Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vihkimykset?  (Luettu 60379 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Aion
Vieras
« Vastaus #45 : 07.12.2006 14:28:09 »

Olen kirjoittanut ns. henkisistä vihkimyksistä
jotka tulevat nykyään suoraan korkeammilta tasoilta.

Parantamiseen maan pinnalla ei tarvita
vihkimyksiä ihmisiltä,
vaikka opastus ja
¨ kanavien aukaisut¨ voivat nopeuttaa
ja helpottaa
asian haltuunottoa.

Korkein Luojamme on nähdäkseni
ollut sama aikojan alusta asti.
Asia erikseen, millä nimellä
ja minkälaisella ulkomuodolla sitä ollaan nimitetty
eri aikakausina.
Eilen - tänään - huomenna
- ikuisuudessa
- kaikki
 smitten
tallennettu
Aion
Vieras
« Vastaus #46 : 07.12.2006 14:45:15 »

lisäys:

Me olemme tasa-arvoisia.
Vihkimyksinemme ja säteineimme.
Tai vaikka ¨ilman niitä¨,
jos joku ei halua omakseen tunnustaa.

Meillä kaikilla on mahdollisuus
vahvistua ja kehittyä
omaksi itseksemme,
omaa korkeinta olemustamme
ja Korkeinta voimaa ilmentäen.

Toiset kulkevat edellä
ja toiset seuraavat
omassa ajassaan ja paikassaan.
Sitä on valinnanvapaus.
Sitä on samanarvoisuus.

Sitä on Rakkaus.
tallennettu
*Mary*
Vieras
« Vastaus #47 : 07.12.2006 14:55:02 »

eri aikakausina.
- ikuisuudessa
- kaikki
 smitten

Hei Aion!

Tuollaisia ns. henkisiä vihkimyksiä ei ole olemassa, vaikka niistä on kirjoitettu. Mistä ne sinun mielestäsi tulevat? Oletko lukenut jostain kirjasta? Tällaisia hienoja termejä on käytetty miljardeja ja mirjardeja vuosia ihmisten manipuloimiseksi, koska tietoisuutemme on niin matala. Maailmankaikkeudessa on kaikenlaista, mitä me emme ihmisinä ymmärrä ja kuitenkin siellä on aika yksinkertaista.

Maailmankaikkeuden Luoja, alkuperäinen maailmankaikkeuden Luoja, naispuolinen Luoja on ollut aina ollut ja tulee olemaan, mutta hänet syöstiin vallasta. Tästä on puhuttu mm. Keskusteluja Jumalan kanssa -kirjassa. Nyt hän on jälleen vallassa, ja tämä tarkoittaa sitä Uuden Ajan alkua, josta on puhuttu kirjallisuudessa vuosisadan vaihteesta alkaen. Uuden ajan tietoa aletaan pian levittämään, ja moni tulee yllättymään ja moni käsitys tulee romuttumaan.
tallennettu
astraali
Vieras
« Vastaus #48 : 07.12.2006 15:34:04 »

eri aikakausina.
- ikuisuudessa
- kaikki
 smitten

Hei Aion!

Tuollaisia ns. henkisiä vihkimyksiä ei ole olemassa, vaikka niistä on kirjoitettu. Mistä ne sinun mielestäsi tulevat? Oletko lukenut jostain kirjasta? Tällaisia hienoja termejä on käytetty miljardeja ja mirjardeja vuosia ihmisten manipuloimiseksi, koska tietoisuutemme on niin matala. Maailmankaikkeudessa on kaikenlaista, mitä me emme ihmisinä ymmärrä ja kuitenkin siellä on aika yksinkertaista.

Maailmankaikkeuden Luoja, alkuperäinen maailmankaikkeuden Luoja, naispuolinen Luoja on ollut aina ollut ja tulee olemaan, mutta hänet syöstiin vallasta. Tästä on puhuttu mm. Keskusteluja Jumalan kanssa -kirjassa. Nyt hän on jälleen vallassa, ja tämä tarkoittaa sitä Uuden Ajan alkua, josta on puhuttu kirjallisuudessa vuosisadan vaihteesta alkaen. Uuden ajan tietoa aletaan pian levittämään, ja moni tulee yllättymään ja moni käsitys tulee romuttumaan.

Minusta vihkimykset -nämä sanalliset- kuuluvat julistukset lain piiriin, jolloin ihminen julistaa koko universumille tekevänsä jotain, vaikka nyt valotyötä, parantamista jne. Vihkimykset -edelleen nämä sanalliset- annetaan muiden valotyöläisten kanssa samaan aikaan, jolloin energia on niissä erilainen. "Missä kaksi tai useampi..." jne

Minusta vihkimykset ovat osa sitä egollista toimintaamme, ehkä tarvetta tulla osaksi jotain, olla yhtä muiden valotyöläisten kanssa, hakea korkeampi atmosfäärejä yhdessä muiden samankaltaistensa kanssa.
En näe niissä mitään pahaa. Kaikki, mikä nostattaa, kasvattaa ja kehittää meitä sekä tuntuu meistä sydämessämme hyvälle -ei voi olla pahaksi kenellekään.

Mielestäni todelliset vihkimykset toki tulevat sisältäpäin, oman kehityksemme ja kasvumme mukaisesti. Ei niitä todellisuudessa meille kukaan muu voi antaa kuin me itse, omien tekojemme ja valintojemme kautta.

Kiitos mielenkiintoisesta ja uusia näkökulmia tuoneesta keskustelusta!  smitten
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #49 : 07.12.2006 16:16:26 »

Kiitos Mary, jotenkin tuntuu helpolta lukea tekstiäsi!

Olen tuossa lueskellut viime aikoina Neal Donald Walschin 'Huomisen Jumalaa'. Olen mm. kuunnellut bahai-uskoisia, joilta olen kuullut myös että 'tämä ei ole lopullista'. Olen tykästynyt Gurdjieffin ja Krishnamurtin ajatuksiin liikunnosta ja muutoksesta.

Minun intuitiooni napsahtaa tämä muuttuvaisuus. Ei pitäisi kamalasti kiinnittyä johonkin vanhaan, ei myöskään tyrmätä vanhaa. Uskon että kaikessa vanhassa on jotakin 'salattua', jota tulisi tulkita uudelleen.

Olen tarkkaillut näitä juttuja siltä näkökulmalta, että ollaanko nyt perustamassa jotakin uutta 'instituutiota', uusia 'totuuksia' tms. vanhojen tilalle. Eihän silloin mitään muuttuisi. Eihän silloin vielä luoteta ihmisen sisimpään yksilölliseen vapaaseen ajatteluun. Kaikki ohjattaisiin eri tavalla, mutta ulkoa kuitenkin.

On ihmeellistä kuitenkin se, kuinka vapaasti ja laajasti kaikesta esoteerisestä eli salatusta nykyään puhutaan. Se jo antaa hengitystilaa sieluille!

Mutta monet tuntevat turvallisuutta vain vanhassa. Suotekoon se heille. Monet etsivät uutta. Kiitos! smitten
tallennettu
Aion
Vieras
« Vastaus #50 : 07.12.2006 17:02:58 »

Aivan kuten Marykin kertoo omasta totuudestaan
oman kokemuksensa/tiedonlähteensä kautta
niin myös minä omani.

Se ei ole kirjatietoa,
vaikka kirjoissakin tästä on mainittu
ja jälkikäteen koettuani olen löytänyt
samoja asioita sieltä.
Kyse ei ole egon korottamisesta
kenenkään yläpuolelle
vaan ainoastaan itseni kanssa edeten.
Myös toisten kanssa
vuorovaikutuksessa,
keskinäisessä avunannossa
ja keskustellen.

Mutta vihkimyskokemukset ovat
syvällisesti yksilöllisiä
eikä niissä julisteta mihinkään liittymisiä.
Harvoin niistä edes muille puhutaan,
koska kokemus on niin
vaikuttava ja henkilökohtainen.

Jumalalla ei edelleenkään
ole minulle sukupuolta
vaan olennaista on
kaiken tasapainoisuus
ja toinen toisensa täydentäminen.

Mutta kukin edetköön omaa tietänsä.
Sen sallin muille ja myös itselleni.
 smitten
« Viimeksi muokattu: 07.12.2006 17:06:54 kirjoittanut Aion » tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #51 : 07.12.2006 19:58:31 »

Näin erilaatuisuutemme näkyy.
 Minun taas on äärettömän helppo samaistua
 Aionin ajatuksiin.

Kiitos sinulle Aijon selkeästä ilmaisusta! smitten
tallennettu

Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #52 : 07.12.2006 22:25:42 »

Vihkimyksien en laske tuovan ketään valtaan,
ei edes jumalaa.

Jumala, joka on vallaton, on valtaa vailla.
Aivan kuten jumala, joka ei ketään hallitse,
on hallitsijoiden jumala.

Kuinka näin voi olla?

Voipi olla - siksi, koska vallannälkäisyys tyydyttää vallatonta jumalaa,
jona itse kukin taitaa esiintymisen.

Se on sitä, että katsotaan uuden ajan alkaneen
vanhan ajan kukistumisena
- eikä se edes mene näin.

Uusi syntyy uudentamaan vanhaa
aivan kuten vanha kuolee vanhentamaan uutta.

Tämän kun muistaa, oivaltaa sen,
ettei kaiken luojuutta voi asettaa valtaan
ilman että valta on yhteiseloon sitoutumista.

Yhteiselo ajattomuudessaan on menneen näkemistä arvona sinänsä,
jota vasten uuden jumaluuden ei tarvitse esiintyä toisella identiteetillä.

Sillä jo pelkkä "ID", se - toiseus,
kertoo enemmän kuin tuhat sanaa minäkuvamme jakautumisesta
minään ja muihin, sinään ja - vieraisiin suihin.

Tuokoot esille uuden ajan litaniat ne,
joille muutos on vallan anastamista niiden heikkoudeksi,
joille kannatuspalkkien tukeminenkin on kutsumus.

Ja kyllä: rakennus on aina oleva koko...naisuus.

Ilman neljiä seiniä
ainoastaan
musertava eri...puraisu...us.
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #53 : 08.12.2006 12:47:00 »

Huh

Mutta miten vihkimykset ja valta kuuluvat yhteen? Shocked
Kukin yksinämme,omassa itsessämme niitä koemme?

En minä oikein ymmärrä sitä.Jos olen kissan kanssa kahden sängyllä ja koen sellaisen sisäisen rauhan ja siinä koen viestin,vihkimyksen,niin ketä silloin on vallan pitäjä?

Olen kait käsittänyt nyt jotain väärin.
Valta on mielestäni sitä,että jotenkin julistaa kykenevänsä ihmisenä omin voimin jonkun vihkimyksen antamaan.
Ainakaan minulle se ei ole sitä!
tallennettu

Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #54 : 08.12.2006 12:53:22 »

:Smiley Kotkansilmän kysymyksessä on mielestäni tiivistettynä hurjan paljon selvittämätöntä.

:Smiley

Onhan sanottu: Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Tarkoittaa lienee käsittelemättömiä asioita.

coolsmiley

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
maritu
Vieras
« Vastaus #55 : 08.12.2006 13:31:11 »

Ihan oikeasti. Mitä ne vihkimykset ovat. Osaako joku selittää?
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #56 : 08.12.2006 14:04:34 »

Kielellisesti sana “sakramentti” on johdettu latinan sanasta sacramentum (salaisuus), josta hakuteokset yl. esittelevät alkumerkityksenä vala. Latinan kielessä sana sacramentum on vastine kreikan sanalle mysterion (salaisuus).

Kokea vihkimys, kokea jotain itsestä tai elämästä, joka siihen asti on itselle näyttäytynyt salaisuutena.
Ensimmäinen haukku omenasta... vihitty omenan salaisuuksiin, oivallus.. maybe..  Cheesy
Ei siis mitään henkimaaliman ilmiöö...  coolsmiley
tallennettu
maritu
Vieras
« Vastaus #57 : 08.12.2006 14:51:29 »

Hei *Mirjan*!

Kiitos vastauksesta.

Mutta onko joku palstalaisista kokenut saaneensa vihkimyksen. Minusta tuo tuntuu vieläkin aika abstraktilta käsitteeltä, eikä sillä ole minulle mitään merkitystä. Näen ja kuulen, mutta mikään näistä taidoista ei ole tullut "valojen välkkyessä" tai en ole saanut ns. todisteita, joita tuttunit usein pyytävät. He eivät kuulemma usko, ennen kuin näkevät tai kuulevat sitä tai tätä. Oma henkistymiseni on tullut ahkeralla kanavoinnilla ja menetelmät ovat kehittyneet auttamalla muita ja keksimällä sitten sitä kautta uusia auttamismenetelmiä. Vai onko tämä vihkimysten saamista? En tiedä.
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #58 : 08.12.2006 15:12:14 »

Huh

Mutta miten vihkimykset ja valta kuuluvat yhteen? Shocked
Kukin yksinämme,omassa itsessämme niitä koemme?

En minä oikein ymmärrä sitä.Jos olen kissan kanssa kahden sängyllä ja koen sellaisen sisäisen rauhan ja siinä koen viestin,vihkimyksen,niin ketä silloin on vallan pitäjä?

Olen kait käsittänyt nyt jotain väärin.
Valta on mielestäni sitä,että jotenkin julistaa kykenevänsä ihmisenä omin voimin jonkun vihkimyksen antamaan.
Ainakaan minulle se ei ole sitä!

Aivan ihanasti täällä on kirjoitettu asiasta, kiitos Aion ja Rauhis,
ja olen kanssasi Chandra samaa mieltä ettei vihkimyksessä ole kysymys vallasta vaan pikemminkin vallattomuudesta - ja koska sanani ovat aina niin vajavaisia selittäessäni jotain, niin jätänkin selitykset sikseen ja annan jokaisen pohtia, mitä tämä toteamus nostaa esiin mielen maisemista  smitten

Lisään vielä, etten ole onnistunut vielä törmäämään henkilöön, joka tekisi vihkimyksen vain ns. ihmisenä toiselle - mutta monta olen kanavaa kohdannut (siis ei Saimaan-, radionova yms.) ihmiskehossa, jotka ovat kuin huilu, minkä kautta hengen on kuljettava saadakseen soinnin  - eikä huilukaan itsessään itsekseen voi sitä ääntä tuottaa...

Mutta pohdinnathan saavat uuden sävyn, kun pohditaan, että puhutaanko ihmisistä vai Ihmisistä - puhutaanko siis sellaisista, joiden toimia ohjaa itse vaiko Itse - nämä sanojenkäytön vaikeudet ja sävyerot, ovatko ne vain minun mielessäni vaiko kollektiiviharhan hilipatipippaa  laugh

Maritu
- pitääkö vihkimukseen sitten liittyä urut ja valot sekä muuta... kyky kävellä vetten päällä tietämättä kivien paikkaa sulanveden aikaan - vai riittääkö siihen se uskomaton harmonia, varmuus ja olemisen sietämätön keveys, mikä tulee, kun onnenkyynel kirpoaa silmäkulmaan ja sydämen täyttää agape ja rauha. Eikö sen voi saavuttaa synnyinlahjana myöskin ja kokea tiedostamisen myötä?
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #59 : 08.12.2006 18:44:56 »

Minullakin on herännyt, virinnyt monenlaista kysyttävää. :Smiley

Ensinnäkin lähinnä Aion, Astraali, Rauhis. Kun tuntuu, että te ette tarvitse lukea näitä asioita, niin miten te olette sitten tulleet tutuksi yleensä vihkimys-sanan kanssa?
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Tulostusversio  

Siirry: