Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten riitelet ?  (Luettu 49738 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #45 : 08.12.2006 08:17:48 »

Monikohan mies prosentuaalisesti on se perheen alkoholinkäyttäjä (Suomi?) jolle nainen yrittää sanoa, jäkättää jne ja mies menee ja juo uudestaan. Noidankehä, ellei juomisongelmaa muutoin saada kuriin. Kun joku läheiseni on juonut, olen katsellut aikani ja se on loppunut sellaiseen riitaan (ainoa kunnon riita) joka pätkäisi koko suhteen. Ai niin joo ja tää mies ei ollut suomalainen.  Tongue Cool

No siitä on jo kauan ja yhä vähemmän sietäisin alkoholin käyttöä liikana kun ei muutenkaan itselle maistu kuin mehu kahvi ja tee.  tickedoff Se yksi exä jolla oli henkisiä arvoja, ei myöskään tykännyt rällätä, ne muut kyllä.  Wink
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #46 : 08.12.2006 09:06:15 »

No kun tämä kaunis-rakenteva-aito-riitely on mennyt nyt kännispäissä pakoiluun ja jäkätykseen  Grin , niin voisin sanoa, että tässä alkaa mennä nyt niin monta kerroksellisuutta sekaisin jotta...  Cheesy

On täysin kaksi eri asiaa; sellainen jäkäti-jäkäti-jäkätys kuin aito asiat selvitetään nyt-haasteen asettaminen suhteessa toiseen. Vaikka toisaalta on hyvä pohtia, mikä vie ihmisen 'jäkäti-jäkättäjä-tilaan, mikä pakoiluun....

Oma äitini oli aikanaan miehelleen/isälleni jäkäti-jäkättäjä  aurinko skorpioni ja isä  aurinko kalat sellainen alkoholin unholaan ja niille teilleen takavasemmalle väistyvä/hiipivä tyyppi. Tarpeeksi kun äitini jäkätti ja nalkutti ja tarpeeksi kun isäni viinaa otti, johan äityi heilumaan sitten lopulta kämmensyrjät yms...
Ymmärsin isääni, olisi siinä mennyt minultakin kait hermot lopulta, mutta vasta nyt aikuisena ymmärrän vasta äitiniäkin. Joskus nuorena ikäänkuin minusta tuli täysin 'miesten ymmärtäjä' (lue miesten miellyttäjäkin, tässä on kohta, mitä on todella vaikeaa ollut myöntää itselleen), sillä en toki halunnut olla sellainen typerä nalkuttaja, mitä miehet halveksi ja joista puhuttiin ilkeilevään sävyyn miesten piireissä. Oli paljon hauskempaa olla miehiä ymmärtävä, keskustelutaitoinen (sen mihin miehet sitten lopulta ylsi)  Wink, siisti, kauniiksi laitettu, seksikäskin, älykäs, monella tasolla suoraan sanottuna miehiä miellyttävä. (tai niin sitä olettaa ja niin onkin tietyissä piireissä ja ihmiskohtaloiden kerroksellisuuksissa, tietyssä kehitysvaiheessa ja prosessissa)
Se oli protesti myös nalkkutavaa nais-kuvaa vastaan, millainen minusta ei koskaan tulisi, vaan nousisin moisen naiskuvan yläpuolelle.  Grin
Jossain vaiheessa jopa minusta oli ollut oikein, että tällainen nainen saa vähän nyrkistä, mitäs natisee ja nalkuttaa arkisen harmaana kotonaan, miksei vähän ryhdistäydy ja ala elämään....  :Smiley
Lieneekö takana vuosien 'riitelemättömyys', vuorovaikutuksen puuttuminen, että tällaiseen nalkuttavaan tilaan joku ajautuu, uskoisin jotain tämän suuntaista olevan pinnan alla... tuskin kukaan syntyy nalkuttajaksi.  Wink Suhteessa on aina kaksi tekijää ja molemmilla on osansa.

Noh, aika ja elämä tekee tehtävänsä.  Wink
Aaah, miten rujoon peiliin olen monasti katsonut, ja hiljaa sisälläni on häpeä omasta valheellisuudesta itselleni veistä vääntänyt.  Wink
Minusta kasvoi miellyttäjä tuollaisella näkökulmalla, joka pohjautuu tietynlaiseen sekä nais- että miesvihaankin. Nalkuttajaa minusta ei tullut, enkä muutenkaan ole joutunut vastaavaa kokemaan fyysisesti mitä äitini on kokenut. Mutta voitte kuvitella miten pinnan alla tuo sama kuvio voi toteutua esim  aurinko vaaka miehen kanssa 10vuoden liitossa...  Grin

Nyt kun uskallan nykyään jo sanoa, mitä minä haluan nyt (huomenna voi olla toisin, tunteet eivät ole lupauksia eikä ajatuksetkaan)  Wink
olen alkanut myös 'vaatia' sitä muilta, koska se on tapa, jolla mielestäni kaksi Aikuista ihmistä kohtaa, ja nimenomaan yksilö vastuullista. Se on manipuloinnista vapaata (tiedostamattomastakin sellaisesta ja tyydytystä tuottavasta sellaisestakin)yksilöiden kunnioittavaa kohtaamista ja vuoropuhelua.
Sitten vasta kun sitä 'vaatii' itseltään, sitä voi 'odottaa' toisilta.

tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #47 : 08.12.2006 10:40:19 »

No kun tämä kaunis-rakenteva-aito-riitely on mennyt nyt kännispäissä pakoiluun ja jäkätykseen  Grin , niin voisin sanoa, että tässä alkaa mennä nyt niin monta kerroksellisuutta sekaisin jotta...  Cheesy

On täysin kaksi eri asiaa; sellainen jäkäti-jäkäti-jäkätys kuin aito asiat selvitetään nyt-haasteen asettaminen suhteessa toiseen. Vaikka toisaalta on hyvä pohtia, mikä vie ihmisen 'jäkäti-jäkättäjä-tilaan, mikä pakoiluun....

Oma äitini oli aikanaan miehelleen/isälleni jäkäti-jäkättäjä  aurinko skorpioni ja isä  aurinko kalat sellainen alkoholin unholaan ja niille teilleen takavasemmalle väistyvä/hiipivä tyyppi. Tarpeeksi kun äitini jäkätti ja nalkutti ja tarpeeksi kun isäni viinaa otti, johan äityi heilumaan sitten lopulta kämmensyrjät yms...
Ymmärsin isääni, olisi siinä mennyt minultakin kait hermot lopulta, mutta vasta nyt aikuisena ymmärrän vasta äitiniäkin. Joskus nuorena ikäänkuin minusta tuli täysin 'miesten ymmärtäjä' (lue miesten miellyttäjäkin, tässä on kohta, mitä on todella vaikeaa ollut myöntää itselleen), sillä en toki halunnut olla sellainen typerä nalkuttaja, mitä miehet halveksi ja joista puhuttiin ilkeilevään sävyyn miesten piireissä. Oli paljon hauskempaa olla miehiä ymmärtävä, keskustelutaitoinen (sen mihin miehet sitten lopulta ylsi)  Wink, siisti, kauniiksi laitettu, seksikäskin, älykäs, monella tasolla suoraan sanottuna miehiä miellyttävä. (tai niin sitä olettaa ja niin onkin tietyissä piireissä ja ihmiskohtaloiden kerroksellisuuksissa, tietyssä kehitysvaiheessa ja prosessissa)
Se oli protesti myös nalkkutavaa nais-kuvaa vastaan, millainen minusta ei koskaan tulisi, vaan nousisin moisen naiskuvan yläpuolelle.  Grin
Jossain vaiheessa jopa minusta oli ollut oikein, että tällainen nainen saa vähän nyrkistä, mitäs natisee ja nalkuttaa arkisen harmaana kotonaan, miksei vähän ryhdistäydy ja ala elämään....  :Smiley
Lieneekö takana vuosien 'riitelemättömyys', vuorovaikutuksen puuttuminen, että tällaiseen nalkuttavaan tilaan joku ajautuu, uskoisin jotain tämän suuntaista olevan pinnan alla... tuskin kukaan syntyy nalkuttajaksi.  Wink Suhteessa on aina kaksi tekijää ja molemmilla on osansa.

Noh, aika ja elämä tekee tehtävänsä.  Wink
Aaah, miten rujoon peiliin olen monasti katsonut, ja hiljaa sisälläni on häpeä omasta valheellisuudesta itselleni veistä vääntänyt.  Wink
Minusta kasvoi miellyttäjä tuollaisella näkökulmalla, joka pohjautuu tietynlaiseen sekä nais- että miesvihaankin. Nalkuttajaa minusta ei tullut, enkä muutenkaan ole joutunut vastaavaa kokemaan fyysisesti mitä äitini on kokenut. Mutta voitte kuvitella miten pinnan alla tuo sama kuvio voi toteutua esim  aurinko vaaka miehen kanssa 10vuoden liitossa...  Grin

Nyt kun uskallan nykyään jo sanoa, mitä minä haluan nyt (huomenna voi olla toisin, tunteet eivät ole lupauksia eikä ajatuksetkaan)  Wink
olen alkanut myös 'vaatia' sitä muilta, koska se on tapa, jolla mielestäni kaksi Aikuista ihmistä kohtaa, ja nimenomaan yksilö vastuullista. Se on manipuloinnista vapaata (tiedostamattomastakin sellaisesta ja tyydytystä tuottavasta sellaisestakin)yksilöiden kunnioittavaa kohtaamista ja vuoropuhelua.
Sitten vasta kun sitä 'vaatii' itseltään, sitä voi 'odottaa' toisilta.

Kylläpäs Mirjam mielestäni kirjoitit hienosti  smitten
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #48 : 08.12.2006 11:28:46 »

En jäkätä enkä miehiä miellytä. Kanssani on helppo olla JOS on moraalista selkärankaa.  smitten Bisnes, jos siinä auttaa psykologia miesten suhteen, hyvä.

Gmusic elä vain kuten sinusta tuntuu esmes älä dokaa.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2006 11:31:23 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
IN
Vieras
« Vastaus #49 : 08.12.2006 12:39:20 »

Osuit asian ytimeen, Mirjam!  Smiley

Itse en siedä sitä, että muhun kaadetaan kaikki ongelmat ja oma paha olo - mikä ei tosiaankaan johdu minusta eikä ole minun aiheuttamani. Uskon, että kaikella käytöksellä on syynsä, enemmän tai vähemmän tiedostettu. Mitä vähemmän osaa itseään analysoida, sitä useammin vika on kaikissa muissa. Näin ollen paha olo sen kun kasvaa ja se etsii aina jonkun (uudenkin) purkautumitien, jos asioita ei koskaan sen tarkemmin pohdi. Ja niin kuin Dr.Phil sanoo..."Puolet ongelman ratkaisusta on sen määrittely"  Wink Ja että "Et voi muuttaa mitä et tiedosta...".

Ja mitä nalkuttamiseen tulee...Olin myös joskus nalkuttamista vastaan, ja vannoin, että musta ei sellaista tule. Ja kuinka ollakaan... Lips Sealed En kuitenkaan ole aloittanut nalkuttamisella, vaan edellä kirjoittamallani (mielestäni) rakentavalla pohdinnalla ja keskustelulla. Päähäni ei vaan mahdu, miksi ei voi koskaan tehdä niin, että toiselle tulisi hyvä mieli...Kun on oikeasti tärkeästä asiasta kyse (ei mistään leivänmurut pöydällä -tyyppisestä), ja perustelee perustelemisesta päästyäänkin MIKSI jokin asia pitäisi tehdä toisella lailla (tai tehdä ylipäätänsä), niin ei kuitenkaan.

Lopulta minäkin sorrun nalkuttamaan asiasta, koska olen niin turhautunut. Siitä kai se nalkutus juontaa juurensa. Kun toinen ei hyvistä yrityksistäkään huolimatta voi tuottaa toiselle hyvää mieltä tai oloa. Onko se sitä empatian puutetta...Itsekkyyttä. No, sitten kun nalkutus loppuu, niin asiat ovatkin sitten jo tosi huonosti.

tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #50 : 08.12.2006 13:38:53 »

kaunis-rakentava-aito-riitely kun kaksi Aikuista kohtaa..
joo,
js se siitä..
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #51 : 08.12.2006 13:49:35 »

Olen huono riitelemään. Yritän välttää riitaa loppuun asti.
Jos suutun niin saatan sanoa jotain terävästi mutten mene henkilökohtaisuuksiin ja sitten alkaa mökötys, mikä ei tosiaankaan ole hyvä juttu.
Tosin vihastumiseni menee nopeasti ohi  Smiley
Jos minulle ollaan ilkeitä tai huudetaan niin saatan alkaa itkemään. En kestä jos minulle huudetaan. Se juontanee jostain lapsuudesta..  Sad
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #52 : 08.12.2006 14:28:02 »

Pitäisi kai vastata kysymykseen "Miten riitelet?" ihan
rehellisesti, että
erittäin epäreilusti muita kohtaan
ja kostan jos pystyn. Grin 2funny

Minä en usko nalkuttamisen voimaan, johtuenko sitten siitä,
että olen kasvanut kaikesta nalkuttavan äidin suojissa
vai sitten tähtiasetelmista syntymäni aikaan tai molemmista? idiot2

Sanon kerran ja ytimekkäästi, saatan muistuttaa parin päivän päästä
ja jos tilanteeseen ei ole tullut muutosta,
niin sitten teen itse sille jotain. knuppel2

Ja yleensä se on lopullista. coolsmiley

Tietyllä tavalla dramaattista, mutta varsin tehokasta. Grin 2funny

Luulisi minun merkurius kaksoset ja  aurinko kaksoset
nalkuttavan, mutta jostain syystä tiputtelen
jääpaloja kauluksista sisään. idiot2
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #53 : 08.12.2006 14:30:21 »

Älä..  Grin vai että kostoa.. eihän se ole henkisesti kehittynyttä.. siteeratakseni erästä..  smiley6600
« Viimeksi muokattu: 08.12.2006 14:35:36 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #54 : 08.12.2006 14:39:14 »

konkreettista esimerkkiähän tässä taas kaivataankin...
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #55 : 08.12.2006 14:44:37 »

Niin siis sitä odotellessa?  angel No ei, en mene tohon enää..  Kiss Kesti vain vähän aikaa tajuta mitä olin tehnyt; tapellut tuntemattomien naisten kanssa netissä! Huh. No olihan sekin kokemus, tosin nousuvaakaluonnetta vastaan.  Kiss
« Viimeksi muokattu: 08.12.2006 14:49:23 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #56 : 08.12.2006 15:14:04 »

Toisaalta olisiko ***huvittavaa*** koko ajan riidellä kaikkien kanssa? Tai oikeasti ei riitelisi mutta netissä? Olen huomannut että tämä on joka tapauksessa monelle paikka purkaa paineita. police

Itse etsin ensin ykseyttä kun rupesin henkiselle tielle, ja nyt huvittaa etsiä vastakohtia, tai paikkoja joissa olla vastarannan kiiski ( saturnus aspect_squ merkurius ), ehkä silloin näkee missä ollaan samaa mieltä. Sama kuin; jos haet jotain, se ei tule luo, jos et hae, se tulee tms. Jos siis ei yritä olla samaa mieltä, olisko siinä sitten muilla mahdollisuus nähdä että ovatkin. Töissä olisin joutunut hyväksymään minkä tahansa vaihtoehdon ja toimimaan sen mukaan, mutta kävikin niin että oma esitykseni meni läpi. Puhun siis isosta projektista. coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 08.12.2006 15:34:06 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #57 : 08.12.2006 17:54:03 »

hmm... riitelen vain jos siihen on tarve - eli koen minua kohdeltavan väärin. Näissä tapauksissa auktoriteettini (  aurinko  oinas ) kasvaa aika mahtipontisesti, sanon asiat erittäin painavasti ( uranus  harka ) ja selkeästi niin nopeaan tahtiin ettei toiselle jää paljon tilaa puhua. Sitten kuuntelen vastausta. Toivon mukaan asia selviää. Jos ei - vetäydyn paikalta, koska en halua saada raivari! Jos toisesta tulee marttyyri, suutun lisää... en ota häneen enää edes katsekontaktia mutta lähetän raivoenergiaa.

Sitten kyllästyn, minua alkaa kyllästyttää ja pyydän toisinaan itkua tihrustaen anteeksi. Jos toinen ottaa oman vastuunsa, riita on ohi, mutta jos toinen jatkaa, alan usein hajoilla ja elämäni menee ihan sotkuksi ja kärsin.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #58 : 08.12.2006 18:34:14 »

Tässä keskustelussa pitää olla hieman riitaisa ja anteeksiantamis- keskustelussa pelkkää rakkautta ymmärrystä ja anteeksiantoa.. kantsuu seurata yhtaikaa niin oppii enemmän..
tallennettu

Irish
Vieras
« Vastaus #59 : 08.12.2006 18:55:41 »

Ihmiset pystyvät riitelemään rajusti sekä antamaan anteeksi ja olemaan rakkaudellisia, kyllä vain, ne eivät sulje pois toisiaan..  Wink
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
  Tulostusversio  

Siirry: