Äänestys
Kysymys: Minkä sukupuolen edustajaksi itsesi tunnet?  (Äänestys päättynyt: 03.01.2007 13:28:10)
Nainen - 19 (41.3%)
Mies - 3 (6.5%)
Molempia - 12 (26.1%)
En kumpaakaan - 3 (6.5%)
Siltä väliltä (androgyyni) - 4 (8.7%)
Vaihtelee ajoittain - 5 (10.9%)
Äänestäjiä yhteensä: 31

Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä sukupuolta olet - VAI OLETKO?  (Luettu 10416 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
Jem
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 04.12.2006 13:28:10 »

Täällä taannon oli sukupuolikysely jossa oli vaihtoehtoina mies ja nainen (jotka mielestäni edustavat sukupuolijatkumon ääripäitä). Tässä kyselyssä vähän enemmän vaihtoehtoja, ja kyseessä ehkä enemmänkin "gender" kuin "sex". Eli siis sosiaalinen sukupuoli tai -puolettomuus.
 Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #1 : 04.12.2006 14:04:28 »

Vastasin molempia, vaikka olenkin ulkoisesti ihan nainen.  Grin
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #2 : 04.12.2006 14:28:32 »

Nainen olen. Niin henkisesti kuin fyysisestikin.
tallennettu
Triton
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 04.12.2006 18:22:34 »

Laitoin että puoleton, kun en kovin usein mietiskele naiseuttani, ja teen kaikenlaista pientä mitä yleensä teetätetään miehillä (kokoan huonekaluja, asennan videot jos ne ovat omani jne.)

Cool
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #4 : 04.12.2006 18:25:54 »

Vastasin, että vaihtelee ajoittain - niin paljon miesten töitäkin kun yh:na saapi tehä  Wink Smiley
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #5 : 04.12.2006 19:07:26 »

KokoNAINEN olen.

Jännää toisaalta, että jotkut mieltää itsessään olevan miestä, jos tekee tai osaa tehdä ns"miesten töitä"  Cheesy (eikö ole aika kaksijakoista ja jopa sovinistista ajattelua pohjimmiltaan  Huh )
Ihan kuin nainen naisena, ei osaisi tehdä jotain tai toimia jollain lailla tai käyttää jotain ihmisen ominaisuuksia, olematta myös jollainlailla 'mies' tai toteuttaen silloin "miehisiä ominaisuuksia", jos osaa tehdä jotain minkä jonkin vanhanaikainen jaottelu mieltää 'miesten töiksi' tai ominaisuuksiksi.   buck2

Minä osaan tehdä vaikka mitä, ja silti olen vain nainen!  Wink Ei "jingit ja jangit" liity tähän 'sovinismiseen tai feministiseen' ajatteluun millään lailla.... ne on vain sisäisen problematikan ulos projisoimista...  coolsmiley
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #6 : 04.12.2006 19:08:29 »

KokoNAINEN olen.

Jännää toisaalta, että jotkut mieltää itsessään olevan miestä, jos tekee tai osaa tehdä ns"miesten töitä"  Cheesy (eikö ole aika kaksijakoista ja jopa sovinistista ajattelua pohjimmiltaan  Huh )
Ihan kuin nainen naisena, ei osaisi tehdä jotain tai toimia jollain lailla tai käyttää jotain ihmisen ominaisuuksia, olematta myös jollainlailla 'mies' tai toteuttaen silloin "miehisiä ominaisuuksia", jos osaa tehdä jotain minkä jonkin vanhanaikainen jaottelu mieltää 'miesten töiksi' tai ominaisuuksiksi.   buck2

Minä osaan tehdä vaikka mitä, ja silti olen vain nainen!  Wink Ei "jingit ja jangit" liity tähän 'sovinismiseen tai feministiseen' ajatteluun millään lailla.... ne on vain sisäisen problematikan ulos projisoimista...  coolsmiley

Täysin samoilla linjoilla!

HYVÄ MIRJAM!!!  smitten
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #7 : 04.12.2006 20:59:12 »

Vastasin vaihtelee ajoittain..

En ole niin naisellinen kuin moni muu ja ruumiillisesta sukupuolestani johtuen en voi olla mieskään..
Sanotaan näin että olen jo ajat siten löytänyt myös maskuliinisen puoleni..

Vaihtelee ajoittain myös siksi, että useimmiten en tunne olevani kumpaakaan, en ajattele jalkovälilläni enkä mieti, pitäisikö jossakussa tilanteessa toimia sukupuoli-odotusten/asenteiden/roolien mukaisesti..Toisinaan taas on tilanteita, joissa voi toimia yhdistämällä molempia puolia itsestään ts. androgyynisti..
Meniköhän sekavaksi tuo selitys.. uglystupid2

Yleensä jostain ulkopuolelta tulee se impulssi, joka muistuttaa kumpaa sukupuolta olen ruumiiltani  buck2

Niin ja muoks..koska tämä topicci on Astro Specialin alla, niin luulisinpa että vastaukseeni voisi vaikuttaa erityisesti Urkki nousevana planeettana, Jupiter hallitsevana planeettana yhtymässä Neppikseen sekä Saturnus kasissa.. Wink
« Viimeksi muokattu: 04.12.2006 21:35:20 kirjoittanut Lemniskata » tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #8 : 04.12.2006 21:22:14 »

Kyllä minä Nainen olen, mutta osaava ja kekseliäs sellainen, niin että selviydyn kyllä itse monista ns. "miesten töistäkin".Ei kait niitä varmaan näin tasa-arvon aikakautena enää tarvitse erotella, koska hoitaahan miehetkin lapsia ja laittaa ruokaa ja ovat silti Miehiä isolla M:llä  2funny 
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Nomadi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 05.12.2006 00:48:13 »

Olen nainen ku mulla on 'pilu ja tissit'.

Ikinä en ole hahmottanut että on olemassa esim. miesten ja naisten ammatteja/aloja ovat muut sitten kertoneet siitä jälkeepäin kun olen jotain "miehekästä" osannut toimittaa.
tallennettu

Aurinko - Skorpioni // Kuu - Jousimies // AC - Vesimies
"Sit on my face and tell me that you love me."
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #10 : 05.12.2006 08:14:51 »

Mielenkiinnolla oottelen tänne miestenkin vastauksia  coolsmiley
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #11 : 05.12.2006 14:25:30 »

Tuo kokonainen on loistava ilmaus.  coolsmiley
tallennettu
Lari
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 05.12.2006 15:24:52 »

Mielenkiinnolla oottelen tänne miestenkin vastauksia  coolsmiley
Jospa vastailen jotakin, kun kauniisti pyydettiin.

Peruslähtökohdat on niin että käytän miesten alushousuja ja partavettä  Cool

Vasemmalla on se feminiininen jakautumamme ja oikealla se maskuliininen. Nämä veikeät "kaverit" pääni sisällä, kävelevätkö ne käsikädessä vai "heiluvat" eriaikaan? -Vastaus taitaa kuulua: eriaikaan. En viitsi lähteä miettimään kumpi vie ja kumpi kitisee sillä, rakkaus on molemminpuolista.

Mihin sitten laitan äänestys pallukan? Olkoot se sokerista joka sulaa kuitenkin pois. Smiley
tallennettu

Being the one is just like being in love. No one can tell you you’re in love. You just know it. Through and through. Balls to bones.
valoveli
Kohtuuastroilija
**

Rakkaus on suurin!

Profiili
« Vastaus #13 : 05.12.2006 15:47:06 »

Itse näkisin itseni miehenä.

Joskus vaimoni kyseenalaistaa asian,
että kuka se mies on meidän talossa.

Onko sillä oikeesti merkitystä, kun homma toimii
ja rakkaus kukoistaa.
tallennettu

Aurinko kaksoset, nouseva leijona, kuu kaksoset, merkurius kaksoset. aurinko+kuu+ merkurius 11.huone, metalli-rotta, valkoinen spektrinen peili
Triton
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 05.12.2006 18:01:17 »

Vasemmalla on se feminiininen jakautumamme ja oikealla se maskuliininen.
Mitä tarkoitat näillä "oikealla" ja "vasemmalla"? Aivopuoliskoja vai kehon puoliskoja?

Oikea kehonpuolisko on useimmiten ihmisillä dominoivampi, sukupuolesta riippumatta. Esim. itselläni on oikean silmän näkökenttä selvästi laajempi, ja olen oikeakätinen. Näin ollen vasen aivopuoliskoni lienee siis vahvempi - mutta tämähän ei johdu sukupuolestani, kuten edellä mainittu. Muistelisin että apinoillakin taisi olla enemmän oikeakätisyyttä, mutta en mene vannomaan...

Vasen aivopuoliskohan tunnetusti toki on analyyttinen ja järkevä, kielellinen puolisko, sekä oikea tilaa, musiikkia ja matematiikkaa sekä luovaa keksimistä hahmottava puolisko. Kuulema naisilla on suurempi aivokurkiainen kuin miehillä, joten heidän aivopuoliskonsa toimivat helpommin yhdessä kuin miehellä. Ilmeisesti miehen on helpompi keskittyä (vain) yhteen asiaan kerrallaan? Tämä sitten johtanee juuri noihin musikaalisiin ja matemaattisiin nerouksiin joita löytynee useammin miesten parista.
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: