Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Perääntyvä Venus  (Luettu 8645 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Nomadi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 18.11.2006 09:06:34 »

Kiinnostaisi tietää onko täällä muitakin joilla on perääntyvä Venus syntymäkartalla, ja mitä siitä on seurannut?

Itselläni perääntyvä Venus (Hesperus) on skorpionissa 8. huoneessa.

Khaldeasta löysin jotain kiinnostavaa tekstiä, siitä kuinka venus R antaisi luovuutta kykyä ja kurinalaisuutta valjastaa ideansa loppuun asti viedyiksi tuotteiksi, puuhastelun sijaan.

Lucifer: http://www.khaldea.com/planets/venus_lx.shtml
Hesperus: http://www.khaldea.com/planets/venus_hx.shtml

Mutta noin muuten en ole mitään järkeviä näkemyksiä googlaamalla löytänyt – löytyiskö täältä tietoa miten perääntyvä Venus syntymäkartalla vaikuttaa?
tallennettu

Aurinko - Skorpioni // Kuu - Jousimies // AC - Vesimies
"Sit on my face and tell me that you love me."
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 18.11.2006 12:06:16 »

"how glorious it is,
     but how PAINFUL it is also
        to be expeptional in this world!"

:venus:rx keskellä skorpionistelliumia,huone 11,
        tarkka neliö(avoin onneksi..) mars leijona huone 8
että how painful it can be..

perääntyy neptunuksen syliin,tämä on tärkeää,MINNE perääntyy?
en sanoisi luciferiksi,ainakaan itselläni,en ole patologinen ihmistyyppi,luulisin..... löytyyhän sitä kaikennäköisiltä sarjamurhaajilta kuin myös sitten henkisiltä johtajilta..

kiteytettynä:haluttomuus suhteuttaa minää muihin

Raimo Nikula on kirjoittanut rx venuksesta neljä sivua tekstiä
Astro logos juhlanumeroon 2001,
etsi ihmeellä käsiisi,lainaa vaikka monisteina jos oot jäsen,
kirjoitan myöhemmin lisää,
ehkäpä,
mitenkä tuon itse koet?
sinä toinen 1 30:stä?

minulla sillä on luultavimmin yhteiskunnallinen tehtävä myöskin,
perustan sitten äitimaa-puolueen...
jahka pääsen viidenkympin villitykseen..

tallennettu
Dimma
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 18.11.2006 17:47:47 »

venus leijonassa, ysi huoneessa perääntyy. Mieheni ovat olleet ulkomaalaisia tai ainakin epäsuomalaisia luonteeltaan, avarakatseisia idealisteja.
Perinteinen parisuhdemalli, miehen passaaminen ja ruuanlaitto ovat minulle kauhistus! Mieluummin niin päin että mies laittaa ruokaa.

Tuntuu että tuo leijona on jotenkin korostunut tässä perääntyvässä. Minulle rakkaus on yksi itsensä ilmaisumuoto, en koskaan ole ajatellut eläväni läpi kaavaa: mies, avioliitto, lapset, rivarin pätkä ja farmari-auto.
En koskaan haaveile häistä tai muusta romantiikasta, mies on minulle tasavertainen elämänkumppani ja autamme toisiamme parhaamme mukaan eli paras ystävä jota himoitsen.. Grin
tallennettu

To know it is to be fearless, and to know it is to be full of love.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #3 : 18.11.2006 17:59:20 »

No ei taida Venus perääntyä minulla, silti elelen Saturnuksessa vielä jonkun aikaa.

Kuvaelmana olis kiva mies, talo, avioliitto, koira, jeeppi, ja sit se olis kumppani ja sitä pitäis vielä himoitakin.  2funny
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Rose
Vieras
« Vastaus #4 : 18.11.2006 19:51:48 »

Mulla venus perääntyy kauriissa ekassa huoneessa.  venus on konjunktiossa askendenttiin ja kuun laskusolmuun ja tekee lisäksi neliön marsiin, saturnukseen ja plutoon. Jostakin muistaisin lukeneeni että peräytyvät planeetat liittyisivät jotenkin karmaan...ja että esim. venuksen perääntyessä syntymäkartalla ihminen kokee planeetan vaikutukset jotenkin syvemmin ja perusteellisemmin. Hieman luin tuolta Khaldean sivuilta noita tulkintoja ja kyllä siellä oli aika mielenkiintoisia kohtia... Cheesy Muuten...Raimo Nikula on kirjoittanut kirjan nimeltä Astrologian sisäpiiri ja sieltä löytyy perääntyvän venuksen lisäksi jotain juttua myös perääntyvästä merkuriuksesta. Mulla myös merkurius perääntyy vesimiehessä ekassa huoneessa.
tallennettu
Nomadi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 19.11.2006 02:25:18 »

Täytyy yrittää kaivaa tuo Nikulan teksti jostain.

