MetalLady
Vieras
|
|
« Vastaus #15 : 21.11.2006 14:38:59 » |
|
yhteenvetona Selkälokin alkuperäiseen viestiin:
¨suomalainen kansanperimä¨ = selkäsaunat, seksuaalinen väkivalta (jota voi olla monenlaista) ja työhulluus = niskat jumissa No eipä mulla ole ollu lapsea noin kurjaa elämää, meitä oli isoa lauma perheessä, isommat auttoivat vanhempia. Sitten muutettiin kaupunkiin kun olin vielä ala-asteella.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
tuulenviemää
Kohtuuastroilija
Life is a neverending story
|
|
« Vastaus #17 : 20.12.2006 17:12:25 » |
|
Minäkin olen kärsinyt niska- hartiaseudun vaivoista jo vuosia, välillä ne olivat poissa, mutta nyt ovat palanneet kahta kauheampina.
Syyt kylläkin tiedän jo. Sekä fyysisiä että henkisiä. Fyysisistä liikkumattomuus (Jumitus helpottaa jos viitsii voimistella/venytellä) Mutta vain hetkellisesti sillä pääsyyt henkiset.
Luule Viilma kirjoitti että selkäranka on ihmisen keskus. Niinkuin chakratkin, eri nikamavälit edustavat eri asioita. Jos nikama on sairas vaikuttaa se mm. lähialueen elimiin.
Itse olen käynyt naprapaatilla useammin, ja naksauteltavaa on ollut..
Helpottaahan tuo hetkeksi, mutta jumiutuvat uudelleen kun ei ylläpidetä.
Niska + Hartia/yläselkäkivut, Sydänchakran + kurkkuchakran alueita = tukossa.
Ongelmia tunnepuolella, vihaa, rakkauden puutetta, pelkoa ettei rakasteta, kommunikointi ongelmia, epävarmuutta...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aion
Vieras
|
|
« Vastaus #19 : 21.12.2006 09:38:18 » |
|
Ikeasta saa höyhentyynyjä ja aika monenlaista kokoa ja muotoakin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
May
|
|
« Vastaus #20 : 21.12.2006 13:48:30 » |
|
Niska-hartiaseudun jomotuksia voi muuten hoitaa myös refleksologisesti (vyöhyketerapia) jalkapohjista, joka onkin hyvä apu etenkin silloin kun hoidettava alue on liian kipeä perinteisesti hierottavaksi.
Vyöhykekäsittelyn voi jokainen tehdä itsekin; niskan alue heijastuu jalkapohjassa jalkaterien sisäsivuille isonvarpaan tyvinivelen seudulle ja hartia-olkapää-seutu myös jalkaterien sisäsivuille, isonvarpaan tyvinivelestä noin parin sentin alue matkalle kohti kantapäätä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
MetalLady
Vieras
|
|
« Vastaus #22 : 21.12.2006 14:41:38 » |
|
Minä käytin ennen höyhentyynyjä mutta nekään ei helpottanut mun niska-hartia vaivoja. En voi sietää lättänöitä tyynyjä enkä saa etes käyttää sellasii mun refluksia vaivan takia. Nyt mulla on Uni blow pallokuitu tyynyt ja täytyy todeta että ihan hyviä ovat.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #23 : 21.12.2006 15:01:44 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
MetalLady
Vieras
|
|
« Vastaus #24 : 22.12.2006 12:24:53 » |
|
Mieskin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
MetalLady
Vieras
|
|
« Vastaus #25 : 23.12.2006 19:36:39 » |
|
Ai niin, mun piti sanoa että muissakin kaupoissa myydään höyhen tai untuvatyynyjä kuin Ikeassa, esim. mainittakoon Anttila, Hobby Hall, Jysk ja Ellos.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jasca
Vieras
|
|
« Vastaus #26 : 25.12.2006 20:30:03 » |
|
Minä ostin joulumessuilta kipukoukun. Nyt alkaa uusi elämä, kun saan koukuttaa niska-hartiakivun ilman hierojia omalla sohvalla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tuulispää
|
|
« Vastaus #27 : 25.12.2006 20:47:18 » |
|
Minä ostin joulumessuilta kipukoukun.
Minä ostin syksyllä hyvän olon-messuilta kipukoukun... verraton vempain! Pitää kuljettaa työhönkin mukana, jos sattuu makea kipupiste lapoihin työnteon lomassa tulemaan, kyllä se keppi(koukku) hieroo
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko Leijona Nouseva Jousimies Kuu Neitsyt Merkurius Leijona Venus Rapu Mars Neitsyt Keltainen Galaktinen Ihminen
|
|
|
|