... Nimenomaan tieteellistä tutkimusta on toivottu tukemaan vaihtoehtohoitojen asemaa yhteiskunnassa. Myllykangas ajaa voimakkaasti tätä asiaa ja osallistuu siis omalta osaltaan talkoisiin saada tieteellistä näyttöä uskomuslääketieteen alalta. Näin voimakasta tukijaa kannattaa kiittää lämpimästi. Tämä keskustelu varmasti parantaa tieteellisen tutkimuksen asemaa paranormaalilla alueella yleisestikin.
Kiitos Small
Nyt kun ensikimpaannus on helpottanut, niin todellakin tajuan saman asian. Näinhän tämä homma siis tosiaankin toimii, vastakkainasettelun aika on ohi ja erilaiset hoitotavat pitäisi saada samojen tutkimuskriteereiden alle, jos niitä pitää kerta mitata sellaisilla mittareilla, joita uskotaan ja ymmärretään.
Mutta kuitenkin.... Samalle viivalle on tietenkin mahdotonta päästä, koska ihmisten keksimiä asioita on helppo mitata ihmisten niiden mittaamista varten laatimilla mittareilla. Toisaalta sitten olisi tärkeää mittauksissa ottaa huomioon myös mahdolliset haittavaikutukset.
Olin kerran erittäin mielenkiintoisen mittauksen koehenkilönä - minulta mitattiin meridiaanien toiminta, olin hyväkuntoinen testin mukaan. Sen jälkeen porukka, josta oli suuri osa reikiläisiä, lähetti minulle reikiä tovin. Parin meridiaanin mittatulokset romahti terveydelle vaaralliselle tasolle sen jälkeen.
Syyksi ilmoitettiin, että olin jännittänyt mittatilannetta.
Itse näin syyksi sen, että vilpittömässä mielessä poistin suojaukseni lähetyksen ajaksi, ja osittain tuntemattomassa joukossa saattoi olla sitten energia-imureitakin paikalla. So not.
Näin kyllä upeita mittaustuloksia, joissa yksittäishenkilöitä oli mitattu yksin ennen reikihoitoa ja sen jälkeen.
Tämä todisti mielestäni myös sen, mitä arvelinkin... motiivit, suojaukset ja niiden tärkeys asiassa kuin asiassa.
Että ette sitten reikiläiset vedä tästä poroja sieraimiin, jos vaikka joku tuolloin mukana ollut olisikin foorumilla.