Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ketään vähähiilihydraattisella ruokavaliolla?  (Luettu 19749 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Daria
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 13.12.2006 12:51:36 »

Itse olen, ja olen todennut hyväksi minulle Smiley. Olen päässyt makeanhimostani ja saanut vähennettyä sokerin käyttöä huomattavasti. Myös ilmavaivat ovat hävinneet, samoin mahamakkara Wink.

smitten
tallennettu

Aurinko Vesimies
Kuu Rapu
Merkurius Vesimies
Venus Kauris
Mars Vesimies

Valkoinen Magneettinen Maailmojen Sillanrakentaja
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #1 : 13.12.2006 13:59:46 »

En ole ainakaan vielä, mutta jatkuviin ruoansulatusvaivoihin kyllästyneenä olen alkanut harkitsemaan josko kokeiluluontoisesti jättäisi perunat ja riisit pois ruokalautaselta tai ainakin raskaalla kädellä vähentäisi.
Keliakikkona ruokavaliooni ei pahemmin viljoja kuulu.

Pastaa (edes gluteenitonta) en ole voinut syödä vuosiin. Se vaan kertakaikisesti lamauttaa vatsani toiminnan, enkä syytä ole keksinyt.
tallennettu
Aion
Vieras
« Vastaus #2 : 13.12.2006 14:25:39 »

Kun olin hiilihydraatittomalla ruokavaliolla,
oloni oli todella hyvä ja energinen
ja painokin putosi.

Nyt olen miettinyt,
jos jättäisin perunat ja vehnän pois
- ne ovat pahimmat.
tallennettu
Aion
Vieras
« Vastaus #3 : 19.12.2006 16:31:36 »

Olen ollut päivän syömättä viljatuotteita
- mitä oikein jää jäljelle
jos ei syö lihaa ja kalaa muutenkaan...

Tiedän että paljonkin,
vaatii vaan uudenlaista asennoitumista
ja enemmän suunnittelua. :Smiley
tallennettu
cancer
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 18.01.2007 13:51:56 »

Aihe kiinnostaa. Minulla varsinkin peruna ja vehnä aiheuttavat jumitusta (ja ilmeisesti iho-oireitakin). Löysin juuri aihetta koskevia sivustoja. Kunhan perehdyn hommaan paremmin, ajattelin kokeilla, josko olo sitten paranisi.

Uutta asennoitumista se todellakin varmaan vaatii. Niin paljon esim. viljaa tavallinen suomalainen ruokavalio sisältää, että saa laittaa ruokavalion uusiksi. Välipalakin on usein jokin voileipä, kahvipullista puhumattakaan.
tallennettu

Aurinko-Rapu
Nousu-Kaksonen
Keltainen galaktinen siemen
Tulihevonen
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #5 : 19.01.2007 16:19:30 »

Olen nykyisin ihastunut ikihyviksi SPELTTIIN  Tongue Kiss Käytän sitä ainakin puolet korvaaman muut (esim. sämpyläjauhot), näin totutteluvaiheessa. Puuro pienistä höyrytetyistä täys-spelttihuitaleista on erittäin ravitsevaa ja makoisaa voi- ja hillosilmän kera, sekä nopeaa valmistaa (10min.)  Cheesy Sehän on 9000 vuotta vanha vilja, ns. alkuvilja, mutta sisältää gluteenia; ei siis keliakikoille.
Esim: http://www.speltti.com/
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Henja
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #6 : 26.01.2007 14:56:48 »

juu, suosittelen! hiilarit mäkeen. Kukaan meistä ei tarvitse varsinkaan huonoja hiilareita-yhtään mihinkään. Muuttuvat vain sokeriksi kropassa.

Itse suhtaudun tähän kuitenkin tervejärkisesti, niin, että perusta kun on kunnossa, poikkeuksia voi tehdä. Esim kerran kuussa on ihana vetää kunnon pitsa, MUTTA

En ole moneen vuoteen syönyt vaaleeta leipää tahi pastaa. ne on huonoja. Eli hiilarini otan lähinnä kunnon ruisleivästä. Niissäkin on hirveesti eroja, eli kannattaa tutkia koko jyvä ja hiivapitoisuuksia.
tallennettu

Aurinko*OInas***Kuu*Kalat***Nouseva*Skorppiooni
Punainen Kristalli Lohikäärme
Aion
Vieras
« Vastaus #7 : 27.01.2007 12:55:09 »

Jätin pois vehnän kaikissa muodoissaan,
hiivaa sisältävät tuotteet ja perunan.

Sokerina käytän ainoastaan inkkarisokeria tai hunajaa.
Maitotuotteet minimissä (= fetaa tms. joskus - ei joka päivä).

Jostakin syystä suolantarve kasvoi samalla
ja makeanhimo katosi. :Smiley

Ja nyt olo on hyvä!
smitten smitten

Täytyy muistaa että meille jokaiselle sopii
omanlaisensa ruokavalio
kuten intialaiset ja kiinalaiset ovat
jo kauan sitten oivaltaneet.
Mielenkiintoista on myös se,
että terveellisenä pidetty täysjyväriisi ei sovi henkilöille
joiden suolisto on ollut pitkään rasituksen kohteena esim. maitotuotteiden tai muun sopimattoman syötävän vuoksi.
(joillekin henkilöille maitotuotteet ovat ok.).
Silloin on parempi syödä vaaleampaa riisiä
joka sulaa paremmin.
Hivenaineet voi sitten syödä esim. inkkarisokerissa.
 Smiley
tallennettu
Lunerica
Kanta-astroilija

Que cambie todo pero no el amor

Profiili
« Vastaus #8 : 05.08.2007 16:40:28 »

Aiheesta: http://karppaus.info/

Rosanne Goldin kirjan 'Paras olo' -avulla pääse myös hyvin alkuun.

(http://www.readme.fi/jackets/95/9789525592238.JPG)
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #9 : 05.08.2007 20:48:42 »

Mulla ei ole keliakiaa (monta kertaa tosin tutkittu kun oireet on sen suuntaisia olleet) mutta silti valkoisesta vehnästä menee maha enemmän tai vähemmän sekaisin.
Saman suuntaista "ongelmaa" tällä suunnalla ja tutkittu kaksi kertaa, mutta vain verestä. Ekalla kerralla meni kuulemma pieleen, kun en syönyt viljatuotteita ja toisella kerralla vaikka söin, oli tulos negatiivinen  Undecided Ja vatsatähystykseen EN mene, ellei ole IHAN pakko  buck2
Vatsani (ruuansulatus ja imeytyminen) on oikea monivammatapaus  2funny sain hieman apua omaan viljankäyttöön, kun ostin kotitarvemyllyn. Eli jauhan suurimman osan tarvitsemastani jauhosta koko jyvästä (kaupan jauhoista puuttuu siemenen alkio ja kuitukuoret!). On paksumpaa kamaa tehdä em. leipää, eli hampaita tarvitaan  Wink No, silloin taas ruokaputkeen erittyy myös enemmän sylkeä, joka myös osallistuu ruuan hiilareiden pilkkomiseen  Smiley
Mutta miksi peruna on pahis? Se on niin hyvää...
Sain mahamakkaran tämän kesän aikana ja syytän siitä lähinnä limua, jota on tullu ryystettyä. Eipä ole käynyt mielessä, että peruna olisi ollu mukana touhussa  Shocked Makkaran syntyy on syynsä myös liikkumattomuuteni  :Smiley lääkärin määräys  angel
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #10 : 05.08.2007 21:35:43 »

Täällä kans yksi ja onnellinen masu!  Cheesy

karppiasiaa:

www.ravitsemusjaterveys.fi
tallennettu
astraali
Vieras
« Vastaus #11 : 05.08.2007 22:13:24 »

Mitä te sitten syötte? Huh

Olen lakto-ovo-vegetaristi (käytän siis muna- ja maitotuotteita) ja laktoosi-intolerantikko myös. Minulla myös tutkittu keliakiaa kahdesti ja olen käynyt vatsatähystyksenkin mutta mitään keliakiaa ei ole löydetty. Olen silloin tällöin gluteenittomalla ruokavaliolla ja voin silloin todella hyvin MUTTA se on tosi vaivaloinen ruokavalio muuten noudatettavaksi. Eli käytän edelleen viljoja.

Leipänä lähes ainoastaan hiivatonta ruisleipää mutta pastaa rakastan, joten siitä ne pahat hiilarit lähes yksinomaan tulevat.... :Smiley

Haluaisin kokeilla hiilarintonta ruokavaliota mutta en oikein tiedä, mitä sitten söisin... Huh

Voisiko joku ehdottaa jonkinmoista esimerkkipäivää ruokailuista...? :Smiley Jaksaisiko joku?

tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #12 : 06.08.2007 09:03:30 »

Astraali - tuo vegekarppaus onkin jo oma taiteenlajinsa. Kannattaa käydä juttelemassa tuolla karppaus.info -foorumilla Smiley Itse en ole viljojen pois jättöä harmitellut kuin muun perheen pizzapäivänä, mut maan päälle palauttaa se järkyttävän huono olo, mikä pizzasta on mulle tullut  buck2 Joskus syön täysjyväruisnäkkärin tai lautasellisen mysliä, mut siinäpä se sitten. Jo näinkin lyhyen ajan päästä on vähän sellainen olo, että miks pitäis viljoja syödä?  :Smiley
tallennettu
Lunerica
Kanta-astroilija

Que cambie todo pero no el amor

Profiili
« Vastaus #13 : 06.08.2007 12:48:19 »

Helpoin ja yksinkertaisin tapa aloittaa vähähiilihydraattinen ruokavalio on luopua sokerista ja kaikesta, mikä sisältää valkoista (vehnä)jauhoa.

Siitä voi pikku hiljaa 'rimaa nostaa' ja asteittain tiukentaa seulaa (jos siltä tuntuu).  Jos luopuu aluksi vain noista kahdesta ensiksi mainitusta, jää syötävää vielä todella paljon (tässä vaiheessa siis kokojyvä pastat & riisi, esim. basmati on OK). Tummassa leivässä tulisi olla vähintään 10% kuitua, vaaleassa yli 6%. Marjoja, hedelmiä ja vihanneksia syödään runsaasti, samoin erilaisia juustoja.

Seuraavaksi voi luopua kaikesta, missä on runsaasti tärkkelystä (esim. peruna & porkkana + muu maan alla kasvanut). Kannattaa lukea myös tuoteselosteita - pienen alkuvaivan jälkeen ne oppii nopeasti muistamaan - sillä yllättävän moniin tuotteisiin, esim. jugurtteihin, lisätään maissi-, peruna tms. tärkkelystä.

Jos tämänkin jälkeen haluaa vielä tiukemmaksi vetää, voi tosiaan luopua viljoista kokonaan.
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
Buf~
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #14 : 05.09.2007 12:38:59 »

Olen ollut 1,5 vko hiivadietillä. Syön samalla cardina fortea. Vaikeaa on! Sammas on vähentynyt suussa -se on ainoa positiivinen merkki. Syön lähinnä vain keitetyistä munista valkuaiset, lihaa, kasviksia ja juureksia. Juon vihreää teetä -yäk. Täytyy vaan yrittää sinnitellä ainakin kuukausi.
tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: