten ihoani.

Sain katsoa aurinkoa, kun se nousi ja laski.
Niin monet kerrat sitä tuijottamaan jäin miettien
kenen sivellin ne värit maalasi,
miten hän osasikaan koskettaa sisintäni niin?

Sain tuntea tunteita;
jälleennäkemisen riemua ja epätoivon kyyneleitä.
Monesti kuljin yksin kaiken menettäneenä matkoihini
ja palasin uutena, eheämpänä kuin koskaan aiemmin.

Minulle annettiin valinta;
nauttia tästä kaikesta ja olla kiitollinen
kokeilla onneani ja ottaa riskejä
tehdä virheitä, olla katkera.
Sain itse päättää miten suhtaudun.

Sain niin paljon!
Ja mitä olin koskaan pyytänyt ja keneltä?!
En mitään, ikinä!
Ja tämän kaiken sain!

Eikä minulta mitään muuta vastapalkaksi vaadittu, kuin kuolemaa.
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #42 : 06.11.2006 23:48:12 »

Upeaa Irish, uih, ihan kylmät väreet meni etenkin tota jälkimmäistä lukiessa.

Mihinkähän se mun runosuoni nyt ehty.  Huh

No mutta laittakaa te muut ihmeessä vaikka novellejakin tänne, jos teillä sellaisia on. Ei sen tarvi runoja olla. Tai jos osaatte scannata maalauksianne tai piirustuksia?  Smiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #43 : 07.11.2006 00:07:50 »

Tosi kaunista Irish!

Lueskelin tuossa näitä juttuja. Jokaisella taitaa tuollainen kirjallinen sormi vähän syyhytä, kuten myös taiteellinen.

Minä itse olen ottanut tässä yhteyttä Oma kirja- kustantamoon Lasipalatsiin, jossa voi vaikka yhden kirjan kustantaa. Minä olen puhtaaksikirjoittanut äidin päiväkirjan 144 sivua ja yritän saada sitä siististi kootuksi jonkun kustantamon kautta.

Eipä silti. Alkoi omaakin sormea niin syyhyttää, että oli pakko alkaa kirjoittamaan. Jostakin pulppuaa juttua, että on ihan vaikea välillä olla. Runoille en ole vielä pysähtynyt.

Antaa palaa, astrolaiset. Luova hullu energia on palavaa ainesta!
tallennettu
Lari
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #44 : 07.11.2006 00:15:29 »

Yö kutsuu

Pitääpä hetki levähtää, antaa mielelleen rauha
sammuttaa valot, kömpiä pehmoisen peiton taa
sulkea silmät ja hetki hengähtää
kutsun enkelin, se keveästi viereen lennähtää
mitä sinulle kuuluu, kysymme hymysuin yhtenään
pikkuisen halimme ja sitten suunnittelemaan
mitä nyt, mitä nyt, minä tahtoisin nähdä sen
luulin etten enää tiedä mitään, mutta halpaan menin
nyt näyttää suuri kuvastin jotain kiinnostavaa
sitä innoissani katselen, ihmettelen
silmät nyt avaan ja pienen häivähdyksen muistan
se mitä muistan, ei aina ole tärkeää
vaan se, mitä jo siellä teimme

7.10.2006 00.05 Lari
tallennettu

Being the one is just like being in love. No one can tell you you’re in love. You just know it. Through and through. Balls to bones.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 9
  Tulostusversio  

Siirry: