|
Aion
Vieras
|
|
« Vastaus #16 : 19.12.2006 09:15:03 » |
|
Eivät korut ja metallit häiritse kehon energiavirtauksia kun niitä käytetään kohtuullisessa määrin, energiapuhdistetaan ja magnetisoidaan myönteisille asioille. ... kellon jätin minäkin yli 10 v. sitten, lähinnä sen vuoksi etten halunnut ajan ¨käsirautaa¨ ranteeseeni. Aikaa pystyy seuraamaan muutenkin. (nykyään kännykästäkin)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
*Kide*
|
|
« Vastaus #17 : 19.12.2006 14:54:14 » |
|
Aion- olen samaa mieltä. ...Itselläni tuli "tarve" laittaa napalävistys tuossa muutamia vuosia taakse päin, vaikka napaani nyt niin missään näyttele : Samanlainen "tarve" tulee välistä vaihtaa korun väriä pitkään käytössä ollut punainen+kirkas metalli sai väistyä limenvihreän+kullan tieltä Tälläkin hetkellä on tuo ainoa "koruni" ja pidän siitä suunnattomasti (vaikka reijän teko oli ihan hirvittävää, ei sattunut vaan se ajatus reijittämisestä...) Korvissa on koruille reijät, muita "tehtyjä" koristeita tai niiden pitopaikkoja ei ole, eikä tule
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
*Alkmene*
Vieras
|
|
« Vastaus #18 : 20.12.2006 13:50:48 » |
|
Minua jossain vaiheessa myös kiinnosti kovastikin, että mitä ne mahtavatkaan symboloida, kun yhtäkkiä vain tule "tarve" laittaa/laitattaa johonkin koru ja tietynlaista materiaalia vielä. Itsekin olen joskus laitattanut napakorun. Ja vielä suhteellisen aikuisena, ettei ollut mikään 'teinijuttu'. Kokemuksena se oli kyllä pelottava, siis ennen laittoa jännitin ihan sikana. Mutta toimenpide olikin ihan jees ja tämä ihminen joka sen teki, oli niin mahtava tyyppi, että en muista koska olisin niin mahtavan persoonallisuuden sitä ennen kohdannut. (Yazka) Olen vain joskus miettinyt, että miltähän tuo napakoru näyttää kun olen mummo.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #19 : 20.12.2006 19:50:05 » |
|
Olen harkinnut myös asentaa napakorun tänä talvena. Olisi sitten arpeutunut jo hyvin kesäksi. Kauanko se kestää parantua?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
*Alkmene*
Vieras
|
|
« Vastaus #20 : 20.12.2006 20:10:39 » |
|
Vaihtelee varmaan paljon tuo parantumisaika. Parhaat lähtökohdat parantumiselle saa jo sillä, että valitsee ammattitaitoisen ja luotettavan lävistäjän. Jotkut neuvovat käyttämään jotain voiteita ja salvoja... ei hyvä juttu. Parasta on jokapäiväinen montaa kertaa suoritettu suihkuttelu vedellä. Jos nyt oikein muistan, niin ensimmäiset viikot menee jees, ja oikeastaan sitten vasta alkaa se parantumisen vaihe.... en kyllä minä muista enää kuinka kauan siinä meni... pari kuukautta varmaan... Periaatteessa jos ei mitään pöpöjä ja tulehduksia ja mätimisiä tule, niin napa koruineen on koko parantumisprosessin ajan ihan 'näyttökelpoisessa' kunnossa. Se vain kasvaa osaksi itseä... tai reiäksi kehoon.. Tässä alansa ykkönen Suomessa. http://www.yazka.com/
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.12.2006 20:12:23 kirjoittanut *Mirjam* »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
*Kide*
|
|
« Vastaus #22 : 21.12.2006 16:47:21 » |
|
Yazka minutkin "reijitti" hyvä tyyppi ja hoiti homman mallikkaasti, ottaen huomioon hienosti jännitykseni... "no niin, nyt laitetaan tämä tähän ja vähän voi kirpasta... noin, valmis!" Nopeuttakin löytyi, tilanne alta 15 min ohi korun valkaamisesta maksamiseen Omani laitatin syksyllä ja talvi meni hienosti, kun ei vaan kalsarit päässy hiertään ja muisti suihkuttaa joka suihkun aikana reijän puhtaaks (koru pois ja vettä suihkulla läpi ). Seuraava kesä oli sit se koitin aika, jos siitä pääset yli ilman että joudut ottaan pois märkimisen vuoksi, niin hyvä. Enään se ei oikkuile tai tulehdu joka pikku riikkisen kiristivästä housun paarteesta... se on osa minua
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #23 : 21.12.2006 20:52:14 » |
|
Minulta on operoitu endometrioosi kahteen kertaan tähystyksellä ja napani sisällä on päällekkäin kahdet, juuri napakorun reiän kokoiset, ehkä jopa pienemmät pienet arvet, kuten myös kolme vastaavaa alavatsalla, jotka ovat jo häivyttyneet niin, ettei niitä edes erota.
Tuosta tuo idea napakorun ottamisellekin. Itse näen tuon arven navassani, vaikka muut eivät näe,¨ mutta haluan ikään kuin "kuitata pois" tuon viimeisen "näkyvän" arven.
Tähystyshaavat eivät koskaan tulehtuneet, joten usko lävistyksenkään kovin helposti tulehtuvan hyvällä hoidolla.
Uskoisin kuitenkin, että lävistyshaava paranee nopeammin kuin tähystyshaava, joka menee kaikkien vatsanpeitteiden läpi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
*Alkmene*
Vieras
|
|
« Vastaus #24 : 21.12.2006 21:27:34 » |
|
Meneeköhän nyt ihan off topic, mutta tuli vain mieleeni, että kun olen tässä jonossa sterilisaatioon, että mistähän kohtaa he ne tähystysreikänsä tekevät ja miten paljon mahtanee haitata tuo napakoru tai ne reiät Ainakin tiedän, että ihan navan liki, sen operoinnin tekevät.... nooh, kaipa se selviää, kun ennen on ihan perus "konsultaatio" asian tiimoilta...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tuulispää
|
|
« Vastaus #25 : 21.12.2006 21:53:13 » |
|
että mistähän kohtaa he ne tähystysreikänsä tekevät ja miten paljon mahtanee haitata tuo napakoru tai ne reiät
Minulla on sterilaatio tehty, ja arpi on navan sisällä,"alapinnalla". Napakoruhan on navan "yläpinnalla". Minulla ei hyvin parantunut tuo napakoru, vaan alkoi hylkimisreaktio. Jäi aika iso arpi... Joillakin vain elimistö alkaa hylkiä, tyttären silmäkulmasta tippui koru itsekseen,(samoinen hylkimisreaktio),mutta hänen napakorunsa on pysynyt, jostakin kumman syystä...
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko Leijona Nouseva Jousimies Kuu Neitsyt Merkurius Leijona Venus Rapu Mars Neitsyt Keltainen Galaktinen Ihminen
|
|
|
*Alkmene*
Vieras
|
|
« Vastaus #26 : 21.12.2006 23:27:24 » |
|
No voi 'jehna'... siis mitenköhän tuo nyt oikein sitten menee... Minulla ei ollut mitään hyljintää korun suhteen ja parantuikin aikas nopiaan. Mahdanko sitten alkaa hylkiä tuota sterilisaatiota : Siis olin jo kerran pari vuotta sitten jonossa kyseiseen operaatioon, mutta menin puihin... Nyt ei ole minkäänlaista ajatusta mennä puihin, vaan pelkkä ajatuskin tuntuu suurelta vapautukselta ja helpotukselta... Pitänee varmaan soitella jollekulle asiantuntijalle ja kysellä asiaa... Onhan minulla jo heti tammikuun alussa tuo sairaalan (poliklinikka)aikakin jo...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #27 : 21.12.2006 23:48:59 » |
|
Meneeköhän nyt ihan off topic, mutta tuli vain mieleeni, että kun olen tässä jonossa sterilisaatioon, että mistähän kohtaa he ne tähystysreikänsä tekevät ja miten paljon mahtanee haitata tuo napakoru tai ne reiät Ainakin tiedän, että ihan navan liki, sen operoinnin tekevät.... nooh, kaipa se selviää, kun ennen on ihan perus "konsultaatio" asian tiimoilta... No minulta putsattiin kohtu ja munasarjat noista etäispesäkkeistä ja navasta ne menivät läpi.
Minulla on omasta mielestäni "näkyvä" arpi, koska ne toisti operaation paria vuotta myöhemmin.
Toinen reikä on vasemmalla munasarjasta alaspäin lähes nivustaitteessa ja kaksi muuta päällekkäin häpykummulla. Nämä arvet ovat haihtuneet rusketusten ja kuorintojen ja kosteusvoiteiden ansiosta lähes näkymätömiin.
Ihoni on muutoin aivan virheetön, ei makkaroita tai ryppyjä niitä peittämässä, joten aika hyvin ne nykyisin hoitaa nuo leikkausarvet.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tuulispää
|
|
« Vastaus #28 : 22.12.2006 10:32:20 » |
|
No voi 'jehna'... siis mitenköhän tuo nyt oikein sitten menee... Minulla ei ollut mitään hyljintää korun suhteen ja parantuikin aikas nopiaan. Mahdanko sitten alkaa hylkiä tuota sterilisaatiota : Siis olin jo kerran pari vuotta sitten jonossa kyseiseen operaatioon, mutta menin puihin... Nyt ei ole minkäänlaista ajatusta mennä puihin, vaan pelkkä ajatuskin tuntuu suurelta vapautukselta ja helpotukselta... Pitänee varmaan soitella jollekulle asiantuntijalle ja kysellä asiaa... Onhan minulla jo heti tammikuun alussa tuo sairaalan (poliklinikka)aikakin jo... Mirjam, ei kait hylkimistä itse sterilaatiossa tapahdu, minulla se hylkimisreaktio napakorulle tapahtui ennen sterilaatiota. Siis napakorusta huomattavasti "suurempi" arpikudos jäi,kuin sterilaatiosta... Mene vain streilaatioon "vapautumaan"...itse en ole katunut operaatiota.
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko Leijona Nouseva Jousimies Kuu Neitsyt Merkurius Leijona Venus Rapu Mars Neitsyt Keltainen Galaktinen Ihminen
|
|
|
*Alkmene*
Vieras
|
|
« Vastaus #29 : 22.12.2006 10:45:18 » |
|
Juuh, se oli niinkuin "vitsi"... ajattelin lähinnä tunnepuolen hylkimisreagtiota..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|