Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nouseva merkki vastakkainen aurinkomerkin kanssa  (Luettu 7029 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
Spacek
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 16.11.2006 05:07:28 »

Minkälaisia päätelmiä voi tehdä ihmisestä, jonka nouseva merkki on vastakkainen aurinkomerkin kanssa? Itse olen aurinko vesimies - nouseva leijona. Eli ulkoinen ja sisäinen ovat toistensa vastakohtia...mitä tästä voi päätellä? Kieltämättä itselläni on usein tunne, että ihmisiltä on hyvin paljon pimennossa se, millainen ihminen sisäisesti olen, ja että ihmiset näkevät minusta vain yhden puolen, ja jos pitävät sitä koko totuutena, menevät täysin metsään. Tuntuukin, ettei kukaan ihminen todella tiedä eikä ymmärrä millainen ihminen kokonaisuudessaan olen, eikä osaa aavistaakaan millainen maailma sisääni kätkeytyy, koska se poikkeaa niin radikaalisti ulosannistani. Ainoa henkilö, joka on nähnyt sekä sisä-, että ulkopuoleni on tyttöystäväni....tosin tunnen niin päin, että hän tuntee enemmän sisimpääni kuin ulkokuortani. Olen varma, että useimmille ihmisille olisi _todella_ suuri yllätys, jos näyttäisin heille sen puoleni, joka on pimennossa, koska se on niin vastakkainen ulospäin näkyvän kanssa. Eikö tällaisessa dualistisuudessa ole vaarana mm. se, että vetää ulkokuorensa voimin puoleensa ihmisiä, jotka eivät kuitenkaan voi tyydyttää omaa sisintä? Mutta huomaan tarvitsevani molempia: ihmisiä, joiden parissa voin olla puhtaasti leijona vesimiehen pysyessä taka-alalla, ja toisaalta ihmisiä....tai ihmistä, jonka kanssa voin olla enemmän vesimies. Molempia on jokseenkin hankalaa olla yhtä aikaa...paitsi ehkä yksin ollessani. Yksin olemisen tarpeeni onkin erittäin suuri. Usein kaipaan kuitenkin, ristiriitaista kyllä, samaan aikaan yhteyttä muiden ihmisten kanssa. Tuntuu, ettei kenelläkään ihmisellä yksinään ole sitä monipuolisuutta jonka kanssa haluaisin olla kosketuksissa. Pidän itseäni paljon keskimääräistä monipuolisempana ihmisenä, ja lahjani, sekä kiinnostuksen kohteeni vetävät minua monille eri tahoille...näennäisesti vastakkaisiinkin suuntiin. Esimerkiksi voisin aivan yhtä hyvin olla urheilija, taiteilija, filosofi tai insinööri. Samalla kun olen hyvinkin fyysinen, kehollinen ja käytännönläheinen, niin voin olla myös henkinen, mielikuvituksellinen ja teoreettinen....samoin kuin analyyttinen ja luova. Tällaisessa sekamelskassa on hankalaa selvittää itselleen, mitä todella haluaa ja minne päin edetä. Kaikki tiet ovat tavallaan yhtä mielenkiintoisia. Ainoa selvä asia on, että haluan toteuttaa itseäni vapaasti, luovasti ja monipuolisesti, ilman "sääntöjä", siten, ettei minua aidata liian kapealle alueelle. Liekö tämä kaikki johtuu Vesimies - Leijona vastinparista? Kaiken tämän lisäksi minulla on kuu ja venus oinaassa, merkurius kaloissa, mars + jupiter + saturnus neitsyessä, uranus skorpionissa, neptunus jousimiehessä ja pluto vaa'assa. Mitä tällaisesta sekametelisopasta voi syntyä?

Ja mitähän tämä lukemani tekstinpätkä käytännössä tarkoittaa? "A karmic "puzzle" awaits all people who have opposite Suns and rising signs. These opposites are: ARIES-LIBRA, TAURUS-SCORPIO, GEMINI-SAGITTARIUS, CANCER-CAPRICORN, LEO-AQUARIUS, and VIRGO-PISCES."

Onnea vaan kaikille muillekin vastaparituksen uhreille...ratkotaan palapelejä yhdessä Undecided
« Viimeksi muokattu: 16.11.2006 07:04:09 kirjoittanut Spacek » tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #1 : 16.11.2006 08:06:58 »

Täällä on yks vastapari, eli aurinkohärkä, nouseva skorppari. Koen kyllä tavallaan nämä toisiaan tasapainottavina tekijöinä, mutta toisaalta tietty ristiriita on myös tuttua sisäisessä maailmassani. Ulkoisesti ei taida näkyä läheskään niin paljon kuin sisällä myllertää, sitä joskus ihmettelenkin. Voimakasta stressiä tämä vastakkainasettelu on ainakin tuottanut tai kyse voi olla pelkästään skorpioni-noususta, joka kuulemma tasaantuu iän myötä. Härkäpäisyys muuten raivostuttaa minua.  tickedoff Grin
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 16.11.2006 08:23:17 »

Tiedän kaksi henkilöä joilla on noin, toinen aurinko vesimies ja nouseva leijona, toinen aurinko vaaka ja nouseva oinas.
Ac on siis oppositiossa aurinkoon. Kaipa se jonkunlaista ristiriitaa voi aiheuttaa. Itselläni ac on neliössä aurinkoon, kuuhun, venukseen ja marsiin ja kyllä minä itsekin ihmettelen itseäni useinkin. Tuntuu ettei ymmärrä itsekään omia tuntemuksiaan aina..
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #3 : 16.11.2006 14:32:02 »

Kartallani on myös  kuu aspect_tri askendentti ja  saturnus aspect_opp askendentti

Kaipa näilläkin on jotain merkitystä.
tallennettu
Fiona
Vieras
« Vastaus #4 : 16.11.2006 20:26:35 »

Hmm...olipa vesimiesmäisen pitkä selostus Spacek... Wink

Pakko kai tässä yhteydessä mainita, että Antti Tuisku on Aurinko kalat ja nouseva neitsyt.

Mutta Spacek! Koska deskendenttisi (laskeva merkki eli deskendentti on aina nousevan merkin vastakkainen merkki) on vesimiehessä, vedät puoleesi nimenomaan vesimiehiä. En tiedä onko sinulla mitään opittavaa heiltä koska olet jo Aurinko vesimies, mutta minä ennen pidin oinaita jotenkin...pelottavina, mutta nyt kun olen oppinut ymmärtämään heitä paremmin, huomaan, että minussakin on paljon samaa mitä heissäkin, en vain uskalla näyttää sitä (olen siis nouseva vaaka ja laskeva oinas). Wink Smiley
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #5 : 16.11.2006 20:36:23 »

Hui hui, Aurinko jouskari - Nouseva vaaka - laskeva oinas coolsmiley en ole kuitenkaan huomannut, että vedän oinaita puoleeni, tosin lähisuvussani on kyllä äitiä myöten oinaita. Wink
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #6 : 16.11.2006 22:06:45 »

Minulla  aurinko ja  kuu vastakkain (oinas-vaaka) mikä tekee samanlaisen sekamelskan kuin Spacek kuvailit. Olen käyttänyt sitä tosin hyödykseni eli tasapainotan oinaan äkkipikaisuutta vaa'an passiivisuudella. Välillä (lue: usein) ne eivät ole tasapainossa vaan toinen määrää toista.  Angry
tallennettu
Spacek
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #7 : 17.11.2006 01:27:21 »

Mutta Spacek! Koska deskendenttisi (laskeva merkki eli deskendentti on aina nousevan merkin vastakkainen merkki) on vesimiehessä, vedät puoleesi nimenomaan vesimiehiä.

Ei siis liene yllätys, että tyttöystäväni on vesimies (nouseva neitsyt). On minulla häneltä kyllä opittavaa ollut paljonkin, kaikesta huolimatta. Molemmat ollaan kyllä aika radikaalisti keskiverrosta poikkeavia ihmisiä monessa suhteessa.
tallennettu
Fiona
Vieras
« Vastaus #8 : 17.11.2006 19:46:11 »

Mutta Spacek! Koska deskendenttisi (laskeva merkki eli deskendentti on aina nousevan merkin vastakkainen merkki) on vesimiehessä, vedät puoleesi nimenomaan vesimiehiä.

Ei siis liene yllätys, että tyttöystäväni on vesimies (nouseva neitsyt). On minulla häneltä kyllä opittavaa ollut paljonkin, kaikesta huolimatta. Molemmat ollaan kyllä aika radikaalisti keskiverrosta poikkeavia ihmisiä monessa suhteessa.

Smiley
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #9 : 20.11.2006 10:46:56 »

Tässä on kanssa yksi varsin vastakohtaiset parit omaava tyyppi, eli olen aurinko kaksonen, nouseva jouskari, laskeva kaksonen.

Olen kanssa miettinyt sitä, että mitä tuo sitten käytännössä tarkoittaa..varsinkin tuo, että kaksonen sattuu olemaan myös laskeva merkkini. idiot2

Tiettyjä ristiriitaisuuksia, ja juuri noita sisäisen ja ulkoisen "minän" eroavaisuuksia, joista Spacek puhui, voin kyllä täysin allekirjoittaa itseni kohdallakin. En tiedä vedänkö jotenkin erityisesti kaksosia puoleeni..ehkä. Muutama paras ystäväni on aurinko tai nouseva kaksonen, ja poikaystävä kuukaksonen. Eli kyllä siinä mielessä tuntuu, että se merkki ilmenee kaikilla läheisilläni aina tuossa planeettojen top kolmosessa.

Mutta onko mulla jotain opittavaa muilta kaksosilta..? Omasta mielestäni juuri tietyistä kaksomaisuuksista minun pitäis oppia pois... Wink

Ja sekin on jännä juttu, että nuorempana tunsin itseni selkeästi kaksoseksi, mutta nykyään taas ehdottomasti jouskariksi. Ja se välillä ärsyttää, kun monet, jopa poikaystävä, jää joskus siihen minun kuoreen kiinni, kun itsestä tuntuu sisällä ihan erilaiselta..

Ota tästä nyt sitten selkoa.. Smiley
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.