Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: USKOLLISUUS  (Luettu 106153 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
enska
Vieras
« Vastaus #105 : 06.11.2006 22:52:51 »

Mänöö kyllä off-topicci-osastoon taas nuo kulttuurivertailut...Kaippa jos Suomeen tulisi joku Grönlannista, Tunguusiasta tai jostain pikkuruiselta Etelämeren saarelta, niin ihan jo kuriositeettinakin  tällaiseen yksilöön haluaisi tutustua..
Integroituva Suomi ei ehkä niin täytä enää tuota erikoisuus-arvoa mikä periferioista tulleilla yleensä on..

Vaan ihanpa turha sitä on lähteä vertailemaan minkä maan kulttuurissa asujaimisto on valioluokaa, siinä on maantieteelliset, sosiaalihistorialliset, uskonnolliset, lainsäädännölliset, tapakulttuuriset jne tekijät taustalla joten samaa kalkkiviivaa on vähän vaikea käyttää asiaa mittaamaan kansojen kohdalla.. Undecided

Yksilöt on eri juttu, komppaan siis tässä kohtaa edellisiä kirjoittajia  Wink
« Viimeksi muokattu: 06.11.2006 23:03:27 kirjoittanut Lemniskata » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #106 : 07.11.2006 04:07:05 »

Aaaarrrggghhh, Asterix, here we go again...   buck2 Grin. Joskus tuntuu että sinä vertaat suomalaista pikkukaupungin mattimeikäläistä Wienin/Brysselin/muun suurkaupungin hyvin koulutettuun pukuherraan. Kuinka hyvin tunnet vaikkapa Belgian syrjäkylien tai Napolin lähiöiden talkkarimiehet?

Grin 2funny

Heheheh........! Grin 2funny

Mutta kerrohan....
....Suomen suurkaupunki..? :Smiley

Suomessa todellinen koulutettu pukumies on joko turisti
tai liikematkalainen. Wink

Jos näet suomalaisen miehen solmio kaulassa, niin se on joko automyyjä
tai mies yrittää itsemurhaa. Grin 2funny

En tunne ainuttakaan talkkaria
-missään maassa.

Olen mitä ilmeisemmin tee-se-itse-nainen. Grin 2funny

Tiedän siivojamme kasvoilta, mutta en koskaan muista hänen nimeään. idiot2
Se ei oikein puhele paljon, kovin on ujo nainen. idiot2
Makuuhuoneemme siivous on nopeaa ja huolimatonta.
Kaikki lelut ovat siivouksen jälkeen edelleen ympäriinsä! Grin 2funny Cheesy 2funny

Juttelen lähes päivittäin lähitorilla hauskan hedelmä -ja vihannesmyyjän kanssa ostaessani hedelmiä.
Hän osaa kertoa hauskoja jouruja. Wink

Tiesin sohaisevani vihalaispesää (lausutaan kutakuinkin suomi)
joten kaunistelin hiukan.. Grin 2funny

Paljon todisteluja suomalaisen miehen erinomaisuudesta,
mutta se koira älähtää, jonka nilkaan kalikka kalahtaa. Grin

Itselläni ei ole kuin enimmäkseen huonoja kokemuksia suomalaisista
miehistä lähinnä lapsuudestani. En vain voi sille mitään.

Tulipa revittyä... Grin :Smiley

Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed

tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #107 : 07.11.2006 05:15:24 »

Asterix, ymmärrän pointtisi, mutta fakta on myös että nimenomaan ULKOMAALAINEN mies, suuri rakkauteni, petti minua ensimmäisenä ja rikkoi ensimmäisenä harhakuvani rakkaudesta. Ulkomaisen jälkeen olin vuosia yksin ja yritin parin suokin kanssa. Toinen heistä oli "henkinen" ja palasi takaisin Tampereelleen, otti uuden naisen, siis petettyään salaa ensin. Ulkomainen oli Suomessa niin varma siitä että kaikki haluavat häntä, että se alkoi jo ällöttää (vastuuton egoisti).  Huh

No sitten viimeisen kanssa piti lähteä maailmalle, mutta.. joko lähden maailmalle ihan toisen suokin kanssa, tai yksin, tai odottelen mistä Ihmeen Kulttuurista se seuraava tulee. Voin leikkiä sopeutumista jonkun kulttuurin suhdenäkemyksiin, jos mies tuntuu tärkeältä.

En tällä hetkellä halveksi suomalaisia nuorukaisia, en vain ole löytänyt kumppania, ja on totta että viina+hevi mitä 35-45 v miehet täällä harrastaa, ei oikein.. jos etsii sivistynyttä, henkistä ja vetoavaa, saa kauan etsiä, mutta minähän en ainakaan ravinteleista etsi. Niin että..  Cool mielenkiintoinen malli elämiselle voisikin olla, olen ajatellut, jokin sellainen yhdistelmä Suomea ja ulkomaita, millä tavalla monet ulkomaansuokit elää a la Costa del Sol (tai jos EI halua apua maanmiehiltä, välttelee heitä sitten). Ja on totta että suomimies voi pitää vaikka italia-kreikka-naisia ihmeellisinä, tai sitten ei, samoin kuin ulkomainen pohjoismaista. Kyllä ihmisiä eksotiikka kiinnostaa. Sitten on tietysti kulttuurisnobbailu erikseen..

Suomalaisten henkisten piirien miehet? Istuvat ja rukoilevat valonkantajissa, lukevat Urantia-kirjaa, ovat ääriuskonnollisia (?) ja sitten joogaavat meditaatio-open kanssa..

Tuo tangokuva on sympaattinen, tulee ihan koti-ikävä-  Wink Nokia ja kaurismies, se on Suomea. Työnarkomania, perhe siinä sivussa, Miesten harrastukset, ei-ilmaisu.. no olen puhunut tästä paljon serkkuni kanssa joka kuten minä, on ollut paljon maailmalla ja todella suosii ulkomaista.. mitä hänen perheensä ei käsitä.

Updeittaan myös Asterix vähän suomi-miesten kuvaa. Tällaisesta valikosta pitäisi kelpuuttaa.. ehkä makuni on jälkeenjäänyt (jonnekin 80-luvulle).

(http://www.dukerisst.com/Fotos%20Famosos/Bands/Him-Ville.jpg)

(http://www.monstereo.fi/monimages/lordi7.jpg)

Tai onhan sitten Jorma Ollila, Teemu Selänne, Kimi Räikkönen-tyypit.
[/color]
« Viimeksi muokattu: 07.11.2006 11:04:55 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #108 : 07.11.2006 08:03:00 »

Kun nyt jo ollaan menty off topic, niin kirjoitanpa minäkin mielipiteeni tähän tuosta kansallisuuksiin ja miehiin liittyen.  Wink

Ensinnäkin tuollainen 'mölliys/junttius'kuva suomi-miehestä(-naisesta)on jostain edelliseltä vuosisadalta hyvin pitkälti. Ajalta jolloin suomaliset löysivät Kanariansaaret, Espanjan ja muut 'perus-lomakohteet'. Siis jos nyt puhutaan tuosta suomi-kuvasta ulkomailla. Ja nimenomaan tietystä ryhmästä suomalasia, jotka tuota suomikuvaa silloin eteenpäin veivät maailmalla. Sehän oli kuin ale-karkkikauppa, lapselle, joka ei ole saanut karkkia kuin joskus ja jouluna. (höystettynä perus suomalaisella kulttuuri pohjalla) buck2
Ja todellakin on kyse vain tietty osa suomalaisista.
Voisin kuvitella ja olen törmännyt edelleenkin sen tyyppisiin ihmisiin/mihiin joita tässä nyt olla kuvattu, niin suomessa ja ulkomailla, mutta se on hyvin pieni osa kokonaiskuvasta ja on kokoajan vähenemässä. Kyse on myös tietystä ikäluokasta jossa tuollaista tietynlaista 'juntti'-käyttäytymistä esiintyy.

60-luvulta eteenpäin syntyneet ovat jo ihan eri luokkaa, saatika 70- tai 80- luvulla syntyneet, puhumattakaan sitä myöhemmin syntyneet, jotka vasta ovat kasvamassa aikuisiksi.  Wink

Itse kun olen maalimalla kulkenut, olen toki kuullut näitä 'juntti-kuvia' suomalaisista, mutta olen myös huomannut sen, että myös ulkomailla joillain on jäljellä pelkkä pinttynyt klishee ja vanhankantainen asenne suomalaisista tuolta jostain seitskyt luvulta. Jostain syystä suomalainen on niin häveliästä kansaa, ettei uskalla olla pysytypäin suomalainen ja 'puolustaa' suomi kuvaa.  tickedoff
Tuo 'small talk'lipevyys ja sellainen näytteleminen, mitä paljon muissa kulttuureissa harrastetaan on nykyään muutenkin niin 'in'-juttu (jopa suomessa), ettei kehdata olla rehtejä ja suoria ja yhdistetään se junttiuteen.

Minä ainakin olen kohdannut jokaisessa kulttuurissa johon olen törmännyt, niin kultturelleja, intohimoisia, juntteja, hyvin ja huonosti käyttäytyviä ihmisiä, etten todellakaan vetäisi mitään rajaa minkään kulttuurin välille näissä ihmisen perusominaisuuksissa.

Meillä kun on tapana 'alentaa' jotain, 'ylentyäksemme' itse. Ja voih, miten hienoon haarniskaan tai viittaan sen voi pukeakkaan itseä varten.  Wink

Itse suomalaisena olen saanut positiivista palautetta monelta eri kansallisuuden omaavalta ihmiseltä (ulkomailla ja kotimaassa) suomessa syntyneenä ihmisenä.
Jostain syystä täällä suomessa 'vedän puoleeni' ulkomaalaisia ja ikäänkuin hakevat jopa 'tukea' minusta. (enkä ole blondi, kyse ei ole sellaisesta)  Wink Minulle tullaan helposti suomessa puhumaan englantia jossain ravintoloissa, mikä on hyvin huvittavaa.  Grin

'sikoja on joka kansallisuudessa'  coolsmiley Jos käyt vain 'sikalassa' jossain maassa, voitko nähdä muuta? Mutta jos et käy, et myös näe. Vai käytkö niin 'maalla ja kaupungissa'...ja muodostat kuvasi vasta sitten... jokaisessa maassa, josta yleiskuvia luot...
Uskollisesti minä omalta osaltani nostan suomalaisuuden klisheistä ja jämähtänyttä kuvaa 'korkeammalle' olemalla oma itseni ja syntyperältäni suomalainen.  :Smiley
(sain sen uskollisuuden tähän ympättyä kuitenkin)

tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #109 : 07.11.2006 08:54:06 »

Ja jatkaaksemme OT-linjalla..
Suomessahan oli vielä 60-luvulla yli puoli miljoonaa ihmistä, jotka saivat elantonsa maa-ja metsätalousalalta ts. ei sitä yhdessä yössä voi odottaa kehityksen muuttuvan kovinkaan urbaaniksi..

Sitä paitsi, mitä järkeä on homogeenisyydessä?
Antaa kaikkien kukkien kukkia, eiköhän me mahduta samaan koriin, sulavat keskieurooppalaiset ja ujot metsäsuomalaiset.. Wink
Itse asiassa voisi olla melko epäkäytännöllistä rämpiä täällä arktisissa olosuhteissa blahnikit jalassa pitkin vuotta 2funny

Ehkä me suomalaiset olemme mielestäsi rasistisia, mutta maahanmuuttajia ja pakolaisia onkin alkanut tulla tännepäin vasta 70-luvulta lähtien..Valitettavasti yleinen mielipide ei sekään muutu silmänräpäyksessä, tosin kaikenlaisia rasisminvastaisia ohjelmia on käynnistetty ja lainsäädäntöäkin pikkuhiljaa paranneltu. Ns. ryssäviha on WW2:n peruja ja miksei myös sortovuosien traumoista peräisin, mutta sukupolvien saatossa tästäkin asiasta pääsemme varmasti yli. Huh

Sitä tosin ihmettelen miten es. Ranskassa, jossa erivärisiä on ollut maailmansivu, on viime aikoina tuo suvaitsevaisuus erityisesti islamin uskoisia kohtaan kaventunut..Ja muistaakseni tästä ei ole kuin muutama viikko, kun Suomessakin uutisoitiin äärioikeiston noususta tietyssä osissa Saksaa ja kuinka nationalistit ovat enemmistössä useammankin alueen kunnallispolitiikassa.. Undecided

Ja ohimennen takaisin lähelle aihetta, olisin toivonut sinulta Asterix kommenttia tuohon prostituutio-asiaan..Miksi suurimmat markkinat ovat sitten juuri Keski-Euroopassa, jos paikalliset miehet vaalivat naisiaan, jotka sanojesi mukaan osaavat pitää miehensä mielenkiinnon yllä?

(http://slonews.sta.si/img/s-0884.jpg)
« Viimeksi muokattu: 07.11.2006 09:26:21 kirjoittanut Lemniskata » tallennettu
VE!
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #110 : 07.11.2006 09:47:43 »

Itselläni ei ole kuin enimmäkseen huonoja kokemuksia suomalaisista
miehistä lähinnä lapsuudestani. En vain voi sille mitään.

Voi Asterix, perustat siis kuvasi Suomen miehistä -40-luvun ikäpolveen... Need I say more..?

No sanon kumminkin. Äkkinäinen köökkipsykologiarvio on siis se, että sulle on isäsi kuoleman jälkeen jäänyt ideaalikuva parhaasta&ihanimmasta isistä, ja toisaalta taas kauhukuva ilkeästä ja pahasta suomalaisesta isäpuolesta. Tokihan tuo mielipidettä muokkaa, mutta eikö olisi aika noin niinkuin oman mielenterveyden kannalta päästää irti noista lapsuuden rakenteista   Grin Wink...

Niin ja tuo mullakin kiinnostaa!

Ja ohimennen takaisin lähelle aihetta, olisin toivonut sinulta Asterix kommenttia tuohon prostituutio-asiaan..Miksi suurimmat markkinat ovat sitten juuri Keski-Euroopassa, jos paikalliset miehet vaalivat naisiaan, jotka sanojesi mukaan osaavat pitää miehensä mielenkiinnon yllä?

tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #111 : 07.11.2006 11:04:28 »

Kanaria ja Espanja on just ihania, mutta minulla niihin ei juurikaan liity mitään eroottista. Maisemia ja valoa ja lepoa.

Ranskassa ja Italiassa AVIOmiehillä on rakastajattaret.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #112 : 07.11.2006 12:02:41 »

Asterix, ymmärrän pointtisi, mutta fakta on myös että nimenomaan ULKOMAALAINEN mies, suuri rakkauteni, petti minua ensimmäisenä ja rikkoi ensimmäisenä harhakuvani rakkaudesta. Ulkomaisen jälkeen olin vuosia yksin ja yritin parin suokin kanssa.

Maailmassa on muitakin maita kuin Suomi ja Ulkomaa. Wink
Mielestäni tyypillinen suomalainen ajattelutapa. coolsmiley

Maissa ja kansallisuuksissa on eroja, kuten ihmisissäkin.
Jos Ranskalainen hurmuri särki sydämesi,
niin ei voi syyttää Sveitsiläistä tai vaikka Italialaista.
Pahinta on syyttää kaikkia muita kansallisuuksia paitsi omaansa. Wink
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #113 : 07.11.2006 12:16:03 »

Itse kun olen maalimalla kulkenut, olen toki kuullut näitä 'juntti-kuvia' suomalaisista, mutta olen myös huomannut sen, että myös ulkomailla joillain on jäljellä pelkkä pinttynyt klishee ja vanhankantainen asenne suomalaisista tuolta jostain seitskyt luvulta. Jostain syystä suomalainen on niin häveliästä kansaa, ettei uskalla olla pysytypäin suomalainen ja 'puolustaa' suomi kuvaa.  tickedoff

Surullisen totta. Sad
Mutta onhan suomalaisillakin aivan käsittämättömiä klisheitä
ja vanhankantaisia asenteita muita kansallisuuksia kohtaan. Wink
Ei tarvitse kuin lukea tätä topicia todentaakseen sen.  coolsmiley

Itse suomalaisena olen saanut positiivista palautetta monelta eri kansallisuuden omaavalta ihmiseltä (ulkomailla ja kotimaassa) suomessa syntyneenä ihmisenä.
Jostain syystä täällä suomessa 'vedän puoleeni' ulkomaalaisia ja ikäänkuin hakevat jopa 'tukea' minusta. (enkä ole blondi, kyse ei ole sellaisesta)  Wink Minulle tullaan helposti suomessa puhumaan englantia jossain ravintoloissa, mikä on hyvin huvittavaa.  Grin

Normaali elämässä minua ei uskota suomalaisjuureiseksi ollenkaan.
Varsinkaan suomessa.
Suomessa olen enemmän ulkomaalainen kuin missään muussa maassa.
Saan palvelun englanniksi ravintoloissa ja Stockmannilla, jos myyjä/tarjoilija ennestään jo tunne minua.

Hauskinta on sanoa, että minulle voi puhua ihan suomeksikin,
jolloin he menevät hämilleen. Cheesy
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #114 : 07.11.2006 12:18:08 »

Ilmeisesti sinulla on asiantuntemusta asiasta, kun noin väität. Smiley
En työskentele alalla, joten minulla ei ole hajuakaan. Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #115 : 07.11.2006 12:23:54 »

Voi Asterix, perustat siis kuvasi Suomen miehistä -40-luvun ikäpolveen... Need I say more..?

No sanon kumminkin. Äkkinäinen köökkipsykologiarvio on siis se, että sulle on isäsi kuoleman jälkeen jäänyt ideaalikuva parhaasta&ihanimmasta isistä, ja toisaalta taas kauhukuva ilkeästä ja pahasta suomalaisesta isäpuolesta. Tokihan tuo mielipidettä muokkaa, mutta eikö olisi aika noin niinkuin oman mielenterveyden kannalta päästää irti noista lapsuuden rakenteista   Grin Wink...

En koe, että minulla on mielenterveysongelmia suomalaisista miehistä,
vaikka en heistä pahemmin pidäkään. Wink
Asia on vähän sama, söisikö kanaa vai kalaa tänään.
Ei minun tarvitse siitä psykoterapeutille vielä mennä. Smiley

Ymmärrän kyllä, että joidenkin mielestä on terveellisempää mielenterveyden kannalta
inhota esim. arabeja tai vaikkapa kreikkalaisia. Grin
« Viimeksi muokattu: 07.11.2006 12:25:56 kirjoittanut Asterix » tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #116 : 07.11.2006 12:35:16 »

Surullisen totta. Sad
Mutta onhan suomalaisillakin aivan käsittämättömiä klisheitä
ja vanhankantaisia asenteita muita kansallisuuksia kohtaan. Wink
Ei tarvitse kuin lukea tätä topicia todentaakseen sen.  coolsmiley

No kyllähän se menee varmasti näin ihan joka suuntaan. Tuskin kukaan voi välttyä siltä ettei ota omaksi asenteekseen jotain muilta kuultua, muiden kokemuksiin perustuvaa... vaikka edes hetkellisesti (kansallisuuksiin; rotuihin viittaat vitsitkin ovat sitä) ennakkokäsitteeksi ja ikäänkuin hakien sille vahvistusta, mikä hyvin todennäköisesti sellaisen 'vetää puoleensakin'.  buck2

Lainaus
Normaali elämässä minua ei uskota suomalaisjuureiseksi ollenkaan.
Varsinkaan suomessa.
Suomessa olen enemmän ulkomaalainen kuin missään muussa maassa.
Saan palvelun englanniksi ravintoloissa ja Stockmannilla, jos myyjä/tarjoilija ennestään jo tunne minua.

Hauskinta on sanoa, että minulle voi puhua ihan suomeksikin,
jolloin he menevät hämilleen. Cheesy

No minua kyllä uskotaan ihan suomalaiseksin, en sentään ulkoisesti ole kovin eksoottisen näköinen.  coolsmiley Mutta monasti minulle on sanottu, että minulla 'ulkomaalainen sydän/sielu'... siis muut kuin suomalaiset, ovat niin sanoneet.
Monesta eri kansallisuudesta(myös suomalaiset)peräisin olevat ihmiset puhuttelevat kyllä joskus minua englanniksi. Se on kuitenkin enemmän poikkeus kuin sääntö.
Kaikkein hupaisinta on ehkä ollut se, että intilainen mies tuli iskemään minua Kreetalla kreetalaisena, eikä uskonut, että olen turisti.  Grin
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #117 : 07.11.2006 12:45:24 »

Kaikkein hupaisinta on ehkä ollut se, että intilainen mies tuli iskemään minua Kreetalla kreetalaisena, eikä uskonut, että olen turisti.  Grin

Cheesy 2funny Grin

Joko Kreetalaiset ovat varmaan niin vaaleita intialaisen Hinrin (suomalaisittain Henry) mielestä,
että yksi Pohjoismaalainenkin näyttää Kreetalaiselle
tai sitten Kreeta on niin täynnänsä Pohjoismaalaisia,
että Hinri ei enään tiennyt, ovatko he tai jopa nuo alkuperäiskansaa. Grin 2funny Cheesy
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #118 : 07.11.2006 12:52:36 »

Ilmeisesti sinulla on asiantuntemusta asiasta, kun noin väität. Smiley
En työskentele alalla, joten minulla ei ole hajuakaan. Smiley

Jepjep..on sen verran kokemusta mitä googlaamalla ja uutisia, Amnestyn raportteja tvs. seuraamalla itse kullekin tulee.. Wink
Emmie mittää väitä PERUSTEETTA
esim. tuossa yksi juttu, vaikka vastaavia löytyikin pilvin pimein http://www.stete.org/Ihmisk-aineisto.htm

Mutta sulla kun on kokemusta keski-euroopan miehistä ja kulttuurista, niin ajattelin josko osaisit vastata kysymykseeni  idiot2

« Viimeksi muokattu: 07.11.2006 13:14:58 kirjoittanut Lemniskata » tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #119 : 07.11.2006 13:08:03 »

GS. Mahdatko etsiä niitä "henkisiä" miehiä vähän vääristä piireistä / paikoista. Mietin vain, että miksi mennä merta edemmäs kalaan..  :Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12
  Tulostusversio  

Siirry: