Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: antaminen ja saaminen  (Luettu 18296 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #15 : 07.12.2006 09:07:43 »

Pyyteetön antaminen on ihanaa  smitten
Mutta kun tulee vedätetyksi antamaan
liian hyvässä uskossa;
hyväksikäytetyksi -
luottamus menee -
siihen toiseen.
Mutta antaa hyvän mahdollisuuden
arvioida itseään
ja omaa arvostelukykyään.

Semmoinen, joka aikoo vaan ottaa, on parasiitti.  knuppel2
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #16 : 07.12.2006 11:17:47 »

Annan aina sydämestä, siksi en kaipaa vastalahjaa, jos antaa vastavuoroisuuden takia sitoo toiseen antamaan sinulle jotain, sitten suututtaa, jos ei se annakaan, sitä mitä on kuvitellut sen antavan.
Ei se ole vilpitöntä, ei toiset ole meidän orjia.

askendentti aurinko aspect_con kuu

Joo, naulankantaan. Itsekin olen oppinut tuon läksyn kantapään kautta.
Kun ei odota vastinetta, vaan elää avoimesti tässä hetkessä, antaen sen, mitä itsestä aidosti on tulossa, voi myös aidosti nauttia siitä, mitä toinen sydämestään antaa.

Totta, mutta ehkä te ette ole sitten kokeneet tällaista todellista antaa kaiken - ei anna mitään/todella vähän kokemuksia? Minulla tällaisia kokemuksia ovat mm. alkoholisti-äiti-suhteeni, kaikki parisuhteeni ovat olleet myös tällaisia. Miten sitä elää monta vuotta jossain parisuhteessa, jos itse antaa siihen kaikkensa, mutta ei saa mitään kunnioitusta, arvostusta tai mitään, mikä vastaisi jotenkin sitä omaa antautumusta? Voin kertoa, että sitä ei kukaan tervejärkinen ja -itsetuntoinen ihminen kauhean kauaa jaksa katsella. Siinä yksinkertaisesti palaa loppuun. Ei siinä auta hokea, että "ei saa odottaa vastinetta", jos itse antaa kaikkensa ja saa vain pskaa niskaan.

Luulen, että se sääntö, mikä on jo isossaskin kirjassa, Rakasta lähimmäistäsi niinkuin Itseäsi, tuo siihen sitä tasapainoa.
Eli jos rakastat myös itseäsi yhtä pyytettömästi, niin vaistoat, milloin sinun on  aika jatkaa matkaa, etkä antaudu hyväksikäytetyksi.
Silloin varmaankin se tasapaino säilyy luontaisemmin.
Ei vain kuluta itseään loppuun.
Läheisiäni on ollut monia tuollaisessa tilanteessa ja yhteistä heille on ollut liian vähäinen rakkaus itseensä, huono itsetunto jne.
Ehkä tärkeää ennenkuin voi todella pyyteettömästi rakastaa toista/toisia, onkin tärkeää opetella rakastamaan itseään, mikä sekin on toisinaan kivikkoinen tie. Ainakin itselleni se ei ollut helppoa, mutta kyllä nyt jo voin sanoa, että rakastan itseäni ja haluan vaalia ja hoivata minua.

« Viimeksi muokattu: 07.12.2006 11:19:41 kirjoittanut selkälokki » tallennettu
jasmi
Kohtuuastroilija
**

§§~Hopelessly devoted to you~§§

Profiili
« Vastaus #17 : 07.12.2006 21:23:09 »

älä anna siksi että haluat saada vaan anna luonnostaan ! ..tänkin voi ajatella luonnostaan kaksimielisesti mutta en tarkoittanut tätä niin  uglystupid2...
Mulla oli ennen niin että hakemalla hain huomiota mieheltä mutta sitten sitä oppi vaan olemaan oma itsensä ja tehdä asioita mitkä tuntuivat itseltäänkin hyvältä, sitten sitä rupesi näkymään tulosta vasta  smitten
tallennettu

*Sä Olit Elänyt Jo Mua Ennenkin Etkä Tiennyt Kuinka Pelkäsin Sä Että Vertaisit Muo Muihin Mutta Näin Mä Syliin Toisen Suo Työnsin Syliltäin*

-Lähetän luokses pienen enkelin niin tiedät että olet tärkeä minulle-
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #18 : 07.12.2006 22:58:39 »

Jos aina vaan antaa ja antaa, tuntee toinen itsensä vähemmäksi.  Huh

no en tiiä, jos toinen antaa minulle niin alan antaa samalla mitalla takaisin... jos tunnen niin. Jos en, niin ahdistun ja vetäydyn. Juttu vaan on niin, että noita vetäytyviä on liikaa. Eli kun tarpeeksi pyörittelee tätä juttua niin menee ihan sekaisin.  idiot2
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #19 : 08.12.2006 08:08:10 »

Anna niin kuin sinusta tuntuu, ei tarvitse olla sen anteliaampi kuin haluaa. Eikä ole pakko antaa yhtään mitään, aikaa rakkautta huomiota rahaa, jos ei halua. Anna yhtä vähän kuin he. Minun politiikkani eräiden kans ja hyvin toimii - aivan muualle siirtynyt focus. angel

Tosin on sanottu että jos antaminen ei tule juuri tietyn hlön kautta takaisin niin jotain muuta kautta sitten. Riippuu miten suuresta antamisesta ja itseuhrauksesta/ hengenpelastuksesta on kyse. Tärkeä että sinulla hyvä olla.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #20 : 08.12.2006 09:11:39 »

Minusta tämä Antaminen ja saaminen sekä toisaallta tuo Miten riitelet? topicit nivoutuu aika jännästi yhteen..  Wink
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 08.12.2006 11:29:14 »

Pitäis päteä saat mitä annat 10x?
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #22 : 08.12.2006 11:57:45 »

Pitäis päteä saat mitä annat 10x?

Mihin tuo ajatus perustuu?  Huh
Miten voi arvottaa saako ja onko saanut? Ymmärtääkö ja tiedostaako sitä mitä on saanut, vai ohjaako oma halu määrittelemään saadun arvon ja määrän?  Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #23 : 08.12.2006 12:15:10 »

sepä se.. Wink
tallennettu

metsätonttu
Vieras
« Vastaus #24 : 08.12.2006 18:48:04 »

Ihana antamisen ja avautumisen sekamelska!  smitten

Entä antautuminen?
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #25 : 11.12.2006 20:50:17 »

Antautuminen

hui suorastaan pelottaan voimakas sana. Voisi mennä hypomaaniseksi  Grin
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #26 : 11.12.2006 23:32:11 »

Mikäs siinä nyt niin pelottavaa on?!  Huh
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #27 : 12.12.2006 18:44:21 »

no minusta koko sana on niin heittäytymistä missä on huumaava kaiku. Me varmasti puhumme eri asioista, sinä siitä todellisesta antautumisesta ja minä jostakin pössiksestä.
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #28 : 15.12.2006 14:21:51 »

Olen  nyt aika monessa topikissa toitottanut miten hyvä oli käydä selvännäkijällä.  Cheesy

Hän sanoi ääneen sen, mikä on elämässäni niin läsnä.

MINÄ SAAN OLLA NIRSO IHMISSUHTEISSANI. MINUN TULEEKIN OLLA TARKKA, KENET PÄÄSTÄN LÄHELLENI.

Se tuntuu hyvälle. En menetä mitään, kun pidän rajani ja katkaisen välini niihin ihmisiin, jotka eivät ole vanhan sielun energioissa. Välillä nimittäin tunnen huonoa omatuntoa siitä, että elän suhteellisen erakkomaista elämää ja näen ainoastaan muutamia läheisiä ihmisiä, joiden kanssa on hyvä olla. Se kuuluu oman polun kulkijan elämään, josta erakko on symbolina.  angel
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #29 : 15.12.2006 14:32:40 »

HYVÄ!  Grin
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: