No niitähän löytyy:
- Kärsivällisyyttä lisää. Vähän semmoista mulle-kaikki-nyt-heti -fiilistä löytyy, en aina jaksa odottaa tuloksia ja kaikki pidempiaikainen ja sitkeyttä vaativa tuppaa keskeytymään. En pidä hidastelusta muutenkaan. Suunnitelmat tuppaa muuttumaan aika ajoin.
- Itsekuri, sitä ei nimittäin ole! En pysty noudattamaan mitään ruokavaliota tms. liikuntaohjelmaa, pakko nolona myöntää.. Ja se näkyy kyllä ulkomuodossa
- Mussa on työnarkkiksen ja perfektionistin vikaa.. Teen jotain hommia loputtomiin ja uhraan vaikka yöunet, kunhan voin tehdä työn kunnolla loppuun. Kaikki keskeneräinen/keskiverto (pitää aina olla paras!) jää vaivaamaan. Kostautuu tietysti siinä, että kun on raatanut itsensä puhki, ei sitten enää illalla aina jaksa lähteä esim. kavereiden kanssa ulos (eli viihdyn kotosalla iltaisin)..
No tuohon työnarkkiuteen on syynä painava, painava
ja mahdollisesti myös
.
- Itsetunto voisi olla parempi, mutta arvet ovat edelleen syvällä, kun on ollut dominoiva isä, henkisesti alistava ex-mies ja koulukiusattuna vielä lähes koko kouluajan. Arvottomuudentunne seuraa ajoittain
- Huonon itsetunnon seurauksena luovutan helposti, kun koen olevani riittämätön/huonompi kuin muut jne.. Otan takaiskut varsin raskaasti ja niistä seuraa hetkellinen masennus. Esim. tuossa toissapäivänä itkin, kun sain yhdestä kurssista vaan 2, kun yleensä arvosanat on siellä 4 tasolla..
- Ylireagointi ja räjähtävä temperamentti. Reagoin kaikkeen voimalla, tunteella sekä iloisissa että surullisissa tapahtumissa (eli joko huudan ilosta ja hypin tasajalkaa tai raivoan pää punaisena, ihan julkisillakin paikoilla), ja kun suutun, niin sitten räjähtää! Syynä tähän varmaan dramaattinen
sekä kartallani oleva tarkka raivopääaspekti
. Toisaalta pidän kiivaasta temperamentistani, mutta toisaalta liika on liikaa.. :
Olen suuttuessani aika fyysinen, silloin lentää tavarat seinään, mm. raivopäissäni paiskasin kerran läppärin lattiaan (ei hajonnut, ihme kyllä!)
Ja olen kuullut, että ihmiset ovat monesti aika varautuneita mun seurassa, kun eivät koskaan tiedä, mistä mä ärsyynnyn ja mitä sen jälkeen tapahtuu :
- Sammakot, sammakot.. Suusta välillä pomppaa ties mitä ja jokunen herkempi on suuttunut mulle. Tosin pyrin aina selvittämään asiat ja suuttumisen syyn ja pyytämään anteeksi. Mä olen puheiltani aika äijämäinen ja heitän hyvinkin ronskia ja härskiä läppää, sekä puhun hyvin suoraan mitään kaunistelematta (
selittänee sen, ronskiuteen vaikuttaa varmaan
1. huoneessa). Vieraassa porukassa olen hienovaraisempi, mutta todellinen minä pääsee valloilleen aika lyhyen tuttavuuden jälkeen. Ulkoinen olemus on ehkä enempi naisellinen, mutta käyttäytyminen välillä aika äijämäistä - friikki mikä friikki
On mua lesboksikin luultu, mutta ihan 100% hetero olen