Äänestys
Kysymys: Miten elät? Oletko avossa, avioliitossa, uusperhe vai sinkku?  (Äänestys päättynyt: 27.12.2006 01:17:18)
Sinkku - 26 (48.1%)
Avioliitto - 14 (25.9%)
Avoliitto - 13 (24.1%)
Uusioperhe - 1 (1.9%)
Kotona vielä - 0 (0%)
Äänestäjiä yhteensä: 39

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Liitto vai ilman?  (Luettu 55977 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Satu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #45 : 28.11.2006 01:04:44 »

Aviossahan mie, 18 vuotta (puolet elämästä) saman miehen kans, siitä ajasta 11 vuotta aviossa. Niin, viimeisen vuoden olen miettinyt puolitosissani, että mitenkähän meille käypi, olen itte muuttunut niin paljon näissä myllerryksissä... Vastuun arjesta ja perheestä pitäis jakautua paljon tasasemmin kuin nyt ja muutenkin meijän liitto on aikas huonosti hoidettu... ainakin monen muun näkövinkkelistä katottuna...  Huh
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
MetalLady
Vieras
« Vastaus #46 : 28.11.2006 01:05:00 »

Okay okay, Lemniskata. Grin Se vaan oli traakinen rakkausmatka sillä miehellä. Cheesy
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #47 : 28.11.2006 01:07:00 »

 Undecided
No ex-rouva (YRKS MIKÄ SANA)sitten minäkin. Angry
En vaan pidä tuosta nimityksestä,kun jotenkin sen takia ei tavallaan pääse irti siitä menneestä kokonaan.

Olen jo kerran ottanut tyttönimeni takaisin ja haluaisin sen taas,mutta sitten onkin virkatodistuksia koko sivu sukunimiä täynnä.
Jos olet esim.Kettunen tyttönimeltä,niin miksei se riitä jos se kerran mainitaan?

Jos menet avioon herra naalin ja sitten vaikka herra suden kanssa,on virkatodistuksessa:
Tiltu Kettunen,entinen Susi,entinen Kettunen,entinen Naali,omaasukua Kettunen. buck2

Olen ottanut ensimmäisen liiton jälkeen tyttönimen käyttöön,vaan enää en ota tuon pitkän rotlan takia.Hävettää viedä jo neljällä sukunimellä varustettua todistusta.

Mutta olen mieluummin sinkku kuin ex-rouva.Ja koko rouva sanakin on vanhahtava.Tulee joku ruustinna mieleen siitä.




tallennettu

MetalLady
Vieras
« Vastaus #48 : 28.11.2006 01:09:46 »

Ja minä mieluummin sen Ex-rouva nimikkeellä, onhan sillä jotain merkitystä. Sinkku nimikkeellä en haluu olla missään nimessä. buck2
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #49 : 28.11.2006 01:16:43 »

Ja minä mieluummin sen Ex-rouva nimikkeellä, onhan sillä jotain merkitystä.
Hitto jos mua joku alkaa ex-rouvittelemaan, niin tirvasen..  knuppel2
mieluummin vaikka "naitu"neiti  ..yäk, paha tuokin.. meen nukkuun..  Cheesy Embarrassed
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #50 : 28.11.2006 01:19:49 »

Undecided
No ex-rouva (YRKS MIKÄ SANA)sitten minäkin. Angry
En vaan pidä tuosta nimityksestä,kun jotenkin sen takia ei tavallaan pääse irti siitä menneestä kokonaan.

Olen jo kerran ottanut tyttönimeni takaisin ja haluaisin sen taas,mutta sitten onkin virkatodistuksia koko sivu sukunimiä täynnä.
Jos olet esim.Kettunen tyttönimeltä,niin miksei se riitä jos se kerran mainitaan?

Jos menet avioon herra naalin ja sitten vaikka herra suden kanssa,on virkatodistuksessa:
Tiltu Kettunen,entinen Susi,entinen Kettunen,entinen Naali,omaasukua Kettunen. buck2

Olen ottanut ensimmäisen liiton jälkeen tyttönimen käyttöön,vaan enää en ota tuon pitkän rotlan takia.Hävettää viedä jo neljällä sukunimellä varustettua todistusta.

Mutta olen mieluummin sinkku kuin ex-rouva.Ja koko rouva sanakin on vanhahtava.Tulee joku ruustinna mieleen siitä.


Jotenkin tuntuu, että en minä noita nimejä paperilla häpiäisi. Siitähän näkkee kuinka haluttu Tiltu on ollu, mikähän lie vilimitähti!
 
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #51 : 28.11.2006 01:21:12 »


Hei "Asterix"


Kyllä kaikki hyvin menee
- avioliitto on elämänkoulu,
joka jatkuu ja jatkuu ja jatkuuuuuuu....,
siihen kuuluu ylä- ja alamäet


(http://www.funfilesandsmiles.com/smileys2/BrideAndGroom03.gif) (http://www.southerngazebo.com/forum/images/smilies/Activities/an19.gif) (http://www.haridy.com/ib/images/smilies/connie_39.gif) (http://m0dy.net/vb/images/smilies/Smilies_Love/mody-pp-098.gif)


 smitten   Elämänilo    smitten

Kiitti Elämänilo rohkaisusta smitten

Olen tuossa mielenkiinnolla lukenut tätä sukunimi-keskustelua,
kun itse olen tilanteessa, jossa mietin pidänkö oman
sukunimeni, otanko mieheni nimen vai teenkö yhdistelmän. Undecided

Itselläni on varsin pitkä sukunimi,
kuten etunimeni Alexandra tekee lisää pituutta. buck2
Lisäksi omaan vielä 2 muuta etunimeä.

Tulevan mieheni nimi on mukavan ytimekäs,
mutta hän on miettinyt ottavansa käyttöön toisen sukunimensä,
joka on yhtä pitkä kuin omani.

Mieheni sanoo aina, että hyvin riimitetyllä
ja miellyttävällä nimellä pääsee pitkälle.

Uskon tämän olevan totta. Ikään kuin nimen Feng Shuita. Wink
Nimessä on paljon energiaa
ja sillä on merkitystä eri tilanteissa.
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #52 : 28.11.2006 01:21:52 »

Siitä on niin kauan aikaa kun olen eronnut ja olen tottunut siihen että olen Ex-rouva, niin ja en ole enään mikään 3 kypänen. :Smiley
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #53 : 28.11.2006 01:27:40 »

Elämänilo!

Kylläpä pahoin pelkään tuosta kun turinaasi luin, ettet oikein
menopeliltä vaikuta enää
. Vaikka eihän sitä tiedä, milloin se villitys iskee!  Grin
Hei "metsätonttu"

Saitpa makoisat naurut aikaiseksi - Kiitos



Kyl mulle on viidenkympin villityksestä
tuolla kartalla jotakin mainittu
- kuka sitä koskaan tietää



 smitten   Elämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #54 : 28.11.2006 01:27:52 »

Nyt kun luin läpi mielipiteitänne,niin huomasin,että sinkku mielletään helposti "menopeliksi".

En käy ravintoloissa.En ole käynyt kait pariin vuoteen enää.Eikä tuo alkoholikaan maistu ja melkein aina kotona. Grin
Työtänikin kun voi tehdä kotona,ellei joku sitten halua kotikäyntiä.

On niin paljon puuhasteltavaa kotonakin.Tai sitten olla vaan.Minunkin mielestäni ihmiset luokittelevat vielä yh:t ja ex:t huonompaan kastiin.Ja ehkä sinkut myös.Liitoissa elävät ovat niitä kunniallisempia. 2funny

Mutta ELÄMÄNILO! Cheesy
Minullapa kävikin tänään lukkomies,kun parvekkeen ovi jumittui.eikä avain ottanut mitenkään vastaan,pyöri vaan.
Lähti sitten hakemaan lisää työkaluja ja toi vielä toisen aika komean miehen mukanaan.
Kiipesivät tikkaita pitkin partsille.Mutta MINÄ!Taas tukka sojossa miten sattuu.Vähän harmitti,kun se toinen oli aikast söde!
Muistahan laittaa hieman itseäsi kun ovimiehet tulee,,, Wink
tallennettu

MetalLady
Vieras
« Vastaus #55 : 28.11.2006 01:29:55 »

Ja tämä tarina on tosi!

Sinkku eli naimaton henkilö, joka ei ole avioliitossa tai muussa vakituisessa parisuhteessa. Sanana "sinkku" on vakiintunut arki- ja puhekieleen ja korvannut mm. vanhanpiian ja -pojan.   Cheesy

tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #56 : 28.11.2006 01:30:44 »

niin ja en ole enään mikään 3 kypänen. :Smiley
en mäkään kauaa.. Smiley
sitäpaitsi loppupelissä, kun oikein mietin.. ihan sama mikä nimike,
ainoa mikä  siinä ex-nimikkeessä kaivertaa on se, että muistuttaa mun olleen naimisissa
kaikkea muuta kuin kivan ihmisen kanssa..  Sad
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #57 : 28.11.2006 01:32:44 »

No mutta mä olen kuullut monta kertaa kun miehet ovat sanoneet, että kiinnostaa enemmän kokeneet naiset tosin ei tietty kaikkia. coolsmiley

tallennettu
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #58 : 28.11.2006 01:35:29 »


Voi mahoton, tuota Chandran tekstiä.

Mutta tuo on totta, että voi meitä naisia, jotka olemme vaihtaneet nimeä mennessämme naimisiin.

Parempi kun olisimme pitäneet oman nimen. Kaikki olisi eronkin jälkeen paljon yksinkertaisempaa. Ja halvempaa.
Mitä tuleekaan maksamaan kaikkien papereiden muuttaminen, jos nimeään vaihtaa.

Sitten tuli vielä mieleen ajatus numerologiasta. Miten senkin vaikutus muuttuu kun nimi vaihtuu.

Mitähän varten ei ole keksitty eronneelle naiselle joku ihan simppeli, mukava nimitys. Nythän nimittely on kovin kirjavaa. Ex-rouva tuntuu kaikkein hirveimmältä. Mutta mitä tilalle?

Tässäpä meille haaste, keksiä uusi, kunniallinen, kaunis ja yhtenäinen nimitys meille eronneille. Kun tuo sinkku nimitys kuulostaa jotenkin vähemmän suomalaiselta.

yömietteissä maarita
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
MetalLady
Vieras
« Vastaus #59 : 28.11.2006 01:37:30 »

Niin, niin kauan voidaan vääntää kättä tässä asiassa, mä en nimittäin lannistu enkä kallistu sinkku nimitykseen. knuppel2
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: