Äänestys
Kysymys: Miten elät? Oletko avossa, avioliitossa, uusperhe vai sinkku?  (Äänestys päättynyt: 27.12.2006 01:17:18)
Sinkku - 26 (48.1%)
Avioliitto - 14 (25.9%)
Avoliitto - 13 (24.1%)
Uusioperhe - 1 (1.9%)
Kotona vielä - 0 (0%)
Äänestäjiä yhteensä: 39

Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Liitto vai ilman?  (Luettu 55934 kertaa)
0 jäsentä ja 28 vierasta katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #90 : 28.11.2006 16:17:27 »

Hidas oppimaan..  Grin
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #91 : 28.11.2006 19:54:49 »

Vapaa määrittelemätön kulkija (en määräydy suhteessa tai ei-suhteessa miehiin)  smitten

hehe, MAHTAVA!  Cheesy
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #92 : 28.11.2006 19:58:35 »

GS, sana hallussa. Smiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #93 : 29.11.2006 00:01:25 »

Jatkan sanalistaa:

vapaaherra
vapaaherratar
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #94 : 29.11.2006 00:02:41 »

Voi niin!

ja IKÄNEITO!   2funny
tallennettu
Kaisakka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #95 : 29.11.2006 02:14:39 »

Voi vide,

Miehen sukunimi, tottakai... varsinkin, jos se on tyyliin "Paksujalka" tai muu vastaava!!!  2funny

Mun tulevalla aviomiehellä on ainaskii nii ihq sukunimi, että vaihtaisin oman tyttönimeni riemusta kiljuen siihen, jos vaan olisi mahdollista...

Syvempää merkitystä nimen muuutokselle...
Eiköhän nimi kuitenkin ole osa persoonallisuutta, joka on muutoksen alainen... syntyy... kuolee... ja jotain on silti, joka ei muutu, vaikka nimi muuttuisikin, vaikkapa Paksujalaksi...  uglystupid2
tallennettu
Keiju71
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56



Profiili
« Vastaus #96 : 29.11.2006 10:33:18 »

Nimeen liittyvää, muttei liittoon... Eilen kotiin tullessa vilkaisin, kuten tavallista, rappukäytävässä nimilistaa ja oman nimen huomatessani säikähdin, että miksi isän nimi on täällä   idiot2 Mutta eihän se isää tarkoittanut vaan minua ja tytärtäni  2funny

(suom.huom. minun isä ja minun isän nimi, jottei kukaan pääse väärin käsittämään)
tallennettu

Rakkaus ja turvallisuus, joita niin syvästi kaipaat, ovat läsnä sinussa itsessäsi.
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #97 : 29.11.2006 11:36:17 »

Nimenmuutokseen liittyen, olisi hauska kuulla perusteluja sille, miksi niin moni nainen vaihtaa edelleenkin sukunimensä naimisiin mennessään, vaikkei sitä tarvitsisi enää tehdä? Esim. oma äitini (noh, Vesimies...) on sanonut, ettei olisi välttämättä isäni nimeä ottanut jollei siihen aikaan olisi ollut pakko. Kavereistani vain yksi on pitänyt oman nimensä avioiduttuaan, eikä syynä edes ollut ns. hieno tai mitenkään harvinainen sukunimi. Itse voisin tehdä saman, ihan vain siitä ilosta, ettei tarvitsisi kaikkia dokumentteja yms. uusia. Olen kuitenkin saanut sen käsityksen, että vielä nykyäänkin oman nimen pitämistä täytyy perustella paljon enemmän kuin miehen nimen ottamista. Millaisia kokemuksia muilla?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #98 : 29.11.2006 12:10:12 »

Joillekkin voi tulla myöskin identiteettikriisi uuden sukunimen myötä. Muistan kerran, kun naimisiin mentyäni istuin sairaalan odotushuoneessa, joka oli täynnä väkeä. Etunimistä käytössäni on ollut syntymästäni saakka toinen nimi ja kun hoituri kutsui sisään, niin hän käytti ensimmäistä etunimeäni sekä uutta sukunimeäni. En tajunnut hänen tarkoittavan minua, ennenkuin kutsui kolmannen kerran crazy2


..(suom.huom. minun isä ja minun isän nimi, jottei kukaan pääse väärin käsittämään)

Kiitos kun suomensit  Wink

Mielestäni on todella järkyttävää, kun miespuolinen työkaverini menee illalla äidin viereen nukkumaan (tarkoittaa vaimoaan, lastensa äitiä) tai eräs toinen, joka kertoo köllähtävänsä mummon viereen. Eikä siinä vielä kaikki, joskus kuulee kun me äidin kanssa kupistiin eilen illalla...  uglystupid2

Minä en ole koskaan harrastanut seksiä isin kanssa tai aikuisena mennyt isän viereen nukkumaan - ja jos mieheni ehdottaisi että mitäs jos äidin kanssa, niin olisi pitkä ja vilpoisa tie kirkkomaalle ulkoruokintaan knuppel2 uglystupid2 buck2
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #99 : 29.11.2006 12:24:23 »

...Minä otin aviopuolisoni sukunimen siitä yksinkertaisesta syystä, että se oli niin paljon kauniimpi kuin tyttönimeni  :Smiley!

Lievää kriisiä tuo nimenvaihdos kuitenkin sai aikaan; tyttönimeni kun on aika harvinainen (samoin kuin nykyinen nimeni) ja olin mieltänyt sen suureksi osaksi identiteettiäni jo kuitenkin 30 vuoden ajan... Tuplasukunimi ei näillä vaihtoehdoilla millään tullut kyseeseen  Cheesy
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #100 : 29.11.2006 12:43:26 »


Olen vapaa itsenäinen nainen.Mutta koska sellaista ei missään kaavakkeessa ole,on niihin pakko ruksata tuo eronnut.

En häpeä mitään ex-nimityksiä ja se on elettyä elämää.Mutta kuten GS osuvasti kirjoitti,en myöskään halua olla nimetty johonkin menneeseen.Enkä varsinkaan ihmisiin (miehiin),joittenka kanssa minulla ei ole enää mitään tekemistä. Lips Sealed
tallennettu

Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #101 : 29.11.2006 15:04:17 »

...Minä otin aviopuolisoni sukunimen siitä yksinkertaisesta syystä, että se oli niin paljon kauniimpi kuin tyttönimeni  :Smiley!

Heh, pakko sanoa, että hyvin vaakamainen perustelu, Pallaskissa! Smiley Minun sukunimeni on myöskin rumempi kuin avomieheni, mutta ajattelen, että se on kuitenkin minun nimeni - ja ollut jo sen kolmisenkymmentä vuotta. Voisi hyvinkin tulla identiteettikriisi, mistä Elektra mainitsi! Enkä noista kaksoisnimistäkään oikein välitä, mutta toki jos on lapsia, niin saisihan siitä yhdistävän tekijän, jollei halua pelkästään miehen nimeä ottaa.

Itse ihmettelin muuten joskus sellaista selitystä miehen nimen ottamiselle, että sitten kun on lapsia, niin ei kukaan luule, että ei kuulu perheeseen tai että tiedetään, että kuulutaan samaan perheeseen. No, eipä kukaan ole vielä luullut minun kuuluvan esim. lapsuudenystävänikään perheeseen, vaikka meillä sama sukunimi on ollutkin melkein 30 vuotta emmekä ole sukua. Syntymäseudullani kun on paljon samannimisiä perheitä, vaikkeivät välttämättä sukua olekaan keskenään (ainakaan kovin läheistä). Mutta toki ymmärrän, että yhteenkuuluvaisuuttahan sillä nimelläkin vain halutaan vahvistaa ja sinänsä tietysti ihan ok juttu.

Mondo kirjoitti mielenkiintoisesta asiasta, nimittäin olen myös joskus tehnyt pienen numerologisen tulkinnan ystävälleni nimenomaan siitä näkökulmasta, miten hänen numeronsa muuttuivat kun hän meni naimisiin. Muistaakseni hänen kohdallaan aiempi suuri määrä kolmosia väheni ja numerot siten ikään kuin tasapainottuivat myös. Ehkä tuolla nimen ottamisella voi joskus olla syvempikin merkitys polkumme kannalta? :Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #102 : 29.11.2006 19:41:10 »

Otin ruman ex-nimen kun olin muutenkin ihan sekasin kun kerta naimisiin menin. Nyt ottaisin liitteeksi toisen nimen ja vaihtaisinkin vieläkin jos saisi jonkun tosi nätin nimen.  Grin Kauneus ennen kaikkea!
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #103 : 29.11.2006 20:30:53 »

Mä ainakin uppiniskasesti pidän oman sukunimeni, koska se on todella harvinainen. Edellyttäen, että tässä joskus avioliiton satamaan purjehdimme. Yhdistelmä nimi tulisi olemaan niin pitkä, etten oikein tiedän onko siinäkään mitään järkeä. Noh, vii vil sii  Wink
tallennettu
jasmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 58


§§~Hopelessly devoted to you~§§


Profiili
« Vastaus #104 : 29.11.2006 21:30:46 »

sinkkuna olen ollut kohta 4 vuotta suhteen päätyttyä yhteen ihmiseen ketä satutti niin paljon ettei tässä ole uskaltanutkaan sitoutua ja toisaalta en edes halua vielä..on niin paljon muita asioita mihin keskittyä tällä hetkellä!!!
tallennettu

*Sä Olit Elänyt Jo Mua Ennenkin Etkä Tiennyt Kuinka Pelkäsin Sä Että Vertaisit Muo Muihin Mutta Näin Mä Syliin Toisen Suo Työnsin Syliltäin*

-Lähetän luokses pienen enkelin niin tiedät että olet tärkeä minulle-
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: