Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä oli lapsuuden haaveammattisi ja päädyitkö siihen vai johonkin muuhun?  (Luettu 15172 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Totsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #15 : 05.12.2006 22:59:35 »

Kuulemma ensin tahdoin astronautiksi ja avaruusmatkailijaksi. Kun vanhemmat valistivat minua reaaliteeteista  Angry sanoin sitten alkavani "tavalliseksi" lentäjäksi. Kun tuollekin ammatinvalinnalle mutrusteltiin (veljeni oli sitä mieltä, että lentokapteenin kaikki ammatit olivat hänelle varattuja  2funny), ilmoitin alkavani presidentiksi/kuninkaaksi. Oioi, siihenkin ammattiin oli kuulemma vaikea päästä. Sitten olin kuulemma päättänyt alkaa äidiksi.

Onko toteutuneet... No arvatkaa 2 kertaa  Grin

Mut kyl mie unissani matkustan pitkin galakseja, että siltä osin osu ja uppos  Grin

edit: niin ja sit myöhemmin vielä olin keksinnyt kassaneidin ammatin (kun niillä on aina niin paljon rahaa  Tongue)
« Viimeksi muokattu: 05.12.2006 23:01:19 kirjoittanut Ladybird » tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #16 : 06.12.2006 01:27:58 »

No ilman muuta eläinlääkäri tai sitten joku prinsessa, ja vähän isompana kirjailija tai rikas erakko    Cheesy .No ei tullut mitään noista vaan työt on vaihdellu, mutta yhteinen nimittäjä kaikille on ollut myyminen   idiot2.Tulevaisuudesta en vielä tiedä varmasti (ONNEKSI)  Grin
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #17 : 06.12.2006 01:54:07 »

Taria, ihanaa joku toinenkin lääkäri. Ajattelin jo että olenko tosiaan ainut kun te muut olette niin taiteellisia.  Shocked

Jos sitten mennään myöhäisen teini-iän unelma ammatteihin niin... sieltä tuli kaikki mallista näyttelijään ja kirjailijaan sekä tarjoilijaan...  Tongue Grin
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #18 : 06.12.2006 11:47:12 »

Tässä kun olen tätä topicia lukenut, oikein jäin miettimään, että eikö minulla tosiaan ole muka ollut mitään prinsessa, missi, laulaja, tms haaveita lapsena  Shocked
Vaikka kuinka kaivelin muistilokeroitani, niin ei kyllä ole ollut..  Undecided
Ehkä jossain teini-vaiheessa yhdeksi haaveeksi nousi jonkinlainen tanssijan-ura tai meikkaaja-maskeeraaja tai sisustus-suunnittelija ja ne ovat kyllä olleet taustalla tähänkin asti. Tosin olen kaiken tuollaisen 'taiteellisen'ammattihaaveen suuntauttanut harrastuksiin ja omaehtoisiin sellaisiin, en osaa systemaattisesti mitään harrastaa. Ne vain kuuluu tavalla taikka toisella arkeeni.
Sama toki pätee työelämään. Ei minulla sinälllään ole koskaan ollut tiukkaa päämäärää eikä ole edelleenkään.
Vaikka 'johtotähtenä' on tuo jonkilainen ihmisten tukeminen tietyissä elämän tilanteissaan.
Esmes juuri koulutus onkin tapahtunut suurimmalta osin elämänkoulun kautta. Koskaan en olisi missään koulussa voinut oppia myötätuntoa, armollisuutta, vastuuta yms... ne on tulleet oman elämän kautta ja ne kehittyvät läpi elämän. Toivottavasti.

Ja tosiaan viime viikolla kun olin työhaastattelussa, ensimmäisen kerran siellä ei haluttu nähdä todistuksia ja cv:tä, vaan sanottiin, että he hakevat ihmistä ja persoonaa tähän työhön, joka siihen sopii, koulutus tulee sitten perässä. Minusta todella virkistävää... tässä suorittamisen ja todistuksien yhteiskunnassa. smitten
tallennettu
jasmi
Kohtuuastroilija
**

§§~Hopelessly devoted to you~§§

Profiili
« Vastaus #19 : 06.12.2006 11:51:39 »

haaveammattini oli ompelija pienenä, mutta olen lähihoitaja. ompelen paljon, olen tehnyt itse kotiini verhot, pöytäliinat ja tyynyliinat ja tutuille teen yleensä lahjaksi jotain Grin ammatiksi en haluaisi sitä enään mutta näin omaks iloksi se on kivaa  smitten
Olen myös halunnut olla kampaaja mutta se oli sellainen tähdenlento!
tallennettu

*Sä Olit Elänyt Jo Mua Ennenkin Etkä Tiennyt Kuinka Pelkäsin Sä Että Vertaisit Muo Muihin Mutta Näin Mä Syliin Toisen Suo Työnsin Syliltäin*

-Lähetän luokses pienen enkelin niin tiedät että olet tärkeä minulle-
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 06.12.2006 13:15:53 »

lentoemäntä tai linja-auton rahastaja,
ilmiselvä  askendentti jousimies-desc. kaksoset-akseli kun nyt jälkeenpäin aattelee,
en tiedä mistä maalaistyttö keksi haaveilla lentämisestä,
ehkä naapurinmies yllytti lennättämällä pienkoneella tuttujen maisemien yllä minua ja tytärtään,
rahastaja taasen oli siinä keltaisenoranssissa postiautossa,jolla mentiin kansakouluun,mies,
heitteli niputetut lehdet ovensuusta keltaisiin postilaatikoihin,
oppikouluun mennessä linja-auto vaihtui toiseen ja siinä oli milloin minkäkinläisiä tätejä kysymässä lippua,
että liikkeelle on tehnyt mieli,maailmalle,
ammatissani saan kyllä "lentää kuin emäntä" ja työ on muutenkin
yhtä lähtemistä sinänsä,
en nyt muista mikä se oli kartalla kun kertoi että valitsee usein saman ammatin kuin vanhempansa,mikä minullakin osittain toteutui,
oisko 2 huoneen kalut
tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #21 : 06.12.2006 16:37:50 »

Lapsena halusin vaikka mitä ammatteja, mutta opettaja oli ainoa kestosuosikki. Lopulta kävin koulutkin, mutta jokin outo ilmiö estää minua toimimasta opettajan työssä. Siispä sain toivomani koulutuksen, mutta ammattikorkeakouluun en opeksi mene. Liekö sitä kuuluisaa karmaa vai universumin ohjausta, mutta olkoon sitten näin. Toisaalta hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Ei siis ole syytä valittaa, vaikka lapsuuden unelma ei toteutunutkaan. Näin on hyvä.   Grin
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #22 : 06.12.2006 16:47:17 »

Ensimmäinen toiveammatti oli tulla papiksi aikana jolloin Suomessa ei varmaan edes tunnettu käsitettä naispappi..Piirtelin kuvia kirkonmäestä ja ihmisistä matkalla messuun..Taka-ajatuksenani oli, että saisin haudattua lemmikkini siunattuun maahan..

Tämä ura-toive siis joskus ala-asteen ensimmäisillä luokilla..Samaa virkaa tarjottiin työkkärissä silloin, kun 1. kertaa kävin ammatinvalintapsykologilla..Hah, kirkosta eronnut sanonko mikä..

Toinen ammattihaaveeni oli tulla erakoksi  2funny
Ajattelin että asuisin jossain korpimetsässä koirani kanssa ja söisin pelkkää ruisleivän kuorta. Ehkä minulla olisi silloin ollut joku peltokin viljeltävänä ynnä mylly.. Huh
Niin ja nyt asun Suomen neljänneksi suurimmassa kaupungissa, joten eipä tullut sitten erakkoakaan..
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #23 : 06.12.2006 18:05:43 »

Hammaslääkärin ammatista haaveilin lapsena.
Opetuksen puolelle meni.
Tyttäreni tokaisi tuossa eräänä iltana että hänestäpä tulee PRINSESSAMÄKIHYPPÄÄJÄ! 2funny
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Risama
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #24 : 06.12.2006 18:15:07 »

Mun haaveammatit oli lapsena mm. vaatemyyjä, sairaanhoitaja sekä iskelmälaulaja, ja autonkuljettaja. Smiley

Lähihoitajana olen työskennellyt sekä kouluttautunut auto-ja kuljetusalalle.Laulamista olen harrastanut kuorossa ja aikuisiällä vain omaksi iloksi ja muiden kauhuksi  2funny

Mutta, mitään noista haaveammateistani en tee nykyisessä ammatissani.  :Smiley
tallennettu

Anna minulle rohkeutta muuttaa ne asiat, jotka voi ja täytyy muuttaa; anna minulle voimaa myöntää ne asiat, joita ei voi muuttaa; ja anna minulle viisautta erottaakseni, mikä kumpaankin on.
- Franciscus Assislainen -
Viitasammakko
Kohtuuastroilija
**

KROAAK!

Profiili
« Vastaus #25 : 06.12.2006 18:31:39 »

Pienenä haaveilin eläinlääkärin työstä - niin kuin varmaan monet muutkin tytöt. Mutta jostain kumman syystä en hirveästi miettinyt, mitä tulisin tekemään isona. Yläasteella ja lukiossa en miettinyt asiaa enää ollenkaan, pikemminkin minua ahdisti työnteko ja jonkin ihme ammatin miettiminen. Ahdistaa vieläkin! Myöhemmin sitten jätin yliopiston kun viurahdin taidejuttuihin, mutta mihinkään alan kouluun en ole päässyt, ja olenkin sitten vain tehnyt hanttihommia tai ollut työttömänä ja harrastellut. Työntekoa haittaavat myös ikuiset mielenterveysongelmat. Kunpa ammattiasiaa ei olisi ikinä keksittykään! Tämmöinen hörhöoleskelija olen minä...  Huh
tallennettu

Vesimies saavuttaa aina päämääränsä, vaikkakin usein mutkan kautta.
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: