5. huone eniten kansoitettu, 9. hyvänä kakkosena. Raimo Nikula kuvaa näihin huoneisiin yhdistyviä teemoja seuraavanlaisesti:
"9. huone: Tarve henkisiiin arvoihin ja näkemyksiin elämänkatsomuksen ja asenteiden, mielipiteiden ja näkemysten summana. Koulutus ja sivistyspääoma itsen kehittämisen ja laajentamisen välineenä. Pitkät matkat, vieraat kulttuurit ja opiskelu, yhteiskunnallinen keskustelu, julkaisutoiminta ja kansalliset aatteet.
Tässä huoneessa kysymys kuuluu: Miten kasvan ja kehityn näkemään asemani suurin linjoin maailmassa, yhteiskunnassa ja suhteessa elämän peruskysymyksiin?"
Olen ollut jo monta vuotta mukana järjestötoiminnassa, järjestö vaihtuu, mutta sama humaanisuuden ja yhteiskunnallisen vaikuttamisen teema säilyy. (huoneen kärki Vesimiehessä) Korkea koulutus määrittää minua ihmisenä aika paljon, se että tarvitsen laajaa elämän- ja ajatustenpiiriä ollakseni onnellinen, täysi. (
huoneessa) Tuleva ammattini on sellainen, jossa pääsee vaikuttamaan yhteiskuntaan, olemaan sen näkyvä osa käytännöllisellä tasolla, viemään asioita paremmalle tolalle. Ensi kuussa taas matkalle, kolmas kerta ulkomailla vuoden sisään.
"5. huone: Persoonan ylimääräiset voimavarat, luovuus,johtajuus, karismaattisuus, joka kiihdyttää kasvua ja oman itsen ilmaisemista vapaasti ja näyttävästi. Kyky nauttia elämästä, vapaa-ajasta, seikkailusta ja oman minän vapaudesta tehdä, toimia, dramatisoida ja ajatella omin päin. Lapset, luovuus, pelit, seikkailut - elämä viihteenä ja pelinä.
Tässä huoneessa kysymys kuuluu: Miten ilmaisen itseäni pelkäämättä muiden arvostelua?"
Voi tämä on niin tärkeää. Elämänilo, se että voi tehdä mistä nauttii ja ilmaista itseään vapaasti seurassa. Olen melko luova kielen käyttäjä, tykkään puhua ja hassutella julkisesti. Vapaus ennen kaikkea. (huoneen kärki Vaa'assa)