Tänne ei ole kukaan kirjoittanut kuukausiin, mutta nostanpa tätä aihetta jälleen (työssä) valvotun yön kulkiessa kohti loppuaan...
Minulle on joskus vanhalla foorumilla todettu, että toistuva uni olisi jonkin ongelman ratkaisuyritys tms. - Tuolloin oli kyse unesta, jota edelleen säännöllisin väliajoin näen, eli että minulla on kaksi asuntoa, tai olen muuttamassa toisesta asunnosta toiseen.. tai asun jossain ja havahdun että vuokrani toiseen kämppään on unohtunut maksaa jne. Näitä unia olen nähnyt säännöllisin väliajoin kohta kymmenen vuoden ajan.. Aina siitä lähtien kun viimeksi olen muuttanut, mutta nykyisin yhä harvemmin.
Joskus unesta herättyä on ollut todella surullinen olo, kun se ihana asunto ei ole ollutkaan totta...
Mutta tuon toistuvan teeman rinnalle on viime aikoina noussut myös toinen toistuva uni, joka on tavallaan edellisen unen rinnakkaisversio. Siinä asun jossain kaupungissa, jota en tunnista, mutta jossa on tuttuja piirteitä mm. Tampereelta - mutta kaupunginosaa, jossa unessa asun, ei kyllä Tampereelta löydy. Toistuvasti kerrostalojen julkisivut ovat samassa linjassa keskenään ja minä asun yhdessä noista vanhoista kivisistä kerrostaloista ja jonkin matkan päässä asuu 'ystäväni'.. Tässä kohtaa ystävä on hipsuissa, koska tavallaan hän on olemassa oleva henkilö, tavallaan ei... Tässä unessa en ole sisällä asunnossa, vaan kuljeskelen kaupungilla ja kerron aina jollekulle "asun tuolla ja hän asuu tuolla vähän matkan päässä".. Vuodenajat unessa vaihtelevat, mutta kaupungilla kuljeskelu ja joskus jopa shoppailu on tässä unessa pääasia. -Joskus epäilen, että tuo kaupunki olisi jossain ulkomailla, tai sitten sitä ei ole olemassa lainkaan.
Sinänsä ironista, että asun tällä hetkellä maalla, omakotitalossa enkä haluaisi minnekkään muualle... Mutta olen asunut toki myös kaupungissa.