Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Musta Raamattu  (Luettu 13844 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Heli
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 15.11.2006 11:20:25 »

Poikkesin tässä taannoin yhdelle sivulle, jossa heitettiin ilmaan sellainen ajatus, että musta raamattu olisi Mooseksen kuudes ja seitsemäs kirja jonka kirkko olisi erottanut Raamatusta..??

Mitäs mietteitä herättää!
tallennettu
Fiona
Vieras
« Vastaus #1 : 16.11.2006 21:25:04 »

Minusta tästä on ollut aihetta ennenkin...apokryfiset kirjat...gnostilaiset evankeliumit...selailepa juuri tätä palstaa taaksepäin! Muistaakseni ainakin Sinisellä enkelillä oli tällainen aihe. Wink
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #2 : 21.11.2006 07:53:26 »

Mitäs mietteitä herättää!

Niilo Paasivirrassa herätti ainakin seuraavanlaisia mietteitä:
http://www.ilmatar.net/~np/opinions/musta_raamattu.html
Cheesy
tallennettu
Heli
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #3 : 21.11.2006 09:29:56 »

No eipä ollut yllättävä kannanotto. Jännää miten negatiivisista asioista huudellaan paljon kovemmalla äänellä.. Kuulunevat kauas!
No jokaisella on oikeus mielipiteeseensä..  angel
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 21.11.2006 13:08:09 »

Ah, Niilo Paasivirta, tuo aikamme musta humoristi.
Kannattaa syventyä hänen "oikeisiin mielipiteisiinsä" tarkemminkin.  2funny
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 21.11.2006 14:24:17 »

Musta Raamattu koostuu todellakin Mooseksen kirjoista, jotka on erotettu Raamatusta erinäisten kirkolliskokousten aikana, poliittisten päätösten vuoksi. En itse ole koskaan nähnyt Mustaa Raamattua, mutta se sisältää kuulemani mukaan erinäisiä vaihtoehtohoitomuotoja ja "valkoisia taikoja". Sellaisia, joiden ei katsottu soveltuvan Raamatun sisältöön.

Musta Raamattu ei siis ole sama asia kuin saatananpalvojien oma raamattu. Wink (Saatananpalvojien raamattu on lähinnä kirja tämän liikkeen perustajalta, jossa kyseinen herra esittelee ideologiansa pääpiirteitä ja erinäisiä rituaalirukouksia, joissa pyydetään voimia pahoilta hengiltä ja eri helvetin demonikuninkailta.)
tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #6 : 21.11.2006 14:33:41 »

Eikös Raamatusta "irroitettu" useampia osia aikoinaan ja tietty ne evankeljumit jotka ei päässyt ollenkaan?
Nyt on radiohiilikokeilla osoitettu Saharasta löytyneen Juudaan evankeljumin oikean suuntainen ikä. Siinä puhutaan juuri Jeesuksen ihmispuolesta ja siitä, että hänellä olisi ollut jälkeläinen Maria Magdaleenan kanssa (vaimo), nimeltään Saara Egyptiläinen. Tuli Dokkari kyseisestä asiasta viime Jouluna 4.kanavalta.
Eka kerta kun kristin usko sai silmissäni realistisia ja uskoa herättäviä piirteitä  angel
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #7 : 21.11.2006 14:38:20 »

Eikös Raamatusta "irroitettu" useampia osia aikoinaan ja tietty ne evankeljumit jotka ei päässyt ollenkaan?
Nyt on radiohiilikokeilla osoitettu Saharasta löytyneen Juudaan evankeljumin oikean suuntainen ikä. Siinä puhutaan juuri Jeesuksen ihmispuolesta ja siitä, että hänellä olisi ollut jälkeläinen Maria Magdaleenan kanssa (vaimo), nimeltään Saara Egyptiläinen. Tuli Dokkari kyseisestä asiasta viime Jouluna 4.kanavalta.
Eka kerta kun kristin usko sai silmissäni realistisia ja uskoa herättäviä piirteitä  angel

http://fi.wikipedia.org/wiki/Apokryfiset_kirjat

Tuolta löytyy linkkejä moniin teksteihin, joita ei olla Raamattuun hyväksytty  tickedoff
tallennettu
Paatero
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #8 : 22.11.2006 17:59:41 »

Jos oot haluat nähdä yhden version siitä kuinka kristinuskoa voi tulkita lue/katso Da Vinci-koodi.Siinä heitetään ilmaan ajatus että Graalin malja olisi ollut Jeesuksen ja Marian lapsi. Lukemisen arvonen kirja jos haluaa perehtyä avoimin mielin eri näkökantoihin.
tallennettu
Heli
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 22.11.2006 19:20:20 »

Olen lukenut sen ja oma mielipide selvillä jo kauan. Jotenkin nuo tekstit tuntuu aina oikeammilta kuin nykyinen väitetty tieto... Ne siis ovat minusta niitä oikeita... Olinkin vain utelias kuulemaan teidän ajatuksianne.. smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #10 : 22.11.2006 22:23:22 »

smitten
tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #11 : 23.11.2006 10:23:00 »

Jos oot haluat nähdä yhden version siitä kuinka kristinuskoa voi tulkita lue/katso Da Vinci-koodi.Siinä heitetään ilmaan ajatus että Graalin malja olisi ollut Jeesuksen ja Marian lapsi. Lukemisen arvonen kirja jos haluaa perehtyä avoimin mielin eri näkökantoihin.
Olen lukenut ja sen jälkeen tuo dokkarikin tuli. Filmin toki kävin myös katsomassa  Wink
Heli1 - samoin  smitten
On jotenkin inhottava ajatella, kuinka maailman  suurimmista valtauskonnoista kaksi ainakin ovat "tulkinneet" opettajiensa sanat ja teot lähinnä omia tarkoitusperiä varten. Ymmärrän toki että harppaus totaali patriarkkaalisesta maailmankuvasta ja elämän mallista ei ole helppo, mutta että uskonnon varjolla toteutetaan niitä  uglystupid2 MItenköhän siihen elämän malliin on lipsuttu? Omien tietojeni mukaan, muslimeilla ainakin oli ennen kristinuskon alkua huippu tasa-arvoinen maailma! Ja kristinusko, joka luulottelee itselleenkin olevansa niin hyvä, kaunis ja hellä kaikkia kohtaan, anteeksi antavainen yms... joo, joo, ihan yhtä (ellei pahin) paha, että hävettää buck2
Silti uskon, vaikka omalla tavallani ja tuo versio Jeesuksen elämästä kosketti ja liikautti jotakin sisälläni  smitten
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #12 : 23.11.2006 10:58:13 »

Mua kans surettaa, että Raamatussa on Jumala kuvattu myös "vihaavaksi syntisiä kohtaan"  Cry Se on sitte vielä höystettu kaikenlaisilla uhkakuvilla  Angry Mutta jospas se tästä vähitellen...
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #13 : 23.11.2006 13:38:46 »

Kyllä se tästä vähitellen.  Wink
tallennettu
Heli
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #14 : 23.11.2006 16:38:06 »

Eihän tässä mitään hätää ole.. kyllä siinä joku tarkoitus oli, että kaikki tieto paljastuu ihmisille vasta nyt.. smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: