Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Toistuvat unet  (Luettu 21283 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
slslsl
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67


Profiili
« Vastaus #15 : 28.02.2007 17:04:42 »

Eräs toistuva uni on minulla myös, sitäkään en ole johonkin aikaan nähnyt. Eli hyppäsin ilmaan ja huomasin pystyväni lentämään, matalalla tosin, ja liidin siis eteenpäin hieman maaperän yläpuolella. Olin tästä aina innoissani ja pyysin muita katsomaan ihmeellistä kykyäni.
tallennettu
Píroo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67


Killing for peace is like fucking for virginity ☼♡


Profiili
« Vastaus #16 : 21.03.2007 02:50:10 »

varmaan aika mahtava tunne lentää  Smiley ystäbäni usein näki myös hyvin todentuntuista unta siitä kun nousi sängystään lentoon katonrajaan ja jatkoi matkaan sa ikkunasta ulos.  Cheesy
tallennettu

(http://junkka.irc-galleria.net/k/images11/00/45/55/93/hosting/pikkuinenn_syran.gif) rauhaa ja rakkautta.
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #17 : 17.06.2007 05:45:52 »

Tänne ei ole kukaan kirjoittanut kuukausiin, mutta nostanpa tätä aihetta jälleen (työssä) valvotun yön kulkiessa kohti loppuaan...

Minulle on joskus vanhalla foorumilla todettu, että toistuva uni olisi jonkin ongelman ratkaisuyritys tms. - Tuolloin oli kyse unesta, jota edelleen säännöllisin väliajoin näen, eli että minulla on kaksi asuntoa, tai olen muuttamassa toisesta asunnosta toiseen.. tai asun jossain ja havahdun että vuokrani toiseen kämppään on unohtunut maksaa jne. Näitä unia olen nähnyt säännöllisin väliajoin kohta kymmenen vuoden ajan.. Aina siitä lähtien kun viimeksi olen muuttanut, mutta nykyisin yhä harvemmin.

Joskus unesta herättyä on ollut todella surullinen olo, kun se ihana asunto ei ole ollutkaan totta...  Cry

Mutta tuon toistuvan teeman rinnalle on viime aikoina noussut myös toinen toistuva uni, joka on tavallaan edellisen unen rinnakkaisversio. Siinä asun jossain kaupungissa, jota en tunnista, mutta jossa on tuttuja piirteitä mm. Tampereelta - mutta kaupunginosaa, jossa unessa asun, ei kyllä Tampereelta löydy. Toistuvasti kerrostalojen julkisivut ovat samassa linjassa keskenään ja minä asun yhdessä noista vanhoista kivisistä kerrostaloista ja jonkin matkan päässä asuu 'ystäväni'.. Tässä kohtaa ystävä on hipsuissa, koska tavallaan hän on olemassa oleva henkilö, tavallaan ei... Tässä unessa en ole sisällä asunnossa, vaan kuljeskelen kaupungilla ja kerron aina jollekulle "asun tuolla ja hän asuu tuolla vähän matkan päässä".. Vuodenajat unessa vaihtelevat, mutta kaupungilla kuljeskelu ja joskus jopa shoppailu on tässä unessa pääasia.  -Joskus epäilen, että tuo kaupunki olisi jossain ulkomailla, tai sitten sitä ei ole olemassa lainkaan.

Sinänsä ironista, että asun tällä hetkellä maalla, omakotitalossa enkä haluaisi minnekkään muualle... Mutta olen asunut toki myös kaupungissa.
tallennettu

Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #18 : 17.06.2007 09:21:57 »

Yleensa asunnot ja kaupungit kuvaavat omia piirteita itsestamme-haluttuja ja ei haluttuja. Kaupunki heijastaa myos sosiaalliseen elamaan-sisaista tarvetta ystaviin ja muutoksiin.
Uusi asunto symbolisoi myos TARVETTA muutoksiin-jossa kyllastyttaa sama jokapaivainen tavallinen elama.
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #19 : 17.06.2007 15:31:15 »

Niin... täytyy myöntää, että arkipäiväinen elämä on usein aika arkista ja kyllästyttävääkin, mutta usein näen näitä asunto -unia juuri ennen kuin jotain uutta tai muutoksia elämässä tapahtuu - olen siis huomannut että tuo muutos ja sen TARVE, jota asunnon muuttaminen saattaa edustaa, ei aina ole lähtöisin minusta.

Sosiaalista elämää ei tällä hetkellä juurikaan ole... joten ehkä sille voisi olla tarvetta.. Toisaalta, olen pohtinut että jospa tuo vieras kaupunki, joka saattaisi olla myös ulkomailla kuten mondolla olisikin ehkä se paikka jonne jonain päivänä päädyn.... :Smiley
tallennettu

Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #20 : 17.06.2007 21:26:50 »

Sisaisesta tarpeesta todella alkaa muutokset- miksipa ei vaikka ulkomailla jos silta tuntuu.
Kun viritamme ajatuksen-niin sen energia alkaa kasvamaan ja asiat yleensa "loksahtelevat" paikalleen-joten ajattele ja unelmoi-siita se kaikki alkaa.
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #21 : 18.06.2007 18:24:43 »

Sisaisesta tarpeesta todella alkaa muutokset-

Allekirjoitan tuon tavallaan, mutta aina ei omalla kohdallani ole muutos ja muutokset todellakaan olleet lähtöisin minusta tai minun tarpeistani, sillä esimekiksi tälläkin hetkellä elämääni hallitsee työnantajani ja se onko töitä vai ei.... Eli usein muutokset tulevat ulkoa, ympäristön vaatimuksina ja niihin on vain sopeuduttava..

Näitä vieraan kaupungin unia olen nähnyt jo useita vuosia, mutta kaukokaipuuta olen tuntenut todella vasta vähän aikaa, vaikka NousuJouskari olenkin... Siinä mielessä siis mundon kanssa samassa tilanteessa, syntymäkartan mukaan minulla pitäisi olla enemmänkin kontakteja/ tekemistä ulkomaiden kanssa mitä todellisuudessa on... Ehkäpä sitten myöhemmässä elämässä.
tallennettu

Suden varjo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« Vastaus #22 : 23.06.2007 12:04:53 »

Oon nähnyt toistuvasti unta käärmeistä ja tulipaloista.
Tulipalopainajaiset päättyivät sellaiseen uneen, jossa pitelin kädessäni domino-keksiä, ja totesin, että tämähän on kuuma. Ja kun avasin keksin, sen sisältä paljastui liekkimeri. Se oli viimeinen uni jonka noista tulipaloista näin. Pelkäsin pienenä - pelkään kyllä vieläkin - kynttilöitä, tulitikkuja, nuotioita.. aivan kaikkea mikä edes vähän muistuttaa tulesta.

Käärmeunet tulivatkin sitten hieman myöhemmin. Ne olivat kamalia unia. Kamala käärmeinvaasio yhtäkkiä. Jokapaikassa käärmeitä. Kirjavia, yksivärisiä, isoja, pieniä, käärmenpäitä, häntiä... Pahinta oli kun sisälle tuli, täysin samanlaisena en tätäkään unta nähnyt, mutta toistuvana näin.

Lienkö sitten pelännyt käärmeitä?
Ainakin ne loppuivat siihen, kun isä toi kotiin roskakatoksesta löytämänsä viljiksen poikaset.

Mutta oli se ahdistavaa kun joka rööristä, niin vessanpytystä kuin tuuletusikkunasta tuppasivat mokomat elukat sisään.  :Smiley
tallennettu

Taivas on rajana.
Dala
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104



Profiili
« Vastaus #23 : 24.06.2007 20:38:16 »

Minulla on muutamia toistuvia teemoja unissani. Luokittelen jonkin toistuvaksi kun näen samantyylisiä unia muutaman kerran puolessa vuodessa. Nämä jatkuvat kyllä yleensä vuosia, mutta ilmestymistahti on aika epävakaa. Tongue Muutamia nykyisiä ja jo poisjäneitä teemoja ovat:

Junat/linja-autot
vessat (yleisvessat tietenkin)
koulut ja tietokoneet
lentäminen (ilman apuvälineitä)
teleportit (milloin mikäkin, vaikka esim. vati tms)
kummitustalot joissa hyvin hyvin paha ja voimakas henkiolento
oma lemmikkikäärmeeni
uimahalli/kylpylä (en ikinä tosin pääse veteen asti)
Joulupukki

Tuossa oli nyt joitakin, uimahalli ja juna-unet ovat nyt jääneet Joulupukin kanssa pois, luultavasti. Tilalle ovat tulleet kummitustalot, koulut ja tietokoneet. Shocked  Kai nämäkin kuvastavat jonkinlaisia elämänvaiheita tms..? Tongue
tallennettu

Ovat veljiäni sade sekä tuuli,
ja ystäväni luodut metsien.
On kaikki täällä yhteydessä kaikkeen,
jotka tietä elämän käy kulkien.

aurinko oinas kuu kaksoset askendentti neitsyt
Dala
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104



Profiili
« Vastaus #24 : 24.06.2007 21:16:37 »

AA, nyt muistin yhden mielenkiintoisen asian!
Onko kukaan muu nähnyt unta maasillasta Afrikan ja Etelä-Amerikan välillä?  Shocked Minä olen kahdessa unessa (pitkä aikaväli) sattumalta vilkaissut jotakin karttaa ja siinä on näkynyt tällainen "silta". Pahemmin en unissani tietenkään huomiota siihen kiinnitä, mutta herättyäni muistan sen, että eihän sitä pitäisi siinä olla. Mitähän tuo tarkoittaa? Huh
tallennettu

Ovat veljiäni sade sekä tuuli,
ja ystäväni luodut metsien.
On kaikki täällä yhteydessä kaikkeen,
jotka tietä elämän käy kulkien.

aurinko oinas kuu kaksoset askendentti neitsyt
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #25 : 25.06.2007 06:48:29 »

Heips!

Näin taas viime viikonloppuna unta tuosta "asunnosta, joka minulla on toisaall"... Uni jäi hyvin mieleen, ja yksityiskohtia siitä, mutta kaikkea en tänne nyt ala kirjaamaan...

Tällä kertaa kyseessä ei ollut taas vaihteeksi mikään lukaali, vaan jonkinlainen kimppakämpän tapainen, mutta kolmio kuitenkin. Kaksi varavuodetta omani lisäksi... Kun minulta unessa kysyttiin tuosta asunnosta, vastasin tiukkaan sävyyn maksaneeni siitä vuokraa kokoajan ja että minulla on oikeus olla siellä... Tällä kertaa unessa kävin myös ulkona, ja siellä oli takorautainen portti, jossa oli ovikello. Tuo portti oli ovi tuohon taloon, jossa asunto sijaitsi, mutta samalla myös portti kerrostalomuurissa, joka jakoi koko kaupungin. Muurin toisessa päässä oli toinen portti, josta pääsi kulkemaan, sekä vilkas moottoritie. - Lisäksi noista porteista ei päässyt edes avaimilla kuin tiettyinä aikoina.

Tämän unen jälkeen heräsin ja puuhailin, mutta nukahdin uudestaan joksikin aikaa, ja uni jatkui niin että kerroin tuosta muurista ja porteista jollekulle... Tälläkään kertaa en tuntenut ketään unessani, ihmiset olivat vieraita ja jälkimmäinen uni päättyi jälleen kerran siihen että olin "Tampereella" ja oli sunnuntai ilta (oikeasti sunnuntai aamu) ja tiesin että minun pitäisi olla töissä 6.15 150 kilometrin päässä, enkä pääse kaupungista pois...
tallennettu

Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: