Chandra
|
|
« : 19.11.2006 03:34:22 » |
|
Olen vaihtamassa autoa hieman edullisempaan.Nyt on dieselvehe ja se vero on järkyttävä! Pitäisi ajaa tosi paljon,että siitä olisi jotain hyötyä. No,olen kolme viimeistäkin itse valinnut,eikä pahoja vikoja ole onneksi yhdenkään kohdalla tullut. Mutta mikä tässä on huvittavinta,niin ehän minä osaa katsoa siitä kuin ulkonäön! Huomenna tuodaan yksi näytille,ja mikäli ulkoisesti silmää miellyttää ja hinnasta päästään yksimielisyyteen,niin huomenna se sitten vaihtuukin. Sisustus ja poppivehkeet ovat myös tärkeät.Tuo tän hetkinen soittovehkeeni saakin siirtyä mahdolliseen uuteen autoon. Mites te muut naiset autokauppoja teette?Otatteko jonkun miehen tueksi mukaan,vai tekeekö joku muukin yksin?Ja mitä autossa katsotte? Voin tietysti kurkata konepellin alle,että juupa,kaiken moista siellä näkyy olevan. Sen katson minne öljyt laitetaan,vedet ja lasinpesunesteet,mutta siihen jääkin sitten kaikki. Toivottavasti auto vaihtuu ja verotus sen mukana!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Oikku67
Vieras
|
|
« Vastaus #1 : 19.11.2006 09:44:38 » |
|
Kyl itsekseni autokaupoilla käyn, mutta asiantuntijoiden apuun on turvauduttava liikkeessä ja sitten vielä kertoa jollekin tutulle miehelle, että missä ja millainen kulkupeli kyseessä ja silloinhan avulias ystävä rientää paikalle tutkimaan ja raportoi sitten tilanteen.. (http://images.google.fi/images?q=tbn:TpmFz8WMwcPMGM:http://www.magicwd.com/blog/UPLOAD/cars.JPG) Auton ulkonäkö ja väri ehkäs tärkeimmät kriteerit. Sitten ehdottomasti pitää löytyä sisätilanlämmitin, ilmastointi, sähkölasit etuovissa, 5-ovinen, pers-grilli ainakin kuskin pukilta.. vähintään 1,3 moottori ( ettei tarvii liikennevaloissa tukoksi jäädä ) Konepellin aluset luotan ammattilaisten huoleksi.. Öljyt osaan katsoa, renkaat vaihtaa, pissapoikaan vettä lisätä ja pesussa käyttää Haaveeni mun.. (http://images.google.fi/images?q=tbn:CN3mkLm5HUZJsM:http://www.wheelsdirect2u.com/car-photos/volvo-xc90-1.jpg)..kun rikastun
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Chandra
|
|
« Vastaus #2 : 19.11.2006 10:21:19 » |
|
Heips Willow! Meillä on täysin samat kriteerit! Pers-grilli on ehdoton!Ja väri,se on tärkeä. Yks ihanan metallihohtoinen couperellu käväisi jo näytillä ja siinä oli sisustuskin nappiin,,, Mutta,mutta,mies oli liian lipevä ja kiertäen,kaartaen selitti jostain vioista,joita siinä oli.Lupasi kyllä korjauttaa,mutta se lipevyys sanoi mulle,että STOP TYKKÄNÄÄN! Jäi se silti mieleen,kun oli just sellasen vihreä,jota olin ajatellutkin.Ei liian tumma.Toivottavasti tänään lykästää!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heli
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #3 : 19.11.2006 10:30:54 » |
|
Kyllä mä jätän auton vaihdon "mieheni" huoleksi. kun semmoinen kerta sattuu olemaan.. Hän etsii sopivan auton. tietenkin sen pitää mielyttää myös minun silmääni.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riitta
|
|
« Vastaus #4 : 19.11.2006 10:50:05 » |
|
Kerran ostin auton-ja ette usko mihin ihastuin-siina ajurin vieressa oli pidike mihin sai laittaa kahvikupin-olin mennytta sen nahtyani ja ostin auton.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Oikku67
Vieras
|
|
« Vastaus #5 : 19.11.2006 11:22:39 » |
|
Mutta,mutta,mies oli liian lipevä ja kiertäen,kaartaen selitti jostain vioista,joita siinä oli.Lupasi kyllä korjauttaa,mutta se lipevyys sanoi mulle,että STOP TYKKÄNÄÄN! Hei Chandra, liian lipeviä myyntimiehiä on suomenmaa pullollaan , mutta jos auto on mieleinen ja korjauksetkin hoituis.. ehkä kannattaa harkita kuitenkin Pidän peukkuja (http://www.macmini-forum.de/images/mismilies/uppaa22x19.gif), että mieleinen auto löytyy tänään
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Chandra
|
|
« Vastaus #6 : 19.11.2006 11:32:56 » |
|
Luulenpa Diamond,että tuolla perustella minäkin ostaisin.Nyt mä alankin jo"luoda"tähän näytille tulevaan sellaista! Juu,mulla ei viimosesta miehestä ollut siinä suhteessa apua.Ei tiennyt autoista senkään vertaa kuin minä,eikä edes ajanut. Joskus olisi niin kiva istua viereisellä penkillä.Saisi rauhassa katsella maisemia. Mutta tuurin kauppaa (en tarkoittanut Keskisen)se on auton saaminen miehilläkin.Ainakin,kun ei ihka uusien kanssa pelata. Teen pienen koeajon ja syynään nuo mukavuudet. Sisustankin autoa vielä näköisekseni. Siellä on enkeliä koelaudalla istumassa ja pienois unisieppari roikkuu etupeilissä.Takapenkillä istuu enkeli. Kiitos Willow! :)Sitä minäkin toivon.Jäihän se hieman kaihertamaan,mutta tulee takaisin,jos on mulle tarkoitettu auto.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
*Alkmene*
Vieras
|
|
« Vastaus #7 : 19.11.2006 12:48:31 » |
|
Minä justiinsa ostin uudemman auton ja nyt kerrankin sain/otin apua vastaan sen valinnassa. Eli tuttu mies 'katsasti' auton ennen kauppoja. Ja tosiaan kävi sellaisen syynin lävitse, etten koskaan katsastuksessakaan ole yhtä perusteellista syyniä nähnyt. : Tinkasi jopa hintaakin puolestani. Netissähän on se 'tyyppivika-lista' täällä jossain, mistä voi kurkkia, mitä tyyppivikoja missäkin automerkissä ja vuosimallissa on... en nyt muista osoitetta... Itselle oli tärkeää tietty se ulkonäkö autossa ja väri. Ja sitten tietysti ne 'pakolliset' mukavuudet olla pitää. Ja ajomukavuus. Millään pikku pompottimella en ajaisi. Nyt pitäisi vielä tuo vanha auto tuosta puunata (tuunata) ja laittaa myyntiin...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Chandra
|
|
« Vastaus #8 : 19.11.2006 13:15:09 » |
|
Jos en yksin pärjäisi,niin lainaatko tätä tyyppiä Mirjam? Ei vaan,snif. Kaupat siirty tiistaille.Entiseltä omistajalta verot maksamatta,mutta katsastuksesta oli mennyt kyllä suoraan läpi. Elikäs nyt kauppaan ostaan herkkuja.Sitten otetaan torkkuja ja hieman ehkä feng shuita taas! Eli saan pyjamapäivän,eikä nyt ole edes kipee olo.Aurinkokin paistaa! Vielä sellainen juttu.Mites teillä,joittenka miehet valikoi auton? Onko teillä siihen mitään sanomista,vai päättääkö ukon kutale ihan yksin?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
*Alkmene*
Vieras
|
|
« Vastaus #9 : 19.11.2006 15:38:13 » |
|
Jos en yksin pärjäisi,niin lainaatko tätä tyyppiä Mirjam? voishan sitä kysäistä... Oletko muuten ostamassa ihan yksityiseltä vai autoliikkeestä sitä autoa? http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/vikasarja.jspHuoltokirja kannattaa tarkistaa ja kysellä miten huollot on tehty ja missä ja niistäpä kai sitten merkintää löytyy. Maalipinta kantsii aika hyvin tsekata ja katsella jos löytyy uudelleen maalauksia... onko kolaroitu ja paikkailtu ja millä ammattitaidolla.. *neuvoo* Minä muuten ostin ja valitsin silloinkin automme, kun oli mieskin talossa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari
|
|
« Vastaus #10 : 19.11.2006 16:08:24 » |
|
Minulla on sellainen tuntuma että miehillä on auton suhteen hiukan parempi kuulo. Hengelliset ihmiset tietenkin kuulevat kaikki äänet Mistä äänet tulee ja kuuluuko se normaaliin toimivaan autoon. Pers tuntuma on kans tärkee. Käykää autokaupassa ajelemassa autoja, vaikka sieltä ette olekkaan ostamassa. Ainakin silloin, jos tuntuu epävarmalta "uuden" auton hankkiminen.
|
|
|
tallennettu
|
Being the one is just like being in love. No one can tell you you’re in love. You just know it. Through and through. Balls to bones.
|
|
|
Chandra
|
|
« Vastaus #11 : 19.11.2006 16:46:33 » |
|
Ihan yksityiseltä.On tyttäreni ystäviä ja fiksailee ja välittää autoja. Joo,aika tavanomaista tuo kolaroitujen tai muitten vahinkojen korjailu. Sattuipa nimittäin niin,että tämän auton kohdalla,joka mulla nyt on,oli tehty tällainen fiksaus kattoon.Tosin,meni varmaan pari kk:tta ennen kuin huomasin sen. Kostealla ilmalla ne kolme korjattua näkyivät.Mutta eipä nuo haitannut,kosken kiinnittänyt mitään huomioita ennen.Eikä kukaan muu ole niista ainakaan huomautellut,että hyvää työtä kai. Oishan se siitä voinu mainita,olisin silti ostanut.Eihän se mitään ajamiseen vaikuta,mutta ois tuntunut rehellisemmältä. LARI!En kiellä,etteikö miehellä olisi parempi kuulo,jos vaihtamaan autoa lähdetään.Mutta tässä jo niin tutussa huomaan kyllä heti jos jotain outoa. Autokaupoissa vaan eivät tahdo oikein maksaa sellaisia hintoja kuin yksityiset.Ei edes vaihtojen yhteydessä. Eikä nainen voi mennä kokeilemaan!!!Sehän ois sama,kuin menis sovittamaan farkkuja.Löytäis just passelit ja istuvat ja pitäisi jättää ne kauppaan,, Ei onnistu multa ja siksi vältän kaikkia houkutuksia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari
|
|
« Vastaus #12 : 19.11.2006 18:03:59 » |
|
Okei, ei miehisiä ajatuksia
|
|
|
tallennettu
|
Being the one is just like being in love. No one can tell you you’re in love. You just know it. Through and through. Balls to bones.
|
|
|
Chandra
|
|
« Vastaus #13 : 19.11.2006 18:58:34 » |
|
Ei ku tietyst mieste ajatuksi o kiva lukke joskus!Mut perät eri taval ne funteerava ku naise. Ne funteera ja funteera ja sil aikka mää olis ostan jo montta autto! Kirjot sää vaa mitä ajatteleski,ei kaik ämmä tämmössi jääräpäit ol ku mää!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Chandra
|
|
« Vastaus #14 : 03.12.2006 22:34:38 » |
|
Tulipa tehtyä eilen kaupat ja keinot eivät varmaan perinteiset. Aamulla oli vastaajassa viesti,että nyt ois auto tyrkyllä,soita. Minäpä soittamaan ja mies lupasi tunnin kuluttua tulla näyttämään. Vähän ripsaria ja kahvit+meditatiiviset parvekkeella ja sitten otin tarotit kouraan.Ja ei kun kysymään,mitä tästä kaupasta seuraa jos ostan,mitä jos en? Kovasti näytti osto puolelle kääntyvän. Auto tuli pihaan ja katsoin sisälle.Juu,poppikone on.Sisustus kelpaa ja väri oli ok. Tein pienen koeajon.Huomasinpa heti,että tyhjäkäynnillä hieman tärinää. Larille vaan terkut,että sen tämä nainen kuuli. Koeajon jälkeen tehtiin kaupat ja nyt on auto tallissa.En sitä tänään ehtinyt (makoillut)edes katsomaan,mutta huomenna pitäisi lähikaupungissa piipahtaa. Ajoin illalla pikku lenkin vielä,eikä siinä erityistä. Mutta että korteista katsoin kaupat! Toivottavasti kortit eivät tällä kertaa petä!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|