Mutta se on kyllä ihan syvältä mitä oon kuullu, että jotain ihme ekonomeja laitetaan kustantamoiden johtotehtäviin. Hitto ne ei oo kiinnostunu yhtään kirjallisuudesta eikä tiedä siitä mitään. Se kyllä saa kiehuun.
asiaa...kyllähän se niin on...esim itseni tapauksessa, jos kysytään että luenko suomalaista kirjallisuutta, niin kannataa kysyä että "luenko yleensä"...sillä en ole niin himo-lukija.
kyllähän minua kiinnostaa ulkomaille matkailu kirjojen avulla ja erilaisten tarinoiden kuuleminen...
mutta tuossa osuit naulankantaan, että olisi hyvä jos päättäjillä olisi jotain käsitystä siitä kulttuurinalasta josta ne päättää...mutta hmm...voihan joku ekonomistikin olla harrastuksenaan kirjallisuusfani...mutta hmm...
silloin kun pelkkä raha puhuu, siitä tulee onttoa.
mutta olen kuullut sellaistakin, että pitäisi vaan suoraan kääntää kirja englanniksi ja lähettää se sen jälkeen ulkomaille kustannettavaksi...
eihän sille voi mitään, että isompi kielipiiri, isompi kulttuuri, isompi valinnanmahdollisuus, isompi tarjonta, enemmän mahdollisuuksia erikoistua, enemmän mahdollisuutta syntyä jotain uutta...
hmm...ei mulla olekaan ratkaisua tähän.
mutta jos siis luen, niin kyllä mua kiinnostaa suomalainen kirjallisuus siinä missä ulkomainenkin.
tuntuu vaan että aika ei riitä lukea niin paljon kuin olisi kiinnostusta. :
ostin muuten äsken 5 eurolla alesta kirjan, mutta se ei ollut suomalainen...sitä ennen ostin kirjan divarista...2 eurolla, ja se oli hyvä... :