Venukseni perääntyy Jupiterin syliin. Tekeekö tämä minusta ikuisen optimistin rakkaudessa vaikka siipeen on tullut jonkun kerran?

Tai itse asiassa sehän perääntyy  Jupiter, Merkurius, Aurinko, Vesta stelliumin syliin, joilla oppositio perääntyvään Saturnukseen.

Rakkaus. Hmmmm, epätyypillinen olen rakkaussuhteissani ollut – ensirakkaus vasta kolmenkympin paikkeilla, sitä ennen en edes kaivannut ketään "vakkaria" rinnalleni. Myöskin olen havaitsevinani, että moni tuntuu pitävän minua seksikkäänä mutta harva uskaltaa romanttisin aikein lähestyä.

Rakkaus on kyllä nyt noussut keskeiseksi teemaksi, olen käsikirjoittanut audiovisuaalisen teoksen rakkauden mahdollisuudesta ja mahdottomuudesta, siitä kuinka se on kohtalon, sattuman ja oman valinnan kolmoisvaikutuksen summa. Siinä voisi olla minun yhteiskunnallinen tehtävä, mutta teosta ei ole ihan vielä julkaistu, joten nähtäväksi jää resonoiko se muiden tunteiden ja ajattelun kanssa.
tallennettu

^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 19.11.2006 15:36:38 »

Nomadi, teen mielessäni samaa tutkielmaa ja ehkä julkaisenkin.  coolsmiley Haluaisin vain kovasti onnellista loppua.

Millaista aineistoa käytät? Olen pari kertaa ohjannut uskonnollissävytteisen programmin> tuli ongelmia ja sen jälkeen halunnut keskittyä vain akat.työhön ja markkinointiin, mutta joskus tekis mieli tuottaa jotain taas. Alan  tekstistä. Sen pitäisi olla viihdyttävä sen lisäksi että antaa toivoa/tietoa/huumoria, mehän olemme kaikki actors on stage.

Eka miehenihän lopetti näyttelijäkoulun kun ei osannut ilmaista rakkautta. Kanssani oppi, mutta probleemia riitti. Toka oli ollut jossain esitysryhmässä, lähinnä musiikki ja kolmas mm kesäteatterisssa. Alkoi vähän tuntua että kaikki oli esittämistä tai siltä se tuntuisi itsestä nyt, onneksi ei ole pakko!  :Smiley Oli outoa kun itse meni "kokemaan aitoa rakkautta" tilanteeseen, missä toinen vain katseli minua ja elokuvaa kuin jotain esitystä, jossa ei itse ole mukana. On ollut muutamia tällaisia kokemuksia, jotka on varmasti hyvässä ja pahassa vaikuttaneet asenteeseeni > oppinut tarkkailemaan tunteitaan. Luulen että hän oli aika kauan elänyt niin ja minä tunnen kokeneeni viimeistä kertaa aitoja tunteita, siksi rakastuminen tuntuu niin mahdottomalta.

No oli tässä jotain yhtymäkohtia. Grin
« Viimeksi muokattu: 19.11.2006 15:51:06 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 19.11.2006 17:40:03 »

Maija Urmas on kirjoittanut vanhassa Astro Logoksessa (nro 26/1998) perääntyvästä Venuksesta tosi kivasti (+ muista perääntyvistä planeetoista myös).

Perääntyvästä planeetoista ylipäänsä hän kirjoittaa mm. seuraavasti:
" Retroplaneetta on lähinnä 1) estynyt 2) sisäänpäinkääntynyt 3) vaikuttaa enemmän sisään- kuin ulospäin. Henkilökohtaisesti retroplaneetasta muodostuu usein merkittävä tekijä yksilön elämässä. Syy- ja seuraussuhde on välttämättä päde tämän elämän tapahtumiin nähden (karmallisuus). Yksilö tuntuu saaneen edellisistä elämistään jonkun perustarpeen, joka ei ole vielä aiemmin tullut täysin tyydytetyksi."

"Retro-Venuksen omaava saattaa jo lapsena käyttäytyä jollain tavalla irrationaalisesti (tekstissä on esimerkki siitä, että esim. kaunista nukkea varjellaan ensin vuosikausia ja sitten yhtäkkiä rikotaan). Tytöt osoittavat jo pienenä kauniisiin koruihin ja kosmetiikkaan, yksilöllä on sukupuolesta riippumatta vahva side feminiinisiin energioihin, joka voi viitata edeltäviin naisinkarnaatioihin. Aikuisena perääntyvä Venus voi ilmetä joko ihmissuhteiden tai esteettisyyden alueilla. Ihminen uhraa paljon energiaansa aikuisiällä siihen, että saisi sen, mikä lapsena ei tullut tyydytetyksi".

Itselläni ei perääntyvää Venusta ole, retroileva Merkurius sen sijaan...
tallennettu

^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 19.11.2006 17:55:01 »

Joku voi olla eri mieltä, mutta minulla oli aika ok lapsuus ja tarpeet on normaaleja naistarpeita, ei lapsuusjuttuja, mutta minulla se ei siis peräänny. Noita lapsuustraumaisia on tullut tavattua ja just heille rakkaus onkin mahdotonta.. aika pitkälle.
tallennettu

Nomadi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 19.11.2006 19:27:53 »

".. Tytöt osoittavat jo pienenä kauniisiin koruihin ja kosmetiikkaan, yksilöllä on sukupuolesta riippumatta vahva side feminiinisiin energioihin, joka voi viitata edeltäviin naisinkarnaatioihin...

Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa minun kohdallani, olin poikatyttö pikemminkin.
tallennettu

Nomadi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #10 : 19.11.2006 19:31:17 »

Millaista aineistoa käytät?

Ihan omaa elämää ja ajatuksia käytän, kuutelen mitä muut puhuvat, ja meitä on kaksi kirjoittajaa joiden kokemukset yhdessä tuottaa kinnostavaa dialogia. Sitten vaan etäännyttää homman hieman erilaisiin henkilöhahmoihin ja tilanteisiin ja avot, siinähän se sitten on Smiley
tallennettu

Stareyes
Kanta-astroilija

Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin

Profiili
« Vastaus #11 : 19.11.2006 20:04:55 »

Maija Urmas on kirjoittanut vanhassa Astro Logoksessa

Perääntyvästä planeetoista ylipäänsä hän kirjoittaa mm. seuraavasti:
" Retroplaneetta on lähinnä 1) estynyt 2) sisäänpäinkääntynyt 3) vaikuttaa enemmän sisään- kuin ulospäin. Henkilökohtaisesti retroplaneetasta muodostuu usein merkittävä tekijä yksilön elämässä. Syy- ja seuraussuhde on välttämättä päde tämän elämän tapahtumiin nähden (karmallisuus). Yksilö tuntuu saaneen edellisistä elämistään jonkun perustarpeen, joka ei ole vielä aiemmin tullut täysin tyydytetyksi."

"Retro-Venuksen omaava saattaa jo lapsena käyttäytyä jollain tavalla irrationaalisesti (tekstissä on esimerkki siitä, että esim. kaunista nukkea varjellaan ensin vuosikausia ja sitten yhtäkkiä rikotaan). Tytöt osoittavat jo pienenä kauniisiin koruihin ja kosmetiikkaan, yksilöllä on sukupuolesta riippumatta vahva side feminiinisiin energioihin, joka voi viitata edeltäviin naisinkarnaatioihin. Aikuisena perääntyvä Venus voi ilmetä joko ihmissuhteiden tai esteettisyyden alueilla. Ihminen uhraa paljon energiaansa aikuisiällä siihen, että saisi sen, mikä lapsena ei tullut tyydytetyksi".
Kiitos Toukotar  smitten
Mulla edistetyllä kartalla Venus peräytyy. Ja toivonkin, että jaksaisit laittaa enemmän tietoa niistä astrojutuista, mitä ei vielä ole, kuten Emelia on nähnyt vaivaa. Sillä nyt taas olen 'pysähtyneessä tilassa', eikä mikään ota tulta, kun tätä pähkäileen aivan yksin
Halit sulle smitten
Starainen Wink
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: