ehkäpä se pysyy ikuisena mysteeriona meille
Ehkäpä...
Olen aina kokenut joulun ajassa "sitä jotain", jotain erityisen pyhää joka ei ole pelkästään ihmisten aikaansaamaa. Siksi olen tähän asti niin vahvasti liittänyt Jeesuksen syntymän juuri tuohon aikaan.
Mutta...
Tänään kuitenkin oivalsin ja samalla sain "vahvistuksen"
sille, että Jeesukselle, kuten ei muillekaan tuolla "toisilla tasoilla" ole suurempaa merkitystä sillä milloin joku on syntynyt.
Siksipä ihmiset itse ovat tuon syntymä ajankohdan 25.12 valitsemalla/päättelemällä Jeesuksen syntymä päiväksi asettaneet tuolle joulun ajalle, sen monille aistittavissakin olevan erityisen tärkeyden.
Kunnioittaen siis tätä päätöstä, Jeesus, kuten muutkin "toisilta tasoilta" ovat erityisen läsnä ja jotenkin "lähempänä" juuri tuona kyseisenä juhla-aikana. Vaikkei se todellakaan välttämättä ole se oikea syntymä ajankohta.
Olen itse päätynyt siihen tulokseen äskettäin saamani tiedon
valossa, että kallistunkin aiemmasta poiketen siihen tulokseen, että Jeesus olisi todellakin syntynyt helmikuussa kalojen aikaan ja näin ollen olisi ollut kalat horoskoopiltaan. Tarkkaa päivämäärää en tiedä, ehkei ole tarkoituskaan... :
Ehkä voimme "nähdä" Jeesuksen ohi noiden päivämäärä asetusten.
Itselläni, omassa elämässäni "Bileet"
Jeesuksen syntymästä ja myös tuo ihana tunnelma pysynee silti edelleen joulukuussa.