Olipas mielenkiintoista.
Itse kun tähän vastasin, niin huomasin myös noita samoja asioita, joita olette tässä kirjoitelleet.
Itse en kyllä haluaisi olla ex-rouva tai ex-avokki, nehän viittaa, että entinen... entinen missi, nykyinen poliitikko... tyyliin..
En muutenkaan koskaan sopinut tuohon rouvan tittelin sisään. Minusta se on jotenkin aika 'puistattavaa' r o u v a ...
Mitä sillä on merkitystä mitä ennen ollut.... tai onhan sillä, mutta...
En toisaalta itseäni sinkuksikaan miellä.
Minä kun voisin käyttää leskenkin nimitystä...
Olenko siis ex-sinkku-avokki-leski-rouva....
Minusta ne kuvaa vain menneisyyden tapahtumia, ei minua sinällään, mitä nyt olen.
Voisin olla vaikka... hmm... independent-compartment eli vapaasti suomennettuna
inco.
Tuosta tyttönimestä vielä, niin kyllä minä ainakin jotenkin pidän sitä ihan ookoo asiana, että minulla on nykyinen avioliiton myötä tullut sukunimi. Sen 'arvo' liittyy minulla pitkälti lapsiin. Siitä liitosta syntyi elämän lahojoja. Kyllä minä sen liiton 'nimeä' voin kantaa...Sama se mistä on juurensa saanut...
Lainaus on Mirjamilta ja kertoo sen mitä itse ajattelin kirjoituksia lukiessani. Haastan siis foorumilaiset keksimään itselleen sopivan siviilissäädyn perinteisten tilalle.
Elektra jo ehdottaa ex-jotakin = uusioneitsyt.
Voisiko ex-rouva olla "olen vapaa nainen", kakkunsa istunut
Sinkku = itsellinen, metsästäjä, rauhankannattaja, amatsoni
Avokki = naitu neiti, varattu, yhdistynyt, lassomestari
Mitä mieleen tulee? Keksi uusi itsellesi siviilisääty, joka kuvaa juuri sinua. Laitetaan sanasto uusiksi kuvaamaan nykyaikaa.