Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henkinen kehitys ja seksuaalisuus  (Luettu 69354 kertaa)
0 jäsentä ja 12 vierasta katselee tätä aihetta.
Theus
Kanta-astroilija

Immortal

Profiili
« Vastaus #30 : 30.11.2006 11:58:26 »

sanokaas nyt jotain uutta..
Cheesy No, minä voin kertoa, että tämän voimakkaan henkisen kasvun aikana olen alkanut todella nauttia seksistä... Ennen en voinut ajatellakaan seksiä sellaisten ihmisten kanssa, joihin en olisi ollut täysin tykästynyt, ihastunut ja suunnitellut heidän kanssa jotain pysyvämpää... Nyt tilanne on aivan toinen; haluan seksiä ilman niitä sitoumuksia. Pystyn harrastamaan seksiä ilman, että tunteeni ovat juuriaan myöten mukana jutussa, nauttien vain sen toiminnan fyysisyydestä ja energioista. :Smiley

Sitten en yhtään taas tajua sitä, että jollekin muulle se "tapahtuma" saattaisi merkitä jotain enemmän, kun se on minulle vain jonkinlaista rakkautta myös minua itseäni kohtaan. Olen nykyään koko ajan "pilke silmäkulmassa" katsastamassa sopivia kumppaneita...  Grin Vaikka se ei pidemmälle etenisikään.

Ymmärtääkö joku?
Ymmärtää!!
Henkinen kasvuhan tarkoittaa sitä, että vapautuu omista peloistaan, mitä jotkut kutsuvat karmaksi. Kautta maailmansivut ihmiset ovat syyllistäneet itseään seksistä vaikka pohjimmiltaan ne ovat fyysisiä rakkaudenosoituksia..tai niitä niiden ainakin tulisi olla. Seksi on monessa muodossa liittynyt aina vahvasti elämääni ja mitä pidemmälle olen 'kasvanut'/vapautunut sitä vapaammaksi on myös seksualisuuteni on muuttunut... kuten kerroit vapaaksi, spontaaniksi, helpoksi, kevyeksi, mukavaksi ja eritäin hyväksi liikunnaksi.  Cheesy
Tässä yhteydessä olen myös oppinut näkemään, että jokainen ihminen on pohjimmiltaan samaa alkulähdettä...parhaimmillaanhan seksissä mennään hyvin syvälle sitä yhteistä mieltä. Ja korostan vielä, että mielestäni seksi on puhtaasti korvienvälinen asia... ne lihanpalat jalkojen välissä ovat vain rekvisiittaa jonka puitteissa mielet toimivat  :Smiley

Minulle seksi liittyy aina rakkauteen... olipa kysymyksessä vakituinen kumppanini tai satunnainen tuttavuus stockan vessassa... niin ylhäällä kuin alhaallakin vapaasti suomentaen niin ylä kuin alapäässäkin  Grin

Olen kovasti miettinyt miksi juuri passiiviset osapuolet kokevat usein seksin paljon vastenmielisempänä kuin aktiiviset... juuri niinkuin moni tuolla mainitsikin; ei kiinnosta.

Voisiko olla, että näiltä juuri on unohtunut, että antamalla kaiken, saa kaiken. Sinulla on todellisuudessa kaikki ja pihtaamalla vahvistat käsitystä itsesi rajallisuudesta ja siitä että aineeton voisi kulua muka loppuun(rakkaus). Aktiiviset kyllä ottavat minkä kokevat tarvitsevansa ja passiivisille jää sitten se antamisen lahja..sen saat minkä annat. Kun mielet nähdään yhtenä silloin toisen tarpeet nähdään omina. Jos toinen luulee että häneltä puuttuu jotain sinun tehtäväsi on muistuttaa, että maailmankaikeuden rajattomassa yltäkylläisyydestä ei puutu mitään. Passiivinen ei siis tarkoita sitä, että makaat kuin lahna haava levällään ja odotat, että tämä ikävä, likainen ja hikinen toimitus olisi jo ohi. Silloin on rakkauden aika. Ja jos tuntuu, että itsellä ei sitä rakkautta ole niin siten kiireesti peilin eteen ja rakastamaan sitä mikä sieltä näkyy. Eihän sitä rakkautta voi antaa jos ei sitä ole ja ainut tapa sitä saada on antaa sitä itselle ja sitä kautta muille  smitten ja kun nyt vielä kerran sanon, että antaminen ja saaminen on sama asia, sen saat minkä annat, kun annat saat sen moninkertaisena takaisin niin arvatkaapa kuinka käy kun sitä omistamaansa rakkautta sitten jakaa kaikille... tulisiko se takaisin?

Mielessä on kuitenkin hyvä pitää se pyyteettömyyden ajatus. älä anna siksi, että saisit, anna siksi, että sinulla on rajatomasti ja niin se tulee takaisin...aivan varmasti...jotakin kautta, myöhemmin, mutta yleensä ennemmin  Kiss

Uskovaisen tavara on yhteistä ja Jeesus rakastaa iloista antajaa! angel
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #31 : 30.11.2006 14:45:25 »

Samoilla linjoilla ja ajatuksin olen mä, kuin Theus ja Astraali tuossa kirjoitteli.  Smiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #32 : 30.11.2006 20:33:09 »

Minua jäikin jokin hirvittävän paljon raksuttamaan tällä alueella,
kun just täällä pitäisi olla niin kauhean paljon keskusteltavaa.

Se ei saa mennä siihen, että aletaan katsomaan toisia syrjäsilmällä ja törkkimään. Silloinhan siinä on jotakin, mistä ei ole vapauduttu ja jossakin on ahtaita, paksuja muureja tai silkkaa kateutta.

Tuossa edellä oli paljon asiaa ja asiaa jota pitäisi enemmänkin miettiä, mutta jotakin paljon mitä minäkin ajattelen.

Minusta henkisyys alkaa siitä, että voi hyväksyä oman fyysisyytensä ja sen kautta seksualisuutensa. Ja myös siitä, että hyväksyy omat rajansa. Sillä ilman rajojensa tuntemista niitä ei voi särkeä eikä laajentaa. Siksi ei sitä toinenkaan saisi tuomita, kuin ei myöskään ajattelun ja kokemisen laajuutta. Henkisyys on myös sitä, että ei vahingoita toista fyysisesti eikä henkisesti. Ja juuri seksuaalisuus on sitä aluetta missä mielestäni juuri vahingoitetaan toista syvällisimmin.

Vapaus on aihe, jota kannattaisi aina ajatella monelta kantilta, sillä on vapautta ja 'vapautta'. On myös vastuuta ja velvolllisuuksia itseä ja toista kohtaan. Vapaus seksuaaliseen kanssakäymiseen voi siis tarkoittaa hyvin monenlaista ymmärrystä ja käsitystä.

Löytää oman energisen ilmentämisen vapaus juuri siinä yksilöllisessä kohtaamisessa toisen kanssa kummankin syvässä hyväksymisessä, on varmaan niitä jumalallisia hetkiä, mihin kaikki varmasti pyrimme ja mistä unelmoimme aina vain uudelleen.

Hm. Muutamia ajatuksia melkein lennosta...
tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #33 : 30.11.2006 20:44:58 »

siinäpä metsis löysi asian ytimen..  Smiley
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #34 : 30.11.2006 21:32:43 »

Kyllä, Metsis kirjoitti ytimestään...  Smiley Hienoa luettavaa...
tallennettu
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #35 : 30.11.2006 21:49:53 »

Minusta henkisyys alkaa siitä, että voi hyväksyä oman fyysisyytensä ja sen kautta seksualisuutensa. Ja myös siitä, että hyväksyy omat rajansa. Sillä ilman rajojensa tuntemista niitä ei voi särkeä eikä laajentaa. Siksi ei sitä toinenkaan saisi tuomita, kuin ei myöskään ajattelun ja kokemisen laajuutta. Henkisyys on myös sitä, että ei vahingoita toista fyysisesti eikä henkisesti. Ja juuri seksuaalisuus on sitä aluetta missä mielestäni juuri vahingoitetaan toista syvällisimmin.

Löytää oman energisen ilmentämisen vapaus juuri siinä yksilöllisessä kohtaamisessa toisen kanssa kummankin syvässä hyväksymisessä, on varmaan niitä jumalallisia hetkiä, mihin kaikki varmasti pyrimme ja mistä unelmoimme aina vain uudelleen.

Voi, 'metsätonttu', kirjoitit juuri kuten minäkin olen nämä asiat ajatellut ja kokenut.

Hyväksyä itsensä ja toinen,myös mahdollisine rajoineen, ja olla vahingoittamatta itseään tai toista. Seksuaalisuus on tavattoman herkkä alue.
Mutta voi tuottaa myöskin elämän suuria jumalallisia hetkiä, kuten sanoit.
Kun kumpikin saa olla myös rajallinen ja haavoituvakin.
Kun saa toiselta luvan olla juuri sellainen kuin on.
Silloin voivat henkisetkin energiat tulla ympäröimään seksuaalista kanssakäymistä.

smitten    maarita          smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #36 : 30.11.2006 21:57:41 »

kyllä minunkin mielestä seksuaalisuuden henkisyys on siinä yhtymisessä, missä kaksi ihmistä on paljaimmillaan.
Edit: heh, tämähän meni aivan kaksimieliseksi  Grin
Tarkoitan sitä, että näkee toisen heikkona, herkkänä, haavoittuvana ja tajuaa että itse näyttää samalle.
Siinä voi itku päästä kesken kaiken. Harvassa kieltämättä on ne ihmiset, jotka niin heittäytyvät.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #37 : 30.11.2006 22:13:55 »

Kiitos tytöt, taidetaan olla samoilla aaltopituuksilla, kuten monet edeltäjämmekin.

Pikkusiskolle: Kyllä minusta on ihan reilusti henkistä sekin, että USKALLETAAN nähdä se paljauskin normaalisti.

Tulee kuitenkin mieleen, että onkohan niitä 'heittäytyjiä' kuitenkaan niin harvassa. Ongelmalliset ihmisethän näistä asioista yleensä jauhaa (metsätontunkin ytimestä  Wink. Ja se kuuluu.

Mutta ne onnelliset ihmiset ovat hiljaa, kun ei heillä ole mitään jauhamista.  Huh
tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #38 : 30.11.2006 22:17:30 »

Onnelliset ihmiset jauhavat vain ksylitolia..  angel
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #39 : 30.11.2006 22:45:52 »

Aivan.  smitten Ja tuollaisessa kohtaamisessa voi se itkukin päästä.  Wink Kun tuntee sen fyysisyyden lisäksi, sellaista sanoinkuvailematonta energioiden kohtaamista ja "liikettä" ja voimaa. On ikäänkuin rakkauden ytimessä.  smitten
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #40 : 30.11.2006 23:00:12 »

No miten te sitten ymmärrätte tämän...

kun hyvin yleisesti puhutaan henkisyydestä ja eläimellisyydestä?

Että meissä ihmisissä on niin paljon eläimellisyyttä, mikä pitäisi kitkeä pois. Usein sillä viitataan meidän villiin tarpeeseen saada olla toista lähellä.

tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #41 : 30.11.2006 23:03:00 »

No miten te sitten ymmärrätte tämän...

kun hyvin yleisesti puhutaan henkisyydestä ja eläimellisyydestä?

Että meissä ihmisissä on niin paljon eläimellisyyttä, mikä pitäisi kitkeä pois. Usein sillä viitataan meidän villiin tarpeeseen saada olla toista lähellä.

No juu, tuota kuulee valitettavasti... Aivan kuin eläimet olisivat jotenkin vähemmän henkisiä kuin ihmiset.  Huh
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #42 : 30.11.2006 23:11:17 »

Tulee kuitenkin mieleen, että onkohan niitä 'heittäytyjiä' kuitenkaan niin harvassa. Ongelmalliset ihmisethän näistä asioista yleensä jauhaa (metsätontunkin ytimestä  Wink. Ja se kuuluu.

Mutta ne onnelliset ihmiset ovat hiljaa, kun ei heillä ole mitään jauhamista.  Huh

Ai tjaa...  Wink
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #43 : 02.12.2006 15:54:23 »

Lainaus

On itsellänikin sellaisia kausia, ettei kiinnosta moiset puuhat ollenkaan, vaikka ei mieheni mitenkään iljettävä ole. Ei vaan kiinnosta joskus.

Eikös naisilla halukkuus riipu lähinnä kuukaustiskierron vaiheesta?
Miehillä purkautumistarve on kiinni esimerkiksi siitä, kuinka kauan
viime kerrasta on aikaa. Itse olen huomannut, että jokin "myönteinen"
tapahtuma, vaikkapa vain omien pörssiosakkeiden kurssin selvä nousu,
saa aikaan "kikkelinkäkätystaudin" eli hyrinän pallein maisemissa.
Ilmeisesti kyseessä on siitä, että positiivinen fiilis lisää testosteronin eritystä.
Joskus olen saanut ståndiksen aikaan tekemällä sanjaman aivolisäkkeeseen, joka lienee jonkinlainen
hormonitoiminnan komentokeskus. 
uglystupid2
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #44 : 02.12.2006 16:24:29 »

Sideman!

Sanoisin, että ei riipu pelkästään kuukautiskierroista, jos siitäkin.

Uskoisin, että henkinen ja fyysinen, liikkumisessaan, eivät käy käsi kädessä. On asioita, jolloin 'vajoaa' johonkin jossa pitää saada olla. Jos ukolla hyrrää, ei aina minulla. Valitettavasti siinä käy niin, että velvollisuudesta antaa kaiken tapahtua. Vaikka ajatukset ja jotenkin kehokin on jossain muualla.

Mutta miten mies vois sellaista ymmärtää?! :Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Tulostusversio  

Siirry: