Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Astrologista ammatinvalintaa?  (Luettu 6101 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« : 15.12.2006 21:54:46 »

Olen tässä kovasti miettinyt, mitä sitä alkaisi "isona" tehdä  :Smiley ... joten tulipa mieleeni tällainen! Mitä mieltä olette astrologiselta kannalta ihanneammatistani?

aurinko vesimies
AC  kaksoset (yhtymässä  mars kaksoset)
MC  kauris
10. huone  kauris: tyhjä, mutta 9. huoneessa  merkurius ja  venus yhtymässä MC:een (molemmat  kauris)
6. huone  neitsyt: pluto vaaka, uranus ja kuunsolmu skorpioni, neptunus jousimies (yhtymä DC)
2. huone  rapu: tyhjä

Hyviä ideoita otetaan lämmöllä vastaan  smitten
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 15.12.2006 23:05:21 »

Kerro vielä seuraavat asiat:

Auringon huone
Saturnuksen merkki ja huone
Jupiterin merkki ja huone
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 15.12.2006 23:17:55 »

aurinko 11. huone
 saturnus  rapu 4. huone
 jupiter  oinas 12. huone (jossa siis myös  kuu ja  mars kaksoset ja liuta asteroideja)
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 16.12.2006 11:02:56 »

Kyllä tämä taitaa puhetyön puolelle lipsahtaa. Tuleekohan tuosta Kaksosesta hallitseva merkki?

Opettaminen on tietenkin ensimmäinen mieleen tuleva vaihtoehto. Sopivaa alaa voisivat olla vaikkapa kielet (myös äidinkieli) tai jos otetaan huomioon tuo Saturnus ja MC-Kauris, niin myös historia.

Kirjoittaminen olisi myös ihan omiaan sinulle. Toimittaja, kirjailija, mainosala. Saattaisit viihtyä jopa radio tai TV-toimittajana. Matkaoppaan ammattikaan ei ole poissuljettu.

Sitten tosi isona saatat päätyä jonkinlaiseen poliittiseen tai  ryhmätoimintaan mukaan tai lähteä mukaan johonkin humanitääriseen liikkeeseen.

Vesimieshän on myös perusinsinööri ja näin ilmavalla kartalla (+kutosen kärki Neitsyessä) tekniikan ala sopii myös sinulle. ATK-tukihenkilö, ohjelmoija tms. sopisi kuvioon.
tallennettu

www.horoskooppi.com
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 17.12.2006 00:22:46 »

Kiitos, Lilli  smitten

Hallitsevaksi merkiksi tulee omien laskujeni mukaan vaaka - mutta laskutapa saattaa vaikuttaa; joustavuuskin on vahvoilla.

Hienoja vaihtoehtoja! Opettajan uraa en ole kyllä koskaan harkinnut, mutta mikä jottei...? Nimenomaan se omin juttu olisi sitten kielet. Niitä olen opiskellut ihan omaksi ilokseni työn ohessakin ( merkurius ysissä). Mutta toisaalta... Monta vuotta on tullut kouluttauduttua kaupalliselle alalle, joten ehken ihan heti lähtisi yliopistoon opiskelemaan ihan jotain muuta (?). Mulla on itse asiassa koulutus sekä matkailu- että markkinointialalle Wink, mutta ainakaan vielä en ole onnistunut kummallekaan työllistymään. Varmasti se punainen lanka löytyisi sieltä?! Kurja vaan, että itseluottamus hakea noille aloille laskee koko ajan, mitä pitempi aika opinnoista on... Mutta laitan ehdottomasti harkintaan!!

Tuota kirjoittamista olen itsekin miettinyt... Haaveenani olisi kirjoittaa lasten kirjoja  Smiley Miksei jotakin muutakin? Viimeistään eläkepäivinä aion toteuttaa haaveeni ja kirjoitan vaikkapa elämänkerran. Tekisi mieli aloittaa jo nyt, mutta nykyinen työ tappaa pahasti inspiraation...

Tiedättekö, käytetäänkö astrologiaa ihan oikeasti jossain ammatinvalinnan ohjauksessa? Mun mielestäni kannattaisi käyttää!!
tallennettu

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 17.12.2006 11:48:22 »

No kyllä minusta astrologiasta on kovastikin apua ammatinvalinnanohjauksessa. Sitä en tiedä, kuinka paljon esim. Suomen ammattiastrologeilta kysytään uraan liittyvistä asioista.
tallennettu

www.horoskooppi.com
Cheva
Kanta-astroilija

Aurinko härkä. Kuu kaksonen. Nouseva Leijona.

Profiili
« Vastaus #6 : 17.12.2006 21:23:19 »

Saakos liittyä jatkoksi?
Mulla on kohta pyrkiminen yliopistoihin, mutta ammatti ei oo läheskään tiedossa  buck2
Mikä kartan mukaan ansaitsisi lisää pohdintaa? Smiley
Siis olen miettinyt psykologiaa, opettamista, luovaa ammattia ja vaikka mitä ja olin jo hetken varma valinnasta ja sitten vaihtui mieli ja nyt on mieli ihan kumollaan.

Mietin, että kuuluukohan tämä keskustelu tänne vai ennustavaan astrologiaan? Toisaalta eihän tämä ole ennustusta, tämä on tulkintaa, joten annampas tämän pysyä täällä näin.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2006 15:02:37 kirjoittanut Cheva » tallennettu

A ttitude
B efore
I ntelligence
(http://www.nafithat.com/vb/images/smilies/zzzr07.gif)

Nyt on menneisyyden päätepiste.
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 19.12.2006 19:27:47 »

Mä en ole näissä asioissa mikään guru, mutta asia kiinnostaa kovasti - niinpä vastaan silti viisaampien vastauksia odotellessa  Cheesy

Sun kartallasi on mun mielestäni ammatillisesti kaksi selkeää teemaa; johtajuus/yrittäjyys ja luovuus/esiintyminen. Ylipäänsä ura ja luovuus ovat tärkeitä, sillä suurin osa planeetoista on 10. ja 5. huoneissa. Menestystäkin näyttäisi uralla olevan, kun katsoo kympin sisältöä  Wink

Johtajuudesta ja yrittäjän lahjoista kertovat MC  oinas ja aurinko + jupiter harka 10. huoneessa. Olet myös viestinnällisesti lahjakas ( merkurius), eli puhuminen ja kirjoittaminen sujuvat (eipä siitäkään haittaa ole johtajalle!!). Myös AC  leijona antaa hyviä johtajan ominaisuuksia. Voisit hyvin olla yksityisyrittäjä...? Aurinkomerkkisi taloudellisuus ja MC:si energisyys antaisivat ainakin hyvät valmiudet siihen!

Luovuudesta, taiteellisesta lahjakkuudesta ja kyvystä esiintyä puolestaan kertovat AC  leijona ja 5. huoneen sisältö; erityisesti  uranus ja  neptunus. Mikään liian abstrakti ei ole sinun heiniäsi; pikemminkin vahvuutenasi on taiteen tuominen käytännön tasolle ( kauris).

Lainaan vielä hiukan Juhani Nummelaa:
AC  leijona "edustaa luovuutta ja ylpeyttä; itsetietoinen, yleensä tarmokas ja avoin, joskus kiivastuva"

MC  oinas "antaa kunnianhimoa, johtajankykyjä; optimistinen, peloton, aloitteikas, mutta oikukas ja hätäinen" (tuota viimeksi mainittua aurinkomerkkisi varmasti tasaa!!)
"yleensä vapaa ja itsenäinen ammatti, jossa tarvitaan fyysistä voimaa tai on haastetta; rutiinityö ei maistu."

Yleisesti ottaen suhtaudut työhön kunnianhimoisesti ja pyrit urallasi tasaisen varmasti eteenpäin (6. huoneen kärki  kauris). Olet järkevä ja taloudellinen; arvostat rahaa ja omaisuutta, mutta olet niiden suhteen myös varovainen - et ota turhia riskejä (2. huoneen kärki  neitsyt).

Tällaisia ajatuksia mulla heräsi  Smiley Osuukohan yhtään kohdalleen...?

« Viimeksi muokattu: 19.12.2006 19:33:39 kirjoittanut Minerva76 » tallennettu

Cheva
Kanta-astroilija

Aurinko härkä. Kuu kaksonen. Nouseva Leijona.

Profiili
« Vastaus #8 : 19.12.2006 20:09:02 »

Osuu kyllä oikeinkin hyvin!
Ongelmaksi koen sen, että vaikka pidän luovasta hommasta ja näin.. mutta tämä härkä minussa haluaa turvallista ja vakaata toimeentuloa, ja taiteilijana se harvemmiten onnistuu.
Tässä pitää nyt kovasti pähkäillä, että missä mahdollisesti voisin yhdistää nuo molemmat puolet, vai pitäisikö hankkia vakaa ammatti ja ottaa luovuus harrastukseksi vai hmm...

Mutta hyvin kyllä tuntui osuvan kohdalleen tuo.. Selkeytti ajatuksia, mutta toisaalta loi taas lisää tätä ihanaa ristiriitaa Cheesy
tallennettu

A ttitude
B efore
I ntelligence
(http://www.nafithat.com/vb/images/smilies/zzzr07.gif)

Nyt on menneisyyden päätepiste.
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #9 : 19.12.2006 21:24:50 »

Sun kartalla onkin paljon kiinteitä ja johtavia merkkejä - ja paljon maamerkkejä. Hallitsevaksi merkiksikin taitaa tulla kiinteä maamerkki härkä... Paljon järkevyyttä ja käytännöllisyyttä siis vastapainona taiteellisuudelle ja luovuudelle!

Itselläni on vähän sama juttu  Wink Toisaalta olisi ihanaa heittäytyä elämän vietäväksi ja toteuttaa luovuuttaan. Nouseva merkkini kaksoset voisi sen tehdäkin, mutta... 2. huoneen kärjellä turvallisuudenkaipuinen  rapu pitää kukkaron nyörejä tiukalla, 6. huoneen kärjellä työhullu  neitsyt vakuuttelee arjen aherruksen ihanuutta ja MC:llä  kauris tykkää kovasti niistä kukkaron pohjalle kertyvistä kolikoista... Cheesy

Jotenkin ajattelisin kyllä, että nuo sun yrittäjävalmiutesi mahdollistaisivat hyvin käytännöllisyyden, taloudellisuuden ja luovuuden yhdistämisen...? Itse en uskaltaisi ryhtyä yrittäjäksi - mutta sitä kautta varmasti löytyisi uusia mahdollisuuksia toteuttaa itseään. Kannattaa harkita, josko vaikka keksisit uuden liikeidean!! Pidän peukkuja  Smiley
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: