Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Astrologia ja tyylitaju  (Luettu 29396 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
astrofriikki
Kanta-astroilija

Profiili
« : 18.12.2006 19:14:34 »

Hei !

Mitkä tekijät vaikuttavat aurinkomerkin ohella astrologiassa tyylitajuun ? Estetiikka yhdistetään ainakin vaakaan ja härkään jossain määrin. Mitkä muut tekijät vaikuttavat ?   Smiley Smiley Smiley
tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
Asterix
Vieras
« Vastaus #1 : 18.12.2006 21:52:04 »

Eikö Neitsyetkin omaa aika hyvän silmän kaikelle kauniille? idiot2

Mieheni on  aurinko harka ja  askendentti neitsyt
ja on harjoittanut ammattivalokuvaajan ammattia
opiskellessaan ja edelleenkin harrastuksena. Smiley

Hän on tehnyt kuvauksia mm. Voguelle, Ellelle ja Giorgio Armanille
näistä tunnetuimmista.

Hänen tyylinsä on työaikana sporttisen klassinen.
Hänellä on paljon graffitin harmaata liituraitaa,
mutta hän yhdistää siihen ainoastaan esim. mustan t-paidan.

Vapaalla hän on reisitasku-housu mies, mutta edelleen
todella tarkka värien yhteensopivuudesta.

Hän on hyvin pikkutarkka yksityiskohdissa
ja saattaa vaihtaa vaatteet pariinkin otteeseen
ennen kuin pääsee ulos. Grin

Hän on niitä, jotka haluaa erottua massasta tyylikkyydellä. Grin

Hän valitsee aika paljon vaatteitani ja tekee toivomuksia
kampauksestani
-myös sisustamisen ideat. Wink
Minusta se on kivaa useinmiten,
hänen kanssaan on hauska suunnitella paitsi omaa ulkonäköä,
niin myös kodin sisustusta. Smiley

Itse olen  aurinko kaksoset ja  askendentti skorpioni
ja minun tyylini on sellaisen sporttisen klassinen.

Arvostan kauniilta näyttäviä materiaaleja
ja kauniita leikkauksia. Smiley

Rakastan Dolce & Gabbanan, Versacen ja Guessin vaatteita,
laukkuja ja kenkiä ja minun yliheittoni menee siinä,
että arkenakin välillä näyttää ihan joulukuuselle,
koska ko. merkit käyttävät tunnetusti paljon
metallisia yksityiskohtia. Grin 2funny

Sisustuksessa olen aivan innoissani tsaarin ajan empiirisestä
venäläisestä antiikista ja italialaisesta antiikista.

Kerään sitä varojeni mukaan, esinettä kerrallaan,
mutta omaan myös ns. uusantiikkia.

Parempi yksi hyvä ja laadukas huonekalu kuin monta
lastulevyrakennelmaa. Wink

Minun kodissani ei ole, eikä koskaan tule olemaan
mitään muovi pintaa, eikä mitään lastulevystä. knuppel2

Mieheni on enemmän modernimman desingin perään,
mutta sekoitus molempia näyttää kokonaisuutena arvokkaalle. Smiley

Liika empiirisyys saattaa alkaa näyttämään tukehduttavalle,
jos esineitä ja huonekaluja on liikaa.
Liika modernisuus saattaa alkaa näyttämään kovalle
ja karulle.
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #2 : 18.12.2006 22:00:59 »

kieltämättä tuo neitsyen tyylitaju voi pitää paikkansa...Mieheni on neitsyt ja hän on myös hyvin tyylitajuinen ja tarkka omista vaatteistaan. Suosii mielellään laatumerkkejä ja satsaa laatuun. On juuri  sellainen, että ostaa kerralla kunnollisen ja vaikka hurjan kalliin, kuin tyytyisi halpaan, joita saa ostaa useita. Tosin, omasta mielestäni neitsyet eivät uskalla kovin radikaaleja ja rohkeita ratkaisuja tehdä, mutta sehän voi taas olla enemmän täkäläisten neitsyitten tapa.
Mie olen enemmän boheemi ja miulle välttää kirpparitamineetkin, vaikka oman tyylini olenkin löytänyt ja sehän se onkin hauskaa, että vaikka mieheni on hyvin hillitty pukeutumisessaan ja tarkka, niin silti hän tykkää miun merkillisistä hattuvalinnoista (mie  aurinko vesimiesGrin
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #3 : 18.12.2006 22:20:48 »

Niin.. Smiley
Mieheni on kyllä suomalaisten silmissä oikea riikinkukko,
kuten minäkin, mutta ei taas Wienissä niinkään. Smiley

Kai se silmä jotenkin tottuu siihen oman
maan tyyliin. idiot2

Kun muutin Wieniin, niin itselläni oli
puolen vuoden Suomessa ja Belgiassa olon
jälkeen hiukan nukkavieru olo,
kun katselin ihaillen kaikkia niitä kauniita
Wieniläiskaunottaria ja komistuksia. Grin

Asiaa ei auttanut ollenkaan se, että
kun mieheni katseli tuomiani vaatteitani,
niin hän sanoi, että suurimman osan saa heittää
suoraan roskiin. Grin 2funny
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 18.12.2006 22:29:32 »

..ja sinä lähdit unimatkalle "boiss-barbaari-butiikkiin...
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #5 : 18.12.2006 22:34:59 »

..ja sinä lähdit unimatkalle "boiss-barbaari-butiikkiin...

Niin menin. Smiley
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 18.12.2006 23:22:28 »

Minä olen huomannut että kaikkein tarkimmat ihmiset vaatetuksensa suhteen ovat Kauriit (klassisen tyylikästä, yksinkertaista linjaa, hyvin kallista usein), Vesimiehet (vähän samanlaisia kuin kauriit, laatu ennen kaikkea, hyvin tarkkoja värien sopimisesta yhteen, yleensä harmaata ja sinisen sävyjä paljon, erityisesti miehet tarkkoja hiuksistaan!) ja Härät (persoonallinen look, kauniita värisävyjä yhteen, tarkkoja että sopivat yhteen) myöskin. Vaa'at katsovat myös mitä pistävät päälleen, he käyttävät usein raikkaita värejä ja ovat hillittyjä.

Sen sijaan olen huomannut, että tulimerkit eivät ole kauhean tarkkoja siitä mitä pistävät päälleen. Kaikki tuntemani Oinaat, Leijonat ja Jousimiehet viskaisevat aina kaapista jotain mukavaa päälleen eivätkä jaksa kauheasti panostaa siihen puoleen ja vaikka ostaisivat uusia vaatteitakin, niin aina pysyvät hyvin turvallisella linjalla. Sen sijaan en ole myöskään huomannut että Neitsyet olisivat jotenkin erityisen tarkkoja pukeutumisestaan.  Huh Kaikki tuntemani neitsyet (joita tunnen ~6-7) ovat aika "hällä väliä" asenteella vaatteisiin, käyttävät aika niukasti rahaa pukeutumiseen ja käyttävät paljon mustan ja harmaan sävyjä, koska ne ovat "turvallinen valinta".  :Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #7 : 18.12.2006 23:26:07 »

Niin harvalta sitten lopun viimeksi tulee näitä merkkejä kysyttyä, mutta sen ainakin olen huomannut, että jos on  aurinko  vaaka, ainakin nauttii estetiikasta ja kaipaa sitä. Sitä en menisi sanomaan, että he kaikki olisivat sitä itse osanneet luoda.  Edes tyylitajun muodossa . Wink
Tiedän kyllä sellaisenkin. Tosin nämä ovat miehiä, että ehkä naisella se voi enemmän tulla ulos omassa toiminnassa ulkoisesti.
Toinen  aurinko vaaka  askendentti  neitsyt mies, oli oikea ryysypekka, rosvoroope, eikä itse välittänyt mistään tällaisesta, mutta silti nautti, jos joku muu sitä hänen ympärilleen loi tai toi.
Toinen, myös mies  aurinko vaaka  askendentti  kauris, on kyllä todella tyylitajuinen ja muutenkin taiteellinen. Arvostaa laatua ja tyylikkyyttä pukeutumisessa ja sisustuksessakin. Ja omaa myös silmää sille luoda sitä itse.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2006 00:08:51 kirjoittanut *Mirjam* » tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 18.12.2006 23:46:02 »

tyylitajua voi olla vaikkei se näkyisi omassa pukeutumisessa syystä tai toisesta,
tuo vaaka nauttii oikeesti estetiikasta,kaikesta kauniista,
ei pidä edes karkeasta kielenkäytöstä,
itellä mc-vaaka nauttii luonnon kauneudesta,
sellasista asioista kuin hiekalle karisseet violetit sireenin kukat
aitan vieruksella,asia jota joku ei voi ymmärtää,että jotta mitä tuossa nyt mukamas?
tai että en selviä kangaskaupasta ulos ilman suurta kassia,
pitää hypistellä,silitellä,liu uttaa iholla ja nauttia värien yhdistelmistä,arvatkaa montako laatikollista tulee muuttokuormaan ompelemattomia kankaita....?
leijona-kuu minussa taas arvostaa laatua,
vaatteissa tärkeintä melkein se miltä se TUNTUU iholla,
tai miten se vastaa käyttötarkoitustaan,
ja
 askendentti jousimies
mennä viheltää mahollisimman rennoissa vaatteissa..

jos maalima ahistaa,
niin vaatteet ei saa ahistaa

tyylitajusta,
minusta on ihana katella kun naiset käyttävät hattua,
joskus joulukirkossa näkee,usein vanhemmilla rouvashenkilöillä,
tai häissä,
ja käsintehdyt hatut ovat muutenkin taidonnäyte,
elikkä nautin silmilläni toisten tyylitajusta,
ja mc:llä olen ollut sitä luomassa joskus myös
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #9 : 19.12.2006 00:18:41 »

tyylitajua voi olla vaikkei se näkyisi omassa pukeutumisessa syystä tai toisesta,
tuo vaaka nauttii oikeesti estetiikasta,kaikesta kauniista,
ei pidä edes karkeasta kielenkäytöstä,

Juu tuon voin kyllä "allekirjoittaa". Minä joka olen pitänyt montaa 'ihmistä' (ööh, tai tapaansa tai esille tuloa yms, ei siis itse ihmistä) karkeana jollain tasolla ja se jotenkin aina riippii jossain kohtaa, oli se sitten pukeutumisessa (ehkä siinä harvemmin, ylilyönnit ja rumuudet voi kiepsahtaa kauniiksikin) ;)käytöksessä, sommitelukyvyssä yms..
Niin ensimmäistä kertaa minä joudun kokemusten eteen, että tunnen itseni välillä karkeaksi tai rujoksi tai kömpelöksi jollain lailla, kun olen  aurinko vaaka  askendentti kauris :iin seurassa... Kaikki on niin sulavaa, monella tasolla, hienostunutta.... hänessä.

Silti olen kokenut, että itselläni on myös estetiikan ja kauneuden ja tyylitajunkin tajua. Varsinkin ehkä tilojen luomisessa.... sen itseasiassa tiedän olevan totta.  Smiley En sitten tiedä, mikä kartallani sen voisi osoittaa. Mutta tosiaan olen monen monta tilaa sisustanut, eikä se todellakaan ole mitään opittua tai opiskeltua tietoa, mitä nyt kuka vaan oppii, vaan se on vähän erilaista.... hahmotan jotenkin moniulotteisesti tiloja ja osaan yhdistää muotoja niin että tiedän, minkä fiiliksen ne luo ja muotoilla väreillä ja esineillä sekä valaistuksillä yms yms tunnelmia.
On useita kertoja sattunut, että kun joku ihminen tai ihmisjoukko saapuu tällaiseen tilaan, jonka olen "tunnelmoinut", he pyytävät, että saavatko hetken vai olla hiljaa ja katsoa ja imeä tätä tunnelmaa.  angel
Vaatetuksessakin minulla on silmää, mutta se ei taas niinkään kiinnosta... jotenkin se on vain vaatetusta...
 Wink
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 19.12.2006 00:30:35 »

jospa se on vesi-venus kun luo tunnelmaa (rx kohti neptunusta)
tai sinulla kaloissa,
maa-venus luo konkreettista kosketeltavaa ja ilma-venus jättää vaatteillaan tuulahduksen tyylistä ilmaan..
tallennettu
integral
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #11 : 19.12.2006 11:33:36 »

Sen sijaan olen huomannut, että tulimerkit eivät ole kauhean tarkkoja siitä mitä pistävät päälleen. Kaikki tuntemani Oinaat, Leijonat ja Jousimiehet viskaisevat aina kaapista jotain mukavaa päälleen eivätkä jaksa kauheasti panostaa siihen puoleen ja vaikka ostaisivat uusia vaatteitakin, niin aina pysyvät hyvin turvallisella linjalla.

Minä en tätä allekirjoita Smiley omasta tuttavapiiristäni niin juuri leijonat ja jousimiehet ovat tarkimpia tyylistään ja ovat halukkaimpia jopa maksamaan siitä mitä haluavat.
tallennettu

aurinko, kuu, mars: leijona
ac: kauris
venus ja merkurius: rapu
Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 19.12.2006 11:49:21 »

Vaikka saatan olla jäävi sanomaan, mutta sanonpa kuitenkin, että myös minä voisin allekirjoittaa Neitsyiden tyylitajun. Tunnen tavattoman paljon  aurinko-Neitsyitä (jostain syystä tunnun keräävän heitä joukkioittain ympärilleni niin sukulaisten, ystävien kuin tuttavienkin muodossa) ja tottakai heidänkin joukostaan löytyy niitä ei-niin-tyylitajuisia yksilöitä, jotka eivät juurikaan piittaa siitä, miltä näyttävät tai eivät vaan yksinkertaisesti pysty luomaan selkeää, toimivaa ja itselleen sopivaa tyyliä, vaikka haluaisivat. Silti täytyy todeta, että suurin osa heistä omaa ainakin jonkinmoisen tyylitajun ja he ovat ennen kaikkea tarkkoja pukeutumisestaan.

Neitsyiden tyylitaju ei välttämättä ole tosiaan aina sitä kaikkein raflaavinta, omaperäisintä ja boheemeinta sorttia, mutta eihän näyttävyys olekaan synonyymi tyylitajulle Wink. Sen sijaan monilla Neitsyillä tuntuu olevan silmää hyvälle muotokielelle, ts. he osaavat luontaisesti valita omalle vartalotyypilleen sopivia vaatteita ja asukokonaisuuksia, jotka miellyttävästi sekä korostavat heidän hyviä puoliaan, että häivyttävät niitä vähemmän edullisia. Neitsyitä harvoin näkee ahtautuneena liian pieniin/tiukkoihin, tai toisaalta hukuttautuneena aivan liian suurin ja muodottomiin vaatteisiin (ja tämä koskee myös niitä merkin edustajia, jotka eivät muuten niin tyylitietoisia olekaan), mihin taas "syyllistyvät" suvereenisti mm. monet Vesimies, Kalat, Oinas ja Jousimies läheiseni. Vaikka hyvä värisilmä ja harmoniantaju yleensä yhdistetäänkin Vaakaan, niin oman kokemukseni mukaan myös monilla Neitsyillä on näitä ominaisuuksia. He tuntuvat tietävän vaistonvaraisesti mitkä värit heitä pukevat parhaiten ja osaavat yhdistellä eri värisävyjä harkiten.

Tyylitietoista vaikutelmaa varmaankin Neitsyiden kohdalla lisää se, että ulkoasu on yleensä vähintääkin siisti ja huoliteltu. Ainakin itse aurinko -Neitsyenä olen näistä asioista tarkka ja arvostan sitä myös muissa ihmisissä. Ylipäätään arvelisin, että Neitsyiden kohdalla tyylitaju on suorassa yhteydessä tämän merkin voimakkaaseen itsekriittisyyteen ja perfektionismiin, kun taas jonkun toisen merkin kohdalla kyse voi olla enemmänkin luovuudesta ja taiteellisuudesta.

Mikä itseäni on erityisesti ilahduttanut todeta lähelläni pyöriviä Neitsyitä seuratessa, niin myös Neitsyt miehet näyttävät usein olevan erityisen kiinnostuneita ulkonäöstään ja pitävät huolta itsestään ja huolitellusta olemuksesta siinä missä naisetkin.

Todettakoon loppun nyt vielä, että yllä esittämäni argumentit Neitsyiden tyylitajuisuudesta voi tietenkin kuka tahansa kumota sillä perusteella, että tietää minun olevan itsekin aurinkomerkiltäni Neitsyt Wink. Näin ollen lienee luonnollista, että käsitteeni tyylitajusta ylipäätään noudattelee kenties muillekin Neitsyille yhteistä linjaa. Tyylitajunhan voi käsittää niin monella tapaa. Minulle henkilökohtaisesti se on ennen kaikkea sitä, että osaa valita juuri itselleen sopivan tyylin, olipa se sitten kuinka persoonallisen boheemi tai tiukan konservatiivinen tahansa. Avainasemassa ovat myös siisti, harkittu ja huoliteltu yleisvaikutelma (ja uskokaa tai älkää, niin Neitsyen mielestä nämä adjektiivit voi yhdistää myös boheemiin tyyliin Wink), toimiva ja harmoninen kokonaisuus, jossa kaikki värit, muodot, materiaalit, pinnat, yksityiskohdat ja rohkeimmatkin tehosteet toimivat hyvin yksiin.

tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #13 : 19.12.2006 12:22:11 »

Mieheni, joka on  askendentti neitsyt
niin hänellä erittäin hyvä silmä juuri muodoille.

Hän tietää tarkoin, miltä jonkin/jonkun tulisi
näyttää parhaimmillaan ja tietää, miten se toteutetaan.

Hänen  aurinko harka :sä on mitä ilmeisemmin
kovin kauneuden kaipuinen.

Tosin hänen äitinsä ja isoisänsä ovat taiteilijoita,
joten jotain periytyykin siihen hahmottamiskykyyn. Wink

Mietin tuota, että hänellä, kuten minulla
on  merkurius kaksoset :ssa, joten kommunikoimme
sanattomasti paljon myös vaatteilla
ja yleisolemuksellamme.

Olen tässä pitkällisen itsetutkiskelun ja miestäni
seuraamalla huomannut, että meillä tapana
vaatetuksessamme ja yleisolemuksessamme välittää
viestiä muille.
Se voi olla jokin tarkoin harkittu yksityiskohta,
tyyliin, katsotaan miten ihmiset suhtautuvat
tai sitten kokonainen asuvalinta, joka poikkeaa
massasta ja antaa jokin tietynlaisen viestin. Smiley

tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 19.12.2006 12:55:10 »

tuo onkin hyvä pointti,tuo pukeutumisellaan viestittäminen,
ja jos merkurius on "puhtaimmillaan" ilman muitten planeettojen
kommervenkkejä,on vaatteilla viestintä tietoista,harkittua,ajateltua,
viimeisteltyä,just niinkuin neitsyellä tai kaksosilla,
kaksosilla voi olla pilke silmäkulmassa mukana,leikki ja kuje mielessä,
hassutellaan muitten kustannuksella seuraamalla reaktioita,
jolloin pukeutuminen on iloista meininkiä,tyylitellen kuitenkin,
mutta
jos identtiteettiin liittyy esim. neptunus,kuten itellä,
voi tyyli tulla hyvinkin alitajuisesti,miltä tänään tuntuu-tunteen pohjalta,mikä väri sopii kuvastamaan tämänhetkistä tunnetilaa,
esim. ihmettelin itselläni mustaa kautta tänä vuonna,
kun en ole pahemmin mustaa käyttänyt,
mutta ehkä se liittyi toisaalta saturnuksen transiittiin,
halu olla rauhassa,suojassa,
nuorena siihen liittyi jopa armeijan harmaa "peltipaita" jota tykkäsin pitää,saturnusta jos mikä,ei ehkä niin tyylikästä,
mutta sopi tunnetilaan
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: