Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Feng Shuin abc,,  (Luettu 58168 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Chandra
Astroholisti

Profiili
« : 14.11.2006 21:33:00 »

Olen vaihtanut asuntoa ja kaipaan selkeyttä ympärilleni.
Kysyisin muutamia perusasioita ja ainakin erään tiedän,joka osaisi neuvoa. :Smiley
Olen lainannut aiheesta 3 kirjaa:Kodin feng shui,Sisustajan fs ja FS päivästä päivään.Nyt kirjoista kaiken etsiminen vie liikaa aikaa,kun pitäisi saada koti kuntoon.

Kysyn nyt ensin pari asiaa.Olen monesti kuullut,että mh:ssa ei saisi pitää valokuvia.Minulla on ollut lasten ja vanhempien kuvat ennen,mutta minne ne nyt sijoittaisin?Olohuoneessa ei tarpeeksi seinä eikä hyllytilaakaan.On sellaisia koriste-esineitä,jotka haluan pitää ehdottamasti esillä ja tulisi liian sekavaa,jos valokuvat mahduttaisin sinne.

Toisena peilit.Miten peili vaikuttaa esim.hoitohuoneessa?Ostin ison kauniin peilin,jossa reunoilla ornamenttikuviot.Jokin nyt vaan sanoo,etten voisi laittaa sitä hoitohuoneeseen.
Eteisissä on jo peilit.Näitä nyt aluksi.Isommat huonekalut ovat jo kohdallaan ja ilmansuuntien vaikutuksista tiedän hieman.

tallennettu

Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #1 : 14.11.2006 22:37:45 »

Olen lainannut aiheesta 3 kirjaa:Kodin feng shui,Sisustajan fs ja FS päivästä päivään.Nyt kirjoista kaiken etsiminen vie liikaa aikaa,kun pitäisi saada koti kuntoon.

Kysyn nyt ensin pari asiaa.Olen monesti kuullut,että mh:ssa ei saisi pitää valokuvia.Minulla on ollut lasten ja vanhempien kuvat ennen,mutta minne ne nyt sijoittaisin?Olohuoneessa ei tarpeeksi seinä eikä hyllytilaakaan.On sellaisia koriste-esineitä,jotka haluan pitää ehdottamasti esillä ja tulisi liian sekavaa,jos valokuvat mahduttaisin sinne.

Toisena peilit.Miten peili vaikuttaa esim.hoitohuoneessa?Ostin ison kauniin peilin,jossa reunoilla ornamenttikuviot.Jokin nyt vaan sanoo,etten voisi laittaa sitä hoitohuoneeseen.
Eteisissä on jo peilit.Näitä nyt aluksi.Isommat huonekalut ovat jo kohdallaan ja ilmansuuntien vaikutuksista tiedän hieman.
Hei "Chandra"

Pohjapiirroksesta olisi suuri apu.
- ilmansuunnat tärkeitä myös

Minkä Feng Shui koulukunnan karttaa käytät jne.

Oma intuutiosi on tärkeä
- kuuntele sitä

Klikkaa
Feng Shui ohjeita aloittelijalle

Klikkaa
BAGUA KARTTA

Makuuhuone on sinun huoneesi
- haluatko lastesi ja sukulaistesi katselevan sinua
- kuuntele intuutiotasi ja toimi sen mukaisesti

Peili ei saa heijastaa menneisyyttä
- eli peili ei saa heijastaa 3. alueelle (Myrsky - perhe)

smitten   Elämänilo    smitten
« Viimeksi muokattu: 14.11.2006 22:50:46 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 14.11.2006 23:04:24 »

Hei "Chanda" ja muut Ystäväin

"Kaikki alkaa  S I I V O A M I S E L L A

Ajattele itsesi nauravana ja onnellisena,
silloin näet kanssaihmisetkin iloisina ympärilläsi
- tällä tavoin sinun energiasi
eli Chisi toimii positiivisen
mangneettikentän tavoin
ja kerää suotuisia tapahtumia elämääsi
- ilma henkii iloista odotusta"

Kirja: Anja Banks; FENG SHUI AAPINEN

S I I V O A   E N S I N   K O T I S I  = Mielen siivoaminen

- heitä pois kaikki tarpeeton

- anna tuttaville, lahjoita kirpparille jne.

- luopumalla vanhasta -- annat tilaa uudelle

- katsele ympärillesi
ja tunnustele miltä sinusta tuntuu
- mitä intutiosi sinulle kertoo -

Mikä elämänalue tarvitsee eniten korjausta

Etene hitaasti ja harkiten

- mieti jokainen asia mitä teet 
- miksi
- miten se vaikuttaa sinun elämääsi

Heittämällä kaikki vanhat tavarat ja esineet ymv.
joissa on huonoja muistoja
- annat elämässäsi tilaa uusille paremmille asioille

smitten   Elämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 14.11.2006 23:27:22 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #3 : 14.11.2006 23:12:02 »

Peileistä tulee itselle mieleen, että se mitä se 'kuvastaa', katso, että on sellaista, mitä haluat 'monistaa'..  Smiley
Olohuoneessa myös peilit ovat kauniita, varsinkin jos sinulla on kauniita esineitä, joiden kuvaa se toistaa... tai kasveja yms... tuo valoa lisää...'tauluna'.
Tosin sanotaan, ettei olisi hyvä olla vastakkain ikkunan kanssa, mutta sekin on suhteellista ja riippunee muutenkin paikan valoisuudesta.
Ja nuo Elämänilon mainitsemat ilmansuunnat... tai sen toisen 'opin' mukaan, missä ei katsota ilmansuuntien mukaan, vaan on valmis 'elementti' bagua, joka asetetan pohjapiirroksen päälle, josta sitten voi katsoa missä alueella mikin vaikuttaa...

Valokuvat voivat sopia vaikka eteisen seinälle 'tervehtimään' kotiin tulijaa...?

En ole mikään feng shui asiantuntija, koska toimin sisustuksessa enemmän intuitio pohjalla.... pitäisi nähdä, voisi sanoa paremmin..  Wink

tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 14.11.2006 23:12:19 »

Hei Ystäväin

Linkkejä;

(http://www.nicehouse.fi/omahuone/kuvat/fengshu2.gif)

Asiasta on ollut aiemminkin keskustelua.

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=2393.msg23788#msg23788
feng shui sisustus

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=718.msg6326#msg6326
Feng Shui

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=1055.msg9927#msg9927
Feng Shui ja täyden kuun taikamalja

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=8124.msg66321#msg66321
Kodin sisustaminen ja Feng Shui

Linkkilisäys:

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=4948.msg37741#msg37741
Miten nukut? Astrologisesti, ilmansuunnallisesti, sijoitut huoneessa? Fengshui?

« Viimeksi muokattu: 15.11.2006 16:27:34 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 14.11.2006 23:53:35 »

Hei Ystäväin

Nappasin tämän vanhoista:

Tärkein asia on järjestys ja siisteys sekä se, 
että kaikki turhat tavarat poistetaan. 

- yritetään saada mahdollisimman paljon tilaa
hyvälle Chi-virtauksille. 
- pöly kerää huonoja energioita
sekä tavaroilla tukitut paikat,

kuten esim. pyykkikasat, lehtikasat ymv.

Ajattele samalla miksi jotakin teet
- mille asioille haluat antaa tilaa elämässäsi.

Rikkinäiset astiat poistetaan käytöstä
- symbolisesti vaikuttavat puhekykyysi ymv

Tiskit tiskataan joka ilta.

Puukot ja sakset pidetään laatikoissa.

Kaktukset hävitetään
- piikit ovat "ns. myrkkynuolia
",
tilalle pyöreälehtisiä kasveja
- esim. rahapuu

WC -WC-pytyn kansi kiinni
ja muutenkin WC-pidetään siistinä
ja ovi suljettuna.

- itse pidän valot päällä koko ajan

Ulko-ovi - kutsuuko kotisi
iloisia asioita luoksesi
- nariseeko ovi - öljyä se heti
- aukeaako ovi kokonaan
  - poista esteet oven takaa
- nimikilpi - onko kunnossa
- ovikello - toimiiko se ja kuuletko sen

Eteinen - käyntikorttimme omaan kotiin
- kengät pois tai ainakin järjestykseen
- naulakkoon mahdollisimman vähän vaatteita
- pipot, hanskat, kaulaliinat ymv. koriin tmv.

Näin tehdään Chille tilaa liikkua

Ei tehdä liian suuria muutoksia kerralla
- tee asunnostasi oman näköisesi
- sellainen jossa sinä itse - viihdyt
-

Katso että kaikki värit / elementit 
löytyvät asunnostasi,
jokaiselta kartan alueelta

- punainen = tuli - pieni määrä
- sininen = vesi
- vihreä = puu
- keltainen/ruskea = maa
- valkoinen/harmaa = taivas

smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #6 : 15.11.2006 00:06:36 »

Minä en Feng Shuista hirveästi tiedä, mutta kannustan sinua käyttämään ensisijaisesti intuitiotasi sisustamisenkin suhteen. Eiköhän se sitä kautta ihan luonnollisesti mahdollisimman "Feng Shuiksi" muodostune.  Wink
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #7 : 15.11.2006 00:12:15 »

Lainaus
Kaktukset hävitetään
- piikit ovat "ns. myrkkynuolia",

Tätä ihmettelen.  :Smiley Minulle ainakin kaikki kasvit ovat yhtä arvokkaita eikä toinen ole mitenkään huonompi kuin toinen. Mielestäni jos kaktuksista pitää ja niitä kotiinsa haluaa, ei niistä mitään haittaa koitune...
Miten ruusut sitten Feng Shuin näkökulmasta soveltuvat? Niissäkin on piikkejä...
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #8 : 15.11.2006 07:40:43 »

Niin, kaikessahan tuo sama juttu 'toimii';kohtuus kaikessa ja kuuntele sisäistä ääntäsi/intuitiotasi!  Smiley
Minusta myös tuo Feng shui kuulostaa kirjaimellisesti otettuna aika fanaattiselta ja voihan sen avulla myös ruokkia pelkojaan, jos niikseen tulee. (kuten minkä tähänsa käsitteellistetyn opin kautta)
vrt.uskonnot.  Wink
Onhan nuo kaktus jutut verrattavissa vaikka jonkin uskonnon säännön suoraan käytäntöön tuomiseen, ilman että ollaan katsottu sen symboliikan taa ja käytetty 'ohjetta' oman sisäisyyden tarkasteluun.

Ja siinähän se ero menee myös. Käytätkö sitä ajatustasolla/psyykkisesti vai sydämellä/intuitiivisesti....  angel

Sinulle Chandra iloisia hetkiä sisustamiseen!
Sitä samaa minäkin täällä teen tällä hetkellä ja monta pönikkää maalia odottamassa, uusia huonekaluja tilattuna jne.
Minä teen kaiken ensin mutulla ja intuitiolla ja sen jälkeen vasta tarkastelen niitä feng shuin pohjalta ja yleensä huvittuneena voin todeta, että jotkin valinnat kuvastavat hauskasti tämän hetken tilannettani. (en jaottele hyvään tai pahaan)
Tilanteen tiedostaminen on tärkeämpää kuin sen manipuloiminen.
Antaa sijaa muuttokselle tapahtua ja elämän virrata omalla painollaan!
Esteetiikan silmän sisällä, asuu pieni sisäinen feng shui sisustaja!  Grin
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 15.11.2006 11:05:00 »

buck2

Kiitos,kiitos,kiitos vastanneille.Tosiaan,noin suurin piirtein olen toiminut intuition pohjalta.
Poistanut kaiken vanhan ja epämiellyttäviin muistoihin liittyvän.Vaihdoin jopa sängyn! 2funny

Mutta ikävä kyllä,pitäisi nyt toimia nopeammin.Kotisi kuvastaa itseäsi.
Niinpä kuvastaa juu. Undecided
Pysähtynyt tila.Minä väsynyt ja katson kauhulla laatikko kasoja!Minne ne sijoittaisin piiloon.Sitäkään en halua tehdä,koska pysynevät taas siellä komeroitten kätköissä,joten roikkuvat mukana elämässäni.

Nuo viemärit ja wc-jutut luin eilen.Siinä yhteydessä oli myös maininta,että peili olisi hyvä olla kylppärin oven takana.
Minulla siinä tuleva hoitohuone,,, idiot2

Ei se minua sinänsä haittaisi,mutta mietin,haittaisiko toisia osapuolia?
Ehkä nyt ensin pitäsi vain raivata kaiken kaaoksen ja miettiä sitten.

Baguasta olen lukenut,mutta siitäkin montaa mieltä.Itse en ajattele mitään erikoista kuppikuntaa noudattaa,siksi kysynkin vain noin yleisesti tiettyjä asioita.

Ja tästäkin oli monta mielipidettä kirjoissa.
Talo on kaksikerroksinen.Ylhäällä sisäänkäynti lännen puolelta,alakerrassa itä.
Käytössä oikeastaan vain alaovi,koska autotallikin on juuri oven vieressä.Siis sijoitanko paguan molempien kerroksien pohjapiirroksen päälle,vai minkä mukaan.Vai mennäkö huone kerrallaan?Voiko niin tehdä?

Olohuonetta hallitsee vahvasti itämainen kalustus ja tunnelma.Alakertaan sijoittuu tämä enkeli ja hempeä puoli.
Ei ole helppoa ei,varsinkaan juuri muuttaneena.Jos olisikin aikaa jo valmiissa asunnossa tehdä kiirehtimättä,olisi helpompaa.Vai laitanko vaan kaiken ikävän isoon komeroon odottamaan?Tiedän silti,että ovat siellä. Undecided

Kukista pidän ja kynttilöistä.Orkidea on lempikukka ja selkeät suuret kuten viirivehka ja suuri pallojukka.Tässä on ainoa aihe,mistä kissan kanssa tulee riitaa.Hänkin pitää siitä. Angry
Rahapuita onkin kaksi ja kaktuksista sain juuri suuren syyskaktuksen ja yön kuningatteren rakkaalta ystävältä.

Huomaattekos nyt?Koti on kuin emäntänsä!!Ajatuksia paljon,vaan kaikki mullin mallin.Ei ole kiva,ei.
tallennettu

Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 15.11.2006 11:13:22 »

Hoitohuone...
.. laittaisin sinuna jonkin kivan verhon tai sermin peilin eteen - pytyn päälle voit heittää jonkin hauskan peitteen tai vaikkapa kultakankaisen verhon...värin määrittää missä elementissä se sijaitsee.. ota bagua kartta ja katso hoitohuoneen sisustusta sen mukaan - rahanurkkaan rahapuu tai kulho, jossa on kolikoita jne.
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 15.11.2006 13:18:33 »

Nuo viemärit ja wc-jutut luin eilen.Siinä yhteydessä oli myös maininta,että peili olisi hyvä olla kylppärin oven takana.
Minulla siinä tuleva hoitohuone,,,
Baguasta olen lukenut,mutta siitäkin montaa mieltä.Itse en ajattele mitään erikoista kuppikuntaa noudattaa,siksi kysynkin vain noin yleisesti tiettyjä asioita.
Talo on kaksikerroksinen.Ylhäällä sisäänkäynti lännen puolelta,alakerrassa itä.
Käytössä oikeastaan vain alaovi,koska autotallikin on juuri oven vieressä.Siis sijoitanko paguan molempien kerroksien pohjapiirroksen päälle,vai minkä mukaan.Vai mennäkö huone kerrallaan?Voiko niin tehdä?
Rahapuita onkin kaksi ja kaktuksista sain juuri suuren syyskaktuksen ja yön kuningatteren rakkaalta ystävältä.

Hei "Chandra"

Klikkaa
BAGUA KARTTA: Alueet numeroitu

Klikkaa
Fengshui-koristeet

Pääovi määrää Bagua-kartan suunnan

Itselläni on ykkös alue pohjoisessa
(kompassilla katsottuna)

Yläkerrassa katsotaan portaiden yläpäästä
Bagua karttaa

Peili ei saa heijastaa
menneisyyteen aleelta 7:n katsottuna,
joka on tulevaisuuden alue

- Järvi-alue 7; luovuus, lapset = tulevaisuuden alue
- leikkokukat metallimaljassa,
kaikenväristen kynttilöiden polttoa
- Myrsky-alue 3; perhe = kuvastaa menneisyyttä

Raha-aluueele laitetaan
pariton määrä rahapuita
tmv. pyöreälehtisiä kukkia(lantin muoto)

- itselläni tärkeä esine on "kolmijalkainen sammakko",
jolla vanha kiinalainen metalliraha suussaan
- katsoo kotiini päin

Budha-patsas sopii tälle alueelle (hengellinen opas)
Punaiset kynttilät ja kukat

Mieti tarkoin mille alueelle kaktuksesi laitat
- en ainakaan rakkaus alueelle laittaisi

(http://i72.photobucket.com/albums/i185/glittergus/dividers/dividers_105.gif)

ONNEA UUTEEN KOTIISI

(http://i72.photobucket.com/albums/i185/glittergus/dividers/dividers_105.gif)

tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 15.11.2006 19:40:39 »

smitten

Myös minä kiitän tiedoista!Esim.tuo mitä kerroit että yläkerran paguan voin katsoa portaitten yläreunasta selvitti paljon. smitten

Ilokseni myös huomasin,että moni asia on mennyt intuitiolla oikein.

Eikun pistokas rahapuusta sitten,niin ei pariluku.
Kiitos myös muille tähän astisesta.Värejä en kovin tarkkaan lähde noudattamaan,ne kun vaihtelevat siten,mikä väri milloinkin miellyttää.

Saan kai kysyä uutta,kun etenen?Tämä päivä meni niin,että pakenin peiton alle koko sekamelskaa ja nukuin kissan kanssa.Eikä ollut mikään nautinnollinen pyjamapäivä,vaan ympäristöltä piiloutumispäivä. Undecided
tallennettu

Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 16.11.2006 00:19:17 »

Kiss

Istu alas, ns. paremmalle puolellesi.  :Smiley

Anna laatikoiden olla, ja olla paikallaan.

KYLLÄ. Koska aika, ei vielä ole tullut paikalle?

Se viipyilee, eli jokainen laatikko, jokainen

tavara, kyllä kertoo mihin juuri hän haluaa!!

Ja loput voit viedä vaikka kierrätykseen!!

angel

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Jinx
Vieras
« Vastaus #14 : 16.11.2006 00:31:54 »

Lainaus
Kaktukset hävitetään
- piikit ovat "ns. myrkkynuolia",

Tätä ihmettelen.  :Smiley Minulle ainakin kaikki kasvit ovat yhtä arvokkaita eikä toinen ole mitenkään huonompi kuin toinen. Mielestäni jos kaktuksista pitää ja niitä kotiinsa haluaa, ei niistä mitään haittaa koitune...
Miten ruusut sitten Feng Shuin näkökulmasta soveltuvat? Niissäkin on piikkejä...

Ilmeisesti meidän asunnossa on asiat todella huonosti kun löytyy seitsemän kaktusta...  uglystupid2  2funny
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  

Siirry: