Kun katsoin sideeristä karttaa astro.comista jäi aika epäselväksi, onko aurinkomerkkini härkä vai oinas..? Sijoituin jonnekkin niitten väliin..
Hei myyri, Lahiri-ayanamsan mukaan, jota itse käytän, Aurinkosi on 0 astetta 53 minuuttia Härkää. Olen tuossa miettinyt Härkä-Aurinkoa sikäli, että intialaisessa systeemissä, jota itse harrastan, Auringolle ei anneta ihan samanlaista painoa kuin meillä, vaan se on kuitenkin tavallaan vain "planeetta" muiden joukossa. Ja Intiassa planeetasta katsotaan aina, mikä on sen suhde sijaintimerkin hallitsijaan - hyvä vai huono. Härän hallitsija Venus on Auringon vihollinen, ne ei ole samalla aaltopituudella. Näin ollen Aurinko ei Härässä loista koko tehollaan.
Härkä on melkoisen materialistinen ja nautinnonhaluinen merkki ja Aurinko taasen edustaa sielua, joten Härkä on sille jossain määrin vieras ympäristö. Jari Sarasvuolla on kauhea nivaska planeettoja sun muuta sideerisessä Härässä: askendentti, Merkurius, Aurinko, Jupiter ja Rahu. Jupiter Härässä: Sarasvuo opettaa, kuinka saada materiaalista menestystä! Sarasvuolla on myös IX huoneen hallitsija X huoneessa eli opettaminen ammattina. Tuo hallitsija on Saturnus, joka on omassa merkissään ja ystävällisessä navamsassa ja lisäksi Härkä-askendentille kartan paras planeetta eli joogakaraka. Härän hallitsija Venus on kartan vahvin planeetta shadbalassa. Eipä ihme, että Sarasvuo on menestynyt, etenkin tällä maallisella saralla.