Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Toistuvia unia sikiöistä!  (Luettu 4455 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Violette
Kanta-astroilija

Lips!

Profiili
« : 15.11.2006 23:35:06 »

Tämä kuulostaa ehkä oudolta, mutta olen viime aikoina nähnyt varsin runsaasti unia, joissa sikiöt ovat tärkeässä osassa. Yleensä ymmärrän itse, mitä uneni tarkoittavat, mutta jotenkin nämä sikiöunet tuntuvat liian oudoilta  uglystupid2

Taustatiedoksi voisin kertoa, että 8-vuotiaasta 16-vuotiaaksi näin suurin piirtein kuukauden välein unia, joissa olin raskaana milloin mistäkin mielikuvituksellisesta syystä, muttei vauva koskaan syntynyt unen aikana. Siinä 17-vuotiaana raskausunet loppuivat, mutta aloin sen sijaan nähdä unta sikiöistä. Nyt näen sikiöunia jotenkin oudon säännöllisesti, n. kuukauden välein.   Jotenkin pimeää  Huh

Olen nähnyt esim. unta, jossa ystäväni äiti paistoi sikiöitä (siinä unessa se ei jostain syystä ällöttänyt vaan oli ihan luonnollista ja hyväksi suloisille pikku sikiöille) ja että kävelin huoneessa, joka oli täynnä ihmisten ja koirien sikiöitä ja pelkäsin koko ajan, että astun niiden päälle. Toissaöinen sikiöuneni oli ehkä huvittavin. Unessa olin jonkinlainen opinto-ohjaaja ja kuljeskelin sairaalassa raskaana olevien naisten keskuudessa ja juttelin heidän sikiöidensä kanssa stetoskoopin välityksellä. Yritin tiedustella sikiöiltä, mistä opiskelualoista he olisivat kiinnostuineita ja mihin kouluun ilmoittaisin heidät peruskoulun ja toisen asteen koulutuksen jälkeen. Jotekut sikiöt vastasivat empimättä, että halusivat opiskella esim. oikeustieteitä, taidetta tai journalistiikkaa kun taas toiset olivat ihan hämillään kysymyksestäni ja sanoivat, etteivät todellakaan osaa sanoa näin varhaisessa vaiheessta. Rupesin sitten saarnaamaan näille epävarmoille sikiöille: "Hei, olette olleet olemassa melkein jo yhdeksän kuukautta, kyllä teidän nyt tässä vaiheessa pitäisi ottaa sen verran vastuuta elämästänne, että tietäisitte edes, miksi haluaisitte isona!" Ehkä uneni oli jokin sisäinen protesti siitä, etten oikein osaa päättää, mihin kouluun hakisin lukion jälkeen. :Smiley

Unikirjoissa sikiöt tunnutaan liittävän toiveiden toteutumiseen, toivoon, lupauksiin ja viattomuuteen, kun taas raskaana oleminen symboloi luovuutta ja uusia ideoita. Olen vähän pihalla unieni kanssa, onko kenelläkään muulla kokemuksia sikiö- tai raskausunista? Osaisiko joku sanoa jotain älykästä unistani?  Smiley
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Topaasi
Kohtuuastroilija
**

Because you never saw your eyes like I did...

Profiili
« Vastaus #1 : 16.11.2006 00:45:16 »

Sikiö
Sikiöstä uneksiminen saattaa viitata,
että elämästä puuttuu jokin ulottuvuus
tai se on tavalla tai toisella tukahdutettu.

Tällainen tulkinta löytyi minun unikirjastani. Natsasiko?  Wink
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
MetalLady
Vieras
« Vastaus #2 : 16.11.2006 01:07:50 »

SIKIÖ: Kuvaa orastavia tuteita ja merkittävien sunnitelmien hautomista. Raskauden toivon tai pelon lisäksi sikiöunet viittaavat turvallisuuden kaipuuseen.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: