Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ilmaise itseäsi  (Luettu 73049 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
kooky
Vieras
« Vastaus #15 : 31.10.2006 22:16:15 »

Olen samaa mieltä tuosta rehellisyydestä. jollain tapaa alkuvoimaista ja juurevaa ilmaisua. (mutta silti hienovivahteista...jos ymmärrätte mitä tarkoitan...äh, "taide-kriitikkona" toimiminen on toivotonta...)

sori, että aina kun yritän kuvailla taidejuttuja, kuulostan hieman hölmöltä.

Irish'in avataresta tulee mieleen hieman Edward Munch'n maalaukset.
« Viimeksi muokattu: 31.10.2006 22:18:56 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #16 : 31.10.2006 22:22:03 »

Aaaargh... Cheesy Ihan pöhköä...  Embarrassed Tongue Tulee tosi vaivaantunut olo kun joku kommentoi jotain positiivista sellasesta, mistä itse ajattelee että se on ihan pyllystä... 2funny

Kohta vaihtuu avatarin kuvakin johonkin toiseen taideteokseen, heehhehehee... Anteeksi, mä olen tosi levoton.. Grin Cheesy Väreistä; rakastan niitä, en voisi elää ilman! Vahvat kontrastit tai sitten toisiinsa sointuvat ja sulautuvat... Herkkää tai rajua, ihan mitä vaan, kunhan niitä on!
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #17 : 31.10.2006 22:28:23 »

Sign the tuskastunut ja väärinymmärretty taidekriitikko.  Grin  Wink Mä jotenki tykkään ´arvostella´ taidetta tai keskustella siitä... koska eihän siinä voi ikinä olla mitään lopullista totuutta... on vaan ne lukuisat eri totuudet, jotka eri ihmiset kokee ja näkee...

No mulle ei ihan Munch tullu mieleen, jotain ehkä sinnepäin... mutta Munch´n teoksissa on paljon sameemmat värit ja ahdistuneempi tunnelma. Tyyliin Huuto...  Lips Sealed Tai Elämän tanssi tai Madonna
ihastuin noihin joskus 16v. ja edelleen ne on mun suosikkejani.
Vaikka paljon uusia suosikkeja on tullut rinnalle. Hiukan valoisampia ja romanttisempia. kuten Monet...  Smiley

Mielestäni tuon Iiriksen avattaren värit ovat... kirkkaita. Jotenkin kuulaita... ihmetteleviä rehellisyydessään... vapautuneet jostain taakasta... Ihan kuin noissa runoissa tuli sellanen olo, varsinkin tossa viimesessä että huh sainpas sanottua.  :Smiley Grin

Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.  smitten
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #18 : 31.10.2006 22:30:49 »

Huom, itseään voi ilmaista myös kriitikon muodossa, jos itsellä ei ole niin luova olo.  Wink  smitten
tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #19 : 31.10.2006 22:49:27 »

<--

Tuo kuvaa ihmismielen pirstaloitumista! Nämä on muuten jotain yläaste tai lukio-aikaisia, voitte varmaan kuvitella että kuviksenmaikka ei varmaan pitänyt mua minään maailman selväjärkisimpänä oppilaana, kun oon tottunu purkamaan kaiken hulluuteni paperille.
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #20 : 31.10.2006 23:14:46 »

kiitos teille, oli antoisaa lukea. en juuri nyt jaksa puhua, olen mieluummin vastaanottavassa päässä.

kuvat puhuu enemmän kuin tuhat sanaa.

Irish..samankaltaisia kokemuksia. Katselin ihmeissäni teini-iän "hulluja" maalauksiani vanhempien luona käydessäni. Niissä oli tosi paljon intensiteettiä ja sisältöä, jota ei osannut sanoksi pukea...ja näin jälkeenpäin kertoivat ihan omaa tarinaansa.

diggaan tosi paljon kun laitat maalauksiasi ja runojasi esille ja Liljalle kiitos aiheen aloituksesta!

(hih...diggailu kuulostaa sanana ihan suosikki-kieleltä)

Ja Lilja, taiteesta puhuminenkin on kyllä hyvin antoisaa...koitin vain varoa että en tulisi väärinymmärretyksi.

minuakin alkaa helposti ujostuttaa ja haluaisin piiloutua, jos joku "ulkopuolinen" kehuu mun henkilökohtaisia ja sydänverellä piirrettyjä tuotoksia.

Cheesy smitten
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #21 : 31.10.2006 23:18:40 »

Lainaus
kuviksenmaikka ei varmaan pitänyt mua minään maailman selväjärkisimpänä oppilaana, kun oon tottunu purkamaan kaiken hulluuteni paperille

jälkeenpäin olen miettinyt myös samaa, että mitä mahtoi kuviksen maikka ajatella...

no, jos itse olisin kuviksenmaikkana, niin tuskin ainakaan tuomitsisin. mutta omat sen aikaiset työt saattoivat olla jopa pelottavia.

voin laittaa sitten niitä esille, ehkä, kun pääsen koneelle jossa on kuvankäsittelymahdollisuus. tää kone mitä käytän on niin alkeellinen että tässä ei ole pahemmin äänikorttia kuin videokorttiakaan...photoshopista puhumattakaan.  crazy2
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #22 : 01.11.2006 09:59:19 »

Muuten tuosta palautteesta. Hyvin harvoin yleensä kirjoittelen mitään runoja. Nyt on ollut joku "vaihe"  Cheesy

Mutta siis aikaisemmin ne oli sellaista "sydänverellä" kamaa... ja niitä ei kukaan tuntunu ymmärtävän. Itteni lisäks... No uskon kyllä, että ne oli varmaan aika subjektiivisia eikä niissä sillä tavalla ollu mitään hirveen oivaltavaa...

Enemmän oon saanu palautetta, hyvääkin sellaista, runoista tai teksteista, joita olen kirjoittanut hyvin rauhallisessa mielentilassa ja olen nauttinut ihan siitä kirjoittamisesta. Ei mitään tuska meininkiä.
Se ei mun luovuuttani taida kuitenkaan edistää...  idiot2

Mutta... jatketaan.  Smiley  smitten
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #23 : 01.11.2006 15:41:31 »

joo, olenkin sitä mieltä että sekin "tuskainen taiteilija" on vain ärsyttäväkin, hieman vanhahtanut myytti.

kyllä hyvillä fiiliksilläkin saa aikaa "tuotoksia"...minua noissa teinitekeleissä ´vaan mietitytti se, että ne oli niin epätiedostettuja ja epäharkittuja, suoraan vaan roiskittu esille kaikkea, ilman että itse ymmärtää mitä on kuvannut. sitten jälkeenpäin oli hyvä katsoa, että ha, tuolta mun tajunta silloin näytti, aika monimutkaista.

se mitä itseltäni on saavuttanut eniten ulkopuolisen kehua, on kyllä tehty positiivisen tunnetilan vallassa, ja sitten siitä ilmeisestikin välittyi innostus ja rakkaus kyseiseen aiheeseen.

mutta totta, vaikka ihan neutraalissakin tunnetilassa saa aikaan, ei se ole määrätty, millainen fiilis pitäisi olla.

mua ottaa joskus päähän nuo kliseet jotka rajoitta ihmisen mielikuvitusta, kuten "tuskainen taiteilija" yms Smiley
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #24 : 01.11.2006 21:13:54 »

joo, terveisiä vaan idols-tuomareille  Cool Wink (siis, samoilla linjoilla...)
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #25 : 01.11.2006 21:19:00 »

Kirjotin aikasemmin pelkästään ittelleni. Nautin siitä. En edes kaivannu palautetta - suuntaan tai toiseen.

Vasta nyttemmin on alkanu toivoon toisten mielipiteitä ja palautetta teksteistä. Haluaa välillä kirjottaa muillekin ku pelkästään itelleen.

Idolseista oon ihan samaa mieltä. Tai no ei siinä mitään laulukilpailuita on varmaan aina ollut jossain muodossa, mutta että kuulee kun ihmiset puhuu jostain laulajasta, että se ei ihan varmana olis päässy Idolseissa karsinnoista. Siis mitä vit***. Onko se muka joku yleinen arvomittari hyvälle laulajalle...? Tiedän aika hemmetin monta todella loistavaa tulkitsijaa, jotka ei oo Idolseja nähnykään. Vaikka vitsi se taisi olla, ainakin otin sen vähän sellasena.  Huh Vaikka toinen kyllä vaikutti tarkottavan mitä sano.

Turha tehdä siitä sen isompi juttu kun se oikeesti on. Ei se mulle ainakaan kerro laulajan taidoista mitään onko ollu Idolseissa ja kuinka on menestyny.

Onko täällä muuten ketään, joka olis joskus osallistunu johonki kirjoituskilpailuun? Mä oon vähän vierastanu niitä, tai siis ujostellu lähinnä... Nehän ei oo koskaan saanu sellasta julkisuutta mitä laulukilpailut. Mitä mieltä niistä ootte?

tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #26 : 02.11.2006 17:19:44 »

Liljuska,
en ole osallistunut, mutta on kyllä ollut monesti mielessä. Minulla on kanssa pöytälaatikot täynnä runoja ja novellin tynkiä. Ainekirjoitus oli ehdoton favourite jo ala-asteella!  Smiley

En tiedä mikä siinä sitten on, että kaikki tuollaiset kilpailut ovat jääneet. Vielä yläasteella jaksoin lähetellä kaiken maailman hengen ja sielun tuotoksia kaikkialle (enimmäkseen piirustuksia, mutta kirjoituksia myös) ja usein myös voitinkin... Ihan parhain palkinto oli kun joskus tokalla luokalla voitin sellasen super-upean mankan (mikä näyttää nykyihmisen silmissä tänäpäivänä jo erittäin kömpelöltä ja naurettavalta museovehkeeltä!)  Grin

En ole oikeastaan ollenkaan kilpailunhaluinen, siinä kai se on. Tai miksi laittaa paremmuusjärjestykseen? Se niissä kilpailuissa on. Jos vaan pääsisi jotain "omaa väylää" ettei tarvitsisi kiilailla... Mutta maailma ei vaan toimi niin. On joko oltava surkeaa keskitasoa tai paras. Toisaalta yrittänyttä ei laiteta... En kyllä edelleenkään tajua, minne ne yrittämättömät laitetaan.. idiot2 Wink
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #27 : 02.11.2006 19:56:53 »

hmm...tarvitseekohan suomi uusia kustantamoita ?

Itselleni kirjoittaminen ei ole se oma kutsumus, mutta tiedän niitä joille on. Tuli tässä yhtenä päivänä puhetta siitä, kuinka vaikea täällä suomessa on saada mitään kustannetuksi, mutta esim amerikkalaista huonoakin tuotantoa kyllä käännetäänkin vaikka millä mitalla...ok, siis viihteellä on sijansa enkä silleen halua haukkua jotain roskakirjallisuudeksi, pointtini on vaan se, että r-kioskit pursuaa käänettyjä harlekiiniromaaneja, mutta uuden suomalaisen tuotoksen on tosi vaikea päästä esille ja painetuksi... Wink

Välitän tässä osaksi erään kirjoittamisintohimoisen ihmisen kokemuksia ja sitä kun hän on todennut lukevansa täysin p-kaa käännöskirjallisuutta ja sitten miettinyt, että ulkomailla kyllä kustannetaan mitä vaan ja sitä jopa käännetäänkin meille...mutta entä jos joku meistä haluaisi julkaista jotain tällä kielellä...

no, nyt voisi tulla kommentti siitä, että "entä jos tämän kyseisen henkilön tuotos on huono" ja sitä ei siksi julkaista...mutta todella huonoja kirjoja myös käännetään... Wink :Smiley
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #28 : 02.11.2006 19:59:09 »

Lainaus
En kyllä edelleenkään tajua, minne ne yrittämättömät laitetaan.. 

hih...loistava ilmaisu  Grin
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #29 : 02.11.2006 20:02:53 »

Haluaisin vielä tuoda esille yhden esimerkin:

Aki Kaurismäki ei koskaan päässyt Taideteollisen Korkeakoulun elokuvataiteen laitokselle sisään, ja opiskeli ulkomailla. Hän on kuitenkin nyt eniten ulkomailla palkittuja ja huomattuja suomalaisia elokuvan tekijöitä. Suomalaiset on sitten jälkeen päin saaneet olla hänestä ylpeitä, mutta oman maamme elokuvakorkeakouluun häntä ei ikinä hyväksytty.

Korjatkaa jos olen väärässä, tätä tietoa pidän oikeana.

Esimerkkinä vain...
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9
  Tulostusversio  

Siirry: