Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Joulu ahdistaa  (Luettu 113492 kertaa)
0 jäsentä ja 28 vierasta katselee tätä aihetta.
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #120 : 02.12.2006 10:04:06 »

Cry  Cry  Cry

EI, tiemmä noilla tontuilla, tuolla metsien

käpeiköissäkään ole sitten helppoa!

Joutuvat ihan ilman omaa tahtoaan

sieltä ns. vääntäytymään

ihmisten ilmoille!

Peräti surullista.

Cry

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #121 : 02.12.2006 11:19:00 »

Shocked

höh, no mistäs tiiät tontuista, ehkä ne tulee mielellään kurkkimaan talojen pihoille kun vihdoin saavat luvan eikä tarvi salaa karkailla!

:Smiley 

Grin

smitten
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #122 : 02.12.2006 13:02:35 »

Voi Selkälokki! smitten

Sitä kun olen yrittänyt kieli solmussa vääntää,ettei minun tapani ole juuri se oikea muille!Että koin olevani itse poikkeus ja nyt olen ilokseni huomannut,etten olekkaan.

En minä halua kenenkään jouluhöösäämistä viedä.Jokainen saa tehdä joulustaan ihan millaisen haluaa.On vain niin yksinkertaista olla menemättä sellaiseen topiikkiin,jossa jo otsake kertoo,mitä asiaa käsitellään.

Asioista ollaan aina erimieltä,eikä kenenkään pitäisi loukkaantua siitä.Minulle saa ainakin suoraan sanoa.Pidän siitä enemmän kuin selän takana jurputtamisesta.

Ja hienoa että avasit toisenlaisen topiikin!Sellaista kaivataan varmaan enemmän kuin tätä "ikävämpää"aihettani.
Miksi meidät leimataan heti sellaisiksi,jotka eivät kunnioita toisia,jos vaan olemme jostain eri mieltä?
Ei se ole lainkaan sama asia!!!
tallennettu

selkälokki
Vieras
« Vastaus #123 : 02.12.2006 14:23:37 »

Hei chandra, en kyllä sinusta ajatellutkaan, ettet kunnioita toisia. Sinusta ei välittynyt ollenkaan sellainen kuva, päinvastoin. Ja tuskinpa kukaan muukaan niin ajatteli.
Joten ei hätiä mitiä...Jatketaanhan jutustelua!
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #124 : 02.12.2006 17:52:27 »

Ei taida ymmärtää EEElämän  iiiloo, että just, juuri,
            tuo kuvailemasi JOULUTUNNELMAN tuoma hössötys,
             on kaikkinensa SITÄ, joka nostaa käyrää!!
               Voisitko pysyä toisilla tonteilla!
                 Jossa touhutaan ihan kaikenlaista.
                  Otsikkohan on: AHISTAAAAAAA.

Hei "Kotkansilmä"

Olen ollut mieli maassa koko syksyn
- kerrankin alkoi tuntua siltä,
että elämässä näkyy valoakin

Miksen voi ilmaista omaa iloani
ahdistuksesta vapautumisestani

Niin,eipä nuo kuvat ja kuvaukset siitä,miten paljon on saanut aikaan ole omiaan poistamaan ahdistusta.

Kun juuri saa jotenkin taottua päähänsä,ettei tarvitse niin paljon tehdä ja ettei ole pakko katsoa sitä vilskettä ja höösäämistä niin,,
Cry

Kyllä tiedän Elämänilo,että hyvää sinä tarkoitat,mutta kaiken vilskeen ja hyörinän näkeminen palauttaa TAAS mieleen tämän ajan joulun.
Kaikki eivät halua sitä juhlistaa valoin ja metelin kera.Valitettavasti kuulun siihen porukkaan.Haluaisin vain hiljentyä ja selvitä siitä nopeasti.

Älä pahoita mieltäsi,en sitä halua.Mutta voisithan aloittaa aivan toisen suuntaisen topiikin.Kaikille teille jotka joulusta nautitte lahjoin ja äänekkäämmin?
Ja minä LUPAAN,etten kirjoita sinne mitään negatiivista! Wink

Hei "Chandra"

A n t e e k s i

smitten   Elämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #125 : 02.12.2006 19:03:21 »

Metsätonttu! smitten

Nyt kysynkin,miksi menet miehesi koristeeksi jos et halua?
Miehen vai muitten ihmisten takia?Molemmista syistä?
Teemme niin paljon vain siksi,että meidät yleisesti hyväksyttäisiin.
Kyllä ymmärrän,ettet henno miehellesi sanoa.
Itsellä on nuo lapset kompastuskiviä.Mutta kovaa vauhtia etenemme siinäkin.Enää on joulu jäljellä,muita juhlia ei juhlita.
Toki voimme ihan spontaanisti keksiä jonkun aiheen,mutta ei päivämäärän ja kellonajan takia,vaan siksi,että se sillä hetkellä tuntuu hyvältä ja kaikista! smitten

Chandra, kuulostaa pahalta tuo sinun vatsasi. Mutta varmasti tunnet vaivasi ja hoitojakin. Mutta että sairaalassa. Haluat tosiaan omaa rauhaa ja paljon. Kunpa voisin sitä hyvää energiaa sinulle lähettää! Ainakin lämpimän ajatuksen.

On tosi järkevää puhuakin näistä hössötyksistä ja niistä syrjään jäämisestä. Mutta todellisuus! Miksi se aina maalataan negatiivisävytteisyydellä? Voihan todellisuus olla kauniimpaa ja hyvempää kuin osaamme aavistakaan! Mutta ehkä silläkin on monta kerrosta. Rituaalit niitä parhaiten peittävät ja läheisiä voi jotenkin pettää, suoda jonkinlainen illuusion väläys paremmasta.

Olla miehen koriste? Siinäpä se. Ehkä lempeänä ihmisenä yritän paikata jotakin, josta mieheni on edellisessä avioliitossa kärsinyt. Ymmärrän hänen ahdistuksensa siitä. Liian laaja asia selittää tässä. Antaapa olla.

Voi ja muiden takiahan siellä usein ollaan. Että kunnoitetaan etupäässä veteraaneja, jotenkin juhla on heidän juhla. Ja varmaan on ihana miestenkin näyttää niitä kunniamerkkirivejä ja naisten uusia asujaan!  Cheesy Mutta jotakin kovin inhimillistä siinäkin.

tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #126 : 02.12.2006 19:10:20 »

Cry  Cry  Cry

EI, tiemmä noilla tontuilla, tuolla metsien

käpeiköissäkään ole sitten helppoa!

Joutuvat ihan ilman omaa tahtoaan

sieltä ns. vääntäytymään

ihmisten ilmoille!

Peräti surullista.

Cry

2funny  2funny

Voi kiitos Kotkansilmä myötätunnostasi, pääsipäs minulta hersyvä nauru!

Juu, juu! On tilaisuuksia ja tilaisuuksia, joskus pakko ja joskus ilo.

Eilen illalla olin ihan omasta tahdostani mukana ystävieni kanssa tanssiesityksessä. Piristimme firman pikkujouluja ja saimme jonkun vähän raapimaan päätänsäkin! Nämä ovat niitä seikkailuja, jossa ollaan reilusti näytillä ja tutkaillaan omia luovia voimia ja rajoja myös.  Grin
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #127 : 02.12.2006 19:28:06 »

Metsätonttu! smitten

En koe todellisuutta negatiivissävytteisenä,jos saan iloa linnuista,puista,joesta joka virtaa tuossa aivan edessäni.
Se kuvastaa elämänvirtaa ja jatkuvaa liikettä minulle.

Miksi läheisiään pitää pettää todellisuudelta?Kyllähän siihen itsekin syyllistun siten,että nuoremman tyttären takia nyt jotain perinteitä vietän.Silti kaikki lapseni tietävät,etten pidä jouluista.
Toisaalta se on hyväkin asia.
Jos esim.olen joulun sairaalassa,he tietävät etten koe sitä lainkaan kamalana asiana.Ja voihan siellä piipahtaa.
Toki veljen vaimo sanoi,ettei sinulla niin hyvää tuuria käy! Grin

Niin,kyllä sen ymmärsinkin miksi osallistut itsenäisyyspäivän juhliin,mutta ilmaisit myös,ettet pidä siitä.Siksi otin sen vain esimerkiksi miten me teemme asioita toisten mieliksi ja tavallaan ahdistumme niistä etukäteen.

Ja olen nyt vain sitä mieltä,että joulun sanoma ei tule näkyviin hermostuneissä,väsyneissä ihmisissä kimaltein ja koristein.Katson sen negatiivisena ilmiönä ja kauppiaitten juhlana,joka vain paisuu vuosi vuodelta.Kauneus ja hyvyys ovat jotain ihan muuta kuin kaupasta hankitut lahjat.

Ja Elämänilo!Ei ole mitään anteeksi pyydettävää.Mielipide vain.

En ole lainkaan vakuuttunut siitä,että perinteitten vaaliminen olisi aina positiivista ja kaunista.
Semmoinen vanha perinnekin on ollut,että niin minä,kuin sinäkin tonttuseni palaisimme roviolla. Grin
Onneksi mokoma uskomus on (kai)jo kokonaan poissa! smitten
« Viimeksi muokattu: 02.12.2006 21:16:23 kirjoittanut Chandra » tallennettu

metsätonttu
Vieras
« Vastaus #128 : 02.12.2006 19:39:28 »

En ole lainkaan vakuuttunut siitä,että perinteitten vaaliminen olisi aina positiivista ja kaunista.
Semmoinen vanha perinnekin on ollut,että niin minä,kuin sinäkin tonttuseni palaisimme roviolla. Grin
Onneksi mokoma uskomus on (kai)jo kokonaan poissa! smitten

Niin. Miksi pitäisikään perinteitä vaalia? Onhan muutosten, suurempien kuin ehkä aavistammekaan, aika parhaimmillaan. Tehkäämme uusia perinteitä. Tämä foorumikin voisi olla niistä yksi.  Wink Kas kun on tullut tavaksi istahtaa. Miksikähän?

Mutta ehkä juuri nuo muutokset tuovat hyvin voimakkaasti esille noita pelkoja; tapaa kiihkeästi tarttua perinteisiin tai yhtä hyvin tapaa jopa raivolla rikkoa noita perinteitä. Tarttua vanhaan ja päästä vanhasta.

Tällaisilla topikeillahan se näkyy, vaikka aika lempeästi sentään.

Siis tärkeä topic!

Roviot! Ei sitä kuule tiedä, vaikka vielä roviollakin!  knuppel2 Se rovio on vain tänä päivänä toisenlainen. Se on henkinen kidutus-ja tuomiotuli. Kyllähän tätä jo yritetäänkin, kuten tuolla yhdellä topicilla on esillä. Saas nähdä, onko sittenkään vielä chandrojen ja tonttujen ynnä muiden enkeleiden aika.  Embarrassed
tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #129 : 02.12.2006 21:25:02 »

Tällä otsakkeella lähdin etsimään kaltaisiani.Tai onko heitä edes.
Miettimään syitä ja katsoa yhdistaviä tekijöitä.Mietin olenko kummajainen tuntiessani näin?Sain vastauksia,että muitakin on.
Ettei minun ole pakko pitää rituaaleja yllä ainakaan niin pilkulleen.
Se helpotti.

Eli kyllä!Ilo löytyy ilman perinteisiä rituaaleja.
Tästä olen samaa mieltä Chandran kanssa, koska rituaalit ovat aina ihmisten keksintöä ja kaikki eivät niitä tarvitse. Mielestäni on olemassa erilaisia ihmisiä, joista osa tahtoo esim. joulurituaalinsa ja toiset taas nauttivat joulun rauhasta ilman ainuttakaan joulukoristetta. Itse en kaipaa joulukrääsää enkä edes pidä jouluruuista, mutta annan mieheni kyllä hommata mitä hän tahtoo. Onneksi se rajoittuu joulukinkun ostamiseen sekä tonttuasetelman ilmestymiseen pöydälle. Itse nautin siitä, että jouluna tosiaan saa olla ihan rauhassa. Mulle se on sitä joulurauhaa ja antaa täysin joulun tunnelman taloon.   Smiley
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #130 : 02.12.2006 21:44:18 »

En nyt ole eksynyt juuri sellaisen topicin alle,mutta olenkin ollut nyt hieman laiska lukemaan.

Totta kyllä on,että roviot roihuaa edelleen,eri muodoissa vain.
Ja muutoksen pelkoahan se.
Mutta aina joku aloittaa muutoksen suuntaan tai toiseen.
Olen noita muutoksia aikoinani ajanut väärään suuntaan eksyneitten nuorten kanssa.Kaupunginjohtajan pakeille asti kipusin toitottamaan yhdyskuntapalvelun puolesta ja heti kun rikkeet alkavat.

Nuoret kun saivat aina vaan ehdonalaista,eikä se tuntunut tietenkään miltään.Mutta kun niitä oli tarpeeksi,niin sitten kolahtikin jo kalterit takana ja pääsi rikollisten yliopistoon.Sieltä kukaan ainakaan lempeämpänä takaisin tullut.

Noo,kuuntelihan hän yhtä höppänää äitiä ja vaikutti (kai virkansa vuoksi)jopa kiinnostuneeltakin.Mutta jäi siihen sitten ihmettelemään,että kuka näitä työntekijöitä sitten valvoisi?Ettei poliisilla ole resursseja.En käyttänyt tuota sanaa silloin,kun ei sellaista kai ollutkaan,mutta nythän se on jo vuosia ollut käytössä.Tosin paljon nopeammin saisivat sen täytäntöön panna.Heti vaan katuja lakaisemaan tai auttamaan kohteessa,jossa on tullut töpättyä.
Eräs sosiaalityöntekijä sitten myös innostui asiasta,mutta kesti vielä muutaman vuoden,ennen kuin se kaupungissa käyttöön otettiin.Sitä kutsuttiin taas rikollisten hyysäämiseksi,, Grin

Meni taas ohi aiheen hieman,mutta hälläkös väliä!
Kyllä on aika!Aina on aika muutokselle jos se itsestä paremmalta tuntuu.Oma sydän sen kertoo ja yleinen mielipide teilaa aina kaiken poikkeavan.
Voipi se sydän kertoa joskus asioita,jotka vain itsestä tuntuu oikeilta.Silti on parasta elää omassa totuudessaan ja virheitä SAA tehdä,opiksihan vain nekin. smitten

tallennettu

eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #131 : 02.12.2006 22:22:20 »

Kylläpä piristi tuo mentalwearin joulukuun horoskooppi  2funny
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #132 : 02.12.2006 22:27:17 »

Chandralle, noista rovioista:

Olet varmaan katsonutkin: Uskomushoidot
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #133 : 03.12.2006 10:46:39 »

Meikäläistä ahdistaa tuo mainosten paljous, joka valuu postiluukusta Angry
Aina ennen Joulua se kiihtyy ihan älyttömiin. Kerään mainokset suoraan sellaiseen paperikassiin, joka kelpaa samaan kierrätykseen keräyspaperin kanssa. Muutamassa päivässä se kassi on täynnä.
Sanoin jo miehelleni, että siirtyisivät enemmän telkku- ja radiomainontaan ,niin ei tulisi niin paljon jätettä. buck2
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #134 : 03.12.2006 13:32:51 »

Metsis! smitten

En ollut katsonut,koska arvasin suunnilleen mitä pitää sisällään.
Käväisin nopeasti katsastamassa,mutta tuttua tekstiähän tuo. Grin

Kaikkein hulluinta kuitenkin on se,kun eri kuppikuntien vaihtoehtohoitajat taistelevat mikä hoitomuoto olisi hyväksyttävää,mikä ei. knuppel2 police

Kuuntelinpa tällaistakin taistoa eräällä luennolla yli vuosi sitten. idiot2

Aika tekee tehtävänsä ja sanotaan että,työ tekijäänsä kiittää.Eiköhän jokainen osaa itse valita minkälaista hoitoa haluaa.
Esim.itse tällä hetkellä perinteistä,reikiä ja itseni kaivelemista. Grin
Siis siten kaivelen,että miten puran tunteitani?Kasvatanko jollain padotuilla asioilla pattejani sinne sun tänne?Mitä voisin tehdä toisin,sekä toteamalla vain yksinkertaisesti,että vaikka Chandran suu ei kooltaan niin hirveän suuri ole,niin se EI PYSY KIINNI! Lips Sealed

Jos näen,tai koen vääryyttä,niin asia painaa niin kauan,kunnes olen sen ulos kakistanut. Angry  tickedoff  Grin  smitten

Mutta minne on Kotka liitänyt??Kurvaa välillä tänne suuntaan,vai Tontun luonako,,? Wink
tallennettu

Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 16
  Tulostusversio  

Siirry: