Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Horoskooppi-jutut ristiriidassa kristinuskon kanssa?  (Luettu 12260 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Heluna89
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 13.11.2006 13:18:24 »

Asia on mietittyttänyt minua paljon viime aikoina koska olen kinnostunut uudella tavalla horoskoopeista ym ja mietin että onkose ristiriidassa uskon kanssa... Itse näkisin asian niin että tämä on Jumalan tapa luoda ihmiselle persoonallisuus...

Ottakaa kantaa!
tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #1 : 13.11.2006 15:03:09 »

Mie en ole astrologian enkä uskontojen asiantuntija, mutta vaikka kuinka pohdin, niin en löydä ristiriitaa näiden välillä. Astrologia ei ole koskaan houlutellut ihmisiä tekemään syntiä, vaan se auttaa ymmärtämään itseä ja omia tekoja. Itsetuntemus puolestaan auttaa pysymään kaidalla polulla, jos sitä tahtoo kulkea. Asrologia on siis työkalu omaan itseen tutustumiseen. Jumalahan nuo tähdet ja planeetat on taivaalle viskannut ihmisten tutkittavaksi.  Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #2 : 13.11.2006 15:27:02 »

Mietin juuri sitä että miksi planeetoilla on oikeus/velvollisuus vaikuttaa elämääni?

Miksi Saturnus kiusaa milloin mitäkin huonettani?

Ovatko ne "jumalallisen suunnitelman" välikappaleita vai satunnaisia vaikutteita?

Ja astrologiaa varmaan tutkittiin Jeesuksen aikanakin.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #3 : 13.11.2006 15:35:40 »

En minäkään näe niissä mitään ristiriitaa. Tuomitsevan uskonnon tarkoitus (siis jos kristitty tuomitsisi nyt astrologian) on vain hallita ja saada valtaa. Eikös astrologiakin ole ikivanha tiedeeli kuinka tiede voi olla ristiriidassa uskonnon kanssa?  idiot2
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #4 : 16.11.2006 10:49:44 »

kuinka tiede voi olla ristiriidassa uskonnon kanssa?  idiot2

Jonkun mielestä hyvinkin. Smiley Yleensä sellaisten ihmisten, joiden mielestä vain tieteellisesti selitetty on "totta". Mietitäänpä vain esimerkiksi maailman syntyä ja siitä tieteen selitystä vs. Raamatun selitystä...

Itse en ole koskaan nähnyt ristiriitaa astrologian ja uskonnon välillä, mutta toisaalta en olekaan ns. uskovainen ihminen enkä määrittele itseäni sen kautta. En myöskään määrittele itseäni pelkästään astrologian kautta. Tähän ihmiseloon ja -oloon kun vaikuttavat niin monet seikat.

Minusta eri asioita voi myös mainiosti tutkia samaistumatta niihin liikaa tai ottamatta niitä "uskonnokseen". Itselleni astrologian symbolikieli on ainakin avannut ihan toisenlaista ajattelua kuin mitä tämä länsimainen yksioikoinen rationaalinen ajattelumalli edustaa. Uskonnoissa on hiukan sama juttu, ne eivät ole pelkästään järjen asia, siis rationaalisella ajattelulla ymmärrettävissä. Ehkä samat ihmiset, jotka eivät "ymmärrä" uskontoja, eivät ymmärrä myöskään astrologiaa.

Aiheesta on muuten hyvä kirjoitus täällä: http://www.tsv.fi/ttapaht/597/lindema.html
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #5 : 16.11.2006 12:10:03 »

Ajatus, tuttu aihe tuo rationaalisuuskeskustelu minulle  Wink

Itse olen kyllä "uskossa" mutta se onkin laajempaa kuin kirkkouskonnot, kuten varmasti moni ihminen täällä voisi sanoa samaa.

Siksi tuntuu hassulta astro ja uskonto olisivat ristiriidassa. Tosin olen törmännyt ihmisiin, näihin perinteisiin uskovaisiin, jotka sanoivat minulle että "tuo on saatanasta, lopeta astroilu!"  Grin
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #6 : 16.11.2006 16:41:43 »

Hmm, ihmettelen ihan minkä tahansa asian tuomitsemista tuolla tavoin, koska asiat ovat eri ihmisille eri tavalla tärkeitä. Minusta melkein mitkä tahansa asiat voivat kuulua yhteen jos niillä on jokin tarkoitus kuulua yhteen. Noh toisaalta helppoan minun on sanoa, koska en usko muuhun kuin siihen, että kaikella on tarkoituksensa eli kai jonkinlaiseen kohtaloon.

Miksi astrologia olisi juuri paha asia uskonnon kannalta, jos sotakaan ei sitä ole  :Smiley
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #7 : 16.11.2006 16:55:47 »

En ole uskovainen, mutta oma usko Jumalaan minulla on ja en kyllä ymmärrä miksi astologia olisi kiellettyä  idiot2 .Eikös se ole yksi elämän tarkoitus, että opimme tuntemaan itsemme ja tuleehan siinä hirveesti kaikkea muutakin tietoa .Vastarannan kiiski kun olen en voi ymmärtää ihmisiä jotka kieltävät toista ihmistä tekemästä jotain mitä itse eivät ymmärrä   tickedoff
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Jinx
Vieras
« Vastaus #8 : 17.11.2006 01:03:06 »

Miksi uskonto pitää aina vetää joka paikkaan?  idiot2

Loukata en halua ketään, se on ihan jokaisen oma asia mihin uskoo tai uskooko mihinkään. Jotenkin se vaan ärsyttää!!!  uglystupid2

Eikös se joku Fansiscos tai jotain tarkkaillu raamatussa tähtiä?
Joten se on hyvästä ei saatanasta.  Grin
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #9 : 17.11.2006 01:28:33 »

Loukata en halua ketään, se on ihan jokaisen oma asia mihin uskoo tai uskooko mihinkään. Jotenkin se vaan ärsyttää!!!  uglystupid2

Eikös se joku Fansiscos tai jotain tarkkaillu raamatussa tähtiä?
Joten se on hyvästä ei saatanasta.  Grin

HYVÄ KYSYMYS JINX   coolsmiley
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #10 : 17.11.2006 10:58:59 »

Uskonto on niin järkyttävän iso osa kulttuuria - muualla kuin Suomessa - että se on aika luonnollista. Miksi pitäisi aina erottaa kaikki toisistaan?  Wink
tallennettu
Heli
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 17.11.2006 11:07:15 »

Voisihan se olla sen "iankaikkisenvanhan kristinuskon- " vastainen. Mulla sellainen ymmärrys, että Raamattuun otettu vaan kaikki ne mistä oli siihen vanhaan aikaan kirkolle hyötyä..Muut poistettu. Ei ihmiset aluksi saaneet edes lukea sitä... Eli kaikki haihattelu olisi jokatapauksessa kieletty.. Voisihan se olla jonkun mielestä ihmisiä kirkosta eristävä. Cry smitten

tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #12 : 17.11.2006 11:51:06 »

Olen Ajatuksen kanssa samoilla linjoilla.

Uskonnon voi tehdä myös astrologiasta. Onko parempi lukea päivittäinen horoskooppi kuin Raamatusta päivän sana? Itse voin tehdä molempia yhtä hyvin ilman ongelmia.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #13 : 17.11.2006 14:38:56 »

Jeesuksen aikaankin oli hyvin yleistä tarkkailla tähtiä ja merkkejä niistä. Horoskooppi-jututhan liittyvät myös tähtiin.  Wink Ihmettelen siis miksi ihmeessä se edes voisi olla ristiriidassa kristinuskon kanssa? Vaikka monien nykyisten kristittyjen mielestä taitaa olla.  Undecided
tallennettu
Lari
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 17.11.2006 14:49:00 »

Äh, ei horoskooppi ja uskonnot ole ristiriidassa, vaikka kummastakaan en kovinkaan ymmärrä.

Mietin kristinuskon sanomaa: hän on tuleva tuomitsemaan maanpäällä...
Vaikka se ei ole useinpien mielestä totta, vaan pappien muokkaamaa sanontaa, on meillä kuitenkin tulkintaoikeius.
Ehkä sanoman voisi tulkita niin, että kun vänkää vastaan jotain asiaa mikä menee kokoajan metsään, olisi se tuomitsemista. Sitten kun ei väkää vastaan olisi se helppoa valosäteen ohjailemaa elämää.

Tulkinta onkin kivaa kun sen voi muokata itselleen sopivaksi, kuten myös horoskoopeissa  angel
tallennettu

Being the one is just like being in love. No one can tell you you’re in love. You just know it. Through and through. Balls to bones.
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: