Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henkisen seuran jäsenyys  (Luettu 5512 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Daria
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 30.11.2006 09:11:12 »

Hei,

onko tällä palstalla ko. seuran jäseniä? Itse tässä mietin liittymistä. Heidän ideologiansa on juuri se jonka koen elämänkatsomuksekseni, ja olisi kiva kuulua sellaiseen "seurakuntaan" jonka jäsenet jakavat ajatukseni. Onko kokemuksia toiminnasta? En vain tiedä kuinka aktiivinen sitä pystyn olemaan kun välimatkaa tapahtumiin kuitenkin on...tai kai sitä saa muutenkin vaan olla jäsenenä ja siten tukea toimintaa.

tallennettu

Aurinko Vesimies
Kuu Rapu
Merkurius Vesimies
Venus Kauris
Mars Vesimies

Valkoinen Magneettinen Maailmojen Sillanrakentaja
mammamma
Vieras
« Vastaus #1 : 30.11.2006 09:13:59 »

Kaikkihan me ollaan "henkisen seuran jäseniä"  smitten Miksi katsot tarpeelliseksi jonkin maallisen seurakunnan tapaisen? Meillä jokaisella on "sisäinen seurakunta" - olemme kaikki yhtä.
tallennettu
Sininen Lilja
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #2 : 30.11.2006 14:21:54 »

Hei!

Itse päädyin Rajatiedon Yhdistykseen.
Se tuntui tarpeeksi monipuoliselta...

Vaikka olemme kaikki keskenämme siskoja ja veljiä, kaipasin paikkaa, jossa fyysisesti tavata kaltaisiani. Jonka kanssa voisi jakaa tietotaitoaan. Näinhän teen arjessakin, mutta se on paljon kuluttavampaa kuin turvallisessa, samanhenkisessä yhteisössä. Uskon siis siksi, että jos haluaa tavata ihmisiä joitten seurassa voi vapaasti olla ja avautua, yhdistykseen liittyminen voisi olla järkevää.

Monilla siihen ei ole tarvetta.
Minulle se tuli nyt vasta, kun pahin kysely ja tunnusteluvaihe on ohi. Oma suunta on nyt selvä ja ohjaukseen luotan.
Se ohjaus vei minut juuri tähän yhdistykseen ja juuri näitten ihmisten pariin.

Toivoo SL
tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #3 : 30.11.2006 19:07:52 »

Henkisiä seuroja on niin paljon, etten tiedä mitä tiettyä seuraa tarkoitat. Kuulun kyllä itsekin pariin eri seuraan ja niissä on omat hyvät puolensa molemmissa. Itse koen tällä hetkellä, etten tarvitse mitään henkistä yhdistystä, mutta olen nk. kannatusjäsen. Jos olet löytänyt seuran, joka tuntuu hyvältä niin mene ihmeessä mukaan. Siellä tutustut samanhenkisiin ihmisiin ja saat varmasti kivoja kokemuksia erilaisissa tapahtumissa. Hihii...ja kuulet tuhat erilaista selitystä kaikelle. Usko siis vain itseäsi ja sydämesi ääntä.  knuppel2   
smitten        smitten        smitten
tallennettu
Daria
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 30.11.2006 22:07:03 »

Kiitos vastauksista  Smiley.

Sininen Lilja tyhjentävästi kertoikin syynsä yhteisöön liittymisestä, samat perusteet minullakin. Nyt vielä täytyisi paperi laittaa postiin  Smiley.

smitten
tallennettu

Aurinko Vesimies
Kuu Rapu
Merkurius Vesimies
Venus Kauris
Mars Vesimies

Bona Fide
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 30.11.2006 23:32:40 »

Onko teillä paljon "tavaraa" huoneessa yksitoista?
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #6 : 30.11.2006 23:49:21 »

Minä olen mielelläni yksinimisiä.

Tarkoitan että etunimi riittää, enkä yleensä halua kuulua mihinkään.

Mutta kyllä olen mukana yhdenlaisessa henkisessä seurassa. Tosin tapaamme vain noin kerran pari vuodessa ja silloin keskustelut ja ajatustenvaihto on tosi tarpeen. Ja on kiva tunne, että jossakin on jotakin sidettä, yhteenkuuluvuutta, voi ottaa yhteyttä jos on tarpeen.

Minulla oli aika tiivis 'elämän etsijöiden' ryhmä monta vuotta, puhuimme avoimin kortin pari päivää läpeensä kun tavattiin. Kunnes tuli nirhama. Ehkä kasvun vauhti, suunta ja rytmi ei pitkään ole sama. Silloin pitää vain osata lopettaa. Mutta uskon, että 'potkimme' hyvästi toisiamme.

Uskon tällaisten ryhmien tarkoituksiin vahvasti.
tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #7 : 01.12.2006 16:09:11 »

Typötyhjä on 11. vaan enpä minä koskaan olekaan kovin yhteisöllinen ollut. En sitoudu oikeastaan mihinkään sillai henkeen ja vereen saakka. Minä vaan oleilen sellaisissa tilanteissa ja esim. yhdistyksissä, joissa tuntuu oikealta olla. Yhtä hyvin voin erota yhdistyksestä ihan milloin tahansa. Oliko nää niitä huoneen 11 juttuja vai menikö ihan pieleen?  crazy2      Smiley
tallennettu
Daria
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 01.12.2006 17:16:07 »

Jos nyt oikein karttaa katselin, siellä on Chiron härässä (näinkö se ilmoitetaan?) eikä muuta.
tallennettu

Aurinko Vesimies
Kuu Rapu
Merkurius Vesimies
Venus Kauris
Mars Vesimies

Bona Fide
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 02.12.2006 18:01:33 »

Kiron huoneesssa yksitoista kertoo haavoittuvuudesta liittyen ystäviin, sosiaalisiin ryhmiin ja toiveisiin paremmasta maailmasta. Kun tämän haavan on oppinut parantamaan itsessään on hyvät eväät auttaa siina myös muita. Härässä haavoittuvuus voisi alkaa turvallisuuden ja materiaalisen hyvinvoinnin tarpeesta.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: