Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tarotkorttien tietopaketti  (Luettu 70623 kertaa)
0 jäsentä ja 11 vierasta katselee tätä aihetta.
MetalLady
Vieras
« Vastaus #15 : 04.11.2006 19:36:59 »

Jinx tää on hyvä ketju. Smiley
 
Minä halusin sanoo vielä, että tarkentakaa sitten kenen korteista on kyse, niitä kun on erilaisia Tarot kortteja. Wink

Jinxillä näytti olevan Gerd Zieglerin korttien tietopaketti. Smiley
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #16 : 04.11.2006 22:14:39 »

Jinx tää on hyvä ketju. Smiley
 
Minä halusin sanoo vielä, että tarkentakaa sitten kenen korteista on kyse, niitä kun on erilaisia Tarot kortteja. Wink

Jinxillä näytti olevan Gerd Zieglerin korttien tietopaketti. Smiley

Aah, hyvä pontti!
En itse tullut ajatelleeksi koko asiaa.
Noh tietoa kertyy, toivottavasti pysytäänb perillä mistä korteista on milloinkin kyse.
Niinja voihan niitä muiden pakkojen ohjeita soveltaa ehkäpä omiin kortteihin.
Kun miulla ei ole ku ne Liulian kortit.
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #17 : 05.11.2006 23:40:16 »

Moro Jinx, minulla on Gerd Zieglerin kortit ja siihen Sielun Peili Tarot kirja + Menestys ja Täyttymys taskukirja. Pienten salaisuuksien kortit sisältyy noihinkin kortteihin, joten sen takia oli, niin tuttua mitä kirjoitit. Wink

Liulialla taitaa olla saman nimiset kortit. Smiley

tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #18 : 06.11.2006 00:53:59 »

Moro Jinx, minulla on Gerd Zieglerin kortit ja siihen Sielun Peili Tarot kirja + Menestys ja Täyttymys taskukirja. Pienten salaisuuksien kortit sisältyy noihinkin kortteihin, joten sen takia oli, niin tuttua mitä kirjoitit. Wink

Liulialla taitaa olla saman nimiset kortit. Smiley



No moikka!
Marita Liulian kortit on Marita Liulian kortit  Grin
Aika hyvä on se tulkinta kirja, ainakin miun mielestä.
Korttien mukana tuli iso ja paksu Tarot kirja jossa on sekä korttien tulkinnat niin myöskin tietoa taroteista sekä erillaisia pöytiä.
Sitten tuli vielä sellanen pikkanen "vihkonen" missä on nopeat tulkinnat jos kirjaa ei jaksa veivata.
Modernit kuvat korteissa ja ainakin ite tykkään tosi paljon niistä.

Kun sanoit että siulla on Gerd Zieglerin kortit ja siihen Sielun Peili Tarot kirja + Menestys ja Täyttymys taskukirja niin jos on eri kortit ja eri tulkinnat ni mites se toimii se se tulkinta systeemi?
Kun joissain on se vika että kortit ja kirjat ei täsmää...
Esimerkiks Liulian kortteihin ei oikein sovi kuin se Liulian oma kirja.
Tai näin olen ainakin ymmärtänyt. Tosin niitä pöytiähän voi hyödyntää.
Pitäskö ne laittaa tänne ketjuu?
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #19 : 06.11.2006 01:27:05 »

Tällänen löytyi netistä:




Tarot-kortit paljastavat elämän salaisuuksia
4.1.2005

Jo 1400-luvulta peräisin oleva tarotkorttien perinne löytää mielekkäitä muotoja myös nykyajassa. Marita Liulian Tarot -teos loihtii esiin tarotmaailman hahmot perinteiden inspiroimana, mutta luo samalla vanhasta uutta.

Tarotpakassa on aikoinaan valttikortteina tunnetut 22 Ison Arkanan kuvakorttia ja 56 tavallisen korttipakan kortteja muistuttavaa Pienen Arkanan korttia. Isoon Arkanaan kuuluvat hallitsijat ja muut hyveellisiksi koetut hahmot. Pienen Arkanan maasymbolit ovat Maljat, Miekat, Kepit tai Sauvat sekä Rahat.

Lisäksi pakkaan kuuluu neljä hovikorttia: Kuningas, Kuningatar, Ritari ja Sotamies. Tarot-viittauksia löytyy muinaisesta eurooppalaisesta kirjallisuudesta vuodesta 1370 lähtien, ja sieltä ovat peräisin Pohjois-Italian aatelispiireiltä säilyneet kirjoitukset. Jotakin tarotia muistuttavaa on ollut jo 1000-luvulla Kiinassa, mutta nuo pelikortit eroavat Euroopassa tunnetuista siinä määrin, ettei niillä katsota olevan yhteyttä tarot-korttien historiaan. Varhaisessa kirjallisuudessa käytettyjen tarot-hahmojen arabialaiselta kalskahtavat nimet antavat osviittaa sille, että juuri arabit toivat kortit Eurooppaan.

Tarotin tuhannet tulkinnat

Liulia ihastui tarotmaailmaan 1980-luvun alussa. Hänen ja Tiina Porthanin kuluneena vuonna julkaisema kirja, Tarot, on jatkoa aikaisemmin ilmestyneille kännykkäpelille, painetuille korteille, tulkintakirjalle, verkkopelille sekä multimediasta ja kymmenistä alkuperäisteoksista koostuvalle näyttelylle.

Tarot on kiinnostanut ihmisiä, ja sen muunnelmia on suunniteltu kaikkina aikoina. Liulian kirja kertoo anteliaasti mystiikkaa ja salatieteitä viljelleen korttipakan vaiheista. Ajallisesti lähimpänä Liulian tutkimuksia ja sittemmin koko Marita Liulia Tarot -tuoteperheen syntyä ovat 1960-luvun New Age -liikkeen edustajien tarot-teoriat ja feministiset tarot-tulkinnat.

Tarot tähtää oman itsen, eri ihmisten ja elämäntilanteiden parempaan ymmärtämiseen. Liulia esittelee tarotpöydät, joiden avulla pelaaja eli ”kysyjä” löytää välineitä sisimpänsä tutkailuun ja pohdiskeluun. Hänen korttiensa tietokoneella käsiteltyjä valokuvia on kehitelty vuosien varrella eri maailman kolkissa otetuista kuvista. Omassa esipuheessaan taiteilija mainitsee inspiraation lähteeksi eteläeurooppalaisen, aasialaisen ja arabialaisen varhaisen uskonnollisen taiteen. Nykyajan muusaksi kelpasi samansuuntaista symboliikkaa usein hyödyntävä mainoskuvaus.

Noidat netissä

Liulia muistuttaa myös, että menneiden aikojen tarotpakat kuvaavat aina omaa aikaansa. Niinpä hänenkin pakkansa pyrkii samaan ja haluaa olla myös luojansa omaelämäkerrallinen teos. Liulia luonnehtii korteissa poseeraavia henkilöitä ystävikseen ja perheekseen. Kuvissa viliseen tuttuja tuntemattomampia kasvoja. Hallitsijana on hattupäinen ja paksun kirjan sivua sormellaan osoittava Tuomari Nurmio, Hallitsijattarena Maritta Kuula, Uneksijana hanuristi Kimmo Pohjonen, Hirtettynä tanssija Tero Saarinen ja Miekkojen Kuningattarena – Liulia itse.

Tarotversiossaan Liulia on tehnyt muutamia selkeitä muutoksia suhteessa vanhoihin kortteihin. Esimerkiksi Narrina tai Hulluna korteissa ennen seikkaillut hahmo on nyt Haaveilija. Ylipapittaresta eli Paavittaresta tuli Noita, joka symboloi naisen viisautta. Paavi eli Hierofantti taas on meille pohjoisen kansoille käsitettävämpi Guru.

Liulian tarot käsittää korttien lisäksi myös tulkinnat niistä jokaisesta. Valoisuutta symboloiva Keppien Prinsessa saa uteiliaisuutta, leikkisyyttä ja nautinnonhalua korostavan tulkinnan. Käänteinen merkitys muistuttaa mm. ylenmääräisen nautinnonhalun vaaroista, kuten seksimaniasta. Maljojen Suru-kortissa on alaston mies käpertyneenä pää polvissa ja kädet säärien ympärillä. Liulia tulkitsee tilanteessa asenteen muutoksen välttämättömyyden. Suruunsa saattaa joku koteloitua, mutta toipuminen ja uusi toivokin ovat vaihtoehtoja, muistuttaa käänteinen merkitys.

Internet-sivujensakin mukaan Liulian tarot on naisten peli. Näin lienee, ainakin jos kaikkinainen ennusmerkkien tarkkailu ja oman sisimmän pohdiskelu mielletään naisten jutuksi. Peliä on nykynaisen helppo pelata netissäkin, sillä kuten sivut sanovat: nykyajan noita käyttää teknologiaa!
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #20 : 06.11.2006 19:09:19 »

Moro Jinx, minulla on Gerd Zieglerin kortit ja siihen Sielun Peili Tarot kirja + Menestys ja Täyttymys taskukirja. Pienten salaisuuksien kortit sisältyy noihinkin kortteihin, joten sen takia oli, niin tuttua mitä kirjoitit. Wink

Liulialla taitaa olla saman nimiset kortit. Smiley


Kun sanoit että siulla on Gerd Zieglerin kortit ja siihen Sielun Peili Tarot kirja + Menestys ja Täyttymys taskukirja niin jos on eri kortit ja eri tulkinnat ni mites se toimii se se tulkinta systeemi?
Kun joissain on se vika että kortit ja kirjat ei täsmää...
Esimerkiks Liulian kortteihin ei oikein sovi kuin se Liulian oma kirja.
Tai näin olen ainakin ymmärtänyt. Tosin niitä pöytiähän voi hyödyntää.
Pitäskö ne laittaa tänne ketjuu?

No nämä kirjat ja kortit kuuluu samaan, eli Gerd Ziegleriin. Mietin lähinnä sitä, että kun kerroit niistä salisuuksien korteista, niin tällä kaverillakin on samanimiset. Grin Kukahan on sen mun kirjat suomentanut. idiot2
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #21 : 07.11.2006 16:44:31 »

Mietiskelin tuossa että Tarot korttien käyttö vaatii aika paljon voimia. Niitä ei tule usein käytettyä kun se vaatii tietynlaista voimia ja ponnistuksia käyttää niitä. Onko muilla samankaltaisia ongelmia? Vai onko tämä vaan omaa laiskuuttani?

tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #22 : 07.11.2006 17:08:33 »

Kyllä minä olen huomannut ja se pitäis ajoittaakin niin, että itse on virkee ja mikään ei paina mieltä.
Kyllä minäkin olen pausseja pitänyt, kun ei jaksa niin eijaksa.
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #23 : 07.11.2006 17:14:20 »

Kyllä minä olen huomannut ja se pitäis ajoittaakin niin, että itse on virkee ja mikään ei paina mieltä.
Kyllä minäkin olen pausseja pitänyt, kun ei jaksa niin eijaksa.

Hyvä tietää, ettei se vaan omaa laiskuutta ole.
Ajattelinkin tässä että vois vähän vilkasta kortteja joku päivä.
Tosin vielä en ole saanut aikaiseksi, mutta jos tossa kohta puoliin siirtyis tästä koneelta ja tekis asialle vihdoin jotain.
Tähän foorumiin jää niin pahasti koukkuun, ettei muuta enää viitsi tehdäkkään kuin istua ja jumettaa koneella koko päivän.
Illalla sitten taas huomaa että koko päivä menikin siinä kun surffaili muuten vaan netissä tai tutkiskeli astro foormia.
  Cheesy  Grin
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #24 : 08.11.2006 00:50:30 »

Perhoselta mukava Tarot vinkki:

Kasvukortin voi laskea vaikka jokaiselle vuodelle erikseen ja katsoa elämässä esiintyneitä energioita sekä menneestä että myös tulevaisuudelle.
Kasvukortissa tulevat esiin tehtävät ja haasteet jotka ovat ajankohtaisia juuri tiettynä vuonna.

Laskuohje:
syntymäpäivä + kuukausi + tarkasteltava vuosi = kasvunkortti
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #25 : 08.11.2006 00:54:24 »

sain luvuksi 2036 Smiley
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #26 : 08.11.2006 00:56:48 »

sain luvuksi 2036 Smiley

ja jatkuu 2+0+3+6= 11 (jos oikein laskin  uglystupid2 )

Eli miun korteilla (jotka edelleen on Liulian) se olisi VOIMA
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #27 : 08.11.2006 01:05:58 »

Just otin mun kirjan esille ja minäkin olin laskenut 11, mulla se on Intohimojen kasvukortti.
Kasvukortit kuuluu tän kirjan mukaan Suurten Salaisuuksien kortteihin.
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #28 : 08.11.2006 01:09:37 »

Just otin mun kirjan esille ja minäkin olin laskenut 11, mulla se on Intohimojen kasvukortti.
Kasvukortit kuuluu tän kirjan mukaan Suurten Salaisuuksien kortteihin.

Intohimojen kortti, kuulostaa lupaavalta  Wink
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #29 : 08.11.2006 01:11:44 »

Se on muutes totta, olen aika intohimoinenkin, jos sille päälle sattuu. Grin

Lisäys: Tosin tuo vuosilaskenta ei ollu tämä vuosi. Wink
« Viimeksi muokattu: 08.11.2006 11:19:25 kirjoittanut MetalLady » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: