Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuume-flunssa-kurkkukipu-lihassärky lääkettä?  (Luettu 27262 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« : 18.11.2005 13:05:07 »

Tässä paraikaa kovassa kuumeessa, kurkkukivussa ja ääni kadonneena istuskelen koneen ääressä. Pitkästä stressistä ja kiireestä kostautui paha tauti, joka jatkuu ja jatkuu...Pahinta ovat korkeassa kuumeessa ilmestyvät lihassäryt. Noh, onneksi ei tule oltua kuin hyvin harvoin sairaana  Wink

Kertokaapa tähän hyvät ihmiset hyviä vinkkejä, jolla tautianne hoidatte!

Itse pyrin nautiskelemaan kuumaa marjamehua ja paljon C-vitamiinia. Kurkkukipu lievittyy jäätelöllä ja hunajalla: kylmä laskee turvotusta ja vie kivun tunnetta pois. Hunaja puolestaan hoitaa kuivaan kurkkuun syntyneitä haavoja.

Lisäksi pyrin selvittämään mikä henkinen seikka aiheutti tautini ja muistan nukkua paljon.
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #1 : 18.11.2005 13:30:47 »

Ei yrttejä, mutta ajatuksia Luule Viilmalta;  Smiley

Äänihuulten tulehtuminen; Kun ihminen lausuu mielipiteensä julki, väittelee ja filosofoi, hän on toiminut oikein. Jos vihaa sen sijaan ilmaistaan karjumalla, sillä van vahingoitetaan itseä ja muita. Jollei tarpeellisia asioita puhuta selviksi, kysessä on aivan samanlainen negatiivisen energian kasaaminen kuin edellisessä tapauksessakin.

Keuhkoputken tulehdus ; Kun rakkauden tuntemista on häiritty, sydän ja keuhkot kärsivät. Sydänchakran energiavajaus heikentää sydänlihasta, se puolestaan aiheuttaa verenkierohäiriöitä ja veren pakkaantumisen keuhkoihin. Keho haluaa vapautua siitä painavasta 'rakkausongelmasta'(puoliso, vanhemmat yms.) ja yrittää yskiä ulos fyysisten taitojensa tason mukaan.

Kuumesairaudet ; Välttelyä riitelyyn alentumiseen. Eli opittu ajatus, että asioiden selvittely on riitelyä ja huonoa tapaa.

Ehkei nyt ihan sitä mitä kysyit, mutta itse saan hoidettua parissa tunnissa (tai nopeamminkin) monet vaivat pois, kun kohdistan 'hoidon' alkusyyhyn, enkä oireisiin.
 Smiley
Toki mie oireitakin lievittelen tarvittaessa, ja eihän sitä aina 'saa kiinni' oireen alkuaiheuttajastakaan.

 smitten
« Viimeksi muokattu: 05.12.2005 12:17:36 kirjoittanut Mirjam » tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #2 : 18.11.2005 22:30:15 »

Kohtalotovereita ollaan!

Olen kolmatta viikkoa kipeänä ja silti hirveä meno ja hössötys vieläkin päällä. Tuntuu etten ehdi lepäämään, koska koulu on PAKKO hoitaa, kun on tenttejä ym. pakollisia juttuja nyt paljon. Joudun pyöräilemään koululle päivittäin (3km) kuumeisena ja sen jälkeen onkin aivan hirveä olo... buck2 Undecided Cry

Olen syönyt ikivääritabletteja (parantavat immuunipuolustusta), mutta en ole kyllä huomannut tehoa. Varmaan olisivat tehonneet, jos olisin muutenkin yrittänyt hoitaa itseäni enkä vain pahentaa rasittamalla itseäni ja tupakoimalla...

Mutta tässä muutama vinkki, jotka ovat hyviksi koettuja flunssan/yskän hoitoon:
-Eteerisistä öljyistä piparminttu, eukalyptus, tea tree, basilika ja rosmariini. Muutama tippa eteeristä öljyä vaikkapa 3 rkl:seen oliiviöljyä, ja sitten sitä seosta hierotaan rintakehään ja selkään (keuhkot). Tai sitten poltetaan näitä tuoksulyhdyssä. Avaavat hengitystä ja tuhoavat taudinaiheuttajia (ainakin tea tree tuhoaa).

-Valkosipulin voimaa ei mikään voita! Ainakin yksi valkosipulinkynsi per päivä, niin hyvä tulee! Ja pääsee eroon ärsyttävistä ihmisistä kaupan päälle.. 2funny

-Kuuma-kylmä jalkakylvyt. Laittaa toiseen vatiin lämmintä-kuumaa vettä, toiseen kylmää. Pitää jalkoja vuorotellen kummassakin vadissa ja vaihtaa aina kun on laskenut rauhallisesti kymmeneen. Voi lopettaa sitten kun lämmin vesi on muuttunut haaleaksi. Ei kannata säikähtää: tämän hoidon jälkeen voi tulla todella kuuma ja vähän ahdistavakin olo. Tätä ei muistaakseni suositella tehtäväksi kuumeisena, vaan juuri silloin kun tuntuu että pöpö on pian iskemässä.

Että semmosta...

Parannutaan pian!!! smitten smitten smitten


 Cheesy  terveisin:

*Nousumerkki Jousimies
*Aurinko, Mars ja Merkurius kaksoset
*Kuu Kauris
*Venus Oinas
*Punainen resonoiva taivaanvaeltaja
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #3 : 21.11.2005 11:57:44 »

Kiitoksia, mielenkiintoisia ohjeita! ^_^

Viime päivät kuume on laskenut ja minua on alkanut vaivata aivan kamala yskä. Jouduin turvautumaan eilen kämppikseni astmalääkkeeseen jotta sain nukuttua. Sydänchakran oireet tuntuvat viittaavan tähän erittäin hyvin, sillä poden parhaillaan ikävää - rakkaani näen jälleen viikonlopun tultua. Sairastuin heti sunnuntai-iltana, muutamaa tuntia ennen kuin hän lähti. Pelottavaa olla näin voimakkaasti kiintynyt johonkuhun, se on ihan epänormaalia minulle!  idiot2

Sen siitä saa, kun on kiire, stressi, väsymys, ikävä ja ei pääse ilmaisemaan itseään vapaasti noista kaikista johtuen  :Smiley Olen saanut pitkästä aikaa piirrettyä todella paljon, tein viikossa 4 valmista työtä. Yleensä en ehdi tehdä tuota määrää kuukaudessakaan, mikä harmittaa suuresti. Nyt oli kerrankin aikaa vain olla  smitten
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #4 : 23.11.2005 23:51:50 »

Tässä sitä nyt ollaan, vieläkin kipeänä, ja oma diagnoosini on poskiontelon tulehdus. Jomottavaa, sykkivää särkyä vasemmalla puolella nenänvartta ja säteilee kulmakarvaan, kolmanteen silmään, kitalakeen ja hampaisiin... Nieluun valuu "mädältä" maistuvaa nestettä. Painetta tuntuu kun katsoo alas, silmässäkin paine tuntuu erityisen kipeästi. Siispä tohtorin pakeille hakemaan antibioottikuuria, jota yritin viimeiseen asti vältellä. Kertokaapa hyviä vinkkejä, miten muutoin voin hoitaa antibiootin aiheuttamia haittoja muutoin kuin syömällä maitohappobakteerivalmisteita?
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #5 : 24.11.2005 14:53:17 »

Hello! Alkaa tämä juttu menemään pian minun yksinpuhelukseni, mutta sehän ei ole kaksoselle mikään ongelma.. Cheesy

Kävin tosiaan tänään siellä lääkärissä ja arvatkaas mitä... Minulla on kummassakin poskessa poskiontelontulehdus ja päälle vielä otsaontelontulehdus... Antibioottikuuri mätkähti ja jos raju päänsärky ei parissa päivässä hellitä, joudun menemään uudelleen niin otsaontelot imetään tyhjiksi..JAIKS Undecided buck2

Mutta kirjoitan nyt tänne sen takia, kun lääkäri suositteli minulle lämpimästi nasolinia ja nenähuuhtelukannua. Kävin apteekissa ostamassa ne.

NENÄHUUHTELUKANNU on nerokas vempain! Maksoi van 11€ ja minä kyllä aion jatkaa sen käyttöä päivittäin senkin jälkeen kun olen parantanut tästä taudista. Sitä on yllättävän helppo käyttää, ei vie paljon aikaa ja se lisää huomattavasti hyvinvointia. Mielestäni sitä tulisi käyttää kuin hammasharjaa.

 angel Jokaiselle astroilijalle HETI oma nenähuuhtelukannu! Parantaa hajuaistia, puhdistaa limakalvot mm. ilmansaasteista ja siitepölystä, vähentää allergisia oireita, helpottaa flunssaoireita ja vähentää tulehduksia.
 smitten

SUOSITTELEN!!!


Nousumerkki Jousimies
Aurinko, Mars, Merkurius Kaksoset
Kuu kauris
Venus Oinas
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #6 : 24.11.2005 15:02:21 »

Minäkin olen kuullut tuosta "sarvikuonosta".  Wink Vanha luokkatoverini ala-asteajoilta suositteli sitä minulle. Häntä vaivasi helpolla flunssa ja poskiontelontulehdus, mutta molemmat paranivat ennätysnopeasti hänen alettuaan huuhdella nenäänsä.
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #7 : 03.12.2005 23:58:38 »

Hei Mirja!!!!

Minkä niminen tuo Luule Viilman kirja on, josta nuo lainaukset olivat??
Vaikuttaa kiinnostavalta.
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #8 : 05.12.2005 12:16:04 »

Hei Mirja!!!!
Minkä niminen tuo Luule Viilman kirja on, josta nuo lainaukset olivat??
Vaikuttaa kiinnostavalta.

No heipä hei Selkälokki!  Smiley
Ensimmäiset kirjat on nimeltään Paras lääkäri I, II ja III. Muitakin on, mutta niistä nuo kyseiset tiedot olivat....
Perustuvat osaltaan siihen, että sairaudet voi parantaa joko jo tunnetasolla...etteivät pääse fyysisiksi...saatika kroonisiksi...mutta ainahan se tunnepuoli sairauksista käteen jää, hokaa sen tai ei.
 smitten
tallennettu
tinjami
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili
« Vastaus #9 : 05.12.2005 18:05:24 »

diagnoosini on poskiontelon tulehdus. Jomottavaa, sykkivää särkyä vasemmalla puolella nenänvartta ja säteilee kulmakarvaan, kolmanteen silmään, kitalakeen ja hampaisiin... Nieluun valuu "mädältä" maistuvaa nestettä. Painetta tuntuu kun katsoo alas, silmässäkin paine tuntuu erityisen kipeästi. Siispä tohtorin pakeille hakemaan antibioottikuuria, jota yritin viimeiseen asti vältellä.

Olet varmaan jo parantunut poskiontelon tulehduksestasi, mutta täässä helppo parannuskeino: Laventeliöljyä, joko laimennettuna tai ihan sellaisenaan, sen puolen poskeen, poskiluun kohdalle, joka ilmoittelee tukkoisuudella tai säryllä. Varottava, ettei mene silmiin. Laita useita kertoja päivässä, itse olen uskaltanut laittaa myös yöksi eikä ole mennyt silmiin. Kerran oli laventeliöljy loppu ja jouduin menemään lääkäriin, joka totesi poskiontelon tulehduksen. Kysyin laventelihoidosta ja lääkäri oli sitä mieltä, että kokeilla voi, eikä edes kirjoittanut reseptiä, koska se oli aiemminkin auttanut! Oireet olivat samat kuin sinulla. OSTA HETI LAVENTELIÖLJYPULLO KOTIIN, niin pääset tulevaisuudessa helpommalla! Se sarvikuono on myös hyvä, eikä nasolinia tarvita, tavallinen suola on ihan hyvää, (ei mineraalisuola).
tallennettu

aurinko: skorpioni
nouseva: skorpioni
kuu: kauris
selkälokki
Vieras
« Vastaus #10 : 05.12.2005 18:09:37 »

HIH Mirjam!!

Kerrankin kävi moukan tuuri. Kirjastossa oli kaikki nuo kolme kirjaa.
Yleensä sieltä ei mitään hirmu järkeviä opuksia löydy....
Jeeeee. smitten
tallennettu
nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #11 : 08.12.2005 20:34:48 »

Lainaus
Tässä paraikaa kovassa kuumeessa, kurkkukivussa ja ääni kadonneena istuskelen koneen ääressä. Pitkästä stressistä ja kiireestä kostautui paha tauti, joka jatkuu ja jatkuu...Pahinta ovat korkeassa kuumeessa ilmestyvät lihassäryt. Noh, onneksi ei tule oltua kuin hyvin harvoin sairaana  Wink

Kertokaapa tähän hyvät ihmiset hyviä vinkkejä, jolla tautianne hoidatte!

Itse pyrin nautiskelemaan kuumaa marjamehua ja paljon C-vitamiinia. Kurkkukipu lievittyy jäätelöllä ja hunajalla: kylmä laskee turvotusta ja vie kivun tunnetta pois. Hunaja puolestaan hoitaa kuivaan kurkkuun syntyneitä haavoja.

Lisäksi pyrin selvittämään mikä henkinen seikka aiheutti tautini ja muistan nukkua paljon.


Nenähuuhtelukannu, apteekin munkkitippoja annostuksen mukaisesti teehen päivittäin, auringonhattu-uutetta kurkkukipuun ja jos yhtään pidät valkosipulista, kokeile tätä: 40g voita, 4 valkosipulinkynttä, 1dl kermaviiliä ja 1rkl murskattua tuoretta basilikaa. Murskaa ja sekoita, ja käytä leivän päällä, säilytä jääkaapissa. En käytä enää tavallista margariinia ollenkaan, koska ihastuin tuohon levitteeseen.  Grin

Ja lisäksi huolehdi kipeänä ollessasi tarkasti vitamiineista, eli appelsiineja ja parsakaalia yms. kehiin!!  Parane pian!  smitten
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #12 : 13.12.2005 02:47:03 »

AthaMaaritille ja muille impullisiivisille oinaksille voisi kertoa hyvän hoito ohjeen flunssaan ja lihassäkyihin. Levätkää tarpeeksi ja tyhjentäkää mieli jon nin joutavasta stressistä. Usein ihmettelen mikä ihmeen kiire ihmisillä nykyään on, kun ei voi levätä hetkesi ja rentoutua. Varsinkin "duracell" oinakset vetää itseään niin piippuun, että ei pikku rohdot auta. Itse joskus tein kahta työtä kuukausi ja olin kuin "zombie", niin vaarini kysyi, että hautaanko sulla on kiire. Johan laittoi ajatteleen, että niin miksi on pidettävä kiirettä eikä ehdi nauttia ympärillä tapahtuvista kauniista asioista.  knuppel2
Hyvä vinkki, jolla tautia kannattaa hoitaa - kuuntele itseäsi, kun kroppa alkaa oirehtia niin luonnon antimia ja lepoa ajoissa keholle. Itse tällä ohjeella en ole sairastanut 5-vuoteen sairauksia paitsi lihasjäykkyyttä johtuen painista itseni kanssa.

Kiire ja stressi pois ja pyrittävä selvittämään mikä henkinen kuormitus syö energiaa ja aiheutaa tautia ja muista nukkua/levätä riittävästi.

Kuten mummo opetti - kroppa vaatii romantiikkaa ja sielu sympatiaa - se on kuulemma pitkän ja terveen elämän salaisuus.  smitten smitten smitten
 
Aurinko Oinas
Nouseva Kauris
Kuu Ravussa 
Venus Härässä
tallennettu
Heli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #13 : 16.12.2005 12:01:41 »

oma jatkuva poskiontelotulehdus kierre katkesi cammalot seichem energia hoidossa käynteihin !!  ei innostanut syödä jatkuvasti lääkärien tarjoamia lääkkeitä... mistä lie sitten alkunsa saaneet ne kierteet... Cheesy
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #14 : 12.02.2006 00:23:03 »

Nostanpa tätä vanhaa aihetta, sillä taitaapi ikävä kyllä olla taas ajankohtainen niin minulle kuin monelle muullekin - eikä vanhene koskaan.  crazy2

Ostin tänään flunssaani helpottamaan tuon tässäkin ketjussa mainostetun Savikuonon, nenänhuuhtelukannun siis. Olen tänään askarrellut sen kanssa wc:ssä - lukittujen ovien takana - yhteensä kolme kertaa ja olo onkin ratkaisevasti parempi. Sarvikuono onkin jo pian maksanut itsensä takaisin säästyneissä nenäliinoissa. Todella hyvä ja tehokas väline! Eihän se niitä kauneimpia käyttöesineitä ole vaan kamala torvi eikä jokanaisen käsilaukkuunkaan mahdu saati siellä edustuskelpoinen ole, mutta.... Kyllä kannattaa silti! Kokeilkaa, jos nuha yllättää! Wink
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: