Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tylsä unettomuus  (Luettu 49483 kertaa)
0 jäsentä ja 16 vierasta katselee tätä aihetta.
MetalLady
Vieras
« Vastaus #15 : 28.11.2006 14:05:41 »

Minä kärsin siitä kun olen yöihminen ja yritän väkisin saada unirytmistä kiinni, jotta aamuherääminen olisi miellyttävämpää.

Siis minäkin tarviin jotain vinkkeleitä yöeläjälle josta tulisi aamuvirkku. Embarrassed....kadehdin niitä jotka ovat aamuisin pirteitä.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #16 : 28.11.2006 14:08:01 »

Olen pakottanut itseni menemään aikaisin nukkumaan (joopa) kun teen pv työtä. Mutta tavallaan voisin tehdä töitä mihin aikaan vaan, lapsikin voi oleskella firmassa..  coolsmiley ja joskus vaikeissa tilanteissa on ihan ok ottaa rauhoittavia.  Kiss
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
MetalLady
Vieras
« Vastaus #17 : 28.11.2006 14:14:02 »

Onko se mahdollista pakottaa itsensä siihen? Muutaman vuoden jouduin herämään klo 4:40 ja se vasta ankeeta olikin. Nyt on ollut sellasii päiviä että klo 7:30 nousen ylös silmät ristissä, myös vapaapäivinä mulla on kello soimassa mutta nukahan uudestaan. :Smiley
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #18 : 28.11.2006 14:17:10 »

Kai se on mahdollista, mutta ei mun itsekurillani.  Embarrassed

Oon kans yrittäny tota että vapaapäivinäkin laitan kellon soimaan, mutta kun tietää että ei oikeesti tarvi nousta niin eihän siitä mitään tuu.
 Undecided
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #19 : 28.11.2006 15:15:21 »

...Mutta 4-5 tuntia!!!!! Höhöh! Tuo kait oli vitsi. Kukas sellaista kerkiää! Hyvä kun puoli tuntia.
...

Asterix tarkoitti varmaankin, että kävelylenkki kannattaa ajoittaa 4-5 tuntia ennen maatapanoa  Wink

Näin juuri. Smiley Jos käy liian lähellä nukkumaan menoa lenkillä,
niin raittiinilman myrkytys ei ole vielä alkanut,
vaan keho on aika vireä vielä. Wink

Ruusunjuuri on Pohjolan Ginseng, eli se tasoittaa yli- ja alitilat. Antaa virkeyttä, mutta myöskin lisää unen laatua ja määrää.

Kuitenkin adaptogeeneja molemmat  Smiley

Ah..! Kiitti tiedosta. Smiley Ginseng-lesitiini kuuri
tekee minut virkeäksi ja jalkani ja käteni lämpimämmäksi,
niin unen syvyyskin on tullut koettua.
Tosin jostain syystä Itävallassa nukun tosi syvästi muutenkin
ja ihmiset sanovat sen johtuvan vuoristo-ilmasta. Smiley

Ja muutenkin hyviä vinkkejä Asterixilta, kannattaisi varmaan kokeilla (vaikka aamulenkki kuulostaakin aamu-unisen korvaan häjyltä)

Kuullostaa pahalle, mutta olen itse eritäin aamu-uninen
ja käytännössä olen käyttänyt sen pöppöröisyyden hyväkseni. Smiley
Silloin ei ajattele kirkkaasti ja järkevästi,
eikä se lenkki tunnu niin pahalle kuin se tuntuisi
pitkän työpäivän jälkeen. Wink

Rakastelu tosiaankin rentouttaa koko kehon, lisäksi meillä naisilla orgasmit puhdistaa energiatukkeumia alakehosta, joten pääsemme samalla puhdistamaan tunnekuonamme.... ja tuo tunnekuonahan se kihisee yön hiljaisina hetkinä päässä kuin matopurkki  Wink Cheesy
Siitäkö se johtuukin? Tekee kyllä järkeä. Smiley Kiitti tiedosta. smitten

Unta antaa illan tuoksulyhdyssä mm. mirha,ylang-ylang, ruusu tai laventeli... kun ajatus pyörii päässä niin sen virta rauhoittuu, kun tuoksulamppuun laittaa frankinsensia ja jasmiinia...

Agree! Meillä on joka yö palamassa tuoksulyhty makuuhuoneessa.
Tämä on taas mieheni oma juttu. Smiley
Hän rakastaa tuoksulyhtyjä ja niitä sitten löytyykin
joka huoneesta, myöskin toimistosta.

Hän rakastaa ylikaiken YingYang-öljyä,
joka ilmeisesti on jokin sekoitus erilaisista 100% öljyistä.
Tuoksuu mielettömän hyvälle! smitten

Lämpimät jalkakylvyt juuri ennen nukkumaankäyntiä - joukkoon vaikkapa kourallinen merisuolaa ja pussillinen kamomillateetä, jos ei ole kuivakukkasina pussukassa...

Kiitti vinkistä! smitten
Tämä jääkinttu kokeilee jo tänä iltana,
josko nuo jalat olisivat lämpimämmät peiton alla. :Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #20 : 28.11.2006 15:42:37 »

Orgasmiin ei tarvita ..(täytä)  Kiss
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #21 : 28.11.2006 20:51:35 »

Ootteko kokeillu käänteispsykologiaa? Siis jos vaan pyörii sängyssä saamatta unta niin pomppaakin ylös ja julistaa, että valvon sitten koko yön enkä nuku ollenkaan.

Toi on joskus toiminukin eikä yhtäkkiä pysy millään hereillä. Jos tarvetta ilmenee niin pitää kokeilla ens yönä.
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #22 : 28.11.2006 20:56:45 »

Esim tietsikan valo saa aikaan sellasta että voisi valvoo miten kauan vaan. :Smiley
tallennettu
Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #23 : 28.11.2006 21:25:02 »

Oih, kohtalotovereita...jotenkin lohdullista tietää edes ettei ole asian kanssa yksin. Olen aivan poikki, niin väsynyt, ettei uni enää tule, vaikka niin keho kuin mielikin suorastaan huutaa ja rukoilee hetken lepoa. Hirveintä on joutua sellaiseen uupumustilaan, jossa pelkää sekoavansa. En ole kovinkaan kaukana siitä juuri nyt...

Raskaus mulla aiheuttaa tällaista. Tai se on se alullepanija. Hormonit ja kasvava vatsa ynnä muut kehonmuutokset ja epämukavuudet saavat aikaan sen, että uni on tavallista kevyempää ja katkonaisempaa. Siihen vielä päälle nää kauheat rahahuolet (onneksi helpottaneet jo) ja muuttostressi, sekä lapsen sairastelut (herää tuhat kertaa yössä painajaisiin ja tukkoiseen oloonsa hysteerisesti huutaen) ja nyt päälle päätteeksi vielä oma flunssa...nuku nyt siinä sitten.

Viime yönäkin sain unta ensimmäistä kertaa vasta aamuviiden jälkeen ja senkin jälkeen säpsähtlein hereille vähän väliä. Siitä muutaman tunnin päästä sitten pitkin jo nousta.

Olo on suoraan sanottuna aika epätoivoinen. Tarvitsisin kipeästi edes yhden kunnolla nukutun yön, jotta elämä taas alkaisi voittaa. Ongelma vain tuntuu olevan juuri se, että tiedän tämän tarpeeni liiankin hyvin. Vaikea suhtautua rennosti siihen nukahtamiseen. Eikä Nukkumatti kuitenkaan tule pakottamalla.

Raskaus ja samassa huoneessa nukkuva taaperoikäinen asettavat myös omat rajoitteensa unettomuuden hoitoon. Laventeliöljyä olen uskaltanut silloin tällöin tuoksulyhdyssä polttaa ennen nukkumaanmenoa ja kamomillateetä juonut. Makuuhuoneen olen myös koittanut pitää mahdollisimman siistinä ja rauhallisena tän muuttorumbankin keskellä ja huolehtinut hyvästä tuuletuksesta aina ennen nukkumaanmenoa. Parempaan tyynyynkin satsasin ja hankin myös sellaisen raskaustukityynyn vatsani alle -se onkin vähän helpottanut kohdun aiheuttamaan paineen ja epämukavuuden tunteeseen jaloissa.

Nyt olennaisinta tuntuis kuitenkin olevan se, että saisin tän unettomuuskierteen jotenkin katkaistua, pääsisin eroon jännityksestä, stressistä ja pakonomaisesta Nukkumatin jahtaamisesta. Näihin on kuitenkin tosi vaikea tässä olotilassa vaikuttaa. Olen koittanut ajatella positiivisesti ja rentoutua sellaisen chakra/värimenetelmän avulla, mutta hankalaa on. Nukkumisesta ei myöskään tule mitään niin kauan, kuin lapsi sairastaa ja nukkuu itse huonosti. Niinpä olen suunnannut paljon energiaa hänen olonsa helpottamiseen, koska tuntuu, että siitä saisin itsekin välillisesti suurimman hyödyn. Lopullinen paraneminen ja yöunien rauhoittuminen ei vaan valitettavasti kuitenkaan ole käsissäni.

Laittakaa hyviä ja unettavia energioita tänne päin, please!
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #24 : 28.11.2006 21:44:01 »

Voi Katja kuulostaa rankalta. Olisiko sinun mahdollista viedä lasta hoitoon esim vanhemmillesi, jotta saisit edes vähän nukuttua. Voin kuvitella mitä raskaus tekee unelle kun minulle tavallinen kuukautiskiertokin saa jo välillä tuskanhikeä aikaan kun ei saa nukuttua vaikka on niin väsynyt, että ei enää jaksa ajatella yhtään mitään.

Elämän yksi julma paradoksi on se, että juuri ne jotka eivät stressaa nukkumatista nukkuvat yönsä hyvin, mutta sitten taas...

Mutta mieti ihan tosissaan sitä saisitko lapsen hoitoon. Eihän lasta jaksa auttaa paranemaan, jos on itse aivan rättiväsynyt.

Lapsi varmasti vaistoaa levottoman olosi eikä saa siksi itsekään unta.

Parantavia energioita ja unienkeleitä sinne!

smitten smitten
tallennettu
Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #25 : 28.11.2006 22:17:14 »

Voi kiitos Lilja välittömistä sympatioista ja huolenpidosta smitten : Tällaisina aikoina jos joskus sitä tuntee lämpimien sanojen ja hyvää tarkoittavien ajatusten arvon.

Lapsen hoitoon vieminen voisi olla yksi ratkaisu joo ja näin äkkiseltään ajatellen ihanteellinenkin sellainen. Käytännössä se on kuitenkin jo huomattavasti vaikeampi järjestää. Meiltä puuttuu sellainen ns. tukiverkosto tässä asiassa paljolti siitä johtuen, millaisia mun vanhemmat on. Se on asia, jota en itse pysty muuttamaan, joskaan en enää jaksa surra ja tuntea jatkuvaa katkeruuttakaan. Mutta tällaisina hetkinä kyllä kieltämättä surettaa, ettei ole ketään kehen luottaa ja turvata niin kuin vanhempiin pitäisi voida. Miehen vanhemmat taas asuu liian kaukana.

Omista vanhemmistani ja lapsuuden kokemuksistani johtuen asia on monimutkainen ja vaikea vielä henkiselläkin tasolla. En kerta kaikkiaan pysty viemään kipeää lasta hoitoon, vaikka itse olisin kuinka romuna ja periaatteessa jo kyvytönkin oman oloni takia häntä auttamaan, sillä muistan vieläkin, miten paljon itse lapsena kipeänä ollessani kaipasin äitini läheisyyttä ja huolenpitoa sitä saamatta. Hän nimittäin vei minut todella usein hoitoon juuri kipeänä. Nyt tavallaan ymmärrän miksi; vaatii hemmetin moiset emotionaaliset voimavarat, että pystyy ja jaksaa sairasta ja vaativaa/takertuvaa lasta lohduttaa yöt läpeensä, jos itsekin on levon ja lohdun tarpeessa. Musta kuitenkin tuntuu, että mun on pakko edes yrittää vastata lapseni tarpeisiin tässä asiassa. On vaan pakko, yhtä paljon itseni ja sisäisen, laiminlyödyn lapseni kuin tyttäreni itsensäkin takia.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #26 : 28.11.2006 22:24:43 »

Huolestuneena luin tekstiäsi, Katja-Q.

Lähetän sinulle lämpöä ja energiaa. Itse olen nyt nukkunut kunnolla monta yötä.

On hyvä kun saatoit huoltasi tässä purkaa.

Mutta enemmän sinuna huutaisin jonnekin apua, sukulaisille, ystäville, että joku kävisi sinua auttamassa. Jo halu siihen piristää kummasti mieltä. Pyydäthän apua! Teidän kaikkien vuoksi.

Lämmöllä metsätonttu
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #27 : 28.11.2006 22:31:06 »

Hetkinen vielä!

Sain tässä eilen terveisiä eräältä ystävältäni ja hän kirjoitti näin: "Edelleen planetaariset energiatasojen muutokset rassaavat ihmisiä henkisesti ja fyysisesti. Oikeastaan muutokset ovat kiihtyneet vain. Ennen kuin kaikki seitsemän energia verkkoa tai kehää on luotu tai siirretty seuraavaan tasoon, niin se vie oman aikansa. On monenlaista pahaa oloa ja sairauksia."

Hän jatkaa ja sanoo, että kannattaa turvautua toisiin näistä asioista ymmärtäviin ja uskoa tietoon, että 'tunnelin päässä on valoa'.

Jos tästä olisi yhtään lohtua. Siis voimme olla myös ympäristöolosuhteiden ravistelemia. Emme itse luo tätä kaikkea vaikeaa.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2006 22:45:53 kirjoittanut metsätonttu » tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #28 : 28.11.2006 22:39:29 »

Katja, ymmärrän kyllä ettet kokemuksistasi johtuen halua viedä lasta hoitoon ja varmasti totta että erityisesti kipeänä lapsi kaipaa vanhempien läheisyyttä.

Mutta jos kerran tai pari viet lapsesi hoitoon varsinkin tällaisessa tilanteessa niin tuskin lapsellesi siitä jää traumat. Tärkeää, että lapsi kokee että hänestä huolehditaan ja parasta mitä voi tehdä jos ei itsellä ole tällä hetkellä voimia on pyytää jotakuta toista hetkeksi apuun.

Mutta päätät tai teet sitten mitä tahansa niin oikein paljon voimia ja halauksia.

smitten smitten

Metsätonttu, lohduttava tuo ystäväsi viesti. uskotaan näin. Kyllä siellä valoa näkyy...
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #29 : 28.11.2006 23:02:37 »

Rauhallista ja syvää unta Katjalle lähettäen smitten

Joskus kun väsymys menee tietyn rajan yli, uni ei tule millään,
vaikka keho ja aivot olisivat kuinka uupumustilassa.

Olisikohan luontaistuotteissa jotain sellaista auttavaa,
joka käy raskaana olevalle? idiot2

Viisaammat..?
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  

Siirry: