Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Joulu ahdistaa  (Luettu 113616 kertaa)
0 jäsentä ja 56 vierasta katselee tätä aihetta.
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #150 : 06.12.2006 00:19:06 »

Mirjam! smitten
Ihanko yksin vietät jouluaaaa,,? :Smiley

Metsis!Sinä rohkea tonttuseni!Muistakin pysyä siinä pyjamassa ja NAUTTIA!En uskonut sinun toteuttavan sitä. Wink
Elämänilolle sanoisin vaan,että käytä unisiepparia minun suhteeni,katsos hmmm,,,

Ja minä EN pidä joulusta,mutta tulkoon ja menköön perinteineen kaikkineen.Äkkiäkös tuo tuosta menee.Päivä päivien joukossa!
Tuon oivalluksen jälkeen meni ahdistukset.

tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #151 : 06.12.2006 01:13:54 »

Wink

Tuolla nainen autokaupoilla topiikissa puhuimme unisieppareista.
Tarkoitin lähinnä sitä,että suodata verkon läpi kirjoituksiani.
Ei niitä ole vakavin ilmein läheskään kaikkia kirjoitettu!

Wink  smitten
tallennettu

Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #152 : 06.12.2006 10:20:23 »

Metsis, mitkä juhlat  Shocked siunul ois ollu? Linnan vai? Ai ihmiset viettää tätäkin päivää kas kas. Minulle vierasta.
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #153 : 06.12.2006 10:45:05 »

Ja minä EN pidä joulusta,mutta tulkoon ja menköön perinteineen kaikkineen.Äkkiäkös tuo tuosta menee.Päivä päivien joukossa!
Tuon oivalluksen jälkeen meni ahdistukset.

Sinäpä se sanoit,
kuten olen jo vuosia ajatellut.. en vain ole sanoiksi osannut pukea.  Smiley
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #154 : 06.12.2006 11:33:07 »

Wink

He,hee,,,
Pahoin pelkään,että Metsis on mennyt puihin.Ei raaski ukkoa yksin lähettää.Tuo tontun sydän kun on niin laaja ja lämmin.

Mutta minä en saanut tänä vuonna kutsua linnaan.Useana vuonna olen saanut.
Mutta kun on kutsuttu vielä joulunviettoonkin,niin se on kyllä ahdistanut!! Undecided  police

Siellä kun pitää noita etikettejä niin prikulleen noudattaa.Ei saa sooloilla ei!
Palvelu ei nyt aina niin ensiluokkaista,mutta turvatoimet on sitäkin paremmin  järjestetty.

Pidetään siitäkin huoli,ettei tulee syrjähyppyjä,eikä aidan toiselle puolen hypätä ruohoja katselemaan,kuten muissa pippaloissa.
Tiedoksi vaan niille,jotka kateellisina tätä lukevat,että linnassa keskustellaan plexien takaa,ettei bakteerit leviä.
Ja ei se ole ainut jono,kun kättelemään mennään.Telkusta ei sitä näe,että jokainen vieras kulkee ensin metallinpaljastimen läpi.
Yhtenä vuonna luulin jo,että pitää ilkosillaan seistä,kun aina vaan huusi ja minun vaatekertani väheni.
Että pikku vinkki kutsutuille!Mahd.yksinkertainen puku päälle vaan!
« Viimeksi muokattu: 06.12.2006 11:59:42 kirjoittanut Chandra » tallennettu

*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #155 : 06.12.2006 11:36:16 »

Mirjam! smitten
Ihanko yksin vietät jouluaaaa,,? :Smiley

Näillä näkymin kyllä.  smitten
Osallistuin keskusteluun, jossa tämä haaveeni olla aatto yksin, oli puheena ja huomasin, että minua a) koitettiin syyllistää b) ajateltiin oikeasti, että olen jollekulle velvollinen seuraa pitämään c) olen selitysvelvollinen miksi kummassa, jouluhan on perhejuhla ... yms.  buck2
Sainpa sitä vain 'uhmavoimaa' viedä tämä ajatukseni loppuun ja nyt olen kaikille näille joita kohtaan minulla sanotaan olevan 'velvollisuuksia', ilmoittanut, että omassa seurassani olen.  Smiley

Tosin koska olen jo yksin 22.12 alkaen ja vasta 25.12 menen sitten hakemaan katrastani kotiin ja kait muutaman jouluisen'velvollisuus-käynnin' tekemään  Wink , niin hiukan siintää jossain takaraivossa ajatus, JOSKO aattona voisi ehkä olla toisen aikuisen seurassa. Mutta tosiaan ilman kaikkea sitä joulu'häsää'. Jää nähtäväksi  :Smiley

Tosiaan, uskon vahvasti, että joulua voi viettää ja tunnelman saada aikaan ilman perinteisiä valmisteluja ja tekemisiä... haluaisin niin koittaa, millainen olisi minun ihka oma jouluni...
Tämähän on opittu joulunvietto tapa, mitä tähän asti olen 'käyttänyt'. Vaikkakin paljon sitä pikkuhilja muuntanut ja muokkanut ja jättänyt jotain pois...

Toki lasten kanssa jonkinlaista perinteistä joulun viettoa kait tulee 25.12 vietettyä, mutta siihenkin olen saanut pikkuhiljaa muutoksia. Joulupukit on unohdettu ja ne lahjat mitä hankitaan, hankitaan siksi, että halutaan ilahduttaa jotakuta ja samalla itse saa nauttia antamisen ja kauniiden pakettien tekemisen ilosta.
Ja on ollutkin hienoa huomata, että lapset nauttivat siitä, että käyvät ihan itse myös lahjaostoksilla tai tekevät koulussa puu- tai käsitöitä, joita sitten pikku kätösillään paketoivat hellyyttäviin paketeihin. Ja he todella nauttivat tästä antamisen ilostaan, eivätkä enää vain siitä, että joku joulupukki setä vain kantaa kotiin paketteja. buck2
Onkin ollut hupaisia ja liikuttavia hetkiä, kun olemme itse kukin avanneet lasten antamia paketteja. Jo se, että he itse valitsevat, kenelle antavat lahjansa, on liikuttavaa monasti. En koskaan ole heille sanonut, kenelle heidän pitäisi lahjoja ostaa, sillä en halua, että oppivat tekemään jotain velvollisuudesta. Vääränlaisesta velvollisuudesta.
En voi olla vielä kertomatta, että edellisjouluna poikamme (silloin 6v) oli ostanut isälleen joululahjaksi tällaisen pilailu 'koiranpas*a-klöntin'  2funny Siinä sitten koeteltiin vanhemman huumorintajua yms..Oisihan siitä joku voinut ottaa nokkiinsa..  Grin
tallennettu
pura
Vieras
« Vastaus #156 : 06.12.2006 11:43:59 »

ahdistusta täällä lisää sääennuste..
http://www3.keskisuomalainen.net/servlet/page?_pageid=61&_dad=portal30&_schema=PORTAL30&file=Kotimaa/4802532.html
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #157 : 06.12.2006 12:00:45 »

Juu ja jossain Alpeilla, Sveitsissä missä lie on lämpimin sää 1300:een vuoteen...Etelämantereelta lohkeilee Suomen kokoisia paloja..näitä varoitusmerkkejä riittää vaikka kuinka..
Ei kun jatketaan vaan yksityisautoilua, metsien raiskaamista ja päästökauppaa yms.. tickedoff

MITEN vakavia asioita täytyy tapahtua, ennenkuin ihmiset heräävät.. Vaan taitaa olla jo myöhäistä  buck2
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #158 : 06.12.2006 12:06:20 »

Ei tuo mitenkään ahdistanut joulua ajatellen.
Useita muita varmaan,kun se vakeuttaa sitä aitoa tunnelmaa. Grin

Mutta ei hätää!Kaupoista saa ostaa luntakin.Kaikki vaan pihoja spreijaamaan!
Mun piha on musta,mutta ei enää mieli. Wink
tallennettu

*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #159 : 06.12.2006 12:07:58 »

Niin, jospa luonto haastaa meidät nyt etsimään sitä 'joulun tunnelmaa' sisimistämme ja vapauttamaan luonnon kantamasta sitä vastuuta enää puolestamme.  Wink
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #160 : 06.12.2006 12:10:30 »

MUSTA JOULU...

Eipä sillä muuten, vaan tosiaan muistuttaa siitä mihin jamaan ollaan tämä kotiplaneettamme saatu  Embarrassed
Lapselle stiiga tilauksessa joulupukilta, vaan näinköhän pääsee sitä kokeilemaan heti aattona..
Tuskinpa voin ilahduttaa lapsenlapsiani sitten joskus sellaisilla lahjoilla kuin luistimet tai sukset, tuskin rekiajelulle.. Lips Sealed
tallennettu
pura
Vieras
« Vastaus #161 : 06.12.2006 12:35:51 »

Mutta ei hätää!Kaupoista saa ostaa luntakin.Kaikki vaan pihoja spreijaamaan!
juu, "luonnonsäästämistä".. Wink
Mun piha on musta,mutta ei enää mieli. Wink
näin se mieli muuttuu..  smitten  coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 06.12.2006 12:41:29 kirjoittanut pura » tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #162 : 06.12.2006 20:42:10 »

Metsis, mitkä juhlat  Shocked siunul ois ollu? Linnan vai? Ai ihmiset viettää tätäkin päivää kas kas. Minulle vierasta.

Tonttuko linnaan!  Grin Hyvä veto, mutta älä unta nää!

Yhdensorttinen neito se juhlii synttäreitään tänään ja kyllä niitä juhlia vietetään muaallakin kuin linnassa. Miniatyyrisellaisia. Sotaveteraanit ja muut silmää tekevät....kuten tonttu  uglystupid2

Ne ovat niitä velvollisuuksia tai jotakin...viuh!

Mutta en tarennut pelkässä pyjamassakaan tässä hiiviskellä, villaset piti panna jalkaan. Hyvä työpäivä!

Hyvää synttäriä siis kaikki! 
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #163 : 06.12.2006 22:30:07 »

HÖH! Minä elättelin toivetta että METSIS vilahtaisi ruudussa, toki ei aavistustakaan, miltä näytät mutta ajattelemisen ilosta  Cheesy
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #164 : 06.12.2006 22:31:21 »

oishan sen tonttulakista tuntenut....Ehkä se olisi ollut juhlamallia Cheesy
tallennettu
Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 16
  Tulostusversio  

Siirry: