Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Muitten laittaminen itsensä edelle  (Luettu 27469 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
ametist
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #30 : 03.11.2006 11:39:56 »

Niin, toi pitäs kyllä harjotella, mutta se on niin hankalaa!  Undecided
Omat vahvat mielipiteet kyllä tuon ilmi. En haluaisi suututtaa ketään. Kiitos osallistumisesta tähän keskusteluun. Taitaa olla aika yleistä tämä tällainen. Hyvä tietää että on muitakin. Ja paljon tulee apua, kaikkien omien kertomuksien kautta.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 03.11.2006 11:44:04 kirjoittanut ametist » tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #31 : 03.11.2006 11:44:01 »

Lainaus
Tossakin asiassa kannattaa olla johdonmukanen. Ei niin että ensin höösätään ja sitten yhtäkkiä sanotaan, että sä oot nyt niin vanha jne. nyt sun pitää tehdä itte.

totta.Kohtuullisuus ja järki ois ihan hyvä...tosin elämähän on usein absurdia... :Smiley

Lainaus
En tiedä onko vanhempana oleminen niin traumaattista, mutta lapsena ja nuorena oleminen ainakin on.

taitaa olla niin, että elämä yleensäkin on traumaattista  Grin

Lainaus
Mun vanhemmat on hyvin ristiriitasia ihmisiä, jotka on antanu mulle hyvin ristiriitaisia viestejä. Esimerkkejä on niin lukuisia, että en nyt jaksa alkaa niitä tässä luetteleen.

sama täällä. Nyt olen tajunnut, että mitä niillä niiden viesteillä oikeesti on minun kanssa tekemistä...viesteilköön keskenään vaan.

Tästä tuli vielä mieleen yksi pointti mistä haluan jäkättää: Se "uus-avuttomat" juttu. Ensiksi yksi sukupolvi tahallaan hyysäämällä estää jotain sukupolvea oppimasta jotain tärkeitä selviytymistaitoja, ja sitten mässäilee sillä idealla että kun nuo on niin avuttomia, ne ei osaa mitään ite ja niille on kaikki tuotu eteen...mutta haloo, kuka käski hyysäämään...kuka toi kaiken eteen ?!?

ihme venkoilua. Tämä ehkä kuvastaa sitä mitä minä käsitän marttyyrimäisyydellä.
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #32 : 03.11.2006 11:46:01 »

Sininen enkeli, se oli tosiaan mustaa huumoria ja sarkastinen kommentti tohon Signin viestiin. En huomannu laittaa kenen viestiin se oli kommentti, sorry.

Mä oon ainakin eläny niin arvostelevassa ympäristössä lapsuuteni ja nuoruuteni, ettei mitään rajaa. Eihän siinä mitään, mutta kun se tarttuu ja alkaa ittekin arvosteleen itteensä niin siinä vaiheessa se ympäristön arvostelu alkaa olla vähän liikaa.

Mietin kanssa tota, että olisko nykyään erilaista olla teinix? Varmaankin... mutta tiedä sitten siitä Pohjolan valosta.  Grin

Ei mutta musta jotenki tuntuu, että nuorilla on nykyään parempi itsetunto ja se on hieno asia.  Smiley

smitten
tallennettu
Perhonen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #33 : 03.11.2006 12:22:12 »

Sininen enkeli, se oli tosiaan mustaa huumoria ja sarkastinen kommentti tohon Signin viestiin. En huomannu laittaa kenen viestiin se oli kommentti, sorry.

Ai minä täällä sählään ja sekoilen, sorry sorry Grin  Jo vähän ihmettelinkin  Grin

Sininenhän tuo mun enkeli on tuossa  Wink    ( 2funny  merkurius   :Smiley)
tallennettu

Nousumerkki Jousimies.
Aurinko ja Venus Kaloissa, Kuu ja Merkurius Vesimiehessä, Mars Oinaassa.
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #34 : 03.11.2006 12:34:34 »

Äh, siis Perhonen. Sorry, sekoilen lisää... *hakee silmälasinsa*  Grin

Jotain sinistä... sentään...  :Smiley Cheesy
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #35 : 03.11.2006 18:46:53 »

En haluaisi suututtaa ketään.

Eihän ihminen voi elää tyytyväisenä elämäänsä, jos joutuu pohtimaan, että suuttuuko joku. Sehän on kohteen oma häpeä, jos suuttuu siitä, että ilmaiset oman tahtosi, halusi ja tunteesi! Joskus on vain hyvä herättää keskustelua ja tunteita toisissa, varsinkin jos asiat eivät ole niin kuin pitäisi tai hyvältä tuntuu. Voihan olla, että sillä toisellakin on samanlaisia fiiliksiä, mutta hänkään ei uskalla sanoa.

Kun ametist uskallat ilmaista omat vahvat mielipiteesi, niin miksi et ilmaisisi niitä loppujakin  Huh 
tallennettu
ametist
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #36 : 03.11.2006 22:34:13 »

Hmm.. Shocked tuota en muuten tiedä. Ne eivät ehkä kosketa niin muita ihmisiä kun jotkut muut asiat. Ja ne ovat minulle todella tärkeitä. Sitten taas herää kysymys että eikö oma " terveys" ole?  Cheesy Shocked   No sitä pitääkin taas sitten miettiä, koska terveys on tärkeää minulle.
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #37 : 05.11.2006 20:00:27 »

Hmm.. Shocked tuota en muuten tiedä. Ne eivät ehkä kosketa niin muita ihmisiä kun jotkut muut asiat. Ja ne ovat minulle todella tärkeitä. Sitten taas herää kysymys että eikö oma " terveys" ole?  Cheesy Shocked   No sitä pitääkin taas sitten miettiä, koska terveys on tärkeää minulle.

Sinäpä sen sanoit! Joissain asioissa on vaan hyvä olla jonkin verran itsekäs, terveys varmasti on yksi näistä  Smiley
tallennettu
kitiara
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #38 : 05.11.2006 20:12:13 »

en nyt lukenu kaikkia kommentteja mutta ihminen auttaa muita itsekkäistä syistä Smiley ihmiselle tulee hyvä olo kun on auttanut toista... minä ainakin olen huomannut sen. joskus tietenkin auttamatta jättäminen on ollut jollain tavalla parempi asia minulle jolloin tietty olen jättänyt asiat omaan nojaan. Ihmisen ei kuulu miellyttää muita kuin itseään oli se sitten toisia auttamalla tai auttamatta jättämällä Smiley
mutta toki ei saa unohtaa kolminkertaisuuden sääntöä, eli jos teet jollekkin jotain (hyvää taikka pahaa) niin sen saa takaisin itselleen takaisn kolminkertaisena. hyvä pitää mielessä.
tallennettu
ametist
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #39 : 06.11.2006 17:49:54 »

Niin  Smiley   Pitää kyllä nyt laittaa käytäntöön tuo juttu! knuppel2
Mitähän sitä ekana tekisi?  :Smiley
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #40 : 06.11.2006 21:28:12 »

Niin  Smiley   Pitää kyllä nyt laittaa käytäntöön tuo juttu! knuppel2
Mitähän sitä ekana tekisi?  :Smiley

Seuraavan kerran kun eteen tulee tilanne, jossa vaistomaisesti tekisit asiat toisen hyväksi, teetkin omalla tavallasi, vaikka kuinka pahaa tekisi  Smiley
tallennettu
poNpula
Kohtuuastroilija
**

Nauti elämästä ja sen tarjoamista pienistä iloista

Profiili
« Vastaus #41 : 08.11.2006 16:30:14 »

Joskus on vain vaikeaa jättää toinen ihminen yksin ja ajatella sitä omaa etuaan.

Aikaisemmin tuli julki tuolla terveys. Se on varmasti jokaiselle se tärkein, ainakin toivottavasti. Sanotaan, että ensin oma terveys ja sitten vasta se toisten auttaminen mutta silloin vain jos omaa halua siihen auttamiseen on.
tallennettu

Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan
ametist
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #42 : 08.11.2006 20:19:31 »

Voi kyllä osaa olla vaikeaa, eikä ole muuta kuin pikku asia vielä ollut, mutta kyllä rupesi heti sen jälkeen hymyilyttämään ja hyvä olokin tuli muuten! Grin
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #43 : 09.11.2006 16:40:38 »

Voi kyllä osaa olla vaikeaa, eikä ole muuta kuin pikku asia vielä ollut, mutta kyllä rupesi heti sen jälkeen hymyilyttämään ja hyvä olokin tuli muuten! Grin

Hyvä hyvä! Jos  alkoi ihan naurattamaan ja hyvä olo tuli, niin teit oikealla tavalla  Smiley
Muista kuitenkin, jos alkaa liian hyvältä tuntumaan, ettei jopo lähde käsistä Wink
tallennettu
ametist
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #44 : 09.11.2006 19:09:20 »

Kyllä,se pitää muistaa Smiley kiitos muistutuksesta
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  

Siirry: