Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sielun suunnitelmat?  (Luettu 25326 kertaa)
0 jäsentä ja 30 vierasta katselee tätä aihetta.
Chandra
Astroholisti

Profiili
« : 10.11.2006 00:47:16 »

Tämä niille,jotka sielun suunnitelmiin uskovat.Saapi aihetta kyllä kommentoida nekin,joille käsite on vieras.

Tällä foorumilla jo tovin heiluttuani,välillä aktiivisemmin,välillä tauolla,olen ihmetellyt ketkä oikein ovat saman pöydän äärellä olleet kanssani seuraavaa elämää suunnittelemassa? Huh
Tuntuu nimittäin siltä,että varsin kilpailuhenkistä on porukka ollut ja itseluottamus on ollut kerrassaan täydellinen! angel  Shocked
Onkohan siinä oikein kättä väännetty,kuka sotkuisimman elämän kehittää,miettimättä sitä,että siitä pitäisi kunnialla selvitäkin? Grin

Kun tuntuu vaan,että omaan elämääni olen halunnut kaikki maailman kokemukset.En ole suurta nenääni pitemmälle ajatellut,miten siitä selvitä? Shocked

Mikäköhän siinä on,että joidenkin elämä tuntuu menevän tasaisena ilman suurempia kolhuja ja toiset ovat montussa tai leijumassa ylen aikaa? Huh

4-vuotias tyttären tytär on vahvistanut uskoni sielun suunnitelmaan,joten itse kai tämä luotu on.Mutta perin nopealla tempolla sen olen keksinyt.Siksi kait se kärsivällisyys on yhä oppiläksynä,,,
Miten muut kokevat asian?Miksi elämät kulkevat niin eri raiteilla ja onko täällä muitakin kilpailuhenkisiä ollut?
Kyseleepi utelias Chandra! Cheesy
tallennettu

Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #1 : 10.11.2006 01:04:12 »

Tämä niille,jotka sielun suunnitelmiin uskovat.Saapi aihetta kyllä kommentoida nekin,joille käsite on vieras.

Hei "Chandra"

(http://m0dy.net/vb/images/smilies/Smilie_Crazy/mody-x-187.gif)  (http://ramsat.net/forum/smilies/smilies_05/d.gif)

Uskon tuohon, mutten tiedä siitä juurikaan mitään
- tarkoitatko tämän hetkistä elämää,
entistä elämää,
tulevaa elämää

smitten   Elämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 10.11.2006 01:23:23 »

Tätä meneillään olevaa elämää.
En tiedä oletko kokenut samoin,mutta silloin kun vaikeudet ovat oikein päällä,sitä on ennen syyttänyt vain huonojen tähtien alla syntymiseksi.
Vuosien kuluttua vasta oivaltaa,miksi tuo kokemus piti kokea.

Jotenkin sen oivallettuaan ei asia tunnukkaan enää vaikeudelta,vaan suoritetulta tehtävältä,itsensä voittamiselta,tai miten sen nyt ilmaisisi. idiot2

Mutta itselläni on kait ollut halu kokea mahdollisimman paljon,kun lepohetkiä ei paljoa ole ollut.

Tämä kevät,kesä ja syksy,ovat tuntuneet suorastaan lopputenteiltä.Monta isoa muutosta päällekkäin.Aivan kuin testinä,miten ne nyt selvitän.Toivon ja tunnenkin,että olen pahimman vaiheen nyt ohittanut.Josko olisin edes jotain oppinut,että saan päästää irti ja alkaa se auvoinen vaihe. smitten

En silti mitään tasapaksua harmaata mössöä halua,mutta iloisia asioita ja tapahtumia. Cheesy
Saapi nähdä.Päivä kerrallaan! smitten
tallennettu

^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #3 : 10.11.2006 08:08:22 »

Niin, no minä koen pistäneeni sotkuiset karmat taakseni ja siihen liittyy tietty irroittautuminen tunteilla. Haluan vain selkeitä, hyviä työ ja suhdekokemuksia, eli kenties nuo "suunnitelmat" mitä ennen koin, eivät ole relevantteja nyt vaan menen suunnitelmallisesti vaihetta 2 kohti, ja siihen EIVÄT kuulu sekavat miessuhteet ja vaihtelevat työt, vaan tietty luova työ ja kenties maasta muutto.

Pitää vähän toppuutella kun aina alkaa auttaa muita niin kovasti polkunsa alussa. Pärjäähän ihmiset ilman sitäkin että sinä itseäsi keitoissa likaat.  Cool

PS Minulle Keho muuten sanoi just siitä että pahin on takana ja mitä itse voin päätellä, ainakin töiden kannalta on ja suhteitahan ei ole pakko ylläpitää hankaliin ihmisiin. Vaikka olisi lapsi, ei ole täysi-ikäisen kanssa sitten laillisia velvoitteita.  :Smiley

Pieni hinta mitä kaikesta pitää maksaa on se vieraantuminen, mutta ehkä vain niistä vaikeista. Hyvien kanssa voi sitten lähentyä.

Have fun.

Wink
« Viimeksi muokattu: 10.11.2006 08:11:03 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #4 : 10.11.2006 08:21:45 »

Mielenkiintoinen aihe.  Smiley

Minä olen oikeastaan avoin ajatukselle, että jonkinlainen suunnitelma on, oli se sielun, elämän tai minkä tahansa. Voimme heijastella sitä monesta eri alueesta. (esim astrologia  Wink )Mutta kuitenkin oletan, että tuo suunnitelma tai kehikko-elämälleni on lähtöisin ainakin hyvin paljon 'korkeammasta tietoisuudesta' kuin ihan tämä päivätason persoonallisuuden tajunta.
Tiedän senkin, että elämäänsä voi kokea eri 'tietoisuuksista' käsin. Ikäänkuin nähdä ja kokea syvemmältä(joku voisi puhua korkeammasta tietoisuudestaan käsin) ja silloin tietyllä tapaa näkee hiukan eri perspektiivistä elämänsä arjen kokemuksia ja tapahtumia ja merkityksiä.
Voi nähdä jonkin tarkoituksen elämänsä hetkelle, huolimatta siitä, onko siinä tuskaa, vastoinkäymisiä vai iloa tai onnenpotkuja. Jollain tasolla voi kokea myös itse 'luovansa' elämäänsä ja kokemuksiaan.

Sille olen myös avoin, että onko ihmisen lopun viimeksi tarkoitus edes nousta kokemaan minuuttaan ja luomaan elämäänsä sinne 'korkeimmalle tietoisuuden tasolle'...  Huh
Vai onko se vain olemisen tila, jossa voi tietoisesti vierailla 'huilaamassa'.
Tietysti näitä kerooksellisuuksia on paljon ja tuntuu, että jossain vaiheessa osa niistä jää pois käytöstä kaikilta.

Opiskelujen myötä olen saanut uusia perspektiiviä katsoa näitäkin asioita.
Me teimme juuri viime kerralla kaksi 'listaa', toiseen etsimme asioita, joihin ihminen oikeasti voi vaikuttaa omassa elämässään ja toiseen asioita, jotka ovat vaikuttamattomuuden ulottumattomissa. Pohja-ajatuksena oli, ettei 'sielu' valitse vanhempiaan, sillä rajahan johonkin on vedettävä, että saatiin asiaa pohdittua. (jälleensyntymisoppi ei siis ollut ajatuksena pohjalla)

Asioita joihin ihminen ei voi vaikuttaa oli:
- syntymä.
- geenit, dna, perimä.
- vanhemmat, sisarrukset, suku.
- synnyin-maa ja kaupunki.
- lapsena oli nämä kaikki, mitä vanhemmat valitsevat, koulut, ruokavaliot, asuinpaikat yms.
- pohdinnan jälkeen laitoimme listaan myös tunteet. <- jota minä siihen listaan puolsin.  Wink
Sillä aitouteen ja haavoittuvaisuuteen ja tässä hetkessä olemiseen liittyy aina aito tunne, mikä syntyy tästä hetkestä.
- kuolema. Jokainen kuolee varmasti joskus.

Asioita joihin ihminen voi vaikuttaa;

- omat asenteet ja arvot.
- miten kohdata jokainen tilanne ja ihminen.
- jokaisella on mahdollisuus uskoa, toivoa ja rakastaa.
- mahdollisuus ottaa henkinen ulottuvuus käyttöön omassa elämässään.
- löytää tarkoitus jokaiseen hetkeen.
- käyttää aitoa omaatuntoa.
- ottaa vastuu omista valinnoistaan.

Kuitenkin nuo asiat johon ihminen voi itse vaikuttaa, on hyvin pitkälti sisäisiä asioita. Toki tietty voi päättää aikuisena paljon ulkoisiakin asioita, mutta niistä tulisi ihan valtava luettelo ja ne onkin tavallaan itsestään selvyyksiä jokaiselle.

Se, että tässä on tällainen 'raja', mihin ei voisi vaikuttaa, tekee minun mielestäni sen, että joutuu todella työskentelemään sisäisesti itsensä kanssa ja ottamaan tietyllä tapaa vastuun omista asioistaan.
Kuitenkin samalla, ihminen asettuu ihmisen kokoiselle paikalle ihmisenä, eikä nouse 'Luojan' asemaan. Jos taas perustaa ajatuksensa 'jällensyntymisopille', on vaarana narsisimi ja muut 'mielen alueen häiriötilat'. Myös ajatus, että et voi korjata valintaasi, vaan elää sen kanssa lopun elämääsi, asettaa ihmisen vastuullisuuteen. Kuitenkaan ei ole tarvetta syyllistyä liikaa, vaan ainoastaan sen verran, että oppii käyttämään omaa vastuutaan ja omaa aitoa omaatuntoaan. Kohtaamaan käsillä olevan todellisuuden ja hyväksymään sen.

Ennenkaikkea henkisyys on vastuunottoa sisäisistä valinnoistaan, tarkoituksen löytämistä elämässään jokaisessa hetkessä, oli ulkoiset tekijät mitkä tahansa.

Taidan mennä nyt ihan off topic , se ei ole tarkoitus.  Embarrassed
Yritän kai pohjustaa jotain siihen liittyvää ajatusta tässä...  buck2
Plaah... uskon siis tietyllä tapaa, että meillä on elämälle 'suunnitelma' ja 'raamit' ja me voimme valita, miten koemme sen.
Astrologia on minusta esim alue, jossa näkyy, viitteitä siitä, että meillä on muunkinlaiset 'vanhemmat' kuin nämä 'maalliset'. Ehkä he ovat kuva siitä....
Planeetat, aurinko, tähdet, ovat osa kaikkiallisuutta ja mikseivät nekin siis voisivat heijastella 'henkisten vanhempiemme' kuvaa...

Henk.koht. en etsi enkä tarvitse näille 'näkymättömille' asioille, 'näkymätöntä' selitystä, vaan etsin sen tästä vallitsevasta todellisuudesta. Minusta silloin ihminen voi ottaa ihmisen kokoisen paikan helpommin, mutta sisäistä työskentelyä ja elämän edessä nöyrtymistä se vaatii hiukan enemmän. Kivun ja tuskankin kohtaamista ja sen hyväksymistä osaksi ihmisen elämää.

*sekavaa* Cheesy
tallennettu
Heli
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 10.11.2006 08:53:41 »

On totta, että koetut kärsimykset ymmärtää vasta paljon myöhemmin miksi ne piti kokea.. Itse olen ajatellut, että ne jotenkin valmistelevat tulevaa.. siis pikkuhiljaaa, ettei tule kertarysäystä.
Suuret asian elämässä on olemme suunnitelleet, ei kaikkia pikkuasioita.
Siksi luulen, että jos menee oikein mönkään, niin pääsee vielä takasin jotenkin.. Meillä on valinnanvapaus ja siksi voimme tehdä tyhmiäkin valintoja. Mehän halusimme tänne kokemaan ihmisenä olemista. Valitettavasti siihen kuuluu olennaisena  osana tuska ym. kärsimykset.
Kun pääsemme "välivaiheeseen" luulen, että sitten ymmärrämme, että juuri esim.tuska oli se mitä halusimme kokea.. Suunnitelmat olemme tosiaan tehneet tällä hetkellä elämässämme olevien kanssa. Kaikkien kanssa ei onneksi tarvitse selvittää paljoa..On jännää seurata monia asioita itsensä sivusta. Eli miten asiat seuraa toisiaan. Itse en olisi saanut elämäni tähän mennessä suurinta opetusta, ellei sitä jo olisi ennalta suunniteltu.Miettikää keitä olette esim. koulun jälkeen tavanneet..( Oletteko esim. yhteydessä siellä tapaamiemme henkilöiden sukulaisiin ja ystäviin ?? )Kun miettii vähän taaksepäin ymmärtää mihin suuntaan "kohtalo" meitä kuljettaa. smitten smitten
tallennettu
Aion
Vieras
« Vastaus #6 : 10.11.2006 09:05:09 »

Menneistä pystyy hahmottamaan
oppiläksyt ja opetukset.
Nykyisyydessä se on aina haasteellisempaa.
Ja vaikka ymäärtäisikin,
tehtävän työstäminen tunnetasolla
ottaa aina aikansa.

Jotkut meistä ottavat läksynsä
raskaammin kuin toiset,
se on ikään kuin työskentelytapa:
perusteellisesti ja syvään.
Toiset hyväksyvät helpommin
muutokset suunnitelmissa
ja mennä porskuttavat eteenpäin.

Mutta jälkensä elämänkokemukset
meihin kaikkiin jättävät.
- Ja toivoa voi vain että
ennemmin viisautta ja rohkeutta
kuin katkeruutta ja pelkoa.

Omassa elämässäni
olen aina tiennyt
mikä on se suurempi tienhaara
jota on edettävä
parhaan lopputuloksen saavuttaakseen
(ei silti tuskattomimman välttämättä).
Silloin olen sisäisen tiedon sanelemana menetellyt
kuten on täytynyt.
Myöhemmin vasta olen nähnyt
muut tienhaarat jotka silloin ohitin.
Mutta tiedän
että kaikki valintani
olivat parhaat mahdolliset
ja pyrin jatkossakin etenemään
korkeimman sielunsuunnitelmani mukaisesti,
joka on

¨Tapahtukoon Sinun Tahtosi¨. smitten
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #7 : 10.11.2006 10:40:09 »

Oikeasti, tiputtamalla tietyt ihmiset pois, jotka minulla voi laskea 2 sormella, poistui 95% ongelmistakin.

Pyydän tällä hetkellä tunnesidettä rakentavan ihmisen kanssa, sillä muutoin tämä näytelmä tuntuu jo eletyltä.  Huh
« Viimeksi muokattu: 10.11.2006 10:41:43 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
mateve
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 10.11.2006 12:15:32 »

Niin rajojen etsimisestähän on kysymys  :Smiley

Elämä antaa viitteitä ihmiselle kun vaan osaa kuunnella, tuolla sanottiin kauniisti Aijonin tekstissä että tapahtukoon Sinun tahtosi..., niin olen kokenut myöskin.
Tämä fyysinen maailma haluaa ihmisistä " tekijöitä ", tarkoitan niitä jotka tekevät käskystä ajattelematta itsenäisesti, ovat johdettavissa.
Herääminen yleensä tapahtuu juuri näiden katastrofien kautta, pysähdyksellä. Siinä on se hetki jolloin voi hypätä pois siitä " oravanpyörästä ".
Usein vaan ihmiset pelkäävät etteivät selviä, kyllä selviää, elämä antaa sen mitä tarvitsee, ei yhtään enempää. Et voi syödä enempää mitä maha vetää, tai rahan säilöminen ei tuo sitä turvallisuutta.

Turva edelleenkin löytyy sieltä sydämen viisauden tiedoilla, ja mikä parasta, sitä ei voi kukaan sinulta ottaa pois  smitten  angel

Siksi varmaan on vanhat ihmiset viisaasti sanoneet, että oppi kantapään kautta menee perille, ei toisen tekemänä.
 Wink Mateve
tallennettu

mateve
Rohana
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #9 : 10.11.2006 13:00:56 »

Tähän täytyy laittaa kirjavinkkinä justiinsa lukemani kirja Eino Kaila: Jälleensyntymä ja karman laki.
Liekö sattumalta tupsahtanut kirjastossa käteeni vai oliko sekin ennalta laadittua suunnitelmaa, että minun kuuluu se löytää.  smitten
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
cancer
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #10 : 10.11.2006 13:02:38 »

Mikäköhän siinä on,että joidenkin elämä tuntuu menevän tasaisena ilman suurempia kolhuja ja toiset ovat montussa tai leijumassa ylen aikaa? Huh

Tätä olen monesti itsekin miettinyt, eikä siihen vastausta tunnu löytyvän. Siis miksi on valinnut yhteen elämään näin paljon opiskeltavaa, kun joillakin sitä ei paljon tunnu olevan? Olenkohan ahne? Vai haluanko päästä äkkiä tämän suunnitelman läpi (mikä se sitten onkaan)?
Toisaalta kanssaeläjät ovat täällä opettamassa minua. Ehkä näillä elämän läpi luistelijoilla on jotain opetettavaa minulle? Kun vaan selviäisi, että mitä. Kertoisipa joku viisaampi.
Mielenkiintoinen aihe.  Smiley
tallennettu

Aurinko-Rapu
Nousu-Kaksonen
Keltainen galaktinen siemen
Tulihevonen
härkä-69
Vieras
« Vastaus #11 : 10.11.2006 13:35:41 »

Vuosisatojen vieriessä, jolloin heidän jälkeläisensä ovat sekoittuneet ihmisten rotuihin, nämä samat Aineellinen Poika ja Tytär tunnustetaan ihmiskunnan yhteisiksi esivanhemmiksi, tässä vaiheessa jo sekoittuneiden evolutionaaristen rotujen jälkeläisten yhteisiksi vanhemmiksi. Tarkoituksena on, että asutuista maailmoista lähtevät kuolevaiset omaisivat kokemuksen siitä, että he tuntevat seitsemän isää:

1.   Biologinen isä - lihallinen isä.

2.   Maailman isä - Planetaarinen Aatami.

3.   Sfäärien isä - Järjestelmän Hallitsija.

4.   Kaikkein Korkein Isä - Konstellaation-Isä.

5.   Universumin-Isä - paikallisluomusten Luoja-Poika ja korkein hallitsija.

6.   Ylimmät Isät - superuniversumia hallitsevat Päivien Muinaiset.

7.  Henki-Isä eli Havonan-Isä - Universaalinen Isä, joka asuu Paratiisissa ja lahjoittaa henkensä elämään ja työskentelemään universumien universumissa asuvien vähäisten luotujensa mielessä.

http://www.urantia.fi/book/fin/content_frame.php?link=051-fin.htm
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #12 : 10.11.2006 13:57:12 »

Hei Ystäväin

(http://www.nafithat.com/vb/images/smilies/zzzr08.gif)

http://www.namaste.fi/ajatus.html

(http://www.nafithat.com/vb/images/smilies/zzzr08.gif)

(http://www.mainzelahr.de/smile/liebe/herz.gif)

Terve näkökulma elämään
katoaa, jos tuijotamme
itsepäisesti vain taakkojemme.
Ympärillämme on
runsaasti ilonaiheita,
mutta katseemme
harhailee muualla.
kohdista katseesi
hyviin asioihin.

(http://www.mainzelahr.de/smile/liebe/herz.gif)

Hei Ystäväin

Tuo jotenkin kolahti minuun

tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Sinkkis
Vieras
« Vastaus #13 : 10.11.2006 14:33:34 »

VAIKEA RISTI

Hän nurkui ja valitti aina
"Ei kenenkään risti näin paina".
Ja niin lukemattoman kerran
hän kääntyi puolehen Herran
"Ei sovi tää harteille minun
on helppo se vaihtaa Sinun.
Uuden kantaisin nöyrällä miellä
enkä nurkuisi enää tiellä".

Kun hän illalla nukahti jälleen
näki unta hän yöllä tälleen:
väsyneenä hän taakkansa alla
kulki polulla hankalalla.
Niin itse Mestari siellä vastaan
tuli vaivoihin uupuvaa lastaan.

"Minä rukouksesi kuulin",
sanoi Mestari hymyhuulin.
"Tule kanssani ristitarhaan
saat valita ristin parhaan.
Päivä aikaa on ainoastaan
tulen illalla portille vastaan".
Riemu syttyi kulkijan mieleen
heitti taakkansa portin pieleen.

Mikä valtava ristien joukko
täynnä tarhan jokainen loukko!
"Nytpä valitsen leveän, uuden
tuolla risti on kuuluisuuden.
Miten käynee se harteilleni?
Ei - ei sovi se taakakseni"

"Kuinka ihana kultainen risti"
sen etsijä olalleen pisti.
Mikä paino, ah, jaksa en kantaa
sen syrjään jäädä hän antaa.
Entä tuo jonka kilpi on valta?
Kas noin - kovin hankalalta
sekin tuntuu mielestäni.
Ei - ei ole se etsimäni.

Näin ristiltä toisen luokse
hän aamusta iltaan juoksi.
Oli vika millä mikin
jos kuinka hän sovittikin.
Mikä painoi mihinkin tapaan
yksi olkaan ja toinen lapaan.
Joku karhea hankasi pintaa
eräs liiaksi rasitti rintaa.
Toivat muutamat selälle vaivan
jotkut käsiä särkivät aivan.

Hän kysyi jo kyynelissään
"Eikö sopivaa ristiä missään?"
Viime säteitään aurinko heitti
pian pimeys seudun peitti.
Tuli samassa Mestari tarhaan
"Joko löysit sä ristin parhaan?"
"Ei Herra, en löytänyt laisin,
jospa uudestaan etsiä saisin?"

"Jos sallinet autan vähän,
mitä sanoisit ristiin tähän?"
"Oi Herra, tää helppo on kantaa
jos mulle vaan voisit sen antaa.
Ei mistään se liiaksi paina,
tätä nöyränä kantaisin aina".

Nyt hymyili Mestari jälleen
hän hiljaa virkahti tälleen:
"Hyvä että on sulle se mieleen,
sen hylkäsit portin pieleen.
Sait takaisin ristin oman
tuon ennen niin kelvottoman.
Se sopii sun harteillesi
se on siunauksesi."

Tämä tarina opettaa meitä,
usein kulkeissa vaikeita teitä
nurisemme mielin haikein:
"on minun ristini vaikein.
Tuskin veljellä ristiä lainkaan,
miksi minä tään taakan sainkaan?"

Jos näin on mielemme milloin
hyvä meidän on muistaa silloin,
on taakoista ristitarhain
usein oma ristimme kaikkein parhain.
Siinä on meidän olkaimme malli,
siunaukseksi Luojamme meille sen salli.

(Tekijästä ei varmaa tietoa ole, joten en tyrkytä epävarmoja nimiä. Runo löytyy monestakin paikasta googlaamalla "vaikea risti".
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #14 : 10.11.2006 14:41:58 »

Juuri viikko sitten kuulin tuon 'koulussa'.  Smiley
..herättäähän se ajatuksia...
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: