Minä ja kyllä painottaisin ruokavalion merkitystä, vaikken ihan Laken linjalle vielä lähdekään...
Stressi pukkaa minullakin naaman täyteen finnejä, mutta samaten pistää pakin ja suolen toiminnan sekaisin.
Jos ruoka sisältää riittävästi kuitua, ei suoliston nurkkiin jää niin paljon myrkyllisiä ongelmajätteitä, jotka taas ennenpitkää jostain putkahtavat näkyviin iho-oireina tai muina vaivoina. (Ja tietenkin ruokavalion täytyy muutenkin olla kohtalaisen terveellistä)
Olen kuitu-herännäinen ja uskonkin, että suolen toimintaa hellivällä ruokavaliolla on mahdollista helpottaa todella monia vaivoja.
Tosin nämäkin jutut on kamalan persoonakohtaisia, enkä vielä pysty esittämään todistusaineistoa ainakaan omasta lärvistäni, joka meni edellisen työsuhteen aikana kamalaan kuntoon. Oma kuitujen kanssa läträäminen kun on jatkunut vasta viikon verran....
Joka tapauksessa minusta kuulostaa loogiselta ajatukselta, että mikäli kehon kuona-aineet hoituvat ulos kehosta tarkoitukseen varattuja reittejä pitkin säällisessä ajassa, ei kehoon jää mitään p*skaa, mikä ihon läpi puskisi.
Lemniskatahan tuossa mainitsi omien paastojen aiheuttavan myöskin iho-oireita.
Itse en ole milloinkaan paastonnut, mutta olen lukenut, että paastotessa pitää muistaa myös päivittäiset suolihuuhtelut, jotta kuona tosiaan poistuu kehosta.
(Minähän en nyt siis tietenkään tiedä, mitä Lemnis on tehnyt paastojensa aikana, enkä tässä vastausta siihen tivaakkaan
, mutta tämmöinen kuitenkin tuli mieleen...)
Ja joka tapauksessa se minusta tukee tuota teoriaani, että jos kehossa on liikaa kuonaa, jostain se yleensä ulos änkeää...