Lilja-82
Vieras
|
|
« : 28.10.2006 17:43:33 » |
|
Hei, ajattelin että tänne vois kehitellä sellasen luovan kanavan. Nimittäin mulla alko kehittyyn mielessä yks runon tapanen, jonka haluaisin jakaa teidän kanssa. TiimalasiElämäni tuntuu olevan kuin tiimalasi
en mahdu keskeltä aika pysähtyy kuristava tunne kurkussa
kuka kääntää minut ympäri jotta voin palata takaisin tai auttaa minut pujottelemaan toiselle puolelle?
Mitä siellä toisella puolella oikeastaan odottaa? Ei, antakaa minun olla tahdon sittenkin vielä miettiä hetken
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.10.2006 17:45:27 kirjoittanut Lilja-82 »
|
tallennettu
|
|
|
|
Jinx
Vieras
|
|
« Vastaus #1 : 28.10.2006 18:10:27 » |
|
Voi jestas! Miten ihmiset saa aikaan runoja? Mie en tajua! En tosin ymmärrä runojen päälle mitään, mutta Lilja toi on aika vaikuttavaa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kooky
Vieras
|
|
« Vastaus #2 : 28.10.2006 18:19:43 » |
|
minulla tuli tuosta mieleen kuvallinen sekä liikkeellinen mielleyhtymä...mulla näköjään ekaksi aktivoituu kinesteettinen (vai spatiaalinen ?) sekä visuaalinen osa. enpä siis osaakkaan selittää mitä runon lukiesssani koin, voin vaan nyökkäillä *voih, liian laiska katsoakseen sivistyssanakirjasta noiden sanojen merkitystä...hain jotenkin takaa ajatusta "visuaalis-liikkeellinen" tai hmm...aika-avaruudellinen"* jooooooooo............ no joka tapauksessa lopputulos on että fiilis tuli, mutten osaa verbaalistaa sitä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riitta
|
|
« Vastaus #4 : 28.10.2006 19:37:56 » |
|
Lilja Kun luin runosi, minun teki mieli kaantaa tiimalasisi-tosi hienoa!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lilja-82
Vieras
|
|
« Vastaus #5 : 28.10.2006 20:56:13 » |
|
En minäkään tiedä miten ihmiset saa aikaan runoja. Ne vaan joskus suorastaan huutaa mielessä ne ajatukset, että täytyy asetella johonki muotoon. Sign, hyvä tavaton! ei mulla ollu kyllä spatiaaliset tai muutkaan tilasuhteet mielessä kun tota kirjotin. oon nyt tänään ollut erityisen herkällä taajuudella tän suhteen ja jotenki se kieli vaan tuppaa hakeutuun johonki tiettyyn muotoon... sanat soi päässä... Kirjoittakaa muutkin tänne runojanne, novellejanne, mitä tahansa tekstejä tai jotain muuta. Ilmaiskaa itseänne.
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.10.2006 20:57:55 kirjoittanut Lilja-82 »
|
tallennettu
|
|
|
|
kooky
Vieras
|
|
« Vastaus #6 : 29.10.2006 00:14:30 » |
|
huiluna myrskytuuli niin Lilja, kun tuosta runostasi tuli vaan niin liikkeellinen tuntemus, kuin olisi tuntenut sen kiemurtelevana liikkeenä : hauskaa miten runoja voi kokea.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lilja-82
Vieras
|
|
« Vastaus #7 : 29.10.2006 13:12:13 » |
|
On tosiaan, runot voi kokea ja ajatella niin monella eri tavalla. Muotoja, liikettä, tunteita... Lemniskata, ihana talven kuvaus! Tuli mieleen niinkuin tuo olisi osa jostain sadusta? "Talvisia tarinoita" tai jotain... : Sen niminen kirja muuten taitaa olla olemassa... jos en ihan väärin muista.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lilja-82
Vieras
|
|
« Vastaus #8 : 31.10.2006 10:35:57 » |
|
Musta on tulossa oikeen runoilija... ja sä sanoit voi se tie on vaikee... öisin baarin lattia on lamauttavan tahmea ja olo on pelkästään kurja taikka haikee... Kaipaisin yleisön mielipidettä muutamasta räpellyksestä. : Aamupalalla
Ensimmäinen leipä on ravintoa toisen ottaa koska tekee mieli mutta kolmas, sehän on silkkaa ahneutta
Sinua? Sinua olen ajatellut niin lukemattomia kertoja, etteivät edes tähdet niitä kertoja riitä laskemaanLeikkiä ikä kaikki
Minä olen nukke, jonka silmät pysyvät suljettuina heilutat minua miten paljon tahansa
Olen leikkiauto, josta puuttuu yksi rengas olen hyvä lelu, vaikkakin puutteellinen
Olen kolmion muotoinen palikka älä yritä laittaa minua neliön muotoisesta aukosta se ei onnistuKommentteja? Ainakin mulla oli hauskaa kun näitä mielessäni kehittelin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lilja-82
Vieras
|
|
« Vastaus #9 : 31.10.2006 21:46:23 » |
|
Luuliin muuten ihan näihin päiviin asti, että se saksikäsi on joku metafora, mutta ei se ollu. Näin sen leffan tässä joku aika sitten. Tuli vaan mieleen... Veri ja elämä... niin dramaattista... Kirjotin muuten viime yönä unessani vaaleenpunasella musteella. Sellasella vanhanaikasella sulkakynällä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Irish
Vieras
|
|
« Vastaus #10 : 31.10.2006 21:55:02 » |
|
Liljuska, hyviä runoja!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kooky
Vieras
|
|
« Vastaus #11 : 31.10.2006 22:06:06 » |
|
Irish, hieno kuva. Tosi voimakkaat kontrastit väreissä... Lilja...vaaleanpunainen muste...kuinka venus-maista venus-merkurius. (vaaleanpunainen, kirjoittaminen sulkakynällä,...hmm...uni:neptunus?) joo, Nikin tietoiskusta tarttui nää planeetat taas päähän...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Irish
Vieras
|
|
« Vastaus #12 : 31.10.2006 22:08:16 » |
|
Avaan. Sinun edessäsi avaan ennenaukeamattomatkin ovet.
Sinun edessäsi minä olen minä, juuri se minä, joka minä olen, ymmärrätkö,
Se, joka minä olen.Tule, aurinko Ole minulle ensimmäinen maaliskuun aurinkoinen päivä,
ole minulle laulavat linnut ja sulava lumi.
Niin minä otan sinut itselleni,
otan avosylin ja hellin ajatuksin vastaan.
olla se mikä olen voi tätä vaikeutta
yritin olla asiallinen ja uskottava mutta kompuroin sanoissani ja hihittelin
sinä nauroit
yritin tehdä jotain oikeaoppisesti mutta sähellykseksi meni
sinä nauroit
sinä pidät minusta olenhan minä aikamoinen venkula jonka seurassa tosikot eivät viihdy
minä vain halusin että näkisit
osaan minäkin olla vakava olen minäkin tunteellinen
herkempi ja heikompi kuin uskotkaan
haluan repiä tämän narrin maskin irti olla se mikä olen jotta näkisit minut jotta tietäisin pidätkö minusta oikeasti
en tiedä koska olisin viimeksi pelännyt näin paljon
Tunnustus Minä seison alasti suurella areenalla valokeilassa, koko maailma katsoo minuun odottavan hiljaisena.
Vapisevalla äänellä sanon:
"Minä rakastan sinua"
Siltä minusta nyt tuntuu,
tämän haavoittuvaisempi en voisi olla.Siinä muutama tekele...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kooky
Vieras
|
|
« Vastaus #13 : 31.10.2006 22:12:55 » |
|
*kiittää*
herätti liikettä sisällä, turha itseni niistä enempää selittää, kun se ei ole tarpeen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lilja-82
Vieras
|
|
« Vastaus #14 : 31.10.2006 22:13:45 » |
|
Irish, sinun runosi ovat yhtä rehellisiä kuin avattaresi värit.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|