Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Työhönottohaastattelu  (Luettu 11504 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« : 16.11.2006 17:29:47 »

Minulla on OUTO kysymys...

Osaisikohan joku sanoa minulle jotain lohdullista koskien ensi keskiviikon työhönottohaastattelua.
Viimeinen työrupeama räydytti minut niin, että MINÄ EN HALUA mennä töihin vielä vähään aikaan. Työttömiä merkonomeja on kaupunki pullollaan ja siitä huolimatta MINÄ joudun menemään työhönottohaastatteluun ensi keskiviikkona, eivätkä kaikki ne sadat jotka oikeasti ehkä haluaisivatkin tuon määräaikaisen työn... Olen laiska luterilaisen yhteiskunnan häpeäpilkku... Embarrassed
Okei. Laitan nyt kuitenkin tähän linkiksi auringonpaluukarttani tälle vuodelle, joka minusta ihan selkeästi sanoo, että kotona olet ja pysyt.
 
http://i59.photobucket.com/albums/g301/anopinkieli/ap2006-2007.jpg

Onhan tuo Uranus tosin MC:llä, mutta sitä kai ei voi tulkita niin, että menen tekemään samaa työtä jota olen tehnyt tähänkin asti ja jota oppinut vihaamaan?

Katsoin tuolta omasta astrosta transiitit kyseiselle päivälle, mutta päivälle osuu 15!!! Shocked erilaista transiittia. Ei ota selvää.
Tuossa on kaikki voimakkaimmista heikompiin, kun pöllämystyin niin tuota sekstiilien ja kolmioiden ilotulitusta... Ovatko nuo transiitit edullisia todelliselle halulleni (ts. epäonnistua haastattelussa) vai haastattelulle itselleen?
Nousuneitsyelle ja kuukauriille ei nimittäin ole helppo paikka epäonnistua tahallaan työhönottohaastattelussa. Grin Itseasiassa olen lähes aina saanut hakemani työn.

Tuolla alatunnisteessa vielä tuo linkki syntymäkarttaani, jos tarvitsee. Olisin äärimmäisen kiitollinen kaikista vastauksista. Ahistaa.

Transiitit 22.11.06

Pluto    aspect_sex   Merkurius   

Chiron    aspect_tri   Mars   

Jupiter    aspect_sex   Aurinko   
 
Mars    aspect_sex   Venus   
 
Mars    aspect_sex   Nousumerkki   
 
Merkurius    aspect_sex   Kuu   

Venus    aspect_sex   Mars   
 
Mars     aspect_tri   Saturnus   
 
Pluto    aspect_sex   Uranus   
        
Merkurius  aspect_tri   Jupiter   
 
Venus    aspect_sex   Pluto   
 
Venus    aspect_con   Neptunus   
 
Chiron    aspect_sex Neptunus   
 
Jupiter    aspect_sex   Pluto   
 
Chiron    aspect_tri   Pluto   
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 17.11.2006 20:14:07 »

Hóla, Pluto!

Ihan ensimmäiseksi sanoisin, että mene vain sinne haastatteluun et sinä sitä työtä saa, kun et todella halua... Mutta kaikkihan on mahdollista.. voihan olla että löydät tuon paikan kautta itsellesi jotain aivan uutta ja yllättävää...

Kurkkasin äkkiä karttaasi ja oikeassa olet kovin kotikeskeiseltä se vaikutti, mutta toisaalta 6. huoneessa  jousimies on muutosten  pluto , joka yhdessä tuon  keskitaivas  uranus kanssa viittaisi muutoksiin käytännön työssä ja elämänuralla.  uranus on periaatteessa koko kartan toiseksi huomattavin taivaankapplale sijaitessaan aivan  keskitaivas :llä. Jousimieheenhän liitetään laajentuminen, uuden oppiminen, vieraat asiat ja kulttuurit, eli ei kovin kotikeskeistä...

Koska kartta on pelkkä AP -kartta, en pysty katsomaan Nousevaa radix -taivaankappaletta, joka antaisi myös lisää viitteitä mihin suuntaan kartalla tulisi kallistua.. Myös hallitsevan laadun / merkin laskeminen antaisi lisää viitteitä siitä mikä huone/merkki/taivaankappale kartalla todellisuudessa hallitsee...

Ja transiitit ovat muuten todella myönteisiä..

(http://x1.putfile.com/8/21511152451.gif)
tallennettu

ScorpioRising
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37


Profiili
« Vastaus #2 : 17.11.2006 21:46:26 »

Moiks Pluto,
olen samoilla linjoilla kuin Emeliakin, eli hyvältä karttasi transiitit näyttävät. Mikset haluaisi töihin? Ajattele, että sieltähän voisi tulla ihan oikeasti kivakin paikka vastaan. Uranus MC:llä voisi luvata jotain yllättävää työsaralla ja miksei tuo pluto-merkurius -transiittikin. Sinulla lienee tällä hetkellä kovasti halu päästä kuorestasi/uudistua/räjäyttää potti - meinaan tuo merkurius on sinulle henkilökohtainen planeetta (kun oot nousuneitsykäinen). Ehkä kantsisi ainakin työhaastattelun jälkeen mennä lottoamaan ja laittaa numeroiksi kaikkea työhaastatteluun liittyvää...?  Wink

Tuo Emelian "jumppaava" hämähäkkimies on muuten mainio!  Cheesy
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #3 : 18.11.2006 12:05:07 »

Kiitos vastauksistanne Emelia ja ScorpioRising!

Lainaus käyttäjältä: ScorpioRising
Moiks Pluto,
Mikset haluaisi töihin? Ajattele, että sieltähän voisi tulla ihan oikeasti kivakin paikka vastaan.

Minulla on yksi työuupumus historiassani. Se opetti kunnioittamaan omia rajallisia voimavarojani.
Tämä viimeinen vuoden kestänyt työsuhteeni oli niin rankka kaikin tavoin (mm. organisaatiouudistus juuri, kun olin oppinut vanhat tavat, epäpätevät esimiehet järjettömine määräyksineen ja eläkkeelle jäävän työtoverin tehtävien siirtäminen minulle entisten töideni lisäksi... buck2), että voimani ovat kertakaikkiaan ihan lopussa vieläkin, vaikka olen jo puolitoista kuukautta ollut työttömänä.
Pätkätyöt (kyseessä on puolen vuoden sijaisuus) eivät oikein muutenkaan sovi luonteelleni. Haluan tehdä ainä työni viimoisen päälle hyvin, ja puolessa vuodessa ehtii vasta juuri ja juuri oppia työn, tämä on kokemukseni. Stressaan aina ihan älyttömästi työssä ensi kuukaudet, etten vaan tee mitään karseaa mokaa, ja pätkätyöt tarkoittaa sitä, että sama homma on edessä pahimmillaan monta kertaa vuodessa...

Olen myös ekaluokkalaisen yh-äiti, ja tyttäreni iltapäivähoitopaikasta luovuttiin jäädessäni työttömäksi. Iltapäivähoitoon on niin pitkät jonot, ettei ole oikeastaan mitään toivoa saada tyttöä sinne uudestaan.

Lainaus käyttäjältä: Emelia
6. huoneessa  jousimies on muutosten  pluto , joka yhdessä tuon  keskitaivas  uranus kanssa viittaisi muutoksiin käytännön työssä ja elämänuralla.

TUO kuulostaa hyvältä! Minulla ei niinkään ole mitään työn tekemistä vastaan, minulla on vaan niin selvä tunne siitä, että nyt on aika siirtyä tekemään jotain ihan muuta. Minulla ei vain ole aavistustakaan mitä tuo jokin muu voisi olla...
Äitini esitti kyllä kiehtovan ajatuksen yhteisestä yrityksestä, mutta liikeidea ainakin toistaiseksi kuulostaa aika hepposelta. Ajatuksissa on pyörinyt myös eräs luova vaihtoehto, mutta jos rehellisiä ollaan, ajatukseksi se todennäköisesti jääkin.

Lainaus käyttäjältä: Emelia
Koska kartta on pelkkä AP -kartta, en pysty katsomaan Nousevaa radix -taivaankappaletta, joka antaisi myös lisää viitteitä mihin suuntaan kartalla tulisi kallistua..

Radix-karttani on tuolla "allekirjoituksessa" linkkinä.

Näistä vastauksistanne sain jo kyllä tosi paljon ajateltavaa, kiitokset siis vielä kerran!
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 18.11.2006 12:26:31 »

heittäydy,
anna intuitiolle mahdollisuus,
sitoudu äitiyteen 8 huoneessa,
ole hyvällä omallatunnolla kotona,
mutta toteuta kuunsolmuasi jupiterin avustuksella luovuuden huoneesta,
kirjoita kirja,
Naiseuden ihanuus ja kurjuus
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #5 : 18.11.2006 12:33:34 »

^
*jää hautomaan ideaa...*
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 18.11.2006 16:47:59 »

Hóla, Pluto!

Nouseva radix -taivaankappale AP-kartallasi näyttäisi olevan  venus , se voisi ehkä viitata taloudellisiin asioihin ja rahaan...
 askendentti  rapu liityy kiinteästi kotiin, mutta toisaalta AP -kartan  askendentti sijaitsee radixin 10. huoneessa, joka on uran ja kodin ulkopuolisten harrastusten huone... Ja  aurinko taas AP -kartan 4. huoneessa on ravun ja kodin huoneessa...

AP -kartan tulkinnasta: Syntymäkartan huone, joka on Askendantilla, on erittäin tärkeä ja sille tulee antaa erityishuomio myös. Koska Askendentti on suuren energian ilmentymän alue, sen olosuhteet ja ympäristö tuottaa ihanteellisen ulostulon tapahtumille ja asioille, jotka liittyvät tähän syntymäkartan huoneeseen. Tuon huoneen ihmiset, asiat ja toimet saavat runsaasti huomiota.

Auringon huone paluu kartalla valaisee jonkin verran tärkeää aluetta. Saavuttamisen halu saattaa liittyä tuon huoneen hallitsemiin ihmisiin ja asioihin. Usein on mahdollisuus saavuttaa tuon alueen täydellinen hallinta. Jonkin verran mestarillisuutta epäilemättä periodin jälkeen on todisteena, joskus hämmästyttävässä määrin, riippuen kuinka mahdollisuuksia on käytetty ja haasteita otettu vastaan.

Ajatus yhteisestä yrityksestä äitisi kanssa sopisi kyllä aika hyvin näiden kahden kartan yhteisiin teemoihin... yhdistetäänhän  rapu myös äitiyteen ja lisäksi AP -kartan  keskitaivas eli elämänura on  aspect_con radix - IC:n kanssa.
tallennettu

Bona Fide
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 179



Profiili
« Vastaus #7 : 18.11.2006 20:25:08 »

AP kartalla on myös kuun yläsolmu kymppihuoneessa eli uran ja aseman kasvattaminen toisi tyydytystä. Kuun yläsolmu on kaloissa eli uran liittyminen sen teemoihin: uhrautumiseen, henkisyyteen, intuitiiviseen kokonaisuuden hallintaan olisi nyt tavoiteltavaa. Siinä voisi hyväksi käyttää kokemuksia painottuuneesta neloshuoneesta, sekä yhdistää niitä. Uranus lähellä MC:tä sekä pluto kutoshuoneessa veikkaavat mutoksia työelämässä. Tässä on vuotta jäljellä vielä pitkään, etten mitään velä löisi lukkoon.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 18.11.2006 22:21:33 »

niin,
otsikkohan olikin työhönottohaastattelu,
eihän sinun tarvitse muuta kuin puhua mitä sylki suuhun tuo..
pluto pitää kyllä lopusta huolen,ja tuostakin..
 pluto aspect_sex merkurius
sulla on jupiterin sekstiili auringolle,
taivahalla onpi 22.11.  jupiter aspect_con aurinko ja
 aurinko siirtyy jousimieheen klo 13:01,
että levottomat jalat ja vielä levottomampi kieli,
ja jos itteäs haavotat chironin kolmiolla lienee silläkin tarkoituksensa,
että pyllylleen liukkailla jousimiehen lanteita liikaa keinutellen..

tuolta ap:lta
"pyhä kolminaisuus" venus vesta ja lilith,
pyhitä naiseutesi,ole läsnä,
ja toinen sitten,oliko se  mars kuu merkurius,
ja mitähän vasta vahvuudesta puhuttiin..
tuo lause tuolla edellä oli hyvä: ..päästä kuoresta ja räjäyttää potti..
miks mulle tuli väitöskirja mieleen,
tai tutkielma vallan käytöstä työyhteisössä,
valtahierarkia naisvaltaisilla aloilla,
pilapiirroksia,satiiria..
ja
tuo rapu on oikeesti hyvä yksityisyrittäjän merkki,
tiedän kolmekin aurinkorapua yksityisyrittäjänä,
"työni on kotini"
ja neloshuoneeseen kuuluu myös hallitusoppositiot,
kuin myös maaseutu.........
oisko aika toteuttaa unelmia?
chiron seiskassa ja avoimet yhteenotot,
puolustusasianajaja vauhdissa..

jotain samaa tuossa on kuin minullakin menneessä ap:ssa,
"you have to show/learn WHO YOU REALLY ARE!"
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #9 : 18.11.2006 23:46:40 »


tuo lause tuolla edellä oli hyvä: ..päästä kuoresta ja räjäyttää potti..
miks mulle tuli väitöskirja mieleen,
tai tutkielma vallan käytöstä työyhteisössä,
valtahierarkia naisvaltaisilla aloilla,
pilapiirroksia,satiiria..

No nyt kävi pelottaa. Sulla on pelottavaa selvännäkökykyä...
Olen siis pyöritellyt jo useamman kuukauden ideaa yhteiskuntakriittisestä dekkarista, jossa uhri olisi hyvin paljon edellistä pomoani muistuttava naishenkilö...

Buahhhaaaahhhahahhhhahhhhaaaaaaaa....

No, olen tosi hyvä aina pyörittelemään ideoita, sanaakaan en ole kirjoittanut.



"you have to show/learn WHO YOU REALLY ARE!"

Tänään kuuntelin radiota autossa, ja tämä Linkin Parkin biisi sai kyyneleet silmiin ihan yllättäen:

I wanna heal
I wanna feel
What I thought was never real
I want to let go of the pain I felt so long
Erase all the pain till its gone
I wanna heal
I wanna feel
Like Im close to something real
I want to find something I've wanted all along
Somewhere I belong

Juu, minä olen nauttinut muutaman lasillisen punaviiniä. taidan lopettaa tältä illalta tähän...
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 19.11.2006 12:28:02 »

ja
tuo rapu on oikeesti hyvä yksityisyrittäjän merkki,
tiedän kolmekin aurinkorapua yksityisyrittäjänä,
"työni on kotini"
ja neloshuoneeseen kuuluu myös hallitusoppositiot,
kuin myös maaseutu.........

Vähän asian vierestä, mut tämä pompsahti mun silmään, sillä myös mä tunnen useita Aurinko Rapuja, jotka on yksityisyrittäjiä ja työnarkomaaneja...
tallennettu

pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #11 : 19.11.2006 15:58:03 »

Vielä sen verran piti heittää kommenttia tähän "learn who you really are" -lausahdukseen, että olisikohan tämä nyt sitten se vuosi, kun syntymäkarttani mysteerejä  rapukauris akselilla ratkon...

Näissä vastauksissannekin on mielestäni liikuttu tällä suoralla, mikä tietysti on aika ymmärrettävää, kun kerran vinguin, että haluan olla kotona, enkä mennä töihin...

Meinaan itselleni on tuottanut jonkin verran päänvaivaa yllämainitun polariteetin korostuminen omalla radix-kartallani.

Ts.  saturnus kymppihuoneessa  rapu, ja  kuu taas neloshuoneessa  kauris. Ja oppositiossa keskenään.

Samaa teemaa löytyy jossain määrin MC-IC -akselilta, kun noususolmu on  aspect_con IC, mutta onnenpiste kuitenkin yhtymässä laskusolmuun ja  keskitaivas:hen...   Huh

Ehkäpä tästä syystä koen työn ja kodin ristiriidan niin voimakkasti?

Ehkäpä tämä vuosi opettaa jotain siltä saralta?

(Kunhan perhana en joudu siihen puolenvuoden konttorisijaisuuteen... (Yritin epätoivoisesti liittää kirjoitelmani aasinsillalla alkuperäiseen aiheeseen. Wink))
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #12 : 21.11.2006 21:21:20 »

itellä on myös tuo  saturnus aspect_opp kuu ja kyllä Tanhuakin sen yhdeksi tärkeimmäksi aspektiksi määritteli,
oon lukenut Liz Greenen saturnus-kirjaa,a new look at an old devil,
niin paljon asiaa ja suomennettavaa,
juuriin ja perhesuhteisiin tuo sinunkin aspektisi osaltaan liittyy,
pitäisi löytyä se ero oman tunteen ja halun,ja velvollisuuden ja muitten sysäämän vastuun väliltä,
ja varsinkin ettei ota toiselle kuuluvaa vastuuta itelleen kannettavaksi,
tällänen mielenkiintoinen lause sieltä jäi soimaan mieleen:
"there is an old esoteric teaching that the sign in which the moon
is placed in the present life correspondsto the sign in which the sun
was placed in the last time."
ja
..moon represents a link with one ``s childhood and one`` s heredity
and roots and usually suggests an area where the need for security and the sence of continuity with the past is obviously expressed.
in some ways the moon symbolises what the parents have been and where the longing is greatest for an emotional rapport and instinctual closeness which will replace the comfort of the ancient umbilical tie..

pluto,
ideasi tiimoilta lähettäisin sinulle joululahjaksi tämän kirjan,
mutta kun en voi,niin pistä edes toivelistalle,varmaan tykkäisit,
saunanlämmitysreissulta vanha lehtileike osui käsiin..
Steve Lowe ja Alan mcArthur/Onko minussa jotain vikaa vai onko kaikki
paskaa? modernin elämän sanakirja,suomeksi toimittanut Kalle Haatanen

"kapitalismin nerokkuus kiteytyy pullotettuun veteen,
luksusvettä ei ole ainoastaan "helppoa juoda",se on myös
"nopeasti vaikuttavaa" toisin kuin aataminaikuinen kraanavesi,
joka on niin hemmetin hidasta"

..onnea muuten huomisen "epäonnistumiselle"...
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #13 : 22.11.2006 16:01:53 »

Heh, kiitos vinkeistä ja "onnen"toivotuksista.

Kävin vähän googlettamassa tuota suosittelemaasi kirjaa, ja mainoslauseista paras oli ehkä seuraava:
"Onko minussa jotakin vikaa vai onko kaikki paskaa? on hyökkäys kerskakulutusta vastaan, mutta kirjan tekijät tietysti toivovat, että opus myisi kuin siima!"
(http://s125.photobucket.com/albums/p57/hymiot/th_rolllol.gif) 


Haastattelu meni siinä mielessä nappiin, että se kesti noin viisi minuuttia. Haastattelija oli itsekin kahden lapsen äiti, eikä pitänyt ollenkaan kummallisena, että haluan mielummin olla ekaluokkalaisen kanssa kotona, etenkin kun kyse oli vain puolen vuoden sijaisuudesta. 

 
tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #14 : 23.11.2006 13:57:08 »

Haastattelu meni siinä mielessä nappiin, että se kesti noin viisi minuuttia. Haastattelija oli itsekin kahden lapsen äiti, eikä pitänyt ollenkaan kummallisena, että haluan mielummin olla ekaluokkalaisen kanssa kotona, etenkin kun kyse oli vain puolen vuoden sijaisuudesta. 

Lämpimät onnittelut Pluto! Toiveesi siis toteutui ja saat olla kotona tai etsiä kivemman työn. Onnittelut siitä, että puolustit itseäsi ja uskalsit olla rehellinen haastattelussa.   smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: