Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Joulu ahdistaa  (Luettu 113619 kertaa)
0 jäsentä ja 56 vierasta katselee tätä aihetta.
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #15 : 25.11.2006 18:48:18 »

Minä olen aina haaveillut jouluaatosta, jonka voisin viettää ihan yksin. Istuskellen, lukien ehkä hyvää kirjaa, naposteltavaa, ehkä lasi hyvää punaviiniä, hyvää musiikkia jne... kymmenittäin kynttilöitä... angel
Mutta eipä ole vielä moinen mahdollistunut. Olen jopa sukulaisilta kuullut 'moitetta' moisesta ajatuksesta..  buck2
Tosin olen ymmärtänyt, että pohjimmiltaan tuo ajatuksensa on heidän osaltaan itsekäs, sillä jos minä en järjestäisi 'joulua', joutuisivat sukulaiset mitettiä ihan itse, miten saavat joulutunnelmansa aikaan... ilman minun 'järjestämääni rekvisiittaa' ja lapsieni jouluiloa.  buck2

Tänä vuonna se käytännössä saattaa mahdollistua. Lapset ovat tänä vuonna aaton vuorostaan isänsä luona ja nyt asun niin kaukana sukulaisista, että voin 'kieltäytyä kohteliaammin'.  Wink
Vähän jo olen nokan nyrpistyksiä saanut, ja marttyyrri tunnelmaa;"mitenkäs minä sitten...." tyyliin..  crazy2
Nyt en taida 'antaa periksi'...  smitten
Tosin, olisi myös sellainenkin aatto hieno, että olisi toinen aikuinen siinä vierellä... jonka kanssa jutustella tai vaikka vain olla hiljaa lähellä.  smitten

Itse en juurikaan tuolla kaupoilla kiertele. Aika paljon hankin ne lahjat mitä hankin, netin kautta.
Koristelen toki sitten kotia ja joulukuusenkin laitan, mutta niistä kyllä nautin ihan itsekin.  Smiley

Juuri nauroimme koulussa Stockmannin mainosta; "Koristele itsellesi joulumieli"  Grin
Kaipa se joulumieli muualta kumpuaa kuin koristeista. Wink
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #16 : 25.11.2006 18:51:53 »

sama homma. en voi viettää jouluani yksin koska muut loukkaantuisivat. paitsi jos lähden Suomesta pois, sitten ne sen kestävät. toisaalta vietin yhden joulun poissa, ulkomailla eikä sekään ollut kovin kivaa itse aattona. olisipa joku kainalo missä sen viettää...  Cry
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17 : 25.11.2006 23:16:04 »

Smiley

Kun luin noita kirjoituksianne läpi,yhteinen tekijä näyttäisi siltä,että haluamme täyttää toisten odotukset.
Sekä ikävät muistot useista jouluista.Myös jos on tapahtunut suuria muutoksia,voi joulu ahdistaa.Erot ja kuolemat.

Onneksi ei erollani avosta ole mitään tekemistä ahdistukseni kanssa!
Viime jouluna yritin jopa saada hänet omien lastensa luo,ja minä olisin ollut omieni kanssa.Eipä se sopinut.Siis häntä ei tarvitse stressata kaiken moisine sääntöineen.Miten se kuuluu viettää ja se minun ja lasten huumori ei oikein saanut ymmärrystä.

Mutta olen viettänyt kyllä eron jälkeistä joulua,jolloin lapset pieniä ja ero tuli syyskuussa.Ratkaisimme sen niin,että ex tuli vanhempieni luo joulun viettoon kuten ennenkin.Sopuerossa kaikki on niin paljon helpompaa.

Kuulehan Kjell! smitten Älä nyt ajattele pimeässä istumista ja miten se tulisi vielä vaikeammaksi.Voihan sitä lähteä vaikka ajelemaan ja katselemaan ympärilleen.Laiha lohtu,tiedän sen. Embarrassed

Mutta aivan kohta se paiskautuu silmille joka puolelta! Undecided
Ihmiset iskevät kaikin värein kukertavia valoja joka puolelle ja ne kaapelit ovat aivan kamalat! buck2
Sillä ei juuri väliä miten ovat.Ristiin rastiin pihalla kuin miinakenttä! buck2

Ei,huomenna otan tämän puheeksi,niin saan pois mielestä.Lahjakorttia ja nettiostoja,,Ne ovat käyneet mielessä.Pitääpä kysellä tytöiltä.
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #18 : 25.11.2006 23:34:54 »

Ai niin Small! Smiley

Kyllä täällä päässä joulu on kaikkea muuta kuin pyjamapäivää! buck2
Kännykkä pukkaa toivotuksiaan,lankapuhelin pärisee,ovikello soi alvariinsa.Pitäähän ne pakolliset kukka-asetelmat vaihtaa.
EI MINKÄÄN VALTAKUNNAN RAUHAA!!!!AAPUUVA!  tickedoff

tallennettu

Buf~
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #19 : 25.11.2006 23:58:50 »

En minäkään pidä joulusta. Johtuu lapsuudesta. Faija dokas koko piiitkään joulupyhät, riitelyä jne. Tänä jouluna toivottavasti mut pyydettäis töihin. Prkl et ärsyttää, että kaupoissa pitää alottaa se joulumusiikin soittaminen jo marraskuussa. Jouluvalot tosin on kivoja. Laitoin tänään enkelin ikkunaan. Viime vuonna ei valot kiinnostanu, mut tänä vuonna aion laittaa myös parvekkeelle.
 Pari jouluaattoa olen viettäny baarissa, ihan hyvä vaihtoehto  Tongue. Tosin paras jouluaatto muisto tulee muutaman vuoden takaa, kun olen kahdestaan koirani kanssa (hän on nyt jo enkelikoira  smitten). Mässättiin kinkkua ja joulusapuskaa ja katseltiiin telkkarista 100 pientä dalmaatialaista.
tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #20 : 26.11.2006 00:13:50 »

Joulun alla muutun tonttumuoriksi. Ja kulutan itseni loppuun asti.
Siivoan, laitan särvintä, lahjaa. Mökin jouluiseksi verhoine, pöytäliinoinen, koristeluine, kynttilöineen.

Jollakin lailla olen tunnelmanluoja. Mutta monesti ukon kanssa olemme haaveilleet lähteä Lappiin johonkin mökkiin ja ostaa kaikki ruoka matkalla.

Mutta...meillä on aina ollut mieheni sairas poika, joka odottaa sitä meidän joulua, tulla vanhaan kotiin. En ole raskinut tehdä muuta.

Nyt ensimmäisen kerran hän sanoo, että haluaakin olla nyt joulun palvelukodissa. Wov!

Mutta pojat tulevat maailmalta kotiin, siihen vanhaan tuttuun tunnelmaan. Yhtä ei tarvitse nyt tehdä: lukea jouluevankeliumia eikä laulaa enkeli taivaan, kuten tuo sairas poika on aina halunnut.

Joskus tuntuu että kuolen!!!!!

Vaan kun joulu on tehty ja syöty, kätkeyden palapelin taakse, kuuntelen musiikkia ja annan muun maailman olla. Sitten on minun hulluutteni ja autistisuuteni aika! Sitä sentään nuo muut ovat oppineet kunnioittamaan. Enkä edes pue!  tickedoff  Pyjama ja aamutakki saavat riittää.  Grin
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 26.11.2006 00:19:25 »

Juup.Ei minullakaan ole mitään pieniä kirkkaita valoja vastaan,ja olen laittanut itse myös.Joko Tuijaan,tai vastaavaan.Kuusen tuoksusta ja kynttilöistä pidän myös.Mutta ne kaapelit ja kymmenet erilaiset värit,tuovat mieleen lähinnä markkinat. buck2

Aidot kynttilät ovat mielestäni kaikkein kauniimmat.Niitä vaan pitää tarkkailla koko ajan.Olen kiitollinen,etten ole joutunut kokemaan humalaisia jouluna,varsinkaan lapsuudessa.Kyllä siinä pienet suupielet menee alaspäin ja rauha sydämestä taitaa olla kaukana.Varmaan pelkoa koko ajan.
On se nyt kumma,ettei yhtä pyhää vuodesta edes voida suoda lapsille! knuppel2  tickedoff  police
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #22 : 26.11.2006 00:30:55 »

Osaan kuvitella jouluisen kotisi rauhan ja kauneuden! angel

Tunnelmaahan minäkin lapsilleni.Mutta olisi se ihanaa luoda tunnelmaa vain rauhan vuoksi.Vanhan ajan enkelikelloineen. smitten
Minä kun en juuri paljoa syö edes,niin ostan kyllä valmiina lähes kaiken.Kinkun tuoksusta pidän,mutta nyt meitä on ehkä vain kolme,joista vain yksi sitä syö,että hukkaan menee sekin lopulta.

Oliko se hese,vai mäkkäri,kun possu mainostaa kanaa?Oiskohan auki?
Siinä olisi ihan tarpeeksi purtavaa,mega-annoksessa. Grin
Voisi kattaa vähän juhlavammin ja ottaa ne oikeille posliinilautasille ja ristalli lasit!Mitähän muksut tuumais? Grin
tallennettu

Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #23 : 26.11.2006 14:58:00 »

Kun luin noita kirjoituksianne läpi,yhteinen tekijä näyttäisi siltä,että haluamme täyttää toisten odotukset.
Sekä ikävät muistot useista jouluista.Myös jos on tapahtunut suuria muutoksia,voi joulu ahdistaa.Erot ja kuolemat.

totta. joutuu viettämään sitä joulua mitä muut viettävät vaikka tahtoisi omanlaisensa joulun. sitä nyt vaan ei ole mahdollista toteuttaa kun ei ole sitä toisten kenen kanssa tehdä se.  Embarrassed omalla kohdallani.
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #24 : 26.11.2006 15:19:28 »

Hei Ystäväin

Vatsassa pyörähti ja ahdistuin,
kuin luin juttujanne
- joku lapsuuden trauma joulusta jäänyt

Joulu ei ole minunkaan juttuni

(http://www.southerngazebo.com/forum/images/smilies/Christmas/treepresents.gif)

Muovikuusen koristelen
- koristelu on kivaa

Kynttilöitä poltan paljon

Jouluruokaa en hanki lainkaan

Kaikenlaista pientä naposteltavaa hankin
- kuivahedelmiä, manteleitä, erilaisia pähkinöitä,
piparminttukarkkeja, suklaata ymv.

(http://www.snitchseeker.com/vb3/images/smilies/music.gif) Kuuntelen kivaa rentouttavaa musiikkia (http://www.snitchseeker.com/vb3/images/smilies/music.gif)

Lapset pyörähtävät luonani pika pikaa

Lasten kanssa syön yhdessä Tapaninpäivänä
perinteistä karjalanpaistiani
- silloin kenelläkään ei ole kiire

smitten   Elämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #25 : 26.11.2006 15:30:19 »

Pitääkö kaiken kanssa tunteilla niin paljon?

Jos olisin vanhempieni kodissa, heidän joulunsa ahdistaisi tai sukulaiset jotka ei puhu.

Oma joulu omassa kodissa ja joulumatka ei ahdista.  Kiss

Eikä exät varmaan tunkeile kotiin lahjojensa kans kuten 2004 heh+ennen.  Tongue
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Irish
Vieras
« Vastaus #26 : 26.11.2006 15:32:07 »

meillä onneksi on kaikki perheenjäsenet sellaisia että joulu ei ole niin justiinsa.. minä rakastan joulua.. Nykyään on vaan ehkä vähän haikeaa kun isä ei ole enää kanssamme viettämässä joulua. Tästä tulee kolmas joulu ilman isää.

Joulu on ainoa juhla, että todella koko perhe on ollut yhdessä ja jopa joitakin traditioita.. Talo siivotaan, mutta ei liian perusteellisesti, kuusen hankkimisesta on ollut viime vuosina vääntöä, alan olemaan ainoa joka halua kuusen... Kai sitä nyt jotain pientä jouluista voi olla ruuan ja parin hassun lahjan lisäksi? Toisaalta ihan sama.. Kissa kyllä tykkää kuusesta, tosin meinaa kaataa sen joka vuosi.. Cheesy

Jouluna valvotaan myöhään ja kun lahjat on avattu niin hengaillaan keittiössä tai olohuoneessa yhdessä ja pelataan jotain tai kysellään tietovisakysymyksiä (ainakin viime jouluna hesarissa oli sellaisia)... Minä luin viime jouluna jouluevankeliumin sellaisilla pilailuäänillä ja repeilin aika paljon itsekin sitä lukiessani.. On ihanaa kun kukaan ei ota liian tosissaan, läheisyys on tärkein.. Sehän se joulun sanoma onkin; rakkaus..
smitten
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #27 : 26.11.2006 15:35:38 »

Sanotaan että ei se nyt niin rakkaudelliselta tunnu.. isäni ostaa itselleen aina lahjoja kun ei ole varma ostaako muut.. ja lukee joulukirjan kunnolla ..voipi olla että joulupukki tilataan meidän osoitteeseen tänä vuonna..

Koristeita on kuitenkin kiva katsella pitkin maailmaa. Tänään aukes joulukatu/ HKI.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #28 : 26.11.2006 15:47:51 »

Metsätonttu!
sinäpäs sen kirjoitit..iiisoo palapeli smitten
Käyn ostamassa heti..ai että miten mahtava idea, kiitos. Ja aikakin menee kuin siivillä Grin smitten
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #29 : 26.11.2006 18:41:40 »

Ohoh Eppana!

Joko sinä nyt sen palapelin! Onko sinulla aikaa sen kanssa JO NYT?

Eipä silti, kun katselin kirjakaupan hyllyjä ja citymarketinkin hyllyjä, niin IHANIA PALAPELEJÄ siellä on vielä.  Pitää antaa pieni vinkki ukolleni. Ettei aina niitä puutarhajuttuja, kun on niin ihania maalauksia.

toivorikkaana metsis

ps. Joululahjat ostin jo. Kirjoja ja pikkupelit. Mm. Mauri Kunnaksen Viikingit, itselleni ostin myös  :Smiley kirjan kivistä ja Tulku Thondupin Mielen parantava voima.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 16
  Tulostusversio  

Siirry: