Metsätonttu!
Katsos kun nimenomaan kirjoitin tuosta vaihtoehtoisesta topiikista.
En taatusti mene sen otsakkeen alle edes katsomaan,koska tietäisin etukäteen mitä se sisältää.
Eikä yksi kannanotto sinne tai tänne vielä hetkauta,mutta onko kiellettyä olla noudattamatta rituaaleja?En halua nähdä pipareita ja pyörinää ja yltäkylläistä väriskaalaa.Yritän tällä nyt vain perustella tätä mielipidettäni,en hyökätä ketään yksittäistä vastaan.
Tällä otsakkeella lähdin etsimään kaltaisiani.Tai onko heitä edes.
Miettimään syitä ja katsoa yhdistaviä tekijöitä.Mietin olenko kummajainen tuntiessani näin?Sain vastauksia,että muitakin on.
Ettei minun ole pakko pitää rituaaleja yllä ainakaan niin pilkulleen.
Se helpotti.
En myöskään vatsani takia pysty nostamaan juuri mitään.Saan kuun puolivälissä tietää jotain noista kasvaimista.Saattaa olla,että olen joulun sairaalassa.Silloin saa ainakin rauhassa olla.
En vietä syntymäpäiviä.Suku tuntee minut jo.Jätin molempien isosiskojeni 50v kemut väliin.Veljen vaimon myös,mutta kutsuin hänet kotiini ja tein hänelle hoidon.Oli myös uupunut ja voi että me nautimme!
Ei meikkiä,ei juhlavaatteita,ei kai oltu edes hiuksia harjattu!
Eli kyllä!Ilo löytyy ilman perinteisiä rituaaleja.Nauroimme vapautuneina ilman mitään muodollisuuksia.
Ilo ja väri voi olla vaikka varpusessa lintulaudalla.Tosin minulla nyt käy tinttejä ja omaavat hiukkasen värikkäämmät puvut.
Nyt kysynkin,miksi menet miehesi koristeeksi jos et halua?
Miehen vai muitten ihmisten takia?Molemmista syistä?
Teemme niin paljon vain siksi,että meidät yleisesti hyväksyttäisiin.
Kyllä ymmärrän,ettet henno miehellesi sanoa.
Itsellä on nuo lapset kompastuskiviä.Mutta kovaa vauhtia etenemme siinäkin.Enää on joulu jäljellä,muita juhlia ei juhlita.
Toki voimme ihan spontaanisti keksiä jonkun aiheen,mutta ei päivämäärän ja kellonajan takia,vaan siksi,että se sillä hetkellä tuntuu hyvältä ja kaikista!