Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Jupiterin paluu-kartta  (Luettu 10187 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Cleo
Vieras
« : 17.11.2005 19:17:59 »

Ajattelin luoda tälle oman osionsa, kun noita eri paluukarttoja jossain jo sivuttiin. Jupiterin paluu kun vielä on voimassa sen verran pitkään, että ihan kiintoisaa olisi seurata mitä siitä näkee.

Ja entäpä progressiot tai sille osuvat transiitit? Katsotaanko siitä siis sosiaalista laajenemista suhteiden ja yhteiskunnallisiin asioiden osallistumisten kautta, tiedonkasvua, henkisten, filosofisten ja uskonnollisten näkemysten kasvua/muutosta seuraavan 12 v. aikana vai mitä? Entäpä huonejako, muiden planeettojen asema ja aspektit Jupiteriin nähden? idiot2

Paljon kysymyksiä, toivottavasti Lunea ja muut tietävämmät ehtivät tätä aihetta valaista! Smiley
tallennettu
Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija
*****
Viestejä: 133



Profiili
« Vastaus #1 : 18.11.2005 01:45:44 »

Oman näkemykseni mukaan Jupiterin paluu kertoo kasvumahdollisuuksista ja antaa näihin liittyvät teemat seuraavien 12 vuoden ajaksi. Se viittaa myös kaikkiin niihin asioihin, joita tämä planeetta itse, 9. huone ja Jousimies-merkki symboloivat.

Mielestäni Jupiterin paluukarttaa voi tulkita samalla tavalla kuin auringonpaluuta tai mitä tahansa muutakin paluukarttaa, kunhan muistaa, että pohjana ovat koko ajan nuo Jupiter-teemat (kasvu, laajeneminen, opiskelu, ulkomaat, lakiasiat, julkaisut, lapsenlapset jne.) Tärkeimmät tässäkin lienevät AC ja Jupiterin huone sekä aspektit. Yhtymät syntymäkarttaan ovat varmasti myös merkittäviä.

Kaikki paluukartat reagoivat myös transiitteihin, ja pitempään voimassa olevien kohdalla kannattaa kokeilla progressiivista edistämistäkin - miksei myös auringon- ja kuunpaluukarttoja.

Vilkaisin omaa Jupiterin paluutani, joka tapahtui viimeksi vuonna 2000. Nuorimman lapsenlapseni syntyessä tämän vuoden syyskuussa Jupiter ja Venus tekivät yhtymää tämän kartan AC:lla.
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #2 : 18.11.2005 01:51:34 »

Voisitteko valaista asiaa, että mitä nämä paluukartat ovat?

Jupiter tietääkseni on nyt asettamassa kaikenlaista muutosta ah - niin normaaliin elämääni, mutta tämä paluu... enhän tiedä onko se poistunutkaan---

Siis onko se normaaliin syntymäkarttaan jotenkin helposti suhteutettavissa oleva asia?

*häveten ymmärtämättömyyttään astroasioiden detaljeissa*
tallennettu
Cleo
Vieras
« Vastaus #3 : 18.11.2005 01:56:54 »

Jupiterin paluukartta on sille hetkelle tehty kartta, jolloin Jupiter palaa samalle merkille ja asteelle kuin se oli syntyessä. Tämä kierto kestää n. 12 vuotta, mutta täytyy sanoa että on vielä ihan uusi juttu minulle, joten Luneaa kannattaa kuunnella tässä asiassa.
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #4 : 18.11.2005 02:05:30 »

Jupiterin paluukartta on sille hetkelle tehty kartta, jolloin Jupiter palaa samalle merkille ja asteelle kuin se oli syntyessä. Tämä kierto kestää n. 12 vuotta, mutta täytyy sanoa että on vielä ihan uusi juttu minulle, joten Luneaa kannattaa kuunnella tässä asiassa.

Ahaa - missä Jupiter nyt onkaan? Eikä - nythän taisin miltei ymmärtää... siis se olisi seuraavan kerran yhtymässä silloin kun olen 48v... Huh - siis uusia parisuhdekuvion koukeroita silloin Undecided

Minullahan on Jupiter 5° 12' Oinas ja yhtyy onnellisna Venukseen - kahden ovat he siellä 8. huoneessa... Kiss
tallennettu
Cleo
Vieras
« Vastaus #5 : 18.11.2005 02:09:35 »

Onnekas sinä! Mulla Jupiter on askendantilla, ja tällä hetkellä se on n. 4 astetta Skorpioonia, tehden neliötä Auringolle ja pikapuoliin myös Marsille.
tallennettu
Cleo
Vieras
« Vastaus #6 : 18.11.2005 02:37:56 »

Muuten Lunea, ehtinetkö hieman tulkita Jupiterin paluu-karttaani? Tai nämä kuviot etupäässä kiinnostavat.
Siellä kun on kultainen kolmio, t- risti ja yod. Arvelisin näillä olevan erityismerkityksiä kasvun ja kasvupyrkimysten kanssa..

Kultainen kolmio on tulimerkeissä, osaa ottavat Venus 8´58 jousimies 2. huoneessa, Saturnus 10´03  leijona 10. huoneessa sekä Kuu 5´22  oinas 6. huoneessa.

T-risti on puolestaan kiinteissä merkeissä, osakkaina Saturnus 10`03  leijona 10. huoneessa, opponoiden Neptunusta 14´51 vesimies 4. huoneessa ja näiltä sitten neliöt Merkuriukselle 11´09  skorpioni 2. huoneessa.

Ja yod: Aurinko 22´55  vaaka 1. huoneessa kuutiossa Plutoon 22´20  jousimies 3. huoneessa, näiltä sitten kvinkunssit Marsiin 21´52  harka 8. huoneessa.

Kovasti vain näiden kuvioiden valossa näyttäisi, että jotain erityisoppia (mutta myös valmiuksia) tälle 12-vuotiselle kasvujaksolle olisi luvassa, vaan kun en oikein osaa tulkita. Minun silmiin näytti sangen kiintoisalta..

Entäpäs Pluton opposito 3. huoneesta Junoon Kaksosissa 9. huoneessa? Millainen oppimistilanne se olisi? Sikäli kiinnostava, kun asun ulkomailla ja naimisissa ulkomaalaisen kanssa, tuo Junon sijainti ysissä.

Kiinnostuksella odottelen vastauksia, jos ehdit- tai miksei joku muukin.
 Smiley Smiley Smiley
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #7 : 18.11.2005 10:13:16 »

Onnekas sinä! Mulla Jupiter on askendantilla, ja tällä hetkellä se on n. 4 astetta Skorpioonia, tehden neliötä Auringolle ja pikapuoliin myös Marsille.

Oijoijoijoi - no mutta sehän on vain ohikiitävää hurmaa  Wink  smitten
tallennettu
helinä
Vieras
« Vastaus #8 : 23.01.2006 18:18:56 »

Osaatteko neuvoa, missä sen voisi käydä laskemassa.
Osaan kyllä siirrellä transiitteja niin, että jupiter lähestyy jupiteria (tarkka n. loka/marraskuussa -06), mutta en saa huoneita siihen...
 Tongue
tallennettu
Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija
*****
Viestejä: 133



Profiili
« Vastaus #9 : 23.01.2006 19:51:53 »

www.horozcope.com

Valitse karttatyypeistä 'Solar/Lunar etc.' ja planeettavalikosta Jupiter.
Samasta kohtaa saat kätevästi muitakin paluukarttoja.
tallennettu
helinä
Vieras
« Vastaus #10 : 23.01.2006 23:13:59 »

Kiitos paljon angel
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #11 : 24.01.2006 20:47:42 »

HEI
Mulla tuo Jupiter tulee "oikeasti" konjuktoimaan itseään tuossa marras-joulukuussa, tämä tapahtuu siis Jousimiehen alkupuolella ja huoneessa kolme.
Että tietäisitkö Lunea mitä voisi olla odotettavissa?
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: