Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuka tuntee (Kreetan) , ei kun Kanarian saarten energiat?  (Luettu 25164 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #15 : 12.11.2006 21:55:58 »

Minun pitää nyt kertoa, miten tämän jutun kanssa kävi.

Oikeastaan tein nojatuolimatkaa Kreetalle jo kahden viikon ajan. Kiitos siitä teillekin, matkakumppanit! Tosi hieno matka!

Mutta...eihän sinne ihan yksinkertaista ollut päästä. Ja kun on kaksi lähdössä. Päädyttiin tutulle Kanarian saarille. Maspalomas, josta minulla itselläni ei ole mitenkään hyviä muistoja, turistituppukylä, jossa siintävät kutsuvat vuoret jossain moottoriteiden tuolla puolen.
No joo. Silloin oli vahdittavana kaksi villiä poikaa, vähän rahaa ja ukon huono terveys.

Ja..päätin, että aion karsia vanhat asenteet ja muistot hiivattiin ja löytää se saari toisella lailla, lepuuttavalla lailla, uteliaana ja ilman näitä arkihuolia. Jospa löytäisimme aivan toisenlaiden Gran Canarian! Ja hiihtolomalle saimme matkan.

Kun on kaukana pohjoisessa, missä jo matka itse lentoihin on se rankin, eikä jaksa tehdä ja suunnitella matkaa itse.

Luovuin tällä kertaa...

ja toisekseen, astro.comin sivulla minulle povattiin aivan hitommoista Kreetamatkaa. Se on paikka missä minun moraliteettini kyseenalaistetaan ja joudun aivan villiin seuraan. Hui hai, olishan se jännää. Mutta pidetään nyt toi elämä vielä aisoissa.

Cheesy metsätonttu  Cheesy  Cool
tallennettu
Julietta
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #16 : 12.11.2006 22:13:56 »

M-tonttu, Las Palmasista vuorten suuntaan (itään) on mielettömiä juttuja, alkuperäiskulttuurin luolia (otapa selvää, miten siellä elettiin, peittoaa Kreetan). Todella vahvat energiat.

Ne vuoret... Käykää siellä...
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #17 : 12.11.2006 23:21:16 »

Kiitos Julietta!

Sinäpä sen sanoit! Ne vuoret! Ja luolat! Ja sen ilmapiirin imen itseeni. Muistan sitä historiaa.

Kyllä. Aion vuokrata auton ja vähän seikkailla. Kerro lisää.

tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #18 : 13.11.2006 13:21:30 »

No mutta. Minulla ei koskaan ollut tarkoitustakaan mennä Kreikkaan vaan kattomaan Teide uudestaan lapsen kans, enkä usko että siihen mitää esteitä tulee.

Pidä hauskaa! Tuskin mitään olennaista menetät<!
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
monikakson
Kanta-astroilija

Look thru' the light

Profiili
« Vastaus #19 : 13.11.2006 13:38:48 »

Mielenkiintoinen keskustelu, vaikka päätyikin Kanarialle (Atlantiksen rippeet...) Itse kun olen lähdössä puoleksi vuodeksi vaihto-opiskelemaan Ateenaan. Ateena ei sinänsä nappaa yhtään, kun se on niin saasteinen, enkä ole löytänyt yhtään ihastuttavaa valokuvaa koko paikasta! Odotankin, että pääsen matkustelemaan saaristoon ja Ateenan ympäristöön. Saaristo etenkin kiehtoo.
Koko Kreikkaan lähtö on ihan hassu juttu, koska en ollut alkuunkaan tullut ajatelleeksi valita sitä, mutta kun olin liian "vanha" Australiaan, niin se meni jotenkin sitä kautta...  :Smiley
Mulla on kuitenkin aina ollut takaraivossa halu jonain päivä käydä Kreikassa ja olin repiä pelihousuni, kun exäni teki sinne matkan nykyisen tyttöystävänsä kanssa!   tickedoff
Mutta kaikella on tarkoituksensa  Wink
tallennettu

Feel the life in you and you want to live
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #20 : 13.11.2006 18:52:20 »

Niin nämä on niin henk koht asioita... toinen vetää toista puoleensa ja toinen toista. Ja toisena hetkenä toista.  Wink

Itse olen myös nuo kanariansaaret kolunnut ja Gran Canarian pariin otteeseen. (kaikista lämpimin niistä saarista)
Minuun henk koht nuo saaret ei vetoa mitenkään, vaan ovat olleet 'käytännön sanelema pakko'. Lapset oli pieniä ja talvisaikaan ei ollut oikein muuta tarjolla kohtuullisella lentotunti määrällä.
Mutta varmasti niistäkin löytää vaikka mitä, kun on aikaa koluta ja lähteä johonkin vähän ominpäin kuleksimaan niistä 'turistirysistä'pois.
Tosin ruualla siellä ei pääse herkuttelemaan, jos vertaa Kreetan antiin.  Cheesy Nekin lienee makuasioita...
Mutta oliviini kiviä sieltä löytää helposti ihan maasta... jos on kivi ihmisiä ja asia kiinnostaa. Yleensä ovat sen laavamaisen huokoisen mustan kiven kylkiin kiinnittyneinä...
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #21 : 13.11.2006 18:56:00 »

Oliviini on lasikiiltoinen, läpinäkyvä tai samea ja sen väri vaihtelee vihreän eri sävyissä. Oliviinista käytetään myös toista nimeä peridootti.
Peridootti uudistaa voimakkaasti kehon järjestelmiä. Inkat ja tolteekit käyttivät sitä kehon puhdistamiseen. kivi vahvistaa ruuansulatusta ja on edullinen maksan toiminnalle.
Sopii sydämen puhdistamiseen ja auttaa ilmaisemaan iloa sekä vapautumaan raskasmielisyydestä. Sen uudistava vihreä voima auttaa elämänenergiaa virtaamaan kehossa nopeammin ja siksi se sopii loppuunpalamistilojen hoitoon. Se auttaa ymmärtämään elämän muutoksia ja selviytymään tunneperäisistä traumoista. Sitä käytettiin sormuksissa raskaina sodanjälkeisinä vuosina 50-luvulla.
Kivi kuvaa uudistumista ja ilon uudelleen löytämistä. Se avaa mielen haasteille ja uudelle tulevaisuudelle. Mitä enemmän keltaista vivahdetta siinä on, sitä enemmän se vaikuttaa mielen alueella. kellanvihreä peridootti herättää näkemään asioiden henkisen puolen.

Elokuun kivi on peridootti joka on oliviinin vihreä jalokivimuunnos. Nimen alkuperä on kreikkalaisperäinen, mutta sen alkuperäistä merkitystä ei tunneta. Peridoottia löytyy Egyptistä, Kiinasta, Brasiliasta sekä Norjasta. Punaisessa meressä olevalta St. Johnin tulivuorisaarelta on louhittu peridoottia yli 3500 vuoden ajan.

Egyptiläiset kutsuivat peridoottia 'auringon kiveksi'. Luultavasti siitä syystä että aavikon auringonpaiste muuttaa vihreät kivet päivisin lähes näkymättömiksi. Siksi niitä etsittiin yleensä öisin jolloin kepeillä merkattiin alueet jossa niitä oli ja seuraavana päivänä kerättiin kivet pois. Muinaiset kreikkalaiset kirjoitukset kertovat peridootin antavan kantajalleen kuninkaallista arvokkuutta. Ristiretkeläisten mukana kivi kulkeutui Eurooppaan ja keskiajalla se saavutti suosiota kirkollisessa käytössä. Uskomuksen mukaan lääkkeiden teho voimistuu, jos ne nautitaan peridootista valmistetusta astiasta. Piraatit eli merirosvot käyttivät kiveä amulettina onnettomuuksia vastaan. Kun peridootti on upotettuna kultaiseen pohjaan sen kantajan uskotaan olevan suojassa yön pahoilta voimilta.
 Smiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #22 : 13.11.2006 20:11:47 »

Itse kun olen lähdössä puoleksi vuodeksi vaihto-opiskelemaan Ateenaan. Ateena ei sinänsä nappaa yhtään, kun se on niin saasteinen, enkä ole löytänyt yhtään ihastuttavaa valokuvaa koko paikasta!

Hei Monikakson!

Kiitos, että nyt minä saan korjailla tässä vähän ennakkoluuloja.

Ensinnäkin onnitteluni Ateenan johdosta!

Et varmaan ottanut huomioon, että Ateenassa oli jokunen vuosi sitten olympialaiset. Ja tällainen juhla takaa sen, että paikat siistitään, modernosoidaan ja arvaa mitkä ovat tulokset!

Olin toissa kesänä siellä viikon ja olin puulla päähän lyöty. kaupunki oli kaunis, siisti, moderni, ystävällinen, turvallinen ja rauhallinen. Aivan upea!!!! Kuljin ristiinrastiin upealla, uusitulla maanalaisella ja tutkin kaikki mahdollset paikat. Viihdyin hirveän hyvin. Jo viikossa kuin kotonani!

Joten heitäpä ennakkokäsitykset romukoppaan ja ota esiin avoin, nuorekkaan utelias mieli ja NAUTI!
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #23 : 13.11.2006 20:14:43 »

Tuhannet kiitokset Mirjamille!

Nythän minä sitten tiedän, miksi minä päädyin Kanarialle!

ETSIMÄÄN OMAA OLIVIINIA! Totta himskatissa.

Ja vuorien vanhoista luolastoista pyydän vanhaa viisasta energiaa.
Olen hyvin herkkä noille energioille. Tai oikeastaan värähtelyille.

Nyt aivan innostun!  Cheesy

Ja täytyihän tuo topicin aiheen nimi muuttaa. Muutos on aina voimaa.
Ja jos joku antaisi kokemusrepustaan lisää vinkkejä... angel

« Viimeksi muokattu: 13.11.2006 20:18:15 kirjoittanut metsätonttu » tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #24 : 13.11.2006 21:05:28 »

Minakin olen ollut Kanariansaarilla ja oli mahtava matka-tietysti olin luolissa ja tippukiviluolissa myos-se muistuttaa Pohjois-Espaniaa jylhine vuorineen vihreydellaan- jopa on yksi kivi sielta.
Mina taas pidin paikallisesta ruuasta-kevytta kalaa ja salaatteja ja sangriaa.
Aja vuorille ja meditoi ylailmoissa ja katsele merta.
Muistokraasaa sielta saa helposti ja TAYTYY pudottaa hintoja, ostin sielta flamgotanssiattaren-jota olen raahannut ympari maailmaa-sen poikanuken kylla koirani soi!
E viva Espaniaaa!
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #25 : 13.11.2006 21:19:35 »

Minakin olen ollut Kanariansaarilla ja oli mahtava matka-tietysti olin luolissa ja tippukiviluolissa myos-se muistuttaa Pohjois-Espaniaa jylhine vuorineen vihreydellaan- jopa on yksi kivi sielta.
Mina taas pidin paikallisesta ruuasta-kevytta kalaa ja salaatteja ja sangriaa.
Aja vuorille ja meditoi ylailmoissa ja katsele merta.
Muistokraasaa sielta saa helposti ja TAYTYY pudottaa hintoja, ostin sielta flamgotanssiattaren-jota olen raahannut ympari maailmaa-sen poikanuken kylla koirani soi!
E viva Espaniaaa!

Aivan itketti kun luin tuosta flamenCotanssijoistasi! Sellaisen minäkin tahdon. Ja myös syön kalaa ja kasviksia.

Kiitos!
tallennettu
monikakson
Kanta-astroilija

Look thru' the light

Profiili
« Vastaus #26 : 14.11.2006 11:33:37 »

Kiitos metsätonttu! Smiley

Avoimin mielin menen ja mukavaahan se vain on jos voin todistaa ennakkoluuloni vääriksi.

Onnea Kanarian toisenlaiselle elämysmatkalle!  smitten
tallennettu

Feel the life in you and you want to live
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #27 : 15.11.2006 18:20:43 »

Teneriffa kolahti minuun, tax free ja valo - ouzo ja Kreikan miehet ei pätkääkään.  2funny

Tulivuori, delfiiniristely, vehmaus+papukaijapuisto lapselle tosi kiinnostavat - ei etelä vaan pohjoispuoli. Sinne takas.  Cheesy Sehän on paratiisi hotelleilla varustettuna ja tutustuin kivoihin SUOMALAISIIN siellä. Turvallista ja helppoa, mutta sitten kun se alkaa kyllästyttää, suuntaan seuraavaksi taas Provenceen ja Etelä Espanjaan. Perun ja Jenkkien länsirannikon jätän jonnekin 2008-2009 vuosiin - kaukoitä saa odottaa kauemminkin.  Cool Sitten vasta bongaan Libanonin, Kuwaitin jne.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2006 18:24:36 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #28 : 15.11.2006 18:41:19 »

Ohoh, Kultainen!

Onpas sinulla suunnitelmat! Vähän jäin ihmettelemään noita kaukomaita. Miksi annat niiden odottaa? Rahako vai maailman rauha, vaiko muu (vapaus?).

Nuo delfiinit olisi myös mukava nähdä.
Kaipa ne järjestää matkoja tuolta Maspalomaksestankin merelle.

tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #29 : 16.11.2006 09:59:24 »

Raha ja maailmantilanne ja sisäinen kutsu ei oo sinnepäin. En ole koskaan välittänyt niistä paikoista niin ja nythän sieltä on lähinnä kuullut katastrofiuutisia.

Peru Chile jne ovat kyllä siellä muutaman vuoden kuluttuakin, samoin Kalifornia ja Malediivit. heh- muutenhan en keksisi enää mihin matkata 2010>, kun olen nuo 2007-2008 suunnitellut jo. Sukua Lähi-Idässä, pommit ei kiinnosta.  smitten

Havaiji ja www.joanocean.com

tuo on Kanarialla www.argayall.com
« Viimeksi muokattu: 16.11.2006 10:02:07 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: