Tarkoitan siis sitä uniikkia athmosfääriä, energiaa
välillämme(-nne),
joka on aina erilainen eri ihmisten kanssa
ja aina hyvin uniikki ja toista samanlaista ei tule koskaan
olemaan jonkun muun kanssa,
mutta aina se vain syttyy joidenkin ihmisen kanssa?
Tokihan sen tunnistaa, ja kuten sanoit, myös ystävien välillä sen tietynlaisen yhteenkuuluvaisuuden energian tunnistaa. Samoin tietysti "käänteisenä" sellaisten ihmisten kohdalla, joiden kanssa ei oikein tule toimeen.
Astrologiassahan on mahdollista tehdä ns. suhdekartta (Astro.com:issa Composite chart). Se kuvaa osaltaan tuota "kolmatta energiaa", joka syntyy kahden yhteensulautumisesta.
Nyt kun tähän aiheeseen tuli osallistuttua, niin vastattakoon myös että kumppanissani rakastuin aikoinaan hänen älykkyyteensä, mutta myös herkkyyteensä. Oikeastaan rakastuin häneen jo ennen kuin fyysisesti tapasimme, koska vaihdoimme ensin pitkään ajatuksia meilitse, ystäväpohjalta. Itse asiassa jos olisimme tavanneet jossain baarissa tms., tuskin olisimme koskaan tehneet yhtä syvällistä tuttavuutta toistemme kanssa. Hyvin todennäköisesti olisimme vain kävelleet toistemme ohi.
Ulkonäöllisesti on hauskaa, että hän muistuttaa itse asiassa paria sukulaistani - tai näin ovat muut sanoneet, itse en asiaa tietoisesti huomannut. Kieltämättä ainakin erään äidin puolen serkkuni kanssa hänellä on yhdennäköisyyttä. Kuulemma muistutamme myös toisiamme jollain tapaa, osaksi koenkin että hän on kuin minä jos olisin mies. Kerran myös metrossa aivan uppo-outo mummo kysyi, olemmeko sisarukset, kun olemme niin samannäköisiä (!).
En sitten tiedä, oliko tämä näitä elämän outoja yhteensattumia vai mitä, mutta emme nyt mielestäni kuitenkaan NIIN samannäköisiä ole, että sisaruksiksi voisi luulla. Onko teillä muilla kokemusta tästä ulkonäöllisestä samanlaisuudesta? Useinhan sanotaan, että ihminen valitsee "tutunnäköisen" kumppanin, tai että pariskunta alkaa vanhemmiten muuten muistuttaa toisiaan.