Olen Aijonin kanssa samaa mieltä "henkisistä edelläkävijöistä".
Mutta tämä käsitetään helposti väärin.En usko Aijonin tarkoittaneen sitä,että kukaan ylentäisi itsensä.
Mainitsin Reikivihkimykset vain siksi,että ne ovat ainoat sanoisinko"rituaalin"omaiset vihkimykset,jotka olen itse saanut.Muista en voi puhua,koska minulla ei ole kokemusta.
Itse tarvitsin ainakin auttajan,joka antoi lähtölaukauksen henkisten asioitten tutkimiselle ja kokemiselle.
En kykenisi sanomaan jollekin,joka vasta kiinnostuu asioista,että ota itse selvää.
Juu,varmaan ottaakin ja se on tarkoituskin,mutta onko se väärin auttaa?
Antaa vaikka henkilöitten nimiä,jotka ehkä osaisivat sanoa ne oikeat sanat,joilla lähteä alkuun.
Jos olet vasta kiinnostumassa asioista,saattaa se oma etsiminen jäädä siinä kohtaa,kun kukaan ei sanoisi mitään.Jokaiselta olan kohautus ja sanat ota itse selvää.
Voi olla,että olen tarvinnut apua enemmän kuin muut,koska kyseenalaistan asioita ja siksi kysyn useiden mielipiteitä.
Kanavoituja tietoja ottaisin kyllä hyvin harvoilta vastaan totuutena.Kanavoitsijan lähde kun voi olla mikä tahansa.
Kyllä elämä niitä vihkimysiä kai parhaiten antaa,kokemukset.
Enkä koe saavani vihkimyksen antajalta (esim.reiki) yhtään mitään.Hän toimii vain välikätenä.Olen kokenut omat opettajani hyvin nöyrinä,joista on kaikki pöyhkeys poissa.Mutta saattaa niitäkin joukossa olla,jotka luulevat itse vaikuttavansa vihkimyksen saajaan